Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 18:18

Fijn dat je al zo snel verbetering ziet! Hopelijk gaat het snel goed op wandeling!

En hier, ja hij is er natuurlijk ook pas ruim een week dus het is niet gek dat het wat tijd kost. Maar ben echt heel blij dat hij vandaag zelf initiatief nam!

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:47

Hier zijn de pups al weer 13 weken, nog eentje die moet uitvliegen, juist degene die op de meeste plaatsen zich thuis zou voelen, ironisch genoeg, maar dat komt uiteindelijk ook wel.

Ze zijn vandaag mee geweest naar het hondenstrand (grofweg 20x50 meter bij eb) waar een tiental andere honden ook waren. Spannend, maar ook wel interessant. De bravoure thuis is bij vreemde honden niet aanwezig, dan is het keurig beleefd Ja mevrouw, nee meneer. En ook snel weer bij mij schuilen, Winter erger dan Pasha, maar goed, even wat extra focus op leggen en dan trekt dat vanzelf weer bij.


Afbeelding


Afbeelding


Tommy gaat goed, heerlijk!

Sneu van Harry, maar positief dat hij toch te overtuigen was tot weer even kennis maken. Qua tuig zou ik ook kijken voor een Houdini/antiontsnap tuig. Ik gebruik zelf graag ruffwear webmaster of flagline, maar die van Amersfoort dierenoppas past ook veel honden mooi.

https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... ape-proof/

En het ruffwear tuig bij Emma:

Afbeelding

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:17

Mizora wat leuk zo bij het hondenstrand! Goede ervaring voor de pups.

Mavantos sneu dat Harrie het blijkbaar toch zo spannend vond bij de uitlaatservice. Klinkt als een goed plan om inderdaad een paar keer mee te gaan en eerst misschien met een ontsnappingstuig :) ik vind Harrie trouwens echt helemaal geweldig! Doet me qua uiterlijk wel denken aan Charley, maar toch ook wel weer heel anders :D

Maartje wat een dropje is Tommie zeg <3 fijn dat er vooruitgang zit tussen hem en Mino!

Sorry ik heb een hele tijd niet gereageerd, maar wel de hele tijd meegelezen. Ik vind het wel erg leuk om dingen over jullie honden te lezen, maar ik kom er helaas niet altijd aan toe om te reageren.

Inmiddels hebben we Charley ook alweer ruim een jaar! Inmiddels is hij een beetje aan het puberen, maar hij doet het nog steeds heel goed. We zijn begonnen met agility, echt super leuk maar nog wel moeilijk :') hij vindt het wachten aan de zijkant met de andere honden nog een beetje spannend, maar hij doet echt ontzettend zijn best op het veld en vindt het ook erg leuk. Dit is de eerste hond waar we agility mee doen, dus het is voor iedereen erg wennen haha. Maar we zijn lekker bezig zo :D

Gister was de eigenaar van zijn vader toevallig in de buurt. Ze woont in Oostenrijk, dus we hadden haar nog nooit gezien. Ze wilde heel graag langskomen om een van de pups van haar hond te zien, en wij waren natuurlijk ook erg benieuwd naar verhalen over Charley z’n vader! Zijn vader is een harzer fuchs, en die zie je verder bijna nooit. Het was echt super gezellig en voor we het wisten was er al 4 uur voorbij! Onze fokker heeft echt heel goed nagedacht over deze outcross, maar de eigenaar van de reu wist ook ontzettend veel wat erg leuk was! Charley en z’n vader hebben heel veel overeenkomsten, dus dat is ook erg leuk om eens over te horen! Hier nog wat foto’s van hem, want inmiddels is hij alweer erg veranderd tov de laatste foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:55

Wat sneu voor Harry :( ik hoop dat ie gauw zijn vertrouwen terug vindt!

Nog nooit gehoord van een Harzer Fuchs, maar ik zie hoe Charley daarop lijkt ;). Wat leuk zo te horen over de vader. Wat is de moeder van Charley dan, als het een kruising is?

Meeko had zonet zijn eerste slechte ervaring met een hond. De hond heeft hem gegrepen en tegen de grond gewerkt. Meeko deed niets om het uit te lokken, ze waren alleen 10 seconden aan het snuffelen aan elkaar en toen gebeurde het (losloopgebied). Gelukkig was het niet echt bijten en vooral tegen de grond werken en had ik 'm snel weer bij me, waarna hij een tijd nog verontwaardigd heeft staan blaffen. Meeko is erg goed met hondentaal en hij snapte er duidelijk niets van wat er gebeurde. Als hij weggesnauwd wordt accepteert hij dat heel erg goed, dit was duidelijk anders. Toch jammer. Daarna heeft hij wel lekker gewandeld alsof er niets gebeurd is. Hij heeft heel veel goede ervaringen dus ik denk dat een keer een slechtere mee zal vallen.

