Hoe [***] jij nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 07:12

Faelynn schreef:
Ik werk niet, al mijn sollicitaties zijn gecanceld |(
Heb door burn out klachten zelf ontslag genomen van werk per januari, had mezelf 2 maanden voor herstel gegeven en daar financieel ook voor gespaard zodat ik dat aankon. Rond begin Maart weer gestart met solliciteren in horeca, bioscopen, winkels etc, gewoon een bijbaantje rond de 24 uur per week om de financiele lasten te dekken. Had morgen een sollicitatiegesprek voor een goede baan in een hotel, maar dat gaat nu dus mooi niet door, hele functie hebben ze tijdelijk stop moeten zetten door dit gedoe, begrijpelijk, maar voor mij heel vervelend. Ik hoop echt dat dit niet te lang gaat duren, want heb nu geen uitkering, en geen werk, ik ga vanaf komende week als de vaste lasten er af gaan flink de rode cijfers in. En door een fout van mijn oude werkgever over mijn loon kreeg ik bij aangifte inkomsten belasting ook nog de leuke verassing 830 euro terug te moeten betalen, ik hoop maar dat die brief niet al te snel komt.
Ik ben echt bang dat dit nog maanden gaat duren en een flinke nasleep gaat hebben voor bedrijven, waardoor een baan vinden komende periode ook bijna onmogelijk word.

Dus mocht iemand nog iets weten tegen in ieder geval minimumloon, woon midden Nederland, beschik over een auto, ben een harde werker, en vrij snel tevreden als ik maar lekker bezig kan zijn. :D

Wat een ontzettend vervelende situatie voor je! Heel veel sterkte en ik hoop dat je gauw wat vindt!

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 07:20

Ik werk in de gehandicaptenzorg met verstandelijk gehandicapten waarvan er een aantal moeilijk verstaanbaar gedrag hebben.

En dat gaat ook door en draai deze week ook extra uren. Dagbestedingen gaan niet door, dus we bieden de clienten op de woning dagbesteding aan. Wij krijgen ondersteuning van mensen die op dagbestedingen werken in deze periode. En dat is erg fijn, want die mensen heb je ook echt nodig. Wij hebben wel een beetje geluk dat we een collega hebben gekregen die pas is overgestapt van onze woning naar de dagbesteding voor meer regelmaat in het rooster. Dit scheelt ons enorm, omdat wij dan geen langere diensten hoeven te draaien en zo ook eigenlijk een beetje ontzien worden.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:36

Citaat:
Thuiszorg is altijd op zoek naar personeel. (Huishoudelijke hulp)


Voor huishoudelijk hulp en thuiszorg had ik enkele weken terug al gesolliciteerd in de omgeving en helaas nergens aangenomen.
ben nu allemaal restaurants aan het af gaan of ze nog bezorgers nodig hebben, helaas hebben we er niet zo veel en ben ik waarschijnlijk overal te oud / te duur voor. Maar probeer het maar gewoon.

Anoniem

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:26

Hoe regelen thuiswerkers de overleggen? Ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen een uitdaging is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:31

Bubblewrap schreef:
Hoe regelen thuiswerkers de overleggen? Ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen een uitdaging is!

Ik kom er de laatste week achter dat al die vergaderingen écht gewoon e-mails hadden kunnen zijn. Wij hebben een lopende Whatsappgroep voor overleg (ik doe dienstenwerk dus is wel zo handig) en af en toe bel ik even met mijn leidinggevende om te checken hoe alles ervoor staat. Dat is het ook eigenlijk wel.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:46

Sinds gister werken we thuis. Werk op de marketing en media afdeling van een grote meubelketen, in de winkels zagen ze nog weinig verschil. Blijkbaar gaan mensen nog steeds gezellig shoppen.

Overleggen doen we trouwens met Teamviewer of Google Hangouts.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:50

Bubblewrap schreef:
Hoe regelen thuiswerkers de overleggen? Ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen een uitdaging is!


Valt mee, bij ons niet heel veel anders dan normaal. De 3 accountmanagers zijn toch al vaak de weg op, die bellen anders ook vanaf afstand in. Dus gewoon inbellen zoals we anders ook doen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:01

SpikkelFire schreef:
Overleggen doen we trouwens met Teamviewer

Die toepassing van Teamviewer kende ik nog niet. Bedoel je niet Microsoft Teams?

