Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:37

Leuk die video, doet ze goed!

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 15:14

Robin_S schreef:
Leuk die video, doet ze goed!


Ja was ook heel trots op haar. Voor de snelheid maakt het blijkbaar ook uit wat er achter staat; tunnel betekend meer snelheid dan bijvoorbeeld een sprong erachter.
Blijft nog even uitvogelen waar ik moet lopen en hoe snel ik moet en dit verandert ook naarmate ze het beter snapt.

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 15:26

Afgelopen woensdag eventjes korte stukjes getraind en niet te moeilijk.
Beetje slechte timing bij de start maar voor de rest een lekker rondje.
Ben bezig met oefenen dat de om op meer afstand kan.

9 juli weer wedstrijd. Daarna krijgt hij zeker 2 weken sportrust. Hij is nog maar 2 en laatste weken zo druk en veel gedaan dat we even pauze nemen en gewoon lekker gaan wandelen, zwemmen, fietsen en vooral niks doen.


Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 15:55

Dat ziet er bij allebei heel goed uit! Hoelang trainen jullie al?
Ik blijf er tegenaan lopen dat Mila heel erg aan me plakt, ik doe daar oefeningen voor en het wordt langzaam wel iets beter maar nog lang niet zo als bij jullie.
Ze is ook altijd best wel hysterisch :')

Is hier ook iemand die bij KC Friesland traint? Of daar ervaringen mee heeft? Ik heb mij daar op de wachtlijst laten plaatsen omdat die wat wedstrijdgerichter zijn. De club waar ik nu zit is dat niet echt, wel supergezellig maar ik mis wat dingen.

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:19

Anna79: ik train nu bijna 1 jaar en bij mij sinds ze het een beetje snapt wat de bedoeling is lukt het steeds beter afstand te houden. Soms heb ik de neiging weer te dichtbij te lopen en dan gaat ze erlangs omdat haar dan weg duw. Het blijft steeds weer opnieuw kijken wat werkt.
Dus komt met oefenen vanzelf goed,

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 17:38

Dankjewel Natasja, goed om te weten!

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:46

Ik hooper ook met Jaxx dus hij kan goed vooruit werken.
Ik train ongeveer 3kwart jaar waarvan we ook een hele tijd hebben uitgelezen ivm slecht veld dus al met al half jaartje ofzo. Iets meer.
Hooperen al wel langer

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:54

IMANDRA schreef:
Ik kom ook even binnenvallen! Ik wil met mijn Aus Maisie ook agility gaan doen maar zitten een beetje met t feit dat onze hondenschool (Hondenacademie Waalwijk) die lessen alleen op vrijdag ochtend doet —en dan moeten zowel ik als mijn vriend werken.

Hebben jullie toevallig tips voor omgeving Den Bosch waar je rustig en met beleid agility kan leren? De gedragsdeskundige die we hebben gezien waarschuwde al dat ze op sommige plekken vooral op snelheid inzetten terwijl dat voor het begin helemaal niet slim is, maar dat je juist beter een “balans en coördinatie” cursus waarbij je dezelfde oefeningen krijgt maar dan focus op techniek en rust.
Heeft iemand de gouden tip :D?

Dit is Maisie!
[ [url=m/J0Lhe3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je kunt kijken of 4feet4fun nog plaats heeft?

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:59

Ik train met Roetsj nu 4 jaar, waarvan we door corona er tussendoor heel veel uut hebben gelegen. Ik ben toen op zoek gegaan waar ik wat privé kon trainen.
Ik ben met Pixy net gestart met puppy-fitness en gisteren een 1e workshop gehad van Nathalie, waar ze al heel knap was. Kennis gemaakt met een tunnel, 1e stuurwerk en de vooruit oefening. Vanaf de 13e gaan we langzaam aan opbouwen met pre-agility. Ze is dan bijna 7 maanden oud. Springen doen we dan nog niet, maar sturen en andere oefeningen kan dan wel. En wil het graag in 1x goed doen, ipv hoe het met Roetsj ging.

