Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalMelyn

Berichten: 2067
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:39

Net een pup in huis is inderdaad zwaar, zeker als je het alleen moet doen. Ik realiseer me ook achteraf pas hoeveel geluk ik heb gehad met Bonne en hoe makkelijk hij is geweest.

Gister hadden we onze eerste sport en spel les! Deze was echt heel erg leuk en ook over Bonne weer veel geleerd. Hij was zo enthousiast dat hij in het begin voor de start veel piepte en niet wist wat hij met zichzelf aan moest. Zelf even wat afstand genomen tussendoor voor wat rust.
Hij sprong zo overal op en ging overal overheen, heel leuk om te zien. Een ding vond hij heel erg eng en dat was een betonbak ondersteboven en een gewoon. Die ondersteboven sprong hij zo op en af maar van de ton in de ander springen durfde hij niet. Wel eruit op die ondersteboven.
Al met al een geslaagde les en deed vooral mee voor handigheid bij Bonne maar gister viel alles mee. Ging hartstikke goed.

fjordjes

Berichten: 12063
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:59

De vorige 2 keren zat ik steeds tussen 2 banen in en had ik vrij, dat heb ik nu niet. En de vorige pup was zo veel makkelijker, die sliep al meteen door en was al zo goed als zindelijk.
Nu vind ik het nog niet zindelijk zijn niet zo erg maar de nachten breken me wel op. Vanacht denk in totaal 4-5 uurtjes geslapen. M'n man doet er vrijwel niks voor en dat hakt er wel in bij mij

CupCakes_

Berichten: 3357
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:18

Ik vind een pup ontzettend leuk, maar wel loodzwaar. Het begint pas leuk te worden als je er echt wat mee kan. Daarnaast was Jip echt een terrorist _O-

Fijne zaterdag van ons <3
Afbeelding

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:27

Heerlijk Jip <3

De puppytijd is idd echt zwaar! En als de pup 'alleen' bij je is nog extra. Puppyblues is idd real :j
Maar komt goed!
Zou je de autobench voor de time being nog op de achterbank kunnen plaatsen zodat hij je kan zien? Verder de bench in huis en in de auto de leukste plaats ter wereld maken en de trainingen heel kort houden zodat het ook positief blijft voor ze.

Harrie is iedere keer weer anders van kleur, zo leuk! :))

Fitz is ook dol op modder en water buiten, die is dus regelmatig zwart. Ik heb het geaccepteerd zoals het is. :') Gister op wandeling dook hij een modderpoel in. Een vrouw zag het gebeuren en zei "oh die kan meteen in bad straks" en was verbaasd dat ik zei voor we weer bij de auto zijn is het er wel weer uitgevallen _O-
En zo niet dan niet.

Gister was wel weer ultiem genieten <3
Afbeelding
Afbeelding

Bo_Y

Berichten: 4578
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:29

Puppy’s zijn leuk, maar het is zwaar.

Saar sliep meteen door, was meteen zindelijk. Heel fijn. Maar Senna….pfffffff

Heeft tot 15 weken nodig gehad dat ze bij ons sliep, bench was ook drama. Moest ook tot 15 weken snachts plassen. Toen op vakantie. Kleine bench, en waarrempel, ze sliep door. En daarna thuis ook. En na een paar dagen thuis ook beneden bij Saar.

Nu is ze 11mnd en het is nu echt leuk en gaat ze mee in ons ritme…

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:34

Gaabje schreef:
Century schreef:
Vieze sloten doen het hier ook goed. :j lekker stinken!

@Gaabje: is Nori ook zo'n liefhebber van water?


Hij zwemt niet (hebben we ook niet gestimuleerd. Zagen het al voor ons dat hij een keer aan een andere kant van een diepe sloot belandt en niet meer terug kwam). Maar hij gaat wel in iedere ondiepe sloot of waterkant staan tot z’n borst ongeveer.


Dat doet Meeko ook, tot aan zijn borst, verder durft hij niet.

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:52

Fjordjes; Dozer groeit vast hard! Alvast veel plezier op de puppy cursus.

