[VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50185
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 19:02

Hahahaha _O- heerlijke foto!

Yaaaay puppies *\o/*

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 19:12

Omg die foto is zo intens geweldig _/-\o_ _O-

Gefeliciteerd! Dit moeten kneiter prachtige pups worden <3

cursebreaker

Berichten: 11519
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 19:14

Puppiessssss. Lots and lots of puppiesss <3 <3 <3
Vind het ook echt zo'n fantastische combi, die reu met Dana.
Worden inderdaad weer gruwelijk schattige pupsels.

En de foto is inderdaad echt goed gelukt haha

Kaplaars

Berichten: 1551
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 19:32

Hahaha die foto!! :D :D
Ik ga weer volgen!

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-23 22:20

Voor de mensen die graag de echo('s) willen zien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de blaas verstoppen zich er ook nog twee, die liggen vrij diep, ik verwacht dus eigenlijk dat deze geresorbeerd zullen worden.


Afbeelding

Afbeelding

Sastaic

Berichten: 1203
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 23:05

Ik zit braaf je topic van maze te volgen, mis ik dit topic helemaal haha. Gefeliciteerd met de dracht ik ben benieuwd hoe veel puppies ze voor jullie bakt. Hopelijk zijn het er niet té veel.

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-23 23:21

Sastaic schreef:
Ik zit braaf je topic van maze te volgen, mis ik dit topic helemaal haha. Gefeliciteerd met de dracht ik ben benieuwd hoe veel puppies ze voor jullie bakt. Hopelijk zijn het er niet té veel.


Dan moet je nog even geduld hebben. Die komen ook nog wel, maar dat duurt nog even. :Y)

Hennos

Berichten: 500
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:07

Gefeliciteerd wat een heerlijke foto.
Maar 10+ puppen, jij gaat het druk krijgen :Y)

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:05

KimD schreef:
Sastaic schreef:
Ik zit braaf je topic van maze te volgen, mis ik dit topic helemaal haha. Gefeliciteerd met de dracht ik ben benieuwd hoe veel puppies ze voor jullie bakt. Hopelijk zijn het er niet té veel.


Dan moet je nog even geduld hebben. Die komen ook nog wel, maar dat duurt nog even. :Y)


Denk dat je blij mag zijn dat ze niet perongeluk tegelijk gaan _O-

Maar gefeliciteerd!

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 08:07

Shaya_ schreef:
KimD schreef:
Dan moet je nog even geduld hebben. Die komen ook nog wel, maar dat duurt nog even. :Y)


Denk dat je blij mag zijn dat ze niet perongeluk tegelijk gaan _O-

Maar gefeliciteerd!


Ik heb er geld op ingezet dat Maze loops wordt zodra de puppen geboren zijn, om de lol erin te houden. :+ :')

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 07:32

Onze eerste puppyfoto! <3 _O-


Afbeelding


Nog steeds rond de 10 en het is nog steeds lastig tellen omdat het zo'n circus is daarbinnen. Maar going strong en alle puppen een hartslag à 200/205bpm én ze zijn nu 0,69cm groot. 8-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:05

Jeetje wat prachtig dat je dit kunt doen en zien joh!

10 puppen jeeeemiggg :wow:

Lijsken
Berichten: 1036
Geregistreerd: 10-02-22

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:43

Wat een ontzettend leuke honden! Ik kende ze helemaal nog niet als korthaar, maar vind de uitstraling echt fantastisch. Stiekem degene met de “foute” oren nog het meest :D

MZorro

Berichten: 829
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:54

Zelfde als @lijsken. Ik ken deze kortharige ook niet, maar wat zijn ze leuk! Ik zal ook even googlen, maar ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring: zijn het honden die geschikt zijn als 'eerste hond'? Zijn het honden waar je meerdere keren per week mee moet sporten, of zijn ze ook tevreden als ze mee mogen op de boerderij en eens in de week mee mogen op training?

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 15:02

MZorro schreef:
Zelfde als @lijsken. Ik ken deze kortharige ook niet, maar wat zijn ze leuk! Ik zal ook even googlen, maar ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring: zijn het honden die geschikt zijn als 'eerste hond'? Zijn het honden waar je meerdere keren per week mee moet sporten, of zijn ze ook tevreden als ze mee mogen op de boerderij en eens in de week mee mogen op training?


Lijsken schreef:
Wat een ontzettend leuke honden! Ik kende ze helemaal nog niet als korthaar, maar vind de uitstraling echt fantastisch. Stiekem degene met de “foute” oren nog het meest :D


Meer fans! Whoop Whoop! Je vind de korthaar óf mooi óf spuuglelijk, er is geen tussenweg. :+

Ik vind ze zelf heel geschikt als eerste hond, ik zeg altijd, het zijn Border Collies light, wel de lusten, niet de lasten. Waar de BC heel slaafs is en áltijd voor je wilt werken kan de korthaar ook geen zin hebben en op de bank onder een dekentje willen blijven liggen. :Y) Ze zijn heel veelzijdig, ze kunnen kilometers en uren wandelen, zijn leuk in diverse sporten (dat is ook hoofdzakelijk ons fokdoel, een veelzijdige, flexibele maar leuke huishond) maar kunnen als het een week regent, een week lang op de bank liggen zonder mekken.