Pippa13

Berichten: 365
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:33

@Century, helaas gebeurt dit wel vaker met jonge reuen. Sommige honden doen normaal geen vlieg kwaad, maar kunnen toch ineens heftig reageren op een jonge reu die hoog in de hormonen zit. Gelukkig is Meeko er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Ik hoop dta hij er geen mentale tik van heeft gekregen.
Zelf heb ik in de puber reu periode losloopgebieden vermeden. En nu eigenlijk nog steeds. Tenzij ik in een groep met andere honden kan lopen, waar Vidar steun bij kan zoeken en waar hij zonder angst vreemde honden kan passeren.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:45

Mizora wat leuk zo op het strand! Mooie ervaring!

Wat is Charley een mooie hond! Ik had ook nog nooit van een Harzer fuchs gehoord, wel leuk om de eigenaar van de vader te spreken dan!

Wat sneu voor Meeko! Wij komen gelukkig echt maar weinig honden tegen met wandelen hier en iedereen lijnt eigenlijk altijd aan.

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:04

Larissajulia schreef:
.

ik vind Harrie trouwens echt helemaal geweldig! Doet me qua uiterlijk wel denken aan Charley, maar toch ook wel weer heel anders :D


Nou wat toevallig, dit dacht ik ook na de laatste foto's van Harrie haha! Dat snoetje en de blik die ze hebben!

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:14

Wat een plaatje is Charley!

Sneu dat Meeko zo'n slechte ervaring had. Kan inderdaad aan hormonen liggen, maar ik heb ook het idee dat er op losloopveldjes soms echt ongeleide projectielen loslopen. Hopelijk houdt hij er mentaal niks aan over.

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:42

Deze hond leek best okee vanaf een afstand, maar ja, je weet het nooit.
Zal vast aan zijn hormonen liggen inderdaad, hij is best een puber-reu op het moment. :j
Hij heeft de rest van de dag lekker in de tuin gespeeld en is volgens mij nog steeds zijn blije-ei-zelf. :D

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:56

Bedankt allemaal :D

Century, zijn moeder is een oud Duitse herdershond.
Wat vervelend van Meeko. Hopelijk heeft hij er niet al te veel aan over gehouden. Gelukkig heeft hij ook al heel veel goede ervaringen gehad en merk je niet echt verschil nu aan hem!

XSannee, haha Jaa dat vond ik ook :D al zullen ze als ze beide volwassen zijn wel een heel ander uiterlijk hebben, maar vooral als pup leken ze wel veel op elkaar!

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:30

Kijk ze nou samen liggen <3
Afbeelding
Tommy vindt de bench niet tof. Alleen blijven gaat echt steeds beter (zoals je hier ziet, want ik zit heel ergens anders in huis te werken nu), maar daarbij zoekt hij wel graag 'steun' bij Mino. Mijn man roept steeds om ze 's nachts dan maar zo in de keuken te leggen, maar dat durf ik toch niet helemaal aan := Het zou wel een stuk makkelijker zijn dan benchtraining :+

Silvia

Berichten: 3273
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:07

Wat een mooie foto’s zie ik voorbij en wat is Charley mooi geworden!
Vraagje: hebben jullie nog advies over welk type / merk loopsheidbroekje? Mijn pup is nu 6 maanden en ik wil haar graag alvast laten wennen. Het liefst doe ik niets om maar dan mag ze niet naar de les. Met broekje wel. Ik heb een Markiesje van nu ruim 4 kilo. Ik had al een broekje gekocht maar die zit voor geen meter… de bevestiging prikt in haar zij. Iemand nog tips?

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:49

Wat een heerlijk beeld zo samen Maartje <3

Hier geen tips Silvia, ik heb gewoon een hele simpele bij de dierenwinkel gehaald, maat XL :+
Corgi's hebben dikke billen, maar ik weet niet wat ze dan omdoen bij écht grote honden haha.
Maar ik vond een simpele prima, thuis had ze hem niet om, alleen als ze mee ging naar familie oid. Thuis maakte ik de vloer wel ff schoon als ze het zelf niet deed.

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 23:02

Silvia schreef:
Wat een mooie foto’s zie ik voorbij en wat is Charley mooi geworden!
Vraagje: hebben jullie nog advies over welk type / merk loopsheidbroekje? Mijn pup is nu 6 maanden en ik wil haar graag alvast laten wennen. Het liefst doe ik niets om maar dan mag ze niet naar de les. Met broekje wel. Ik heb een Markiesje van nu ruim 4 kilo. Ik had al een broekje gekocht maar die zit voor geen meter… de bevestiging prikt in haar zij. Iemand nog tips?


