Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 10:48

Welkom Balu wat ben je knap!


JEEEJ welkom terug Mezzy O:)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:16

KimD schreef:
Weer een Aussie dan? Of ga je vreemd?


ik ga vreemd. :') :Y)
Ik heb gewoon geen fokker gevonden in de buurt waar ik een aussie kan vinden die bij mij past en met die nieuwe UBN regels vind ik het gewoon nog groter risico om een pup eerder te halen.

Bedoel mijn eigen dierenarts vond het toen allemaal geen probleem, maar nu met die UBN is dat gewoon lastig. En met 15 weken ophalen vind ik gewoon eigenlijk niet zo leuk :') Vind die puppy tijd zo leuk! :Y)

Dus het word een kelpie *\o/*


@kiwi ik ben nooit weggeweest hahaha alleen ik zat onder een steen... En nu m'n relatie vorige week beëindigd is ben ik bang dat ik nog wel ff langer onder die steen blijf. -O-

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 12:18

Ah wat rot! Heel veel sterkte!

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:24

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Weer een Aussie dan? Of ga je vreemd?


ik ga vreemd. :') :Y)
Ik heb gewoon geen fokker gevonden in de buurt waar ik een aussie kan vinden die bij mij past en met die nieuwe UBN regels vind ik het gewoon nog groter risico om een pup eerder te halen.

Bedoel mijn eigen dierenarts vond het toen allemaal geen probleem, maar nu met die UBN is dat gewoon lastig. En met 15 weken ophalen vind ik gewoon eigenlijk niet zo leuk :') Vind die puppy tijd zo leuk! :Y)

Dus het word een kelpie *\o/*


@kiwi ik ben nooit weggeweest hahaha alleen ik zat onder een steen... En nu m'n relatie vorige week beëindigd is ben ik bang dat ik nog wel ff langer onder die steen blijf. -O-


Wat grappig een kelpie!
Hier de switch border collie -》 kelpie gemaakt en de kleine man is nu bijna 11 weekjes oud.

Gisteren puppycursus les 2 gehad. Mannetje doet het goed. Baasje is nog zoekende in wat ze wel en niet wilt doen in de les.
Les is gemend in alle leeftijden en vind persoonlijk gewoon dat er voor een 2e les te veel van een jonge pup gevraagd wordt.

Afbeelding

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:12

Ik kom mij ook weer melden. Inmiddels is Max bijna 1.5 jaar. Is inmiddels 23 kilo en 58 cm hoog :') En het is een super fijn hondje geworden :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:02

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Weer een Aussie dan? Of ga je vreemd?


ik ga vreemd. :') :Y)
Ik heb gewoon geen fokker gevonden in de buurt waar ik een aussie kan vinden die bij mij past en met die nieuwe UBN regels vind ik het gewoon nog groter risico om een pup eerder te halen.

Bedoel mijn eigen dierenarts vond het toen allemaal geen probleem, maar nu met die UBN is dat gewoon lastig. En met 15 weken ophalen vind ik gewoon eigenlijk niet zo leuk :') Vind die puppy tijd zo leuk! :Y)

Dus het word een kelpie *\o/*


@kiwi ik ben nooit weggeweest hahaha alleen ik zat onder een steen... En nu m'n relatie vorige week beëindigd is ben ik bang dat ik nog wel ff langer onder die steen blijf. -O-


Mag ik gokken waar die vandaan komt, of mag ik niet door voor de ijskast? :')

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:22

KimD schreef:
Mag ik gokken waar die vandaan komt, of mag ik niet door voor de ijskast? :')


Hahaha je mag best door voor de koelkast van mij! Denk niet dat je hoeft te gokken.

Maar ik ga idd voor Patrick. :) vind het een hele fijne fokker en vind de hondjes stuk voor stuk heel fijn qua karakter.

@kiwi dankjewel.. het zal moeten slijten...

@shaya als die stomme import regels niet verscherpt waren had ik gewoon weer voor een Aussie gegaan. Maar voordat ik Mezzy kreeg heb ik al getwijfeld over een kelpie. Dus vandaar nu de omslag wel gemaakt.
Kan dus zomaar zijn dat hond 3 in de toekomst wel gewoon weer een Aussie word. Maar dat hangt gewoon heel erg af van de hondjes die op dat moment mee gefokt word.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:20

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Mag ik gokken waar die vandaan komt, of mag ik niet door voor de ijskast? :')


Hahaha je mag best door voor de koelkast van mij! Denk niet dat je hoeft te gokken.

Maar ik ga idd voor Patrick. :) vind het een hele fijne fokker en vind de hondjes stuk voor stuk heel fijn qua karakter.

@kiwi dankjewel.. het zal moeten slijten...

@shaya als die stomme import regels niet verscherpt waren had ik gewoon weer voor een Aussie gegaan. Maar voordat ik Mezzy kreeg heb ik al getwijfeld over een kelpie. Dus vandaar nu de omslag wel gemaakt.
Kan dus zomaar zijn dat hond 3 in de toekomst wel gewoon weer een Aussie word. Maar dat hangt gewoon heel erg af van de hondjes die op dat moment mee gefokt word.


