[VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50136
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:45

Nohhh hoe zoet is dat dan!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:45

Wat handig zo die ren :D

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:51

Wat slim zeg, die ren!

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 18:10

Ja, dat was een geniale last-minute ingeving van mezelf. Call me Einstein! :+


Deze hadden jullie nog tegoed! *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:17

<3 super cute

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:00

Ze zijn echt te leuk <3 je zou bijna begrip krijgen voor een impuls aanschaf! (Bijna hè, niet echt..)

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 10:50

Nieuwe week, nieuwe mutsjes! *\o/*

De puppy's doen het fantastisch, zien iedere dag nieuwe dingen, hun buitenspeeltuin passen we dagelijks aan en ze rennen nu zo'n halve dag tussen se volwassen honden. <3 Gisteren hadden ze hun eerste puzzels/ slowfeeders, groot succes!

Vandaag zijn ze alweer vijf weken oud, het gaat zo snel.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 10:54

wat gaat dat toch hard.
En wat zijn het toch een mooie honden.

Shaya_

Berichten: 1279
Geregistreerd: 27-04-11

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:51

Zo leuk om te zien wat je allemaal met het nest onderneemt!
Die knapperds hebben absoluut een goede start bij jullie!

Sastaic

Berichten: 1201
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:53

Ach wat drogen ze geweldig op, en die mutjes <3

Vraagje: Waarom heeft Harvey die bril op? Zag het op wedstrijd ook al eens en ben nu toch wel nieuwsgierig haha.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 14:46

Sastaic schreef:
Ach wat drogen ze geweldig op, en die mutjes <3

Vraagje: Waarom heeft Harvey die bril op? Zag het op wedstrijd ook al eens en ben nu toch wel nieuwsgierig haha.


Hij heeft de oogziekte Pannus, kort door de bocht kan hij niet tegen UV straling op de ogen. Zonder bril is hij binnen ongeveer één jaar blind. Met bril kan hij in theorie 15 jaar worden zonder problemen. Hij krijgt ook nog oordruppels, één druppel per dag per oog.

Aan de rest, dankjewel! Ik probeer ze de beste start te geven wat we kunnen. <3

Vandaag weer een nieuwe dag en dat betekend nieuwe dingen in de speeltuin. :D

Afbeelding

Gaabje
Berichten: 932
Geregistreerd: 22-03-09

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:27

Pfoeh ik moest ook even bijlezen, wat heb jij een zorgen gehad zeg! Zo zie je maar weer, een goede fokker fokt niet voor het geld maar uit liefde voor het ras. Hoe gaat het nu met mams?

De puppenfoto’s zijn echt helemaal geweldig, geniaal :') bijkomend voordeel dat ze gedoe aan hun lijf al goed gewend zijn.

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 08:43

Wat groeien de puppies hard. Zo op de filmpjes valt teefje donkerbruin mij wat op. Volgens mij een heel slim hondje!

MZorro

Berichten: 828
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:09

Wat een dotjes zijn het! En die mutsjes zijn geweldig!

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 22:32

Gaabje schreef:
Pfoeh ik moest ook even bijlezen, wat heb jij een zorgen gehad zeg! Zo zie je maar weer, een goede fokker fokt niet voor het geld maar uit liefde voor het ras. Hoe gaat het nu met mams?

De puppenfoto’s zijn echt helemaal geweldig, geniaal :') bijkomend voordeel dat ze gedoe aan hun lijf al goed gewend zijn.


Dana gaat godzijdank heel goed, ik durf nu ook wel langzaam te stellen dat het gevaar geweken is en we de ellendige periode hopelijk helemaal achter ons mogen laten. Uiteraard hoeft ze niet binnen kort termijn weer de sport in of iets maar ga ik haar lekker een tijd geven om haar lichaam volledig rust en herstel te gunnen als de puppen weg zijn. Zij mag het tempo bepalen. Uiteraard ook langs de osteo voor een behandeling en ik denk ook dat we een paar behandeling aquatrainer plannen voor haar lichaam lekker op weg te helpen. :j

Voor nu is ze in ieder geval steeds meer haarzelf en hebben we langzaam haar voerschema weer wat aangepast naar 'normaal'. Ze krijgt (logischerwijs) weer minder voer maar ook de calcium weer iets afgebouwd en ook het rundebloed/foliumzuur. Nog niet helemaal afgebouwd maar wel al zeker gehalveerd op dit moment.

Afgelopen nacht heb ik ook voor het eerst in mijn eigen bed mogen slapen en ze heeft in alle rust bij me gelegen. Ze kan 's nachts wel naar de puppen (onze andere honden gaan de ren niet in zonder haar toestemming, ook 's nachts niet) maar heeft ze afgelopen nacht dus niet gedaan, als ze dit nu komende week helemaal niet doet ga ik vanaf zondag de ren 's nachts sluiten en de puppen brok neerzetten voor de nacht. De puppen hebben me overigens ook niet gemist vannacht. :Y)


imaudy schreef:
Wat groeien de puppies hard. Zo op de filmpjes valt teefje donkerbruin mij wat op. Volgens mij een heel slim hondje!


Qua teven is zij ook een van mijn favorieten, ze is verschrikkelijk slim, creatief en pittig maar daarnaast ook een echt kroelkont en bovenal vreetzak, ze steekt er qua gewicht met kop en schouder bovenuit op het moment, slaat geen maaltijd over. :')

*Ik voeg zo nog foto's toe maar mijn telefoon is aan het updaten dus ik tik dit even via de laptop.

Gaabje
Berichten: 932
Geregistreerd: 22-03-09

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 10:10

Ah fijn zeg! Hopelijk komt het echte genieten langzaamaan ook steeds meer :)

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 11:53

Ik heb jullie ernstig verwaarloosd maar met alles wat er gebeurt is omtrent dit nest was mijn mentale gezondheid echt op het randje. Ik merkte het aan alles en heb ook echt afgeteld tot de dagen dat ze gingen. Ze waren de laatste 1,5 week ook erg druk en wild en aan alles merkte je dat ze toe waren aan individuele aandacht en de wijde wereld in moesten met hun nieuwe baasjes.

Voor Nil hadden we nog geen baasjes gevonden en na een aantal weken hebben we maar besloten dat hij bij ons blijft. :Y) Dus die moest écht ver verhuizen.

Inmiddels doen alle puppy's het eigenlijk heel goed bij hun nieuwe baasjes, gelukkig! En Dana is ook heel goed opgeknapt, ben er echt heel blij om want het heeft me minstens 10 jaar van mijn leven gekost. Ze hoeft voorlopig nog helemaal niks, behalve lekker op de bank hangen en een rondje mee wandelen. Ik laat haar zelf lekker bepalen wat ze wilt en in welk tempo.

Hun laatste foto bij ons! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:58

Die foto’s zijn echt fantastisch <3 En ik vind het zo leuk dat ik knappe Nil kan blijven zien en knuffelen nu <3

welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:04

Wat een prachtig begin heb jij de pups gegeven, de liefde spat er vanaf. En leuk dat er 1 blijft :)! Wat zal je ze missen straks en tijd over houden. Alhoewel, wij hebben er ook 1 uit t nest gehouden en de opvoeding kost op sommige dagen meer tijd dan het nest me kostte op een dag :')

Ik heb geprobeerd te vinden wie Nil is van de pups, maar niet gevonden, kan dat?

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:06

Wat zijn ze allemaal prachtig geworden <3

Hopelijk gaat het mentaal met jou straks ook beter!