Machie; knappe pups maar inderdaad onmogelijk om te kiezen op uiterlijk, karakter en bouw als je fok plannen hebt zijn des te belangrijker.

Eloya; het kan echt heel zwaar zijn, elke pup is ook weer anders wat maakt dat er geen goed of fout is hoe je sommige dingen aan pakt, gewoon lekker je gevoel volgen en geloof mij dat Jeppe jouw grenzen gaat leren kennen en dan komen jullie er samen wel!

Mavantos; ik vind de namen voor de honden toch zo machtig mooi _/-\o_ en het past ook super goed bij ze, heerlijk dat alleen wandelen hebben ze af en toe zeker baat bij :j

Vieze geurtjes, ik denk dat Eve al 4 weken stinkt naar gans ondanks wassen :') die dipt overal haar wang gelijk in.

Harvey is een "nette" man, die stapt gewoon enkel soms perongeluk in stront van een ander dus die krijgt standaard een poep-poot check voor hij het huis weer in gaat }:0

Ace gaat goed, vocaal mannetje. Hij is dikke maatjes met Harvey <3

Hij is meegeweest naar de body awareness les van Eve, heeft lekker rondgelopen in de zaal onder begeleiding van de instructrice terwijl ik met Eve bezig was.

Harvey had voor ons les en een uurtje wachten in de kantine was ook gelijk een mooie oefening.
Dinsdag snuffel ring training buiten en vrijdag een showfun les samen met nog een cardi <3

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:48

Ik vind puppytijd echt een eitje zelfs met 3 pups. Een nest van 9 pups 8 weken lang, dat was pas zwaar :P

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:55

Nynkster schreef:
Ik vind puppytijd echt een eitje zelfs met 3 pups. Een nest van 9 pups 8 weken lang, dat was pas zwaar :P

Je had ook wel een terror nest met pups _O-

Maar nog steeds elke dag blij met de kleine man <3 Nog nooit zo'n makkelijke pup gehad :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:02

Ik startte toentertijd met een net geen 10 maanden oude überpuber en heb in mijn wanhoop weleens overwogen hem over het hek te gooien bij het asiel. _O-
Wat een verschrikking vond ik de eerste weken, we moesten elkaar nog leren kennen en op elkaar ingespeeld raken en meneer was de hele dag rottigheid aan het uitvreten en me 5 stappen voor waardoor ik constant achter de feiten aanrende. :')
Paar keer per dag even adempauze nemen door hem een half uur-uurtje in de bench te parkeren met een knaag en een knuffel was een gouden greep.
Hij even verplicht rust, ik even ontspannen en bedenken hoe alles in goede banen te leiden. +:)+
Na die eerste weken werd het leuk en inmiddels zijn we 6,5 jaar verder en kan ik aan een blik, zeurtje, minieme verandering in zijn houding etc zien wat hij wil maar ook of hij rottigheid wil gaan uithalen en hem dan al stoppen door te zeggen 'doe maar niet vent :*'.

fjordjes

Berichten: 12063
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:10

Dozer is mij elke keer voor met plassen. Ik zie hem niet snuffelen ofzo en dan ineens tijdens het spelen hurkt ie een beetje en hup daar ligt weer een plasje op de vloer. Dus bijna iedere keer ben ik te laat. Als hij in de tuin/tijdens uitlaten plast krijgt ie uiteraard een flinke stem beloning en een snoepje maar het kwartje is nog niet gevallen. Hoe kan ik het wel opmerken dat ie moet plassen?

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:30

fjordjes schreef:
Dozer is mij elke keer voor met plassen. Ik zie hem niet snuffelen ofzo en dan ineens tijdens het spelen hurkt ie een beetje en hup daar ligt weer een plasje op de vloer. Dus bijna iedere keer ben ik te laat. Als hij in de tuin/tijdens uitlaten plast krijgt ie uiteraard een flinke stem beloning en een snoepje maar het kwartje is nog niet gevallen. Hoe kan ik het wel opmerken dat ie moet plassen?

Ik doe ze standaard na wakker worden, eten en spelen naar buiten.

En als zodra ze hurken in huis, gelijk opspringen en pup in tuin doen.