Weet je ook al van welke teef je een puppy wilt? Of maakt je dat niks uit?

Kay heeft nog getwijfeld over een Kelpie vóór Harvey. Nu heb ik de Kelpie. :')

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:36

@KimD: klopt, is een herder kruising :) .

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:28

Hoe zijn de regels dan weer veranderd?

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 18:43


Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:42

KimD schreef:
Weet je ook al van welke teef je een puppy wilt? Of maakt je dat niks uit?

Kay heeft nog getwijfeld over een Kelpie vóór Harvey. Nu heb ik de Kelpie. :')


Ik hoop van Luci, ivm het heftige karakter wat Mezzy kan laten zien en het wat relaxtere karakter dat Luci liet zien en ook na overleg en uitleg met Patrick denken wij dat het beter is om voor een pup van Luci te matchen met Mezzy.

Hahaha ja Maze heeft wel wat kelpie trekjes hahaha

@xLaraaj je kan nu niet meer met je hond naar de dierenarts als je geen ubn nummer hebt... Dus met een import pup onder de 15 weken heb je een probleem... Tenminste je hebt alleen een probleem als je daadwerkelijk de dierenarts nodig hebt. Maar ik wil dat risico niet nemen.

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 04:39

Waarschijnlijk ben ik overbezorgd, maar een vraagje aan jullie qua zindelijkheid / plasfrequentie.
Het is 4 dagen heel goed gegaan qua zindelijkheid! Geen ongelukjes in huis of iets.
Het was steeds bench - dan naar buiten voor een plasje - even binnen spelen of een simpele training - slapen in de bench - weer naar buiten etc. 's Nachts hebben we haar steeds 1x naar buiten gedaan (ze piepte niet of iets, meer vanwege de richtlijn hoelang ze zonder kan).

Vandaag was het alleen anders. Ze had druk gespeeld buiten. Bij het binnen komen in de bench omdat ze door het drukke spel buiten niet was geweest. Na 15 minuten naar buiten en een plasje gedaan. Bij binnenkomst mocht ze los in huis. Na 5 minuten in eens in huis geplast. Geen gepiep, geen teken. Ze liep rond en in eens had ze geplast. Half uur laten gebeurde dit nogmaals (ook weer zonder teken of iets). Ik was naar haar aan het kijken en ineens was ze aan het plassen. Ook niet weinig trouwens (wat zou duiden op een urineweg infectie. Het was echt behoorlijk full-sized) Na dit haar weer in de bench gezet, ook omdat ze dacht ik ook wel moe was. Na 10 minuten in eens behoorlijk piepen, dus naar buiten en nu wel daar geplast.

Ze is nu weer terug in de bench aan het vechten tegen de slaap. Is het een vermoeidheids dingetje (dat ze gewoon overmoeid was of iets). Of moet ik me zorgen maken om het 3x (eigenlijk 4) binnen 1.5 uur plassen? Tips hoe verder? Wil haar ook niet continue in de bench hebben of iets.

Ik ben me er van bewust dat ze er nog maar net is :). Ik wil het vooral graag goed doen!

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:44

Ik kom hier graag ook weer meekletsen. Heb in een van de eerdere topics ook meegekletst, maar die pups zijn inmiddels 3,5 en 2 jaar oud.

Sinds oktober hebben wij er weer een lieve RR pup bij, deze keer een reu.
Afbeelding

En ons meisje van 3,5 heeft vorige week haar eerste nestje gekregen. Zo genieten dat na al die plannen en lange voorbereidingen de pups er eindelijk zijn.
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 09:51

<3

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:57

@Esplendido, och wat een mopje <3 En gefeliciteerd met het eerste nestje van je meisje! Hoe veel pups heeft ze gekregen? Onze Balu komt uit een nestje van 6 reutjes en 4 teefjes :)

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:26

Oshaa schreef:
Waarschijnlijk ben ik overbezorgd, maar een vraagje aan jullie qua zindelijkheid / plasfrequentie.
Het is 4 dagen heel goed gegaan qua zindelijkheid! Geen ongelukjes in huis of iets.
Het was steeds bench - dan naar buiten voor een plasje - even binnen spelen of een simpele training - slapen in de bench - weer naar buiten etc. 's Nachts hebben we haar steeds 1x naar buiten gedaan (ze piepte niet of iets, meer vanwege de richtlijn hoelang ze zonder kan).

Vandaag was het alleen anders. Ze had druk gespeeld buiten. Bij het binnen komen in de bench omdat ze door het drukke spel buiten niet was geweest. Na 15 minuten naar buiten en een plasje gedaan. Bij binnenkomst mocht ze los in huis. Na 5 minuten in eens in huis geplast. Geen gepiep, geen teken. Ze liep rond en in eens had ze geplast. Half uur laten gebeurde dit nogmaals (ook weer zonder teken of iets). Ik was naar haar aan het kijken en ineens was ze aan het plassen. Ook niet weinig trouwens (wat zou duiden op een urineweg infectie. Het was echt behoorlijk full-sized) Na dit haar weer in de bench gezet, ook omdat ze dacht ik ook wel moe was. Na 10 minuten in eens behoorlijk piepen, dus naar buiten en nu wel daar geplast.

