[VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalMelyn

Berichten: 2070
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:04

Ah dankjewel. Ik dacht dat merle altijd gevlekt was maar soms dus een beetje onzichtbaar. Kunnen de maltese ook harkelijn geven?

Lijsken
Berichten: 1039
Geregistreerd: 10-02-22

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:46

Gefeliciteerd met de 9 knappe kleintjes!

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:38

Gefeliciteerd met jullie prachtige nest! Wat een heftige tijd is het geweest. Geniet van de kleintjes en van de knappe mama natuurlijk, zo lief hoe ze naar ze kijkt!

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 09:18

StalMelyn schreef:
Ah dankjewel. Ik dacht dat merle altijd gevlekt was maar soms dus een beetje onzichtbaar. Kunnen de maltese ook harkelijn geven?


Dat zou ik moeten uitzoeken, ik kan daar zo echt geen antwoord op geven, sorry.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 09:23

Na een keizersnede is het altijd spannend of de melkgift goed gaat en of moeders de puppen accepteert en verzorgd. Maar vooral, of de puppen in gewicht aankomen en tevreden zijn. Ik was dus heel benieuwd naar het wegen vanochtend, ik kan stellen dat ik dik tevreden ben. :=

Ik moet zeggen dat ik Dana gisteren ook wel volgepompt heb met voer en puppymelk om zoveel mogelijk te stimuleren. Gelukt dus! Nu hopen dat het de komende dagen doorzet.

Dana heeft tot en met vrijdag nog pijnstilling en antibiotica. Allebei gedoseerd op haar originele gewicht, ook niet helemaal wenselijk met zogende puppen maar de teef in pijn of risico laten is ook geen optie natuurlijk.


Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:49

Gefeliciteerd met de puppy’s.
Wat een mooi overzicht is dat een app?

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 11:49

xoranlover schreef:
Gefeliciteerd met de puppy’s.
Wat een mooi overzicht is dat een app?


Ja, Fidopoli, gratis app! Geeft ook groeigrafieken na een paar dagen, echt perfecte app.

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:47

Oh interessant ga eens kijken of dat voor de kittens. Ook iets is.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:53

Pfff nou nog heel gedoetje :+
Prachtig nest, Dana nu druk, mooi zeg.
Mijn hond was er een van 11, waarvan er een het niet had overleefd. Maar met 10 had de teef het toch ook wel heul druk en moest mega eten etc om zelf iets op de been te blijven, hard werken.

Volgens mij had ze in de gaten dat het haar laatste nest was zoiets van, nou dan zal je ze krijgen ook :')

Geniet er van! Hebben ze allemaal eigenlijk al een 'in principe' baasje?

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 13:02

VanHuisUit schreef:
Pfff nou nog heel gedoetje :+
Prachtig nest, Dana nu druk, mooi zeg.
Mijn hond was er een van 11, waarvan er een het niet had overleefd. Maar met 10 had de teef het toch ook wel heul druk en moest mega eten etc om zelf iets op de been te blijven, hard werken.

Volgens mij had ze in de gaten dat het haar laatste nest was zoiets van, nou dan zal je ze krijgen ook :')

Geniet er van! Hebben ze allemaal eigenlijk al een 'in principe' baasje?


Ik heb er sowieso één over omdat ik 'maar' 8 mensen heb aangenomen. Maar ik had eigenlijk maar één iemand voor een reu en de rest allemaal een merle teef.

Op voorhand al aangegeven dat dat sowieso niks ging worden en bij één iemand aangegeven dat in zijn situatie een reu sowieso de betere optie leek. Daar heeft hij over gedacht en was het daarmee eens.

Vandaag ben ik bezig met het 'verdelen' en voor zes is een pup zeker mits ook het gevoel van de puppykoper goed zit en het karakter past.

Één gezin heeft twee voorkeuren en als zij geweest zijn weet ik wat 'vrij' blijft en wat niet. Aan de hand daarvan kunnen familie zeven hun keuze maken, ze krijgen dan of hun voorkeur of de keuze om alsnog te switchen. Als ze dat niet willen, wat ook kan natuurlijk, dan weet ik of ik fam acht blij kan maken met hun voorkeur.

Hoogstwaarschijnlijk blijft dan het Maltese reutje 'over'.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:16

Zijn er dan ook wat mensen die gerust een reu willen in plaats van een teef? Echt zo schattig die foto's :D

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 14:28

moonsparkle schreef:
Zijn er dan ook wat mensen die gerust een reu willen in plaats van een teef? Echt zo schattig die foto's :D


In sommige gevallen hebben mensen niet direct een voorkeur voor geslacht maar neigen naar een van de twee, meestal gebaseerd op verhalen en ervaringen van anderen. Ik vraag altijd uit te spreken waarom die voorkeur er is en in sommige gevallen is die voorkeur gebaseerd op onterechte vooroordelen of 'oude stempel verhalen'.

In dat geval spreek ik dan mijn ervaring uit en beargumenteer waarom ik eerder een bepaald of het andere geslacht zou kiezen. In ons vorige nest hebben mensen die switch gemaakt en zijn daar achteraf heel blij om en dit nest tot nu toe één definitief. Ik heb ook mensen afgewezen om hun niet passende geslachtskeuze. Ook daar ben ik dan eerlijk over en beargumenteer dat.