Ik heb van dutch for dogs de loopsheid broekjes. Die zitten heel goed. Aandoen is wel een handigheidje, vooral met die dikke billen en dikke staart van die van mij.

Verder zit ik lekker onder mijn meeleessteen ;)

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 23:13

Sinds wij laatst twee tegelijk loops hadden en ik niet genoeg broekjes voor vier dagen camper had heb ik luierbroekjes van het AH merk gekocht en er een staartgat met de schaar ingemaakt, en eerlijk? Het werkte beter en makkelijker dan de wasbare broekjes die we hebben. :=

Deze o.a. hebben wij:
https://amzn.eu/d/6Tv0Ayq
https://amzn.eu/d/4EZN56T

CupCakes_

Berichten: 3363
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 06:54

Het is misschien heel anders, maar toen Jip gecastreerd was heb ik hem zo'n incontinentie broekje aangegeven. Dat werkte perfect. Misschien dat het bij de teven ook zal werken? Zijn ontworpen om veel urine op te vangen bij de mensen, dus je hoeft niet bang te zijn dat ze door lekken. :+

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 08:33

Ik gebruik recovery suits. Mijn meiden trekken broekjes uit :')

Tijd voor Freddie spam;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ter vergelijking


Afbeelding

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:33

Ach Maartje <3 Wat een popjes zo!

Voor Ves had ik voor de eerste loopsheid een goedkoop broekje van de Welkoop die ze prima accepteerde. Tweede loopsheid vond ze het maar stom en heeft ze dus zonder gedaan. Ze is heel schoon dus dat beetje wat er op de vloer beland ruim ik wel even snel op. Slimme tips wel van de luierbroekjes, de hou ik even in mn achterhoofd voor als we toevallig buitenshuis zijn tijdens de loopsheid!

Ach Freddie wordt een hele kerel! Prachtig zeg!

----
Gisteren ben ik met Vesper naar de dierenarts geweest voor een "staart" probleem. Ze poetst en was het midden van haar staart heel grondig de laatste paar dagen. Dat had me weinig gedaan ware het niet dat ik er ab-so-luut niet aan mag zitten van haar :? Krimpt in elkaar onder de aanraking en loopt direct van me weg en alles. Kon er zelf ook niks aan zien verder en de staart zelf gebruiken deed ze verder prima. Dus kwispelen, staart hoog of laag dragen, op der staart zitten was allemaal fine :? Eten/drinken/poepen/plassen ook maar als ik die staart aanraakte deed ze alsof ie op zn minst gebroken was }:0

Dus ik naar de dierenarts.

Krijsen jongens. Echt kriiiijjjssseeeen. Ik wil niet weten wat de wachtende mensen op de gang wel niet hebben moeten denken mijn hemel. Y;(

Conclusie: niks te zien aan die staart. Voor de goede orde zijn de anaalklieren meegepakt maar die waren niet echt heel vol ofzo. Wel een heeeel klein beetje geel gekleurd dus MISSCHIEN was er sprake van een beginnende ontsteking? Dierenarts vond een antibioticakuur nog overbodig, en ik ook dus we wachten sowieso tot na het weekend op verbetering.

Maar mijn hemel deze hond %) Haar haren lagen ook overal, dacht dat ik een Collie had en geen husky :+

Ik wacht maar af of het verbetert. Kan ook echt niet inschatten of ik het serieus moet nemen of dat ze zich misschien een heel klein beetje boel aanstelt :')

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 20:37

Wat een snoepje is Freddie!

Zou het misschien bij Vesper een allergie kunnen zijn? Alleen bij de staart is wel een vreemde plek, maar het overmatig likken en pijn/extreme jeuk hebben kan er wel bij passen.

Nessie gaat heel erg goed. Ze groeit flink (ben heel benieuwd hoe groot ze wordt, moeder was al te groot voor een sheltie).

Ze lijkt zo op haar broertje Tommy!

Ze is, met de tuindeur open, zo goed als zindelijk. Ze slaapt nu ook de nachten door en daar ben ik zoooooo blij mee! Verder komt ze enthousiast aanrennen als je haar roept, kan ze al zitten en zowel los als aan de riem meelopen. Soms kan ze nog wel wat onrustig zijn, vooral als ik niet in beeld ben, maar dat gaat ook de goede kant op.
En dan te bedenken dat we haar exact 2 weken geleden hebben opgehaald <3


Afbeelding

Ze is gek op slapen met mijn pantoffels :+

Afbeelding

Ook met ons dwergkeesje gaat het steeds beter. Soms liggen ze zelfs per ongeluk bij elkaar in de buurt. Ondertussen is Nessie groter dan onze bejaarde dame.