Ze is nu weer terug in de bench aan het vechten tegen de slaap. Is het een vermoeidheids dingetje (dat ze gewoon overmoeid was of iets). Of moet ik me zorgen maken om het 3x (eigenlijk 4) binnen 1.5 uur plassen? Tips hoe verder? Wil haar ook niet continue in de bench hebben of iets.

Ik ben me er van bewust dat ze er nog maar net is :). Ik wil het vooral graag goed doen!


Bij ons was dat toen wel een blaasontsteking (ondanks dat het ook normale plasjes waren). Misschien just in case laten controleren, al is het voor je gemoedsrust?

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:28

Het Kan ook gewoon even een terug val zijn in zindelijkheid training, maar het Kan ook zeker toch duiden op een eventuele blaasontsteking. Ik zou voor de zekerheid ook gewoon even een plasje inleveren, al is het idd voor je eigen gevoel wat Imandra al aangeeft. Hoe is het in de tussentijd?

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:30

Coalizione schreef:
@Esplendido, och wat een mopje <3 En gefeliciteerd met het eerste nestje van je meisje! Hoe veel pups heeft ze gekregen? Onze Balu komt uit een nestje van 6 reutjes en 4 teefjes :)


Ze heeft 13 pups gekregen en het is echt zo’n lieve en zorgzame mama. Ik ben zo trots op haar.

Ik ben stiekem wel benieuwd bij welke fokker Balu vandaan komt.

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:31

Prachtig nestje heb je daar Esplendido en wat een leuke pup ook, veel geluk en plezier met 'm gewenst maar dat gaat vast goed komen <3

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:33

Als medisch uitgesloten is; we merkten bij Fitz ook wel een paar keer in het prille begin: hoewel hij een goed schema had en keurig alles buiten deed, kon hij bij vermoeidheid/overprikkeling door spelen (klinkt zwaarder dan ik bedoel haha) ineens niet meer voelen dat hij moest en ineens binnen een plas doen. Dan zetten we hem altijd meteen weer even buiten terwijl de ander het opruimde. Was echt alleen de eerste 2 weken een paar keer.

Ohh wat een mooie Ridgeback pup <3

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:37

Ja dat hadden we hier ook. En in het begin kon ik Arya ook echt niet altijd goed lezen nog dus daarin ging het bij ons vooral ook fout. Hier was het na 3,5 weken pas echt klaar met ongelukjes binnen - wat eigenlijk nog niet zo extreem lang is, maar het had sneller gekund wel als ik de signalen toch beter had gezien en dan hadden wij ook echt wel een structuur erin gebracht en ik was constant thuis voor d'r maar toch haha (wij hadden dan wel 's nachts geluk met d'r want ze sliep vanaf nacht 2 helemaal door dus nooit gebroken nachten gehad). Arya piepte niet, alerte niet heel duidelijk dus als je dan je pup gewoon nog niet helemaal kent is het ook niet gek als je nog wat dingen mist.

Maar als je idd wel zo duidelijk verschil ziet en ook dat veel plassen, zou ik zeker even medisch uitsluiten just to be sure.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:46

Precies, je kent ze dan nog niet zo goed en moet ze leren lezen. Is absoluut dus niet het niet goed doen, maar samen leren. :D

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:04

Ik sluit ook maar weer aan.

Heb een 2018 pup, een van 2020 en een 2021 maar dat was vals spelen, die heb ik gekocht in augustus 2022 :P

Ik hoop in 2023 een nestje te doen met mijn eigen teef. Reu houd ik nog even voor me omdat het nog niet helemaal vast staat. Heb twee werklijn borders en een showlijn foutje. Maarja iedereen maakt fouten :P het is een geweldige hond maar voor mij niet meer anders als werklijn honden.

Even plaatjes erbij voor de mensen die ons niet kennen.

Het 2018 kerstkind Guinness
Afbeelding

Het 2020 pupje Lyn, uitgegroeid tot volwaardige werkhond :P
Afbeelding

En nieuwste aanwinst Sigi, geboren in 2021 en geïmporteerd vanuit Oostenrijk
Afbeelding

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:39

Esplendido schreef:
Coalizione schreef:
@Esplendido, och wat een mopje <3 En gefeliciteerd met het eerste nestje van je meisje! Hoe veel pups heeft ze gekregen? Onze Balu komt uit een nestje van 6 reutjes en 4 teefjes :)


Ze heeft 13 pups gekregen en het is echt zo’n lieve en zorgzame mama. Ik ben zo trots op haar.

Ik ben stiekem wel benieuwd bij welke fokker Balu vandaan komt.


Zo, 13 pups. Is dat normaal voor het ras?