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:51

Het is vooral lastig als ze tíj́dens het spelen ineens door de benen gaan, heeft Ace ook een paar keer gehad.

Blijft lastig maar probeer inderdaad te onthouden na elke "activiteit" naar buiten zoals hierboven gezegd is. En wat ook helpt is een timer zetten zodat je zelf ook alert erop bent dat het weer een poosje geleden is dat hij zijn behoeftes heeft gedaan.

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:56

Gewoon vol blijven houden en op een bepaald moment komt het goed. Dat was hier in ieder geval zo :P
We hebben een heleboel ongelukjes gehad... Meeko gaf het ook niet aan en deed gewoon z'n behoefte als ie er zin in had. Ook al stonden we 5min daarvoor net nog buiten.
Erg frustrerend vond ik die periode, maar het is voorbij :D

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:45

Oh, doen jullie nog 's avonds voor het slapengaan een plasje met je hond? Meeko vindt het niet meer echt nodig sinds een week ofzo. Hij is bijna acht maanden. Als ik hem mee neem naar buiten, dan doet hij niet echt iets. Soms gaat hij ook al demonstratief in zijn krat liggen.

fjordjes

Berichten: 12063
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 05:39

Ja ik doe hem altijd nog even naar buiten voordat ie in de bench gaat. Maar goed die van mij is nog een stuk jonger

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 07:53

Zelf onze volwassen hond moet nog even naar buiten voor wij naar bed gaan (met grote tegenzin altijd :+ ) dus dat moet Tommy straks ook

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 07:56

Ja Fitz gaat ook altijd nog even een klein plasrondje, meestal rond 22 uur. In de winter is daarvoor zijn laatste ronde namelijk al rond 17 uur. In de zomermaanden gaan we wel vaak na het eten nog wandelen maar alsnog gaat hij wel nog even plassen voor bedtijd. Ook als hij geen zin heeft (vooral bij koud en nat weer :+ )
Zo hoeven we in de ochtend ook niet direct te lopen.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:05

De volwassen honden krijg je na 9 uur niet meer naar buiten. Max gaat altijd even mee nog, als we voer aanschuiven bij de koeien.

En gaat daarna naar bed _O-

Rush moet er om half 10 altijd nog even uit. Anders blaft ie 's nachts

mavantos

Berichten: 3620
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:06

Century schreef:
Oh, doen jullie nog 's avonds voor het slapengaan een plasje met je hond? Meeko vindt het niet meer echt nodig sinds een week ofzo. Hij is bijna acht maanden. Als ik hem mee neem naar buiten, dan doet hij niet echt iets. Soms gaat hij ook al demonstratief in zijn krat liggen.


Wij doen altijd een laatste rondje van 5-10 minuten voordat we naar bed gaan. Ook toen we Harrie nog niet hadden overigens, maar toen gingen we 3x per dag uit met Freek. We zitten nu op 4x per dag, 07:30, 12:30, 17:30 en dan voordat we naar bed gaan een laatste keer rond 21:30. Harrie is bijna 6 maanden. Tussendoor in principe geen plasjes meer in de tuin.

Harrie kwam zindelijk, dus daar hebben we weinig aan hoeven doen. Freek daarentegen was een uitdaging, maar uiteindelijk stond ik gewoon een aantal keer per uur buiten (tenzij hij sliep) naast de standaard na het eten, spelen en slapen naar buiten.

Vandaag zijn wij naar de fokkers geweest met Harrie. Daar kwamen nog 3 andere pups (twee teefjes en nog een ander reutje). Hij heeft zo leuk en lief met die teefjes en zijn moeder gespeeld. Het andere reutje was heel erg dominant en dat vond onze held op sokken niks. Die reu ging echt even de baas uithangen, maar Harrie ging elke vorm van confrontatie uit de weg (gelukkig) en maakte zich heel onderdanig klein.

Harrie was wel echt heeeeel anders dan de andere pups. Dat waren echt stevige beren, terwijl Harrie veel smaller, hoger en slungeliger was. Hij komt inmiddels aan met wat meer eten, dus dat is fijn. Hij is nu in 2 weken zeker 2,5 kilo aangekomen. Hij weegt nu +/- 19,5 kilo en is +/- 54,5cm hoog.