Ze zijn wel eigenwijs, niet stout of ongehoorzaam maar ze willen nog wel eens discussiëren en graag weten wáárom ze iets moeten of willen doen. Ik zelf kan dat heel erg waarderen, ik vind die uitdaging leuk en je weet wat je eraan hebt. Consequent opvoeden is key, maar dat is eigenlijk wel bij iedere hond van toepassing natuurlijk.

Er zitten twee van onze pups bij gezinnen met kinderen en dat gaat ook super goed, zelf een gezin met drie kinderen wat echt een ontzettend druk gezin is, draait onze pup waanzinnig mee. Had ik nóóit verwacht. De toko kan ongeveer afbranden en iedereen vol in de stress zitten en hij ligt te chillen op zijn stretchertje. Ik vind het knap, zeker als je beseft dat ze nog geen twee jaar oud zijn.

Ze moeten met vreemde mensen even wat tijd hebben om te ontdooien, bokker love_mandy is ook kennis komen maken een aantal geleden, kende het ras niet en onze honden kende hen ook niet. Misschien wilt zij nog wel eerlijk vertellen hoe die ervaring was met de honden. Ze willen graag een puppy dus ik ga er wel vanuit dat de indruk goed was. :Y)

Mochten er mensen serieus interesse hebben of meer willen weten over het ras, jullie zijn welkom in Zuid-Limburg hoor! En alle vragen mogen gesteld worden.

love_mandy

Berichten: 2948
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:17

Ik vond de honden echt fantastisch, mijn vriend vind border collies leuk. Maar dat is voor ons echt te veel hond. Wat Kim zegt heb ik ook echt ervaren, het is een border collie light.
Wij willen graag werken met de hond ook, maar hij moet een goede uit-knop hebben. Ik heb bij Kim zeker gemerkt dat ze dat hebben. Ze kunnen rustig uren liggen slapen.

Ze moeten je inderdaad wel echt leren kennen en een beetje naar je opwarmen. Maar eenmaal als ze een beetje gewend zijn aan je komen ze ook gezellig bij je liggen <3

Ik moet het natuurlijk nog echt ervaren, maar ik denk zeker dat het een goede beginners hond is

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:17

Prachtige honden en wat leuk om eens te kunnen zien wat voor lijven er verborgen zitten onder het vele haar van de "bekende" collies. Kortharige had ik nog niet gezien. Stomme vraag misschien, maar zit er (behalve de vacht)nog verschil tussen de langharige en kortharige collies?

Gefeliciteerd met de dracht en ik volg in stilte mee.

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 15:54

love_mandy schreef:
Ik vond de honden echt fantastisch, mijn vriend vind border collies leuk. Maar dat is voor ons echt te veel hond. Wat Kim zegt heb ik ook echt ervaren, het is een border collie light.
Wij willen graag werken met de hond ook, maar hij moet een goede uit-knop hebben. Ik heb bij Kim zeker gemerkt dat ze dat hebben. Ze kunnen rustig uren liggen slapen.

Ze moeten je inderdaad wel echt leren kennen en een beetje naar je opwarmen. Maar eenmaal als ze een beetje gewend zijn aan je komen ze ook gezellig bij je liggen <3

Ik moet het natuurlijk nog echt ervaren, maar ik denk zeker dat het een goede beginners hond is


<3 <3


poetser schreef:
Prachtige honden en wat leuk om eens te kunnen zien wat voor lijven er verborgen zitten onder het vele haar van de "bekende" collies. Kortharige had ik nog niet gezien. Stomme vraag misschien, maar zit er (behalve de vacht)nog verschil tussen de langharige en kortharige collies?

Gefeliciteerd met de dracht en ik volg in stilte mee.


Het grote merkbare verschil is het pit. De korthaar heeft veel meer pit dan de langhaar, de langhaar is echt zo'n super trouwe ziel. Beetje a la de echte gezinshond. De korthaar heeft meer pit en wilt best wel eens discussiëren en gezellig grenzen opzoeken en testen terwijl de langhaar denkt 'oke, ik mag tot hier, blijf ik daar nog 2 meter achter'.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:04

Ooo wat een leukerds! Ik ga volgen!
Al je berichten gelezen en de karakter omschrijving bevalt me wel.

Zo benieuwd wat deze twee knapperds er van gaan maken! Maar dat komt vast helemaal goed <3

Emj_23
Berichten: 1197
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:59

Gefeliciteerd met de dracht, en wat een hoop puppies….
Ooit wil ik, naast mijn katten, ook een hond en sinds ik jouw honden en het vorige nest heb gevolg staan ze op het lijstje met potentiële rassen. Enig idee hoe het ras in het algemeen met eigen katten is?