Afbeelding

Ze is inmiddels ook dikke vrienden met onze kat. Echt een allemansvriendinnetje :#

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:05

Oef Flux, dat is lastig zeg. Ik hoop dat het allemaal meevalt. Ik heb ook eens een krijsende cavia gehad bij de dierenarts... Nee hoor, we vermoorden haar echt niet! :+

Mariettek, echt een schatje. Nachten doorslapen is zeker heel fijn!

Vandaag lekker met Meeko in het losloopbos gewandeld, zelfde plek als waar hij vorige keer gepakt werd. Hij vond het heerlijk, wist zelfs een Schnauzer aan het spelen te krijgen (en wat hadden ze een lol), maar had ons even bezorgd toen hij een hoek om rende en we hem kwijt waren := Gelukkig kwam hij zelf aanzetten maar we waren wel echt even aan het zoeken...

Echt die bananen joh... Soms heeft hij hele trossen in zijn oren. Leuk, die pubertijd... 8)7

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:29

Wat gek Flux! Hopelijk is het snel over.

Century oh dat is echt zo’n vreselijk gevoel, je hond kwijt zijn! Maar fijn dat hij toch zelf terug kwam

Wow wat is Nessie al een flinke dame! Ze lijkt zo een stuk groter dan Tommy al! Die moet maar snel een beetje groeien want hij past nog net onder de bank :+ we hadden de kleinste van het nest dus zal wel niet zo hard gaan :=
Fijn dat ze zo goed gaat! Hier is los meelopen nog wel echt heel lastig. Maar we wandelen altijd met onze andere hond en vaak volgen ook 2 van onze katten dus hij heeft ook wel echt veel afleiding := En rust pakken blijft ook echt wel lastig, hij blijft het moeilijk vinden overdag om te slapen. De nachten gaan wel heel goed, hij slaapt bijna altijd tot 6 uur (dan gaat doordeweeks de wekker dus dat houdt hij in het weekeind nu ook nog aan helaas haha).

Onze wandelingen, de ridgeback loopt al meters voor ons :+
Afbeelding
Die dient wel prima als klimtoestel trouwens
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 21:42

Dankjewel allemaal!

Om dat weglopen durf ik de mijne niet los te laten :') heel soms mag chick op een overzichtelijke plek even los.

Verder heb ik niet helemaal de tijd bij te lezen sorry :o

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:35

Loslopen "moet" hier geoefend worden op advies van de puppycursus. Nou ben ik altijd groot fan van honden die zowel los als vast uitstekend mee kunnen lopen, en ik vind het echt leuk om te oefenen.

Is Tommy echt zoveel kleiner? Dat is wel heel grappig. Nessie toont op foto's heel groot, zeker naast ons dwergkeesje, maar ze leek vandaag naast de border collie van mn vader weer inimini.
De schofthoogte van max 35 cm voor een teefje gaat ze echt niet onder blijven :') Maar dat wisten we van tevoren, moeder komt daar ook echt bovenuit.
Ik moet gewoon een beetje wennen, uit mijn jeugd ben ik grote honden gewend,maar ik heb zelf inmiddels al vele jaren dwergkeesjes. Ben heel benieuwd waar ze op uitkomt!

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:48

Haha Flux, whoops met Vesper, herkenbaar dat schreeuwen hoor, Evi kan ook wat intens zijn soms :+
Hopelijk valt het allemaal mee met dr staart!

Ahh jullie pups zijn wel echt ongelofelijk cute <3 fijn dat ze het goed doen! En elke pup heeft toch altijd z'n eigen "moeilijkheden" *D

Ik heb vanochtend lekker gestoeid met Kelpiepup van de herder en daarn heerlijk met Evi gewandeld op het Rozendaalse Veld :+:
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 06:49

Wij beginnen eind deze maand pas met de basiscursus want de puppycursus was voor ons op een onmogelijke tijd helaas.
We gaan hem vandaag wegen bij de dierenarts, dus ben benieuwd. Naast onze joekel van een ridgeback blijft het ook een kleintje natuurlijk. Maar in ons geval was dat precies wat we wilden. Als hij iets groter wordt dan de ras standaard maakt dat ook niet uit, hij blijft een mooie maat voor de kinderen.

Wat een leuke foto van jullie Sanne!