Eppie (v. Westenwind)2019: diskwalificatie, piaffe en cross

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Eppie (v. Westenwind)2019: diskwalificatie, piaffe en cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 22:57

Nou dit was me weer een jaar :+


Eppie is mijn mega leuke stekelvos (ik herinner me nog de dressuurprikkers die zeiden: "Ga je dát kopen?!").


Afbeelding


Kleine verpakking (1.64) maar een enorm hart. Lief, betrouwbaar, grappig en zo intelligent. Ik raak niet over haar uitgepraat geloof ik. Sommigen zullen onze vorige topics wel kennen. Ik heb erg veel angst van mijn vorige paard opgelopen. Het maakte niet uit hoe mijn nieuwe paard eruit zou zien: groen, paars, 1.50m hoog of met 5 benen. Als het maar braaf was. En eigenlijk heb ik met Ep een loterij gewonnen. Extreem betrouwbaar (nooit schrikken of kijken, nooit bokken) en ook nog eens een ontzettend fijn dressuurpaard waar je als (broekpoepende) amateur ook heerlijk op wedstrijd mee rondscheurt.

Het begin van het jaar rustig aan gedaan en daardoor eigenlijk weinig foto's. Vanaf dat het wat lekkerder weer werd, meer gaan trainen. De zesde versnelling (a.k.a) de uitgestrekte draf, werd steeds beter controleerbaar. Ik kon hem steeds meer rijden wanneer ík dat wilde. In plaats van op goed geluk gas geven en hopen dat het ergens op leek :+


Afbeelding

Afbeelding


Na 7 maanden niet gestart te hebben gingen we gewoon op goed geluk naar de selectiewedstrijd voor de Utrechtse Kampioenschappen. Waar we pardoes 1e werden met 216 punten (72%).

Foto's met grote dank aan Timo Martis:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



De verbazing was groot toen ik niet op het podium geroepen werd (en wel keurig klaar stond in tenue). Ik werd gediskwalificeerd vanwege het 'niet tonen van het paspoort' terwijl we wel door de I&R controle zijn geweest (vinkje achter chip was wel gezet, achter paspoort niet). En ik bleek niet de enige deelnemer die dit was overkomen die dag...
Aangezien Utrecht in de zomer maar één selectiewedstrijd heeft is het dus echt erop-of-eronder of je door mag naar de 'finale', het kampioenschap de dag erna. Ik mocht vanwege mijn diskwalificatie dus niet door. Heel erg zuur. Hoefslag heeft hier toen uitgebreid aandacht aan besteed: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... schap.html

Balen, zuur. Maar ach. Ik had laten zien dat mijn kleine rode vuurvreter er ook een veld met broodruiters uit kon rijden op een kampioenschap. Dus het heerlijke gevoel bleef toch wel hangen, prijs of niet. Ticket naar NK of niet. {:}


Wedstrijden een beetje gelaten voor wat het was. Thuis gingen we verder aan de knutsel. Want dit paard lijkt geen grenzen te hebben. Dingen die ik nooit had durven dromen lukken haar. Aan de hand piaffeert ze met groot gemak, onder het zadel begint ze het spelletje ook te begrijpen en we zijn nu bezig met passage.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



En om haar veelzijdigheid te bewijzen: dit race/cross monster draait ook voor andere dingen haar hoef niet om.


Afbeelding


Rondje Amsterdamse bos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Duimen dat 2020 een mooi jaar wordt. Ik ben me al mentaal aan het voorbereiden op een overstap naar het M1. Want ja, als ponymeisje op de manege zag ik dat alleen heuuuule goede ruiters in het M reden. Dus dat zit nog een beetje in mijn hoofd geloof ik :D ... Ep kan het ongetwijfeld, nu haar bestuurder nog. {:)


Helaas sluit Instagram videos erg lelijk in. Maar voor de liefhebbers van bewegend beeld:

Een stukje draf (dat doorzitten in verruimingen is nog niet mijn grootste hobby en neig ik dan naar steun zoeken aan de voorkant, foei )



En een lekker galopje:

https://www.instagram.com/p/B5LNzPUBGhF ... _copy_link
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 29-11-19 00:18, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Filmpje in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Eppie (v. Westenwind)2019: diskwalificatie, piaffe en cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:00

Waanzinnig mooie merrie, en ze kan lekker lopen. Ben benieuwd wat jullie samen nog gaan bereiken!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Eppie (v. Westenwind)2019: diskwalificatie, piaffe en cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:06

Wat een geweldig paard is dit! Heel veel succes in de toekomst!

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:06

Geweldig paard <3 en wat een leuk overzicht

Die van ons is ook een Westenwind en vos, heerlijk beest ook!

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:07

Wat een fijn beestje zeg! Daar geniet je vast flink van! Veel plezier en succes samen!

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:09

Wat een leukerd! Veel plezier nog samen!

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 23:12

djoeka schreef:
Geweldig paard <3 en wat een leuk overzicht

Die van ons is ook een Westenwind en vos, heerlijk beest ook!