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:02

oomens schreef:
SpikkelFire schreef:
Overleggen doen we trouwens met Teamviewer

Die toepassing van Teamviewer kende ik nog niet. Bedoel je niet Microsoft Teams?

Volgens mij Teamviewer... Je kan daar sowieso chatten, maar ook groepsgesprek aanmaken met video, waarbij je ook beeldschermen kunt delen :j

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:21

Wij doen alles via Skype, meestal zonder video. Het was even spannend of het netwerk het aan kon, maar lijkt prima te gaan. Verder veel mailen en in kleinere groepjes bellen en overleggen voorbereiden. Daarnaast ik kan nu een hele hoop dingen doen die de afgelopen maanden zijn blijven liggen. Heb nog voor ongeveer 70 uur werk, wat bijna allemaal zonder overleg kan.

Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:58

Wij hebben 3 CX- middels de app daarvan kan ik met mijn eigen mobieltje via de telefooncentrale van het bedrijf bellen, en een telcon via dat ding schijnt ook heel simpel te zijn Verder hebben we een groeps app, en contact per mail. Dus tot zo ver is het overleg goed te doen.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:38

Ik werk voor nu nog op volle toeren door op locatie. Ik ben administrateur in een horeca concern en ondanks dat wij grotendeels op slot zitten en er geen hond meer in het hotel loopt, heb ik op dit moment juist meer werk. Even een kop koffie en weer door dus.

Voor de rest is het hier uitgestorven, ook is het overgrote deel van mijn collega's uit-geroosterd.
Hele rare sfeer, maar gelukkig is iedereen rustig en maken we er samen het beste van. Maar de klap is nu al wel te voelen.

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:21

Collega en ik zouden elkaar aflossen en om de dag thuis werken, maar nu haar vriend ziek is, werk ik gewoon elke dag op kantoor en zij thuis. Het is in ieder geval heerlijk rustig in onze kantoortuin nu :D

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 05:29

Sinds dinsdag thuis aan het werk omdat ik al anderhalve week hoest.

Hoesten wordt steeds erger, geen 5 minuten zonder dat ik zit te blaffen hier. Mijn hoofd knalt bijna uit elkaar van de druk erop vh hoesten.
Codeine werkt niet, hoestdrank niet, niks :n.
Zit nu dus ook al anderhalf uur wakker omdat ik niet kan slapen door het hoesten.
Huisarts kan natuurlijk niets 100% bevestigen zonder test, maar 'heeft sterke vermoedens dat'.
Zijn we lekker mee... Nu dus even uitvogelen hoe en wat wb de rest van ons gezin. Wat mag wel en niet exact.
Nogmaals, ik weet het natuurlijk níet zeker!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:11

sans6 schreef:
Sinds dinsdag thuis aan het werk omdat ik al anderhalve week hoest.

Hoesten wordt steeds erger, geen 5 minuten zonder dat ik zit te blaffen hier. Mijn hoofd knalt bijna uit elkaar van de druk erop vh hoesten.
Codeine werkt niet, hoestdrank niet, niks :n.
Zit nu dus ook al anderhalf uur wakker omdat ik niet kan slapen door het hoesten.
Huisarts kan natuurlijk niets 100% bevestigen zonder test, maar 'heeft sterke vermoedens dat'.
Zijn we lekker mee... Nu dus even uitvogelen hoe en wat wb de rest van ons gezin. Wat mag wel en niet exact.
Nogmaals, ik weet het natuurlijk níet zeker!

Mijn huisarts zei dat ze op afstand ook moeilijk anders kunnen. Dus met die symptomen bestaat de kans zolang het uit te zieken is doen ze terecht niks. Maakt verder natuurlijk ook niks uit.
Mijn huisarts zei dus binnen blijven en vaker handen wassen/schoonmaken.

Hier dus ook maar ik heb hier vaker last van en hoesten blijf ik vaak in hangen.
Hier heb ik 2 pufjes gekregen en geen prednison ivm. Het virus.

