[VOLG]Meekijken in een dag en vakantie opvang voor honden!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6526
Geregistreerd: 26-03-06

[VOLG]Meekijken in een dag en vakantie opvang voor honden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 11:27

Hoi allemaal!

Lijkt het jullie leuk om mee te kijken in een volgtopic van mijn honden opvang in huis?

In augustus is mijn eigen hond ingeslapen, een 10 jarige Cane Corso. Na veel twijfelen besloten om geen nieuwe hond te nemen. Omdat je toch erg gebonden bent en zeker met een pup. Daarnaast moet ik er niet aan denken om weer het verdriet van inslapen mee te maken.

Ik kwam met het idee om dag afentoe op honden te gaan passen voor andere. Dat is inmiddels een uit de hand gelopen hobby :') In december ben ik begonnen, en het is echt super leuk! Ik bied dag en vakantie opvang aan. Heel veel honden komen ook regelmatig terug, dus dat is super leuk!

Zal ik beginnen met het voorstellen van de honden die al zijn geweest? :D Als jullie vragen hebben mag je die uiteraard ook stellen!

Dit was mijn eigen hond Cody <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 07-05-24 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet.

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:49

Ik doe dit ook en ik heb een Facebook pagina ik vraag wel altijd aan de eigenaar of de hond op de pagina mag.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Meekijken in een dag en vakantie opvang voor honden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:01

Leuk! Ik zou volgen. :D

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Meekijken in een dag en vakantie opvang voor honden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:37

Ik ben wel benieuwd! Hoe zijn je gasten gehuisvest? Neem je een Max aantal logeerhonden tegelijk? Heb je hier diploma’s oid voor nodig om een opvang te beginnen? Ben ook heel benieuwd in welke regio je woont. Als honden elkaar niet liggen, heb je dan gelegenheid ze apart te houden?

Froukje_J

Berichten: 2221
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Meekijken in een dag en vakantie opvang voor honden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:53

Super leuk! Ik volg!
En in welke regio ben je werkzaam? Wij zijn zelf nog opzoek naar een vakantie adresje..lekker laat iknow :+

Booooo
Berichten: 6526
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 15:21

marleen_usar schreef:
Ik doe dit ook en ik heb een Facebook pagina ik vraag wel altijd aan de eigenaar of de hond op de pagina mag.

Ohhh wat leuk! Ik heb ook een Facebookpagina inderdaad :D


thequeensmum schreef:
Ik ben wel benieuwd! Hoe zijn je gasten gehuisvest? Neem je een Max aantal logeerhonden tegelijk? Heb je hier diploma’s oid voor nodig om een opvang te beginnen? Ben ook heel benieuwd in welke regio je woont. Als honden elkaar niet liggen, heb je dan gelegenheid ze apart te houden?
Ik neem maar 1 hond (of meerdere uit hetzelfde gezin) aan. Er wordt dus niet gemixt met andere honden waardoor ik niks uit elkaar hoef te houden :) Ik heb zelf geen diploma’s alleen zelf jarenlange honden ervaring met verschillende rassen. Dat is ook het leukste, je krijgt allerlei verschillende rassen over de vloer. Ik zit in Oosterhout (bij Breda). De honden zitten gewoon in mijn huis, ik heb geen hok of iets. Ze mogen lekker op het kleedje op de bank. Baasjes mogen altijd zelf een eigen mand/kussen/bench meenemen.


Froukje_J schreef:
Super leuk! Ik volg!
En in welke regio ben je werkzaam? Wij zijn zelf nog opzoek naar een vakantie adresje..lekker laat iknow :+

Oeps haha! Ik zit zelf in Oosterhout (naast Breda). Ik hoor van iedereen dat kennels allemaal vol zitten, en de meeste die bij mij komen willen hun hond niet naar een kennel brengen.
Laatst bijgewerkt door Booooo op 07-05-24 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo
Berichten: 6526
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 15:23

Dit is Kyra, een witte herder. Zij heeft de aftrap gemaakt als eerste oppas hond. Ik ga van te voren altijd eerst bij de baasjes langs (of hun bij mij) om kennis te maken, en een formulier in te vullen met alle gegevens zoals dierenarts, bijzonderheden etc. Ze is voor de dagopvang geweest.
Afbeelding

Inmiddels vaste klanten zijn Nora (Duitse Dog) en Tinus (Bracco Italiano). Echt 2 grote schatten <3
Nora heeft het niet zo heel veel met kinderen, maar trekt steeds meer naar mijn dochter toe en zoekt haar zelf op. Mijn dochter ( en ik :+ ) hebben een zwak voor haar want ze lijkt zoveel op onze oude hond. Nora en Tinus komen bijna wekelijks, en blijven ook regelmatig logeren.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:52

Wat is jou Facebookpagina dan ga ik eens kijken .

