Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 23:18

KarinW86 schreef:
Heb Guusje weer uitgeschreven van de komende 1e graads wedstrijden. De wip wordt een langlopend proces, dus we gaan wel weer eens even kijken als die onder controle is..


Verstandige keus. Komen nog genoeg wedstrijden aan.

----

Wij hadden vanavond ook weer training. Jaxx heeft super mooie stukken laten zien maar heb niet echt een lekker gevoel. Ging er al heen met hoofdpijn. Schutting was drama vandaag dus niet echt een beste avond maar.. er zaten zeker goede stukken in.


fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 18:59

Je loopt er idd zelf niet heel vrolijk bij, maar dat snap ik als je niet fit bent. Hopelijk inmiddels wat opgeknapt?

Karin, verstandig. Of je moet het verder als training zien, dan maakt het niet it natuurlijk. Maar een echte wedstrijd kun je dan idd op vp niet lopen. Jp wel.

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:23

@jesdajinn Zie inderdaad mooie stukken hoor!

@fannetje Ja als training zou het wel kunnen hoor, maar dan kan ik denk ik beter nog eens een wilde wedstrijd ergens inschrijven.. na de zomer maar weer eens kijken hoe we er dan voor staan

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:28

Gelukkig alweer flink opgeknapt!
Vanavond weer getraind. Jaxx liep super! Luisterde echt heel goed.
Kattenloop ook gedaan maar dan buiten het parcour. Bezig met de raakvlakken en dat gaat laatste tijd echt goed.
Ook Simba vandaag de kattenloop gedaan en die hond wil werken voor eten. Echt fantastisch en super handig.
Helaas niet gefilmd :(


KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:38

Lekker bezig!

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:31

Karin jammer dat het met de wip even niet lukt. Gewoon wilde wedstrijden starten, kan je gewoon bij de debutanten starten fijn zonder wip. Hopelijk komt het met oefenen weer goed.

JJ het ziet er bij jou zo moeiteloos uit zo mooi om te zien. Zo ver zijn wij nog niet. Hopelijk lukt steeds meer sturen van een afstand, want ik ben niet de snelste en zij is heel wisselend wat betreft snelheid.
Buiten is ze bij mij ook veel sneller dan binnen.

Vandaag voor de tweede keer weer groepsles buiten gehad en dat gaat best aardig. We zijn nu al 2 keer maar met 2, hopelijk snel minder afmelders dan kan je tenminste even rustig kijken en uitrusten. Ook handig voor opbouwen meer mensen.

mandje

Berichten: 939
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:02

@Anna. Jammer dat je je eigen topic gaat verlaten. Veel plezier met mantrailen!

@Karin. Soms is het verstandig om een stapje terug te doen. Wedstrijden komen er inderdaad nog genoeg. Heb het denk ik even gemist maar is Guusje bang geworden van de wip?

@JJ Als je zelf niet fit bent reageert de hond zo snel op. Gelukkig dat de training erna wel weer lekker gaat.

@Natasja Met zijn 2en is inderdaad wel weinig al helemaal voor het opbouwen. Je hebt natuurlijk wel meer trainingstijd.

Maandag hadden we les en vandaag hebben we nog even de running contacts getraind. De les is gewoon hard nodig voor mezelf :o en de rc training ging echt super goed!! *\o/*

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:38

Fijn!! Dat geeft een goed gevoel!

Met Guusje hebben we de wip van laag naar hoog getraind, maar nu ze hem zelfstandig ging doen sprong ze er steeds af.. daarna wel weer gelukt, maar afgelopen week sprong ze er weer steeds af, ook op lage hoogte.

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:27

KarinW86 schreef:
Fijn!! Dat geeft een goed gevoel!

Met Guusje hebben we de wip van laag naar hoog getraind, maar nu ze hem zelfstandig ging doen sprong ze er steeds af.. daarna wel weer gelukt, maar afgelopen week sprong ze er weer steeds af, ook op lage hoogte.


Ga je andere manier van aanpakken doen of gewoon zo door?

--

Hier hebben Jinn, Jaxx en Simba 2 dagen rust gehad. Zelfs niet gewandeld. Morgen weer lekker wandelen en zondag wedstrijd.

Jullie nog plannen vant weekend? :)

Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:06

Ik praat hier niet zoveel want druk druk alles bijhouden

Met Jacey loop ik inmiddels al enkele keren graad 1 wedstrijden. Dit weekend wordt lexa haar eerste keer graad 1.
Jacey loopt large, Lexa inter. We zijn morgen in Houthalen en zondag in tielt :D (ik ben belg)
Afbeelding
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:29

@jesdajinn Op de club staat hij gewoon hoog, dus zijn we begonnen met eerst weer pootjes erop zetten en stukje klappen zeg maar.. en zo weer rustig opbouwen

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:30

@zoe succes van het weekend!

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:38

Dit weekend even lekker niks.

@Zoe succes dit weekend.
Is dat niet ontzettend vermoeiend 2 dagen achter elkaar of vinden jou honden dat prima?