MZorro

Berichten: 829
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 18:38

KimD schreef:
MZorro schreef:
Zelfde als @lijsken. Ik ken deze kortharige ook niet, maar wat zijn ze leuk! Ik zal ook even googlen, maar ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring: zijn het honden die geschikt zijn als 'eerste hond'? Zijn het honden waar je meerdere keren per week mee moet sporten, of zijn ze ook tevreden als ze mee mogen op de boerderij en eens in de week mee mogen op training?


Lijsken schreef:
Wat een ontzettend leuke honden! Ik kende ze helemaal nog niet als korthaar, maar vind de uitstraling echt fantastisch. Stiekem degene met de “foute” oren nog het meest :D


Meer fans! Whoop Whoop! Je vind de korthaar óf mooi óf spuuglelijk, er is geen tussenweg. :+

Ik vind ze zelf heel geschikt als eerste hond, ik zeg altijd, het zijn Border Collies light, wel de lusten, niet de lasten. Waar de BC heel slaafs is en áltijd voor je wilt werken kan de korthaar ook geen zin hebben en op de bank onder een dekentje willen blijven liggen. :Y) Ze zijn heel veelzijdig, ze kunnen kilometers en uren wandelen, zijn leuk in diverse sporten (dat is ook hoofdzakelijk ons fokdoel, een veelzijdige, flexibele maar leuke huishond) maar kunnen als het een week regent, een week lang op de bank liggen zonder mekken.

Ze zijn wel eigenwijs, niet stout of ongehoorzaam maar ze willen nog wel eens discussiëren en graag weten wáárom ze iets moeten of willen doen. Ik zelf kan dat heel erg waarderen, ik vind die uitdaging leuk en je weet wat je eraan hebt. Consequent opvoeden is key, maar dat is eigenlijk wel bij iedere hond van toepassing natuurlijk.

Er zitten twee van onze pups bij gezinnen met kinderen en dat gaat ook super goed, zelf een gezin met drie kinderen wat echt een ontzettend druk gezin is, draait onze pup waanzinnig mee. Had ik nóóit verwacht. De toko kan ongeveer afbranden en iedereen vol in de stress zitten en hij ligt te chillen op zijn stretchertje. Ik vind het knap, zeker als je beseft dat ze nog geen twee jaar oud zijn.


Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Ik vind de aan-knop leuk, maar de uit-knop ook wel fijn haha.

Wij willen op den duur wel graag een hond, maar nu nog even niet i.v.m. andere prioriteiten. Deze kortharige leukerd komt in ieder geval op de lijst van potentiële honden en ik ga de puppies natuurlijk even aan hem laten zien om alvast een zaadje te planten haha.

Lijsken
Berichten: 1036
Geregistreerd: 10-02-22

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 18:41

Zelfde geldt voor mij :j
Ooit komt er een hond, en ik ben zelden een ras tegengekomen dat me meteen zó aanspreekt na alleen maar een paar foto's te hebben gezien.

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 18:47

Lijsken schreef:
Zelfde geldt voor mij :j
Ooit komt er een hond, en ik ben zelden een ras tegengekomen dat me meteen zó aanspreekt na alleen maar een paar foto's te hebben gezien.


Ik had dus hetzelfde, ik liep ze op een event tegen het lijf en dacht "dit is het, dit is hét ras.". :j


Emj_23 schreef:
Gefeliciteerd met de dracht, en wat een hoop puppies….
Ooit wil ik, naast mijn katten, ook een hond en sinds ik jouw honden en het vorige nest heb gevolg staan ze op het lijstje met potentiële rassen. Enig idee hoe het ras in het algemeen met eigen katten is?


Ik zal jou vraag straks nog even uitgebreid beantwoorden!

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 10:18

Emj_23 schreef:
Gefeliciteerd met de dracht, en wat een hoop puppies….
Ooit wil ik, naast mijn katten, ook een hond en sinds ik jouw honden en het vorige nest heb gevolg staan ze op het lijstje met potentiële rassen. Enig idee hoe het ras in het algemeen met eigen katten is?


Sorry, wat vertraging maar hierbij mijn uitgebreider antwoord. Ze zijn over het algemeen heel goed met andere dieren, zonder jachtinstinct ook. Wij hebben zelf vier katten, daar gaan ze goed mee om, als jonge pups mogen ze die ook leren kennen. Ze zijn vaak van nature wat terughoudend om vervolgens eroverheen te bulderen. :') Buiten tijdens het wandelen gaan ze niet zomaar achter wild aan, of katten in de wijk of in het bos/velden. Uiteraard wel vanaf dag een consequent begrenst. Bij ons komen in de zomer ook diverse dieren op vakantie, konijnen, cavia's, andere honden en bij uitzondering ook vreemde katten. Zelfs met de vreemde katten (die geen honden gewend zijn) gaan ze heel goed om, geven ze vanzelf ruimte om zelf op onderzoek te gaan en zelf toenadering te zoeken. Hoewel ze normaal dus vocaal kunnen zijn, kunnen ze zulke situaties toch goed inschatten en aanvoelen. Ik vind dat een fijne raseigenschap.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:26

Ik ga ook mee volgen *\o/*
Al zie en lees ik ook wel regelmatig je updates in het fokkers topic.

Ik vind de Smooth Collies leuk <3