Afbeelding
Vlnr: Harrie, andere reutje en een teefje.

Afbeelding
Links de twee teefjes, Harrie die eromheen darteld en moeder (rechts) die speelt met het andere reutje.

Afbeelding
Links een teefje en rechts Harrie

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:10

In principe geef ik mijn volwassen hond nog de kans voor de tuin, maar wil ze niet, dan hoeft ze niet. Al loop ik regelmatig om rond 20:30 wel een kort rondje en dan vraag ik het daarna niet eens meer. De pups (gisteren 10 weken) doe ik 's avonds laat niet meer naar buiten, die hebben dan de toiletbak. Vandaag vertrekt de tweede, dus zijn het er nog maar 3 (dus nog 2 die een baas zoeken). Die gaan richting overdag geen toiletbak meer, maar voor nu nog wel. Ze doen al wel uit zichzelf steeds meer buiten, wat ik uiteraard ook aanmoedig. Maar ze snappen het principe dat plassen/poepen niet overal moet ook echt al lang, daar ben ik met 3-4 weken mee begonnen en met 6 weken waren ze voor 90% bakzindelijk. Verreweg de meeste ongelukjes zijn de bijna's (voorpoten erin) en te moe, of dat de bak te vies is en ze er naast gingen staan (s ochtends vroeg nogal eens het geval afgelopen week, want ze zijn voor met 5 eigenlijk de bak ontgroeid. Vannacht al met 4 geen naast gaan staan acties gehad, dus ik verwacht dat dit met 3 pups weer weg is).

Silvia

Berichten: 3273
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:34

fjordjes schreef:
Dozer is mij elke keer voor met plassen. Ik zie hem niet snuffelen ofzo en dan ineens tijdens het spelen hurkt ie een beetje en hup daar ligt weer een plasje op de vloer. Dus bijna iedere keer ben ik te laat. Als hij in de tuin/tijdens uitlaten plast krijgt ie uiteraard een flinke stem beloning en een snoepje maar het kwartje is nog niet gevallen. Hoe kan ik het wel opmerken dat ie moet plassen?


Dat klinkt heel herkenbaar.
Wat bij mijn pup hielp was goed de tijd in de gaten houden en al tijdens het spelen oppakken en mee naar buiten nemen. Maar goed, mijn hond weegt maar een paar kilo dus dat is gemakkelijk dan met een Duitse Dog. :+
En eigenlijk vanaf de ene op de andere dag, ze was toen net 5 maanden, plast ze vrijwel niet meer in huis.
Dat is nu een paar weken zo maar we gaan wel steeds vaak met haar naar buiten naar de tuin waar ze een omheind stuk heeft om haar behoefte te doen. En dat dus vooral meteen bij het opstaan, na het spelen en vooral na de puppyles. We hebben gemerkt dat ze daarna wat vaker moet plassen, zeker elk half uur.

Warboel
Berichten: 14699
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:03

Otje en Appa hebben van 20:00-20:45 ongeveer hun laatste rondje en komen dan ‘s ochtends weer buiten wanneer m’n vriend of ik eruit moet, of ze het zelf aangeven. Dat laatste is vaak pas tegen 11:00 :o zijn echt uitslaap hondjes. Toen ze jonger waren gingen we wel ‘s avonds laat nog een rondje en dan ‘s ochtends er standaard wel eerder uit en dan deden we 4 rondjes, nu 3 (regelmatig wel meer hoor) maar dat was vanaf dat ze een jaar waren denk ik niet meer nodig.

Appa heeft vandaag zijn wedstrijd licentie behaald voor de renbaan, dus we mogen voor het echie gaan starten *\o/* hij moet dan 2x laten zien dat hij netjes zonder de andere honden te verstoren in een groep van 4 honden kan lopen. Waren echt doorgewinterde renners met wie hij liep. En hij was gewoon de snelste _O- ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen op wedstrijd!

Afbeelding

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:26

Zo knap!

Gaabje
Berichten: 941
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:31

Zo gaaf om te zien! Het ziet er ook echt wel redelijk moeiteloos uit. Er zit nog meer in de tank!