2019 met ukkies Sammeke, Arthur & Flinn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

2019 met ukkies Sammeke, Arthur & Flinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 20:34

Dag bokkers,

naar goede gewoonte maak ik dit jaar (of ja, eigenlijk ben ik al wat te laat) ook weer een jaaroverzichtje aan.
Ik ben al 10 jaar trotse eigenaar van shetlander Sammeke en al 8 jaar van mini shetlander Arthur.
2018 ging niet zoals gepland, Arthur werd met kwaad opzet vergiftigd en Sammeke bleek een stiekeme date te hebben gehad. Alles hierover kan je in het topic lezen van vorig jaar. viewtopic.php?f=261&t=1960614

Januari & februari begonnen rustig. Het was bang afwachten naar Sammeke haar verrassingsveulen waarvan we geen idee hadden wanneer hij kwam.

In maart was het dan zover, op 16 maart werd een knap hengstenveulen geboren, Flinn. Flinn heeft ook zijn eigen topic. [KS-ITP] Flinn, van ongepland veulentje naar geliefde bink
Afbeelding

In april ging er uiteraard veel aandacht naar Flinn. Maar ook met Arthur kon ik fijn mennen en naar het einde van de maand toe kon ik Sammeke ook weer rustig oppakken.
Afbeelding
Afbeelding

In mei kon ik weer het eerste buitenritje doen met Sammeke.
Afbeelding
Afbeelding

In juni was het tijd om knopen door te hakken. Op de stalling verliep alles al een tijdje niet meer naar wens. We verhuisden naar een weide hier in de buurt.
Afbeelding

Juli stond in het teken van wennen aan het terug in eigen beheer staan en de nieuwe plek.
Afbeelding

In augustus was er tijd om te genieten! Naast de korte ritten die ik vaak doe, hebben we een hele lange rit kunnen maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In september reden we nog lekker door.
Afbeelding

Oktober was weer spannend. Flinn verhuisde naar een plek met vriendjes om af te spenen en manieren te leren. Dat gaf me veel meer vrijheid en rust om vaker met Sammeke aan de slag te gaan.
Afbeelding

In november werden we gezegend en deden we mee aan de paardenommegang. Ook verhuisde Sammeke en Arthur naar de winterstalling bij mijn buren.
Afbeelding
Afbeelding

December was een rustige maand ivm stage. Maar de ukkies komen niets tekort :)
Afbeelding

2019 was veel rustiger dan ik zou willen, maar Flinn is gezond en Arthur zijn gezondheid is met sprongen vooruit gegaan.

Mijn doelen voor 2020 zijn:
- 500km mennen met Sammeke
- Sammeke naast de fiets leren lopen
- Arthur dressuurmatig doorpakken en rustig op buitenrit kunnen gaan.

Rinkex

Berichten: 1497
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:47

Flinn blijft zoo knap! en wat is hij al groot :wow:

Ziet er uit als een leuk jaar :D

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Re: 2019 met ukkies Sammeke, Arthur & Flinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 13:58

Dankjewel! Flinn is inderdaad al groot, ondertussen een stuk groter dan zijn moeder al.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: 2019 met ukkies Sammeke, Arthur & Flinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:06

Wat jammer dat er op zo een leuk topic amper reactie komt zeg. Leuk overzicht en ik ben ook echt Flinn fan. Die is zo een leukerd en heel benieuwd hoe hij verder gaat uitgroeien.

Wat voor wagen heb je achter Sammeke eigenlijk? Herken die niet direct.

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Re: 2019 met ukkies Sammeke, Arthur & Flinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 15:28

Dankjewel Lori!

Ik heb vorig jaar het geluk gehad om een 2dehands m. Aars tweewieler over te nemen. Ze worden nieuw niet meer gemaakt, maar ik ben er echt heel blij mee. Absoluut de beste aankoop :)

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: 2019 met ukkies Sammeke, Arthur & Flinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 05:59

Finn is echt een prachtig dier. Daar hoeft geen strilkje meer om! <3
Maar je andere pony's mogen er ook wezen. Ga nog wel even je topic lezen over de vergiftiging, wat heftig zeg! Gelukkig heeft hij het gered en leeft hij nog zeg. Bah, kan me niet indenken hoe dat moet zijn, wat zou jij je naar hebben gevoeld!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:52

Wat een leuk topic om naar de kijken! Heerlijk! Ik geniet spontaan mee met jullie! Het mennen ziet er super relax en vriendelijk uit. En wat een knappe verassing, dat veulentje! Super knap diertje! Ik wens jullie een ontzettend fijn, gezond en plezierig 2020 toe.

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Re: 2019 met ukkies Sammeke, Arthur & Flinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 10:22

Dankjewel voor de leuke reacties! :D

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: 2019 met ukkies Sammeke, Arthur & Flinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:57

Jeetje heb je vorige topic even doorgelezen, maar wat heb jij een geluk dat Arthur er nog is!

Erg leuk om te zien hoe actief je met ze bezig bent. En je verassingsveulen is wel een enorm knappe verschijning!