Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:56

Volgens mij zijn ze er nog altijd niet over uit of die sneltesten nou echt 100% betrouwbaar zijn.

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:55

Ik deed vanochtend de test en ook gelijk mee aan onderzoek naar de sneltest, dus twee keer. Wacht nog op uitslag.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:01

Fem schreef:
Volgens mij zijn ze er nog altijd niet over uit of die sneltesten nou echt 100% betrouwbaar zijn.

Dat zijn de swapjes gelukkig ook bij lange na niet.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:41

Nikki_ schreef:
Ik deed vanochtend de test en ook gelijk mee aan onderzoek naar de sneltest, dus twee keer. Wacht nog op uitslag.

Wel heel interessant.

Die sneltest is dat particulier of kan dat nu voor de zorg geregeld worden?
Zijn er dan altijd antistoffen zichtbaar?

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:50

}> }> Verkeerd sorry

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:07

Vrijdagochtend getest samen met mijn man. Man had zaterdag uitslag (negatief), ik nog steeds niet.. Gisteren de GGD gebeld, ik moest vandaag weer bellen als het er niet was.
Ik was 2 dagen snotterig, anderhalve week geleden. Twijfelde zelfs om te testen omdat ik veel allergieklachten heb, aangezien man wat keelpijn kreeg besloot ik ook maar te testen. Ik heb er nu gewoon spijt van.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:37

Dat is ook wel echt slecht...
Hopelijk krijg je toch vandaag de uitslag.

Gisterochtend werd vriend niezend wakker. Volle neus bleef dus om 9 uur de agenda in voor een sneltest.
Dit moet je wel zelf betalen.
Hij kon om 10.30 terecht. Hij had om 10.45 de uitslag.
De test is goedgekeurd door de GGD.

Niet werken kost meer geld voor een ondernemer!

xSCWx
Berichten: 7059
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:35

Een kennis van mij heeft de sneltesten zelf ingekocht om werknemers te kunnen testen. Inkoop prijs €16 :=

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:01

Hoe kom je san zon sneltest?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:19

xSCWx schreef:
Een kennis van mij heeft de sneltesten zelf ingekocht om werknemers te kunnen testen. Inkoop prijs €16 :=

Maar zijn dat wel die goedgekeurde?

xSCWx
Berichten: 7059
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:38

Dat durf ik niet te zeggen.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:29

Wist niet dat je ook kon kiezen voor een sneltest.
Ik moet vanmiddag om half 5.
Sinds gisteren verkouden en een kuchje.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:37

Ik heb mezelf vandaag ook weer laten testen. Keelpijn, verkouden en wat hoesten. Hopen dat het een ‘gewone’ verkoudheid is.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:13

Ik ook. Inmiddels voor de 3e keer. Ze testen nu anders bij ons. Mijn slijmvliezen waren echter zo gezwollen dat er nauwelijks een doorkomen aan was.
Ik ga er vanuit dat ik negatief ben. Was begin maart positief. Maar zoals de huisarts zei; bij jouw weet je het maar nooit.
Dus toch maar weer een test.
Volgende keer ga ik naar de ggd.

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:25

Fem schreef:
Volgens mij zijn ze er nog altijd niet over uit of die sneltesten nou echt 100% betrouwbaar zijn.


Dat dacht ik ook, maar mijn vriend is vandaag vrij snel getest via zijn werk
Bloedonderzoek en keel swab. ze hebben gekeken naar anti-stoffen etc.
Hij is negatief getest en heeft ook geen anti stoffen, heeft het dus ook niet gehad.
Ik neem aan dat wanneer je bloed af neemt, dat wel een betrouwbare indicatie geeft?
Dat denk ik tenminste..

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:35

Hier in België mag je niet meer getest worden zonder symptomen, de labo's kunnen gewoon niet meer volgen. Ik vrees dat dat een vals beeld zal geven binnenkort: minder positieve tests, dus men zal denken dat het afneemt.

Record aantal besmettingen in Nederland: boven de 8000. In België hebben we al piekdagen gehad van meer dan 12000 besmettingen. Vorige week 5 dagen op rij boven de 9000. Terwijl we 6 miljoen inwoners minder hebben.

xSCWx
Berichten: 7059
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:45

Liezel1 schreef:
Hoe kom je san zon sneltest?

Je kan ze als bedrijf per 20/25 aanschaffen. Maar ik zit er aan te denken ze in te kopen en te verkopen per stuk. Dus wellicht bij mij binnenkort, ik moet alleen nog wat dingen uitzoeken.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:38

hwn schreef:
Hier in België mag je niet meer getest worden zonder symptomen, de labo's kunnen gewoon niet meer volgen. Ik vrees dat dat een vals beeld zal geven binnenkort: minder positieve tests, dus men zal denken dat het afneemt.

Record aantal besmettingen in Nederland: boven de 8000. In België hebben we al piekdagen gehad van meer dan 12000 besmettingen. Vorige week 5 dagen op rij boven de 9000. Terwijl we 6 miljoen inwoners minder hebben.

Maar in Nederland testen ze sowieso alleen als je symptomen hebt dus die vergelijking is per definitie krom.
En een vergelijking met andere landen is altijd krom, want ieder land heeft een eigen testbeleid. Luxemburg heeft van het begin af aan iedereen getest, met en zonder symptomen, met en zonder bewezen contact, gewoon periodiek. Nederland heeft in het begin alleen vitale beroepen getest en vanaf 1 juni pas iedereen met symptomen.

