Kerstpakketten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Kerstpakketten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 10:43

Het is weer bijna zover, kerst. Yay!

Ieder jaar maak ik voor iemand die niet veel te besteden heeft een kerstpakket. Zo ook dit jaar weer.

Ik kan me zo voorstellen dat ik niet de enige ben die dit doet. Dus ik dacht, waarom geen topic om elkaar te inspireren voor leuke cadeau's, toffe koopjes en inpakkunsten :D.

TS begint:

Dit jaar maak ik een adventskalender. Ik heb bij de Action een toffe gevonden:

Afbeelding

In ieder vakje komt een chocolaatje met daaraan een letter. Deze letter correspondeert met een pakje/cadeautje. De letters vormen uiteindelijk de zin 'fijne kerst en een gezond 2020'. De letters kunnen op een kerstkaart geplakt worden.

En ja, dat zijn 25 letters, de adventskalender is letter nummer 1, en dan komen er nog 24 cadeautjes bij :D.

Ik ben heel benieuwd wie nog meer zoiets doet, en zou het leuk vinden inspiratie op te doen en ideeën uit te wisselen!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Kerstpakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:45

Ik doe het dit jaar voor mijn vriend. Of naja, het idee bij mij is om 24 kleine cadeautjes te kopen, maar ik weet dus nog niet precies hoe ik het ga geven.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:47

Vorig jaar hebben we een klein kerstpakketje gemaakt voor de bezorgers van PostNL die standaard bij ons komen. Is een ouder getrouwd stel die hele lange dagen maken omdat ze anders gewoon niet rondkomen. Ze waren er toen heel erg blij mee! Dit jaar zijn we het weer van plan, weten alleen nog niet wat.

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:51

Een kerstpakketje niet maar ik wilde wel zelf een adventskalender vullen.
Had die van jou ook voorbij zien komen, leuk!

Edit: Of ja, eigenlijk 3 :')
Laatst bijgewerkt door blauw00gje op 31-10-19 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 10:52

Nou, dan komt dit topic goed denk ik :D. Let's inspire *\o/*.

Ik heb mijn eerste cadeau zo goed als klaar:

Afbeelding

Drie kaarten met de afbeelding van een hert. Er komt een klembord van mdf achter, mijn vriend heeft ze gezaagd op t werk en gaat de achterkant branden zodat die zwart wordt. Ik ga ze dan aflakken en de klem erop monteren.

Ik heb er ook meteen wat voor mezelf besteld in verschillende formaten :+.

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:07

Ik wil deze doosjes halen bij de Action:
Afbeelding

Afbeelding

Die wil ik dan ook ergens op plakken maar ik moet nog even kijken hoe en wat :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Kerstpakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:51

ik verplaats je topic naar Prettige Feestdagen, daar past het beter

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 14:02

Polly schreef:
ik verplaats je topic naar Prettige Feestdagen, daar past het beter

Ow ik wist niet dat dat er was. Sorry.

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:08

Ik maak niet perse pakketten, maar wij doen wel een aantal dingen om hopelijk anderen een beetje te kunnen helpen/wat extra's te geven:

- via het werk van mijn man stellen we elk jaar pakketten samen voor Edukans schoenmaatje. Dan stel je dozen samen met speelgoed, schoolartikelen en verzorgingsspullen die het bedrijf van mijn man dan kosteloos opstuurt naar deelnemende landen (via Edukans schoenmaatje wordt dit dan geregeld); landen met oorlogsslachtoffers waar kinderen vaak veel ellende zien, 3e wereldlanden etc. Zo hopen we een aantal kinderen toch even een leuk/blij moment te bezorgen. Meestal stellen we iets van 20/30 pakketten beschikbaar (mijn zoontje helpt dan ook mee met inpakken en de dozen te versieren enz.)

- Daarnaast zoeken we elk jaar voor kerst samen met onze zoon uit wat er qua speelgoed enz hier in huis aanwezig is waar niet meer mee gespeeld wordt en nog goed is en dat geven we aan m'n schoonmoeder die er via haar werk als sociaal werkster weer gezinnen blij mee maakt - of we leveren het in bij AH, waar ze sinds een paar jaar nu speelgoed opvangen om uit te delen met Sinterklaas/kerst.

- Ook gaan we elk jaar naar de plaatselijke supermarkt, waar mijn schoonmoeder met een aantal andere vrijwilligers, voedselpakketten samenstellen en deze uitdelen aan gezinnen e.d. die het hard nodig hebben maar vaak net niet in aanmerking komen voor de voedselbank. Dan kopen we een volle kar met boodschappen (als ik zie wat wij aan boodschappen kopen met kerst en oud en nieuw qua luxe artikelen, terwijl we weten dat genoeg mensen vaak niet rond kunnen komen en het moeilijk hebben om zelfs goed te kunnen eten, is zo'n kar boodschappen doneren wel het minste wat we kunnen doen vinden we :j) Erg genoeg hoeveel gezinnen hier mee struggelen in ons land ook.

We geven door het jaar heen best wel wat geld uit aan luxe dingen voor onszelf, maar we vinden het dus ook belangrijk om aan anderen te geven. Door het jaar heen doen we dus ook dingen weggeven (kleren en speelgoed maar ook huishoud spullen die we niet meer gebruiken, etc) en doelen steunen met geld o.a., maar in de December maand doen we dus altijd wel wat extra. Ook vinden we het belangrijk dat we onze zoon zo meegeven dat dit iets is wat je best kunt doen voor je medemens, die het 'minder goed hebben'. Dat het belangrijk is om terug te geven <3

Maar het idee van zulke pakketten samen te stellen zoals hier voorbij komen is ook erg leuk.
Het idee van jou @TS is echt superleuk met die advent en letters en cadeautjes.