Machie

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:59

fannetje schreef:
Ik train met Roetsj nu 4 jaar, waarvan we door corona er tussendoor heel veel uut hebben gelegen. Ik ben toen op zoek gegaan waar ik wat privé kon trainen.
Ik ben met Pixy net gestart met puppy-fitness en gisteren een 1e workshop gehad van Nathalie, waar ze al heel knap was. Kennis gemaakt met een tunnel, 1e stuurwerk en de vooruit oefening. Vanaf de 13e gaan we langzaam aan opbouwen met pre-agility. Ze is dan bijna 7 maanden oud. Springen doen we dan nog niet, maar sturen en andere oefeningen kan dan wel. En wil het graag in 1x goed doen, ipv hoe het met Roetsj ging.


Hihi, ik snap je wel, maar met Pixy ga je gewoon ook weer fouten maken. Elke hond is anders dus elke hond geeft andere fouten.
Ik hoop begin volgend jaar weer een puppy te gaan opleiden maar ik weet nu al dat ik daar ook weer fouten mee ga maken. Zoals met alle 3 mijn sporthonden :)
Maar niks is zo leuk om samen te trainen en te leren en fouten te maken en op te staan ❤️

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 07:10

En dat is het. Het is gewoon een leuke puzzel om uit te zoeken wat je hond nodig heeft.

Anoniem

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:22

Inderdaad :j ik vind het ook super leuk om van iedere hond weer bij te leren.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:48

Ik vind het lopen met mijn dwergpoedel ook nu weer heel anders als met mijn Middenslag hiervoor hihi. Gaat basissnelheid ligt een stuk hoger en ze is een stuk kleiner, waardoor ik geneigd ben eerder te bukken terwijl dat niet nodig is

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:06

fannetje schreef:
IMANDRA schreef:
Ik kom ook even binnenvallen! Ik wil met mijn Aus Maisie ook agility gaan doen maar zitten een beetje met t feit dat onze hondenschool (Hondenacademie Waalwijk) die lessen alleen op vrijdag ochtend doet —en dan moeten zowel ik als mijn vriend werken.

Hebben jullie toevallig tips voor omgeving Den Bosch waar je rustig en met beleid agility kan leren? De gedragsdeskundige die we hebben gezien waarschuwde al dat ze op sommige plekken vooral op snelheid inzetten terwijl dat voor het begin helemaal niet slim is, maar dat je juist beter een “balans en coördinatie” cursus waarbij je dezelfde oefeningen krijgt maar dan focus op techniek en rust.
Heeft iemand de gouden tip :D?

Dit is Maisie!
[ [url=m/J0Lhe3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je kunt kijken of 4feet4fun nog plaats heeft?


Oh dat zit wel in de buurt, thanks!

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:52

Leuk dit topic, ik wil graag ook volgen :D

Ik wil wel gaan beginnen met behendigheid, wanneer is nog even de vraag (ook omdat alles zo snel vol zit) maar voor nu doen we hoopers en trainen we voor het VZH. Met Hoopers hebben we straks in elk geval wel al een mooie basis voor als we gaan beginnen met de behendigheid.

Omdat ik zoveel leuke foto's had van onze laatste training heb ik een topic aangemaakt, zie hier Sebbie in actie :+
[BB-ITP] Hoopers met Sebbie 'the Corgi'

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:41

Lexa en ik hebben vanavond onze eerste les. Dit ging vooral theorie zijn :D ik ben benieuwd. Alvast bij kennis die al jaren wedstrijden loopt ook een privé lesje geboekt naast de groepslessen op de club. Zodat we vanaf het begin goed opgevolgd worden :D

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 19:14

Vind het wel grappig dat de beginnerslessen super moeilijk zijn om tussen te komen, maar er ook echt veel uitstroom is. Mijn groep begon met 9 geloof ik en nu zijn het er 6 waarvan er vaak maar 5 zijn. Daarvan zijn er 2 later ingestroomd en 1 van een andere groep naar onze tijd overgestapt, dus nog maar 3 van de oorspronkelijke groep over :+

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:00

Ja klopt! Ik heb ook vrij lang moeten wachten op een plekje!