Een veel betere indicator is naar mijn mening de ziekenhuisopnames. Nederland lijkt nu veel erger te zijn dan in maart, maar als je de vergelijking trekt met ziekenhuisopnames dan is het nog niet zo erg. Hoewel de stijgende lijn an sich al wel zorgwekkend is.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:13

xSCWx schreef:
Liezel1 schreef:
Hoe kom je san zon sneltest?

Je kan ze als bedrijf per 20/25 aanschaffen. Maar ik zit er aan te denken ze in te kopen en te verkopen per stuk. Dus wellicht bij mij binnenkort, ik moet alleen nog wat dingen uitzoeken.


Wil je me op de hoogte houden?
Mijn partner werkt veel met ZZPers en die zijn huiverig om zich te laten testen. Een week wachten op test en uitslag is een week geen inkomen.... dus die mensen nemen een paracetamolen gaan door.

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:37

xSCWx schreef:
Liezel1 schreef:
Hoe kom je san zon sneltest?

Je kan ze als bedrijf per 20/25 aanschaffen. Maar ik zit er aan te denken ze in te kopen en te verkopen per stuk. Dus wellicht bij mij binnenkort, ik moet alleen nog wat dingen uitzoeken.

Maar de afname moet toch ook precies gebeuren, anders krijg je straks valse uitslagen.

@Liezel er zijn al op verschillende locaties sneltesten mogelijk, er was er hier ook al 1 benoemd en er zullen er vast meer zijn. Dan heb je binnen een uur de uitslag.
Ik vraag me alleen wel af of ze met een positieve test wel stoppen met werken, dan krijgen ze namelijk ook niet betaald als ze niet goed verzekerd zijn.

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:50

xSCWx schreef:
Liezel1 schreef:
Hoe kom je san zon sneltest?

Je kan ze als bedrijf per 20/25 aanschaffen. Maar ik zit er aan te denken ze in te kopen en te verkopen per stuk. Dus wellicht bij mij binnenkort, ik moet alleen nog wat dingen uitzoeken.


Hier zie ik wel problemen in. Als meer particulieren dat gaan doen, en er een verdienmodel van gaan maken, hebben we zo weer een tekort aan testen omdat alles is opgekocht en voor 2x de prijs weer wordt verkocht. Of denk ik nu gelijk te negatief door.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:55

xRedshift schreef:
Fem schreef:
Volgens mij zijn ze er nog altijd niet over uit of die sneltesten nou echt 100% betrouwbaar zijn.


Dat dacht ik ook, maar mijn vriend is vandaag vrij snel getest via zijn werk
Bloedonderzoek en keel swab. ze hebben gekeken naar anti-stoffen etc.
Hij is negatief getest en heeft ook geen anti stoffen, heeft het dus ook niet gehad.
Ik neem aan dat wanneer je bloed af neemt, dat wel een betrouwbare indicatie geeft?
Dat denk ik tenminste..

Nee dat is niet betrouwbaar.

Er zijn bewezen coronapatienten die nadat ze weer beter waren geen antistoffen in het bloed bleken te hebben. Terwijl ze wel echt ziek waren en positief getest op het virus toen ze ziek waren.

ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:38

CynthiaV schreef:
Maar de afname moet toch ook precies gebeuren, anders krijg je straks valse uitslagen.


Hier in Engeland moet je bijna overal zelf de test doen (iig in de omgeving waar ik woon), ipv dat het voor je gedaan wordt. Je kunt ook online een test bestellen (gratis) en het dus gewoon thuis doen en weer opsturen.
Vraag me idd ook af hoe betrouwbaar dat is!

xSCWx
Berichten: 7059
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:35

Citaat:
Hier zie ik wel problemen in. Als meer particulieren dat gaan doen, en er een verdienmodel van gaan maken, hebben we zo weer een tekort aan testen omdat alles is opgekocht en voor 2x de prijs weer wordt verkocht. Of denk ik nu gelijk te negatief door.

Maar dat gebeurt nu al. De testen die ik kan kopen zijn dezelfde als de sneltesten waar je bij een commercieel bedrijf nu rond de €100-€150 voor betaald. Alleen wordt het dan voor je afgenomen, als ik ze verkoop zal je het zelf moeten (laten) doen. Sowieso zijn de testen alleen geldig als ze zijn afgenomen door iemand met een BiG registratie
Spoiler:
. (En ik geloof eerlijk gezegd niet dat iedereen in die commerciële test straten big gecertificeerd zijn- waarschijnlijk is 1 persoon geregistreerd en neemt die fictief alle testen af).


Net als de mondkapjes; voor de crisis betaalde ik €2 per 50 weg werp mondkapjes, nou je weet wat ze nu kosten...
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 21-10-20 10:50, in het totaal 2 keer bewerkt

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:35

Ik ben dus gewoon wéér positief. Ik was begin maart ook getest. Tussendoor negatief getest.
Nu hoefde ik me eigenlijk niet te laten testen, maar toch maar gedaan voor de zekerheid.
Ik ben echt flabbergasted.