Het alleen blijven als ik even weg moet om parcours te lopen is echt een ramp bij Feya, want ze blaft dan net zolang tot ik terug ben en dat is geestelijk erg vermoeiend en stressvol. Ik hoop dat ze ooit er nog aan went, maar ben bang dat het altijd wel een dingetje gaat zijn. (thuis heeft ze geen problemen met alleen zijn)

Doet er nog iemand mee met de workshop bij kc delft 12 mei van Michèle Taffijn.

Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:08

Natasja22 schreef:
Dit weekend even lekker niks.

@Zoe succes dit weekend.
Is dat niet ontzettend vermoeiend 2 dagen achter elkaar of vinden jou honden dat prima?

Het alleen blijven als ik even weg moet om parcours te lopen is echt een ramp bij Feya, want ze blaft dan net zolang tot ik terug ben en dat is geestelijk erg vermoeiend en stressvol. Ik hoop dat ze ooit er nog aan went, maar ben bang dat het altijd wel een dingetje gaat zijn. (thuis heeft ze geen problemen met alleen zijn)

Doet er nog iemand mee met de workshop bij kc delft 12 mei van Michèle Taffijn.


We trainen sowieso 3 keer per week minimaal en de andere dagen kleine stukjes op het terrein thuis. Beide honden zijn multi show kampioenen die dubbele show weekends gewend zijn (mentaal zeer vermoeiend) en ook al show vakanties van 17 shows op 9 dagen hebben doorstaan zonder problemen en even happy laatste show als eerste.
Met een doorsnee huishond die geen wedstrijd ritme heeft in drukte zou ik het waarschijnlijk niet meteen aanraden.
We hebben deze week ipv 3 uitgebreide en enkele mini trainingen ons sowieso beperkt tot 1 training en 1 mini training.
2 wedstrijden zijn minder inspanning dan 2 trainingen.

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:22

Scheelt als ze al veel gewend zijn aan drukte en trainingen.
Die drukte en stress is voor ons nieuw en ze is echt op na 1 dag.

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:46

Kwestie van vaker doen en accepteren dat ze de 2e dag eventueel iets minder presteren.

Jaxx kan gelukkig heel goed slapen op wedstrijd. Dus dat scheelt.
As zondag gaan ze alle 3 mee. Lekker buiten, wordt als goed is mooi weer en dan ligt er 1 heerlijk languit in het gras te slapen.
Wel moet ik het zicht op het veld waar gelopen wordt vermijden. Draai ik de tent zodat ie niks ziet, slaapt ie heerlijk. Heeft ie zicht dan maakt ie zich bij sommige honden wel druk maar dat is super op te lossen door de tent te draaien of een rij tenten voor je hebben.

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 20:20

@natasja nee helaas doen wij niet mee, heb andere dingen gepland al.. jammer want is op onze club

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:03

@JJ ik stond bij de laatste wedstrijd vooraan en precies daar kwam iedereen tussendoor met of zonder hond en dat vond ze helemaal niks dus extra stress. De volgende keer kies ik inderdaad ook voor ergens in een rustig hoekje zonder zicht op het parcours en zo ver mogelijk weg. Hopelijk wat rustiger voor haar.
Allemaal dingen om uit te vinden wat werkt voor ons.
Succes zondag!

Karin, jammer dat je het net moet missen. Heb er zin in en hoop dat zij ons weer wat tips kan geven.

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:28

Zeker! Dat leer je idd allemaal en dat is toch prima. Ene hond kan er prima mee omgaan en andere wat minder

Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:05

Hier een goede eerste wedstrijd dag gehad.
Lexa op jumping een 5e plaats, jacey dk.
Op het vast lexa een 9e plaats en jacey 27e

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:32

Goedzo!

Hier was de teamwedstrijd te moeilijk voor ons.
Eerste rondje onstuimig en snel en het 2e rondje langzaam en af en toe een stagnatie in het veld hibihi

mandje

Berichten: 939
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:54

@Zoe_97 Fijn dat het goed ging!! Succes voor morgen.
@ JJ Veel plezier en succes morgen!!
@ Karin. Jammer dat het wat moeilijk was. Als het maar wel leuk is geweest! Je leert er altijd wat van.

Vandaag onze "eerste" echte 1e graad wedstrijd. Fire heeft het super gedaan. Zo super trots op hem met zijn jonge leeftijd van 21mnd hij doet het vol overgave. Zijn runnings op de kat waren super! Ikzelf als handler moet ik meer op hem vertrouwen in plaatst van te willen helpen (commando's te vaak en te duidelijk herhalen bijv.) dan gaat het juist fout.

-JP ochtend: 1 weigering.
-VP ochtend 1 weigering (wip) en een lat (filmpje)
-VP middag 1 weigering (schutting) en een lat
-JP middag 1 latje (filmpje) tijd van 24.43 de snelste tijd



Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:57

Gefeliciteerd!

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 08:43

Knap hoor! Ziet er goed uit!

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 13:18

Knap gelopen hoor! Doet hij goed.
Karin de parcoursen waren idd pittig. Ik vond ze wel leuk, maar loop dan ook 2e graad, alleen had Roetsj haar gedag zeg pet weer op, dus 3 disken gelopen. Al zaten er in elk parcour wel mooie stukken.
Volgende week naar Amsterdam en dan even kijken hoe haar pet staat, anders ga ik met speel lopen, even een goede flow weer bereiken.