Booooo
Berichten: 6526
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 16:16

marleen_usar schreef:
Wat is jou Facebookpagina dan ga ik eens kijken .


Dierenservice Oosterhout

En die van jou? :D

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16196
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [VOLG]Meekijken in een dag en vakantie opvang voor honden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:20

Omdat volg topics op Beestenboel huiskamer horen verplaats ik dit topic daarheen.

Booooo
Berichten: 6526
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 16:45

Jacky is een doodlemix en is maart een nachtje komen slapen. In juni komt hij weer een dagje. Het is toch altijd afwachten hoe ze zo’n eerste nacht doen maar ging heel goed!
Afbeelding


Dit zijn Noah & Sky, moeder en dochter 2 labradors. Ze bleven voor het eerst en meteen meerdere nachten achter elkaar. Ik ben toen ook begonnen met filmpjes maken voor social media. Kan ze hier alleen niet makkelijk plaatsen, op mijn Facebook pagina staan ze wel.
Afbeelding

Afbeelding

Een vriendin van mij heeft een honden uitlaatservice en zocht dagopvang voor haar honden. Was een hele eer om op haar hondjes te passen :D 2 jackrussels
Afbeelding

Dit is Senna, ook een Jack Russel. Ze is geen kleine kinderen gewend en moest best wel wennen aan mijn dochter. Ondertussen kunnen ze al lekker samen balletjes gooien.
Afbeelding

Afbeelding

Louis is een Franse bulldog van 6 maanden oud, hij is echt zo leuk! Lekker speels en had het hier prima naar zijn zin <3 Ik vind zijn kleurtje ook zo mooi!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Booooo
Berichten: 6526
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 16:57

We zijn er bijna en dan ben ik bij :+

Guus! Blij ei! Guus is een super leuke lieve labrador. De eerste keer dat hij kwam bleef hij meteen 3 nachten logeren. De eerste avond had hij wat diarree en de hele woonkamer onder gekakt, gelukkig was dat eenmalig :') Mijn dochter vind hem echt geweldig, gelukkig heeft zijn baasje ook weer 3 nieuwe datums van meerdere dagen ingepland. Er komen steeds meer mensen van ver buiten Oosterhout vandaan deze kant op :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dit is Odin, Odin is een Zwitserse herder. Het was even afwachten hoe het ging in combinatie met mijn dochter want ze zijn beide nogal druk :') Dit gaat gelukkig heel goed, en er staat weer een nieuwe datum in de agenda!
Afbeelding


Afbeelding

Helaas is er niet altijd een match. Ik heb 1x een Cane Corso en een Bulldog gehad. De Cane Corso ging echt top. De Bulldog kon zijn draai niet vinden, was niet op zijn gemak en stond de hele tijd alleen maar te blaffen en te hijgen. Dit gedrag herkende de baasjes gelukkig, want normaal gaat hij naar een kennel waar hij dat ook doet. Ze hadden gehoopt dat het in huiselijke sfeer beter ging, maar dat was niet het geval. Ook dit communiceer ik eerlijk, de hond moet wel op zijn gemak zijn.

Het leukste is nog dat er allemaal verschillende rassen over de vloer komen! Er staan nog heel veel (nieuwe) honden op de planning. Bij mij zijn alle rassen welkom, aller belangrijkste is dat de honden met kinderen kunnen.

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG]Meekijken in een dag en vakantie opvang voor honden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:56

Dat ziet er gezellig uit bij jou!

Ga je ook met de honden wandelen? En ben je zelf overdag thuis of ga je uit werken? En heb je een vaste dierenarts stand by?

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 18:38

Angel Spirit Marleen is mijn Facebook pagina.

Booooo
Berichten: 6526
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 21:50

Lukasje schreef:
Dat ziet er gezellig uit bij jou!

Ga je ook met de honden wandelen? En ben je zelf overdag thuis of ga je uit werken? En heb je een vaste dierenarts stand by?


Dank je! Jazeker, mijn tuinen zijn niet bedoeld als uitlaat veldje := ze gaan 4x per dag mee naar buiten om uit te laten, en met mooi weer kunnen ze natuurlijk altijd in de tuin. De meeste dagen ben ik thuis, komt er een hond voor dagopvang ben ik sowieso thuis. Komt een hond meerdere dagen, dan moet hij soms even alleen blijven. Maar hiervan stel ik wel de baasjes van te voren op de hoogte dat dat voor kan komen. Ik heb van alle honden een document met alle gegevens en ook de dierenarts. De meeste zitten hier in de omgeving, maar nu ik steeds meer honden van verder weg krijg kan ik altijd naar mijn eigen dierenarts (van mijn vorige hond). Gelukkig nog niet mee hoeven te maken.


marleen_usar schreef:
Angel Spirit Marleen is mijn Facebook pagina.