Ook zo'n fijn karakter?
Ik was zelf nooit heel erg weg van Westenwind zelf. Maar volgens mij fokt hij zulke fijne karakters door. Jammer dat hij niet meer ter beschikking is voor de fokkerij.


Bedankt voor alle leuke reacties. Elke dag is het eigenlijk weer een feestje met dit paard. En het beste: nooit meer smoesjes om er niet op te hoeven, zoals ik bij mijn vorige paard had. Nu is het: Ach het is maar windkracht 9, we kunnen best een rondje :D .

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:18

Knappe dame heb je daar! Mooie combinatie zijn jullie :) En M1 moet met gemak lukken, dacht vanaf de foto's dat jullie al wat hoger reden!
Laatst bijgewerkt door Nessie op 27-11-19 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

moorcats

Berichten: 353
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:19

Wat een toppaardje, die moet je koesteren! Heel veel succes en plezier komend jaar!

x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:20

Oké ik ben echt enorm fan!
Super leuk paard.
Ook een halfzusje van de mijne <3

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:21

Wat een gaaaaave vos <3
Je ziet haar op de uitgestrekte draf foto echt denken van “eh baas, zijn dat mijn benen :')
wat zijn je plannen voor 2020?

Heel veel succes in iedergeval :)

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:21

Wat een onwijs gaaf dier <3 Veel succes en plezier samen!

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:21

Helemaal mee eens, wat een knap en veelzijdig paard! En wat heerlijk om weer zoveel plezier te hebben, nog veel succes samen!

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:22

Wat een prachtig paard TS, ik hou van vosmerrie's <3
Jullie zijn samen een schitterende combinatie!

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 23:25

Autumnn schreef:
Wat een gaaaaave vos <3
Je ziet haar op de uitgestrekte draf foto echt denken van “eh baas, zijn dat mijn benen :')
wat zijn je plannen voor 2020?

Heel veel succes in iedergeval :)



In ieder geval een M1 debuut maken. Afhankelijk van hoe het gaat blijf ik rustig knutselen in het M1 tot de zomerkampioenschappen. (In de hoop dan niet gediskwalificeerd te worden :D ).

En wat meer gaan crossen en als het goed gaat wil ik erg graag BB eventing rijden met haar volgend jaar.

Dankjulliewel voor de leuke reacties <3

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 23:26

Nessie schreef:
Knappe dame heb je daar! Mooie combinatie zijn jullie :) En M1 moet met gemak lukken, dacht vanaf de foto's dat jullie al wat hoger reden!



Dankjewel! Als het had gekund, had ik tot mijn dood L2 gereden :') .

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:30

Wat een prachtig paard! En je hebt haar erg fijn aan het lopen, dat komt wel goed in het M :)

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:34

Focussed schreef:
djoeka schreef:
Geweldig paard <3 en wat een leuk overzicht

Die van ons is ook een Westenwind en vos, heerlijk beest ook!


Ook zo'n fijn karakter?
Ik was zelf nooit heel erg weg van Westenwind zelf. Maar volgens mij fokt hij zulke fijne karakters door. Jammer dat hij niet meer ter beschikking is voor de fokkerij.


Bedankt voor alle leuke reacties. Elke dag is het eigenlijk weer een feestje met dit paard. En het beste: nooit meer smoesjes om er niet op te hoeven, zoals ik bij mijn vorige paard had. Nu is het: Ach het is maar windkracht 9, we kunnen best een rondje :D .


Ja hij kan wel een boefje zijn hoor maar hij zal nooit gaan rennen of bokken. Het is een heel eerlijk sociaal en lief paard. Een kind kan er zo mee weg rijden.

Angelkisssss

Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Re: Eppie (v. Westenwind)2019: diskwalificatie, piaffe en cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:50

Super super super leuk paard zeg . Ennuh M1 is echt makkelijker als L2 rijden, dat gaat helemaal goed komen samen!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Re: Eppie (v. Westenwind)2019: diskwalificatie, piaffe en cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:57

Mooi paard en hele mooie combi!
Zo te lezen en te zien haar gewicht in goud waard!
Heerlijk verder van genieten en die M1 (plus de rest) komt wel goed!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:04

Wat een geweldig dier, dat moet toch heerlijk zijn om mee aan de slag te kunnen!

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Re: Eppie (v. Westenwind)2019: diskwalificatie, piaffe en cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:15

Jullie zijn gewoon een mooie combi. Op naar een mooi 2020

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Eppie (v. Westenwind)2019: diskwalificatie, piaffe en cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:24

Ik heb al eerder een topic van jullie gezien.
Ik vind jullie een prachtige combinatie en op naar net NK M1 in 2020 :)F

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Eppie (v. Westenwind)2019: diskwalificatie, piaffe en cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 07:59

Wauw wat een mega gave merrie! Prachtige combinatie zijn jullie en net als voorgangers dacht ik ook dat jullie al hoger reden..

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Eppie (v. Westenwind)2019: diskwalificatie, piaffe en cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:07

Super gaaf dier en wat rij je haar netjes! Veel succes in 2020!