Over thuiswerken ik ben er wel klaar mee, veel kinderen verzuipen, genoeg ouders die niet helpen, supermarkten die willen dat die kinderen werken (uh.. leerplicht...) en ouders die dat toestaan.
Als docent heb ik er ook meer werk van. Ik vul mijn dagen dus wel van half 9 - 16.30 en s avonds ben ik dan toch ook weer bereikbaar voor die kinderen... lastig. Merk dat dit vooral als mentor van eindexamen leerlingen is.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:06

Vanwege de grote hoeveelheid aan topics die betrekking hebben op de coronacrisis, is er een speciaal subforum over corona gekomen namelijk CV Corona Vragen. Omdat dit topic over Corona gaat verplaats ik dit topic daarheen.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:09

Ik lig voornamelijk onderuit op de bank met laptop op schoot. Niet ideaal. Prima om 1 dag in de week thuis te weken. Maar 3 weken ga ik een goed bureau wel erg missen. Helaas heb ik 0.0 ruimte in mijn huis voor een bureau -O- en anders kon ik die 9oo niet meer halen in Ikea. Dat is wel jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:10

Tancreda4 schreef:
Ik lig voornamelijk onderuit op de bank met laptop op schoot. Niet ideaal. Prima om 1 dag in de week thuis te weken. Maar 3 weken ga ik een goed bureau wel erg missen. Helaas heb ik 0.0 ruimte in mijn huis voor een bureau -O- en anders kon ik die 9oo niet meer halen in Ikea. Dat is wel jammer...

Heb je geen keukentafel waar je aan kan gaan zitten?

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:11

Emmaa_ schreef:
Tancreda4 schreef:
Ik lig voornamelijk onderuit op de bank met laptop op schoot. Niet ideaal. Prima om 1 dag in de week thuis te weken. Maar 3 weken ga ik een goed bureau wel erg missen. Helaas heb ik 0.0 ruimte in mijn huis voor een bureau -O- en anders kon ik die 9oo niet meer halen in Ikea. Dat is wel jammer...

Heb je geen keukentafel waar je aan kan gaan zitten?


Eettafel maar die is voor computerwerk te hoog. Ik wissel het wat af.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:27

Voor mij zit thuiswerken er helaas niet in. (gevangenis)
De sfeer hier is ook een beetje gespannen.

Hoop dat het snel voorbij is

Anoniem

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:37

Hier werk ik aan de tafel in de woonkamer. Mijn laptop heb ik provosorisch verhoogd met enkele dikke leesboeken.

Links heb ik mijn boeken, schrijfmateriaal en map. Rechts drinken en eten :D

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:11

De verwachting hier is dat we nog minimaal 2 maanden niet op kantoor mogen komen :oo . Ik zit nu gewoon aan de tafel met mijn tablet. Eigenlijk is de tafel en stoel te hoog, waardoor ik last van mn schouder krijg. Toch maar even kijken of ik een andere werkplek kan maken en een extra beeldscherm kan koppelen aan mijn tablet

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:56

Ik werk in een winkel (detailhandel) dus kan helaas niet thuiswerken. We hebben wel vanmorgen een provisorische oplossing gevonden om wat meer ruimte te krijgen tussen de klanten en de kassamedewerker. Verder moeten we regelmatig toonbank schoonmaken en de pinautomaat ook goed schoonmaken. Als we in de winkel klanten helpen moeten we ook proberen 1,5 meter afstand te houden maar voor sommige klanten is dat erg lastig (die zitten volgens mij het liefst in je nek)

Colaaa

Berichten: 4121
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:06

Ik werk in een supermarkt, en dus net zoals zorgpersoneel en zoals zoveel anderen onmisbaar op dit moment.

Ik werk bij de lidl, en het is écht drama. Mensen slaan in alsof het einde van de wereld nadert.
Ook aan de regels die op dit moment van kracht zijn, hebben sommigen echt lak aan, geen afstand houden, contant betalen, meer dan 3 doosjes pijnstilling meenemen ( worden ze op aangesproken).

Morgen of zaterdag krijgen wij ook, van die zeilen voor ons bij de kassa's en geldbakjes mochten klanten contant willen betalen dan kan dat. Beetje kermis idee volgensmij.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hoe werk jij nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:35

Wij zijn vanaf morgen gesloten voor normale behandelingen en doen alleen nog maar spoed (tandarts). Ik werk volgende week dinsdag en donderdag en die week erop ben ik vrij. De meivakantie wordt dan omgezet naar een normale week