En als het om een kleur voorkeur gaat is wisselen meestal helemaal geen probleem voor de mensen, omdat gezondheid voor kleur gaat en zo denken de meeste mensen ook wel, een goeie hond heeft geen kleur.

Maar als het kan dan houd ik rekening met de voorkeur van geslacht en de kleur mits het karakter ook past natuurlijk. Zelfs nu na een dag kan ik van sommige al voorspellen wat ze voor karakter gaan hebben, echt hilarisch. Het vorige nest was dat ook zo overduidelijk. :=

Ik vraag mensen ook altijd eerlijk hun gevoel uit te spreken en te blijven uitspreken wat ze denken / voelen. Ik heb er niks aan om een pup mee te geven die weer terugkomt omdat mensen het idee hebben dat ze een pup 'moeten' nemen.

love_mandy

Berichten: 2961
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 17:43

KimD schreef:
VanHuisUit schreef:
Pfff nou nog heel gedoetje :+
Prachtig nest, Dana nu druk, mooi zeg.
Mijn hond was er een van 11, waarvan er een het niet had overleefd. Maar met 10 had de teef het toch ook wel heul druk en moest mega eten etc om zelf iets op de been te blijven, hard werken.

Volgens mij had ze in de gaten dat het haar laatste nest was zoiets van, nou dan zal je ze krijgen ook :')

Geniet er van! Hebben ze allemaal eigenlijk al een 'in principe' baasje?


Ik heb er sowieso één over omdat ik 'maar' 8 mensen heb aangenomen. Maar ik had eigenlijk maar één iemand voor een reu en de rest allemaal een merle teef.

Op voorhand al aangegeven dat dat sowieso niks ging worden en bij één iemand aangegeven dat in zijn situatie een reu sowieso de betere optie leek. Daar heeft hij over gedacht en was het daarmee eens.

Vandaag ben ik bezig met het 'verdelen' en voor zes is een pup zeker mits ook het gevoel van de puppykoper goed zit en het karakter past.

Één gezin heeft twee voorkeuren en als zij geweest zijn weet ik wat 'vrij' blijft en wat niet. Aan de hand daarvan kunnen familie zeven hun keuze maken, ze krijgen dan of hun voorkeur of de keuze om alsnog te switchen. Als ze dat niet willen, wat ook kan natuurlijk, dan weet ik of ik fam acht blij kan maken met hun voorkeur.

Hoogstwaarschijnlijk blijft dan het Maltese reutje 'over'.


:):)
Ik moet nog steeds lachen dat wij in eerste instantie de enige zijn die graag een reu wilde.
Kan niet wachten om puppy te komen knuffelen <3

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 17:54

Wat leuk en een geluk mandy :D

KimD zo leuk dat je zoveel deelt! Ik ben een beetje jaloers :o omdat ik vrij weinig updates krijg van m'n vermoedelijk toekomstige pup

anca

Berichten: 1795
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:18

Pup 6 <3 <3

Gefeliciteerd met je mooie nest .

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 19:49

De eerste puppyspam! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:58

<3 <3 <3

Wát een knap nestje!

StalMelyn

Berichten: 2070
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 20:39

Aaah kleine hummeltjes

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 20:49

Wat zijn ze mooi getekend zeg! <3

Ik heb normaal weinig met merle etc, maar ik vind het snoetje op foto 7 en 8 heel mooi. Ben benieuwd hoe die over een paar weken eruit ziet. :D

BelgenGek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:44

Wat zijn ze leuk zeg !!

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:20

Foto 2 is wel al een wijsneusje :D
Fijn dat ze het goed doen en goed groeien.
En zeker ook dat Dana zo goed gaat na haar keizersnede!
Heel leuk om te mogen volgen.

Lijsken
Berichten: 1039
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:21

Ikmaggeenhondikmaggeenhondikmaggeenhond :x

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 22:49

Shaya_ schreef:
Foto 2 is wel al een wijsneusje :D
Fijn dat ze het goed doen en goed groeien.
En zeker ook dat Dana zo goed gaat na haar keizersnede!
Heel leuk om te mogen volgen.


Dat klopt, het is de verkeersdrempel van de familie. Als hij niet aan een tepel hangt, ligt hij wel in de weg ergens of ligt ergens een broertje of zusje te pletten. :') Hij heeft sinds gisteren dan ook de naam Chubby. _O-

Sommige puppy's hebben al vrij snel een naam en die herken je binnen no-time van afstand, dit is er één van. In het vorige nest was het een Tricolor reu, die kreeg door de pijl afbeelding op zijn nek de bijnaam Appa van ons en zijn roepnaam is ook Appa gebleven. Sommige honden zoeken hun eigen naam uit. :j

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:39

Leuk nestje. Ik vind de maltese kleur toch ook wel heel mooi.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110810
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 00:35

Ze zijn echt prachtig getekend! <3
Kom je zelf niet in de verleiding om er eentje te houden?