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:21

Ik twijfelde dus ook waar ik pupcursus wil gaan volgen eigenlijk in verband met de wachttijd voor behendigheid in de toekomst. optie 1 vind ik qua puples minder maar daar geven ze goed behendigheid en die cursus is vaak vol dus met doorstromen heb je meer kans. Optie 2 puppyles veel fijner, doen alleen wat basis behendigheid met wat sprongen en een tunnel op een vrij kleine ruimte.

Ik denk puppyles bij de 2e en dan eventueel maar een vervolgcursus bij de ander met hoop daarna aan te kunnen sluiten bij behendigheid

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:22

Bij ons inderdaad ook veel die beginnen maar de latere groepen worden steeds leger..

Ik doe naast de wekelijkse training nog elke 2 weken ergens anders trainen

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:26

Machie schreef:
fannetje schreef:
Ik train met Roetsj nu 4 jaar, waarvan we door corona er tussendoor heel veel uut hebben gelegen. Ik ben toen op zoek gegaan waar ik wat privé kon trainen.
Ik ben met Pixy net gestart met puppy-fitness en gisteren een 1e workshop gehad van Nathalie, waar ze al heel knap was. Kennis gemaakt met een tunnel, 1e stuurwerk en de vooruit oefening. Vanaf de 13e gaan we langzaam aan opbouwen met pre-agility. Ze is dan bijna 7 maanden oud. Springen doen we dan nog niet, maar sturen en andere oefeningen kan dan wel. En wil het graag in 1x goed doen, ipv hoe het met Roetsj ging.


Hihi, ik snap je wel, maar met Pixy ga je gewoon ook weer fouten maken. Elke hond is anders dus elke hond geeft andere fouten.
Ik hoop begin volgend jaar weer een puppy te gaan opleiden maar ik weet nu al dat ik daar ook weer fouten mee ga maken. Zoals met alle 3 mijn sporthonden :)
Maar niks is zo leuk om samen te trainen en te leren en fouten te maken en op te staan ❤️


Ik heb niet de illusie geen fouten te maken hoor, want iedere hond is idd anders, maar ik kan nu gewoon bij mensen trainen die er wat meer verstand van hebben, ipv een KC waar ze voor de fun trainen. Sommige dingen ben je je gewoon minder bewust van, als je geen wedstrijden loopt ( was voor mij toen inmiddels 5-6 jaar terug dat ik toen 1e graad liep en verder kwam ik niet, omdat ze al ouder was). Zelf wordt je ook steeds meer ervaren en ik hoop zo iig de juiste ondersteuning te krijgen om het beste eruit te halen.

Het is idd soms een uitdaging ergens tussen te komen en vaak is het ook niet om de hoek ( bij mij niet iig), maar doe vooral waar je je goed bij voelt, dan doe je het iig nooit verkeerd.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 08:25

Vanavond examen van de B cursus, ben benieuwd :) !

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 08:53

Wat leuk al die vrolijke hondjes. Het is nog even afwachten of we agility gaan doen ik heb bericht van een zweetwerktraining. Is wel even afwachten of we erbij zitten. Mocht dat niet door gaan ga ik ons aanmelden voor agility.

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:22

Anna79 schreef:
Vanavond examen van de B cursus, ben benieuwd :) !


Succes vanavond!

Wij hadden gisterenavond examen van de C cursus en 96 van de 100 punten gehaald *\o/*
Dus trots op mijn meisje. Volgen blijft wel lastig, want ze ruikt altijd alles.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:27

@Natasja, gefeliciteerd! En @Anna Succes vanavond!

Wij hebben vanavond ook de afsluiting van ons Hoopers blok, doen een soort onderlinge wedstrijd, dus ben benieuwd :)