Ik ga eens kijken!

Booooo
Berichten: 6526
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 10:27

Vandaag is Senna gezellig bij ons, en blijft ook voor het eerst slapen. Het is echt heerlijk weer {:}

Afbeelding

Symke
Berichten: 825
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 12:49

Superleuk om mee te lezen en mee te beleven!
Wij zijn hier ook net mee begonnen dus ik lees ook mee voor tips en ideeën <3

Booooo
Berichten: 6526
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 10:29

Symke schreef:
Superleuk om mee te lezen en mee te beleven!
Wij zijn hier ook net mee begonnen dus ik lees ook mee voor tips en ideeën <3

Leuk!

Senna heeft haar 1e nacht heel goed door gebracht en zichzelf niet laten horen :D
We hebben een lekker zonnig weekend gehad.
Afbeelding

Vanavond komt er een Argentijnse Dog op kennismaking gesprek, en morgen komen Duitse Dog Nora en Bracco Italiano Tinus weer een dagje in de dagopvang.

Symke
Berichten: 825
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:49

Booooo schreef:
Symke schreef:
Superleuk om mee te lezen en mee te beleven!
Wij zijn hier ook net mee begonnen dus ik lees ook mee voor tips en ideeën <3

Leuk!

Senna heeft haar 1e nacht heel goed door gebracht en zichzelf niet laten horen :D
We hebben een lekker zonnig weekend gehad.
[ [url=m/OFtXXS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanavond komt er een Argentijnse Dog op kennismaking gesprek, en morgen komen Duitse Dog Nora en Bracco Italiano Tinus weer een dagje in de dagopvang.



Super leuk al die verschillende honden!
Fijn dat de nacht goed ging, vaak wel of gaat t ook wel anders?

Zijn ook rassen bij waar ik.nog nooit v gehoord heb

Booooo
Berichten: 6526
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 14:12

Tot nu toe zijn de nachten wel goed gegaan gelukkig... We krijgen eind mei een puppy van 15 weken dus ik denk dat het dan wel anders zal gaan :+

Mirjam79

Berichten: 1739
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:35

Wat een leuk vrolijk topic! Je hebt er een volger bij. Geen logeerhondjes voor je, maar gewoon om te kijken <3

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:16

Wat leuk! Heb je ook ergens een prijslijst staan (mag eventueel ook via pb)? Ik ben wel benieuwd. Voor een goed vakantieadres voor onze dalmatier x labrador mix rijd ik met alle liefde een stukje om.

Booooo
Berichten: 6526
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 16:28

Mirjam79 schreef:
Wat een leuk vrolijk topic! Je hebt er een volger bij. Geen logeerhondjes voor je, maar gewoon om te kijken <3

Ahhh wat een leuk berichtje. Leuk dat je volgt :D


Eskimo schreef:
Wat leuk! Heb je ook ergens een prijslijst staan (mag eventueel ook via pb)? Ik ben wel benieuwd. Voor een goed vakantieadres voor onze dalmatier x labrador mix rijd ik met alle liefde een stukje om.

Ohhh ik ben heel benieuwd hoe hij eruit ziet, heeft hij wel stippen? Ik stuur je even een privé berichtje :)

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:57

Booooo schreef:
Mirjam79 schreef:
Wat een leuk vrolijk topic! Je hebt er een volger bij. Geen logeerhondjes voor je, maar gewoon om te kijken <3

Ahhh wat een leuk berichtje. Leuk dat je volgt :D


Eskimo schreef:
Wat leuk! Heb je ook ergens een prijslijst staan (mag eventueel ook via pb)? Ik ben wel benieuwd. Voor een goed vakantieadres voor onze dalmatier x labrador mix rijd ik met alle liefde een stukje om.

Ohhh ik ben heel benieuwd hoe hij eruit ziet, heeft hij wel stippen? Ik stuur je even een privé berichtje :)



Afbeelding


Haha, hij heeft een paar verloren stipjes op zijn borst :D . Zijn broertjes en zusjes hebben wel meer stipjes op o.a. hun pootjes en hals. Hij lijkt een beetje op een zwarte dalmatier, of een atletisch gebouwde labrador :+ .

Booooo
Berichten: 6526
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 10:15

Ahhh wat een schatje! Ik had wel meer stippen verwacht haha :')

Vandaag zijn Nora & Tinus er <3
Afbeelding