Ik doe verder met een paar vriendinnen nog pakketjes uitwisselen onder elkaar, met verschillende cadeautjes en lekkers enz erin. Ik vind het zo leuk om dat elke keer te doen - ik geef ze ook altijd pakketten met verjaardagen bv.

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 00:38

Ik doe sinds een paar jaar aan uitwisseling met een Bokker :))

Sinds zij las op bokt dat ik gek ben op kerstpakketten maar mijn werkgever er niet aan doet is zij in het geheim voor me aan de gang gegaan. Toen kreeg ik van een wildvreemde Bokker de vraag of ze mn adres mocht en had ik ineens een heel pakket. Zooo lief. Toen hebben we gemeet en sindsdien zijn we vriendinnen. En elk jaar weer kerstpakkettentijd  :D

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Kerstpakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 00:56

Wat leuk ts! Helaas hier al 15 jaar geen kerstpakket meer sinds ik ziek ben. Soms mis ik het echt dat ik dat niet meer krijg. Vond het altijd een stukje waardering vanuit de werkgever. Nu mijzelf maar verwennen met adventskalenders :D

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kerstpakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:01

Ik krijg elk jaar vd woonvorm die mij begeleidt een VVV-bon.
En ik doe op een ander forum mee aan Secret Santa.

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Kerstpakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:03

Hebben jullie ook al zo een voorpret? :D

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:08

_San87_ schreef:
Nou, dan komt dit topic goed denk ik :D. Let's inspire *\o/*.

Ik heb mijn eerste cadeau zo goed als klaar:

[ [url=m/2M4pjf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Drie kaarten met de afbeelding van een hert. Er komt een klembord van mdf achter, mijn vriend heeft ze gezaagd op t werk en gaat de achterkant branden zodat die zwart wordt. Ik ga ze dan aflakken en de klem erop monteren.

Ik heb er ook meteen wat voor mezelf besteld in verschillende formaten :+.


SODEMIETERS WAT GAAF!!!!!! Kan ik ook een kerstbestelling bij je doen (serieuze vraag)? Ik ben echt he-le-maal verliefd op die hertenplaatjes <3 <3 <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 11:49

Morpheus81 schreef:
_San87_ schreef:
Nou, dan komt dit topic goed denk ik :D. Let's inspire *\o/*.

Ik heb mijn eerste cadeau zo goed als klaar:

[ [url=m/2M4pjf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Drie kaarten met de afbeelding van een hert. Er komt een klembord van mdf achter, mijn vriend heeft ze gezaagd op t werk en gaat de achterkant branden zodat die zwart wordt. Ik ga ze dan aflakken en de klem erop monteren.

Ik heb er ook meteen wat voor mezelf besteld in verschillende formaten :+.


SODEMIETERS WAT GAAF!!!!!! Kan ik ook een kerstbestelling bij je doen (serieuze vraag)? Ik ben echt he-le-maal verliefd op die hertenplaatjes <3 <3 <3

Ja hoor, dit zijn prints van originele tekeningen en ik heb nog wat prints liggen :D.

Het kost 8,00 voor een set, incl. verzenden.

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Kerstpakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:51

Ik stuur je een pb.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Kerstpakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:07

Mooi!

Ik ben ook een persoonlijke adventskalender voor mijn vriend aan hrt maken. 24 cadeautjes, wel in een gewone mand want zo'n kleine adventskalender is te klein :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kerstpakketten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 17:46

Afbeelding

Paar cadeautjes voor m'n pakket gekocht :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:16

Wat een mooi initiatief TS!
Ik mag dit jaar de kerstpakketten maken voor de vrijwilligers van mijn werk, superleuk om te doen <3 En zo belangrijk dat zij zich gewaardeerd voelen.

Om nog een extra pakket te maken en te doneren aan iemand die het niet breed heeft is wellicht een optie, dat ga ik bespreken :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 18:26

Blijheid schreef:
Wat een mooi initiatief TS!
Ik mag dit jaar de kerstpakketten maken voor de vrijwilligers van mijn werk, superleuk om te doen <3 En zo belangrijk dat zij zich gewaardeerd voelen.

Om nog een extra pakket te maken en te doneren aan iemand die het niet breed heeft is wellicht een optie, dat ga ik bespreken :j

Wat stop jij erin *\o/*?

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Kerstpakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:50

Stippie!

Ik wil dit jaar de 2 mensen die bij me lesgeven op de hondenschool ook een kerstpakketje geven. Iets leuks/lekkers, dus ik lees even mee voor inspiratie! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:27

_San87_ schreef:
Blijheid schreef:
Wat een mooi initiatief TS!
Ik mag dit jaar de kerstpakketten maken voor de vrijwilligers van mijn werk, superleuk om te doen <3 En zo belangrijk dat zij zich gewaardeerd voelen.

Om nog een extra pakket te maken en te doneren aan iemand die het niet breed heeft is wellicht een optie, dat ga ik bespreken :j

Wat stop jij erin *\o/*?

Ik ga morgen bij de wereldwinkel winkelen voor een leuke/lekkere inhoud :) Het is belangrijk voor ons dat de producten die er in gaan onder goede omstandigheden zijn gemaakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kerstpakketten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 16:56

Afbeelding

De eerste cadeaus zijn ingepakt :D. Er komen nog nummers aan, zodat er iedere dag tot aan kerst een cadeau opengemaakt kan worden.

Anoniem

Re: Kerstpakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:03

Ziet er chique uit!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 13:23

Jaa, ik houd van inpakken <3. Vandaag nog vier gedaan:

Afbeelding

All winter themed :D.