Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:56

Oshaa schreef:
In het 'Puppy erbij 2020' topic hebben we meegepraat toen Beer bij ons kwam wonen. Hij was wel al 15 maanden, dus een puppy kon je hem niet meer noemen.
In het 2023 / 2024 gaan we wel kunnen mee praten en mee voelen met alle puppy struggles, want wij hebben donderdag Layla mogen verwelkomen!

Ze is een rescue puppy uit het noorden van Canada. Op het moment is het daar heel koud en jonge dieren er moeilijk overleven. Er zijn op het moment dan ook veel kittens puppies die vandaar naar het zuiden worden gebracht. Tenminste, degene die levend worden gevonden. Layla is alleen met haar zusje op straat met -30 en veel sneeuw gevonden. Na haar aankomst in BC heeft ze 2 weken bij een foster familie gezeten samen met haar zusje. Donderdagavond is ze bij ons komen wonen.
Qua achtergrond weten we verder weinig. Ze is tussen de 11 - 13 weken oud en een mix van de rassen die je veel ziet in het Noorden van Canada. Ze kan een combinatie zijn van herder, husky, labrador, great pyrenees, en norwegian elk hound. Al kan het ook zomaar iets anders zijn :+

Ze was al gewend aan de bench, maar nog niet zindelijk. Dit gaat al eigenlijk best goed, mits we de routine van uit de bench -> naar buiten er goed in houden. Ze pikt dingen al heel snel op en is ontzettend dapper.

Beer moet nog erg wennen, al hebben ze vandaag voor het eerst actief gespeeld. Bee is nogal vocaal bij het spelen, maar Layla kon daar prima mee omgaan. Daarna hebben ze samen met het zand gespeeld.
Gisterochtend was het wel wat anders. Beer was toen aan het "mokken" (bij gebrek aan een ander woord). Hij lag alleen maar ons aan te kijken vanop bed en hij wilde niet eten of wandelen (Beer wil altijd wandelen). Uiteindelijk zijn we toen met beide gaan wandelen (Layla haar eerste keer en ook de eerste echte keer aan de lijn buiten) en dat heeft enorm geholpen. Ze is in principe 3 weken op "proef" mocht het echt niet gaan met Beer, maar ik denk dat het wel goed gaat komen :).

In januari gaan we naar de hondenschool! Aan de hand van de recente discussie in dit topic heb ik een Puppy Confidence cursus gekozen bij de Agility school. We gaan werken aan body awareness, leren kennen van vreemde objecten en ondergronden en ook enkele puppy safe agility toestellen. Ik heb er in ieder geval al heel veel zin in! (En gelukkig heb ik nu een maand "vrij")


[ [url=m/mQf7Iy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LI7sDs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oooh wat een prachtige pup <3



Selina schreef:
Mag ik me ook melden? Een aantal van jullie ken ik al via Instagram.

Hier een sheltie puppy van 6 maanden nu. Onze eerste hond en allebei eigenlijk 0 ervaring met honden dus we beginnen echt als beginners. Maar toch vinden we dat we het goed doen. Ruby is eigenlijk heel makkelijk en wil graag voor je werken.

Al vond ik het begin vreselijk. Zag het zo erg niet zitten en wilde haar het liefst uit het raam gooien en kon oprecht geen halfuur alleen met haar zijn. En dat lag niet aan haar, maar aan mezelf. En dan iedereen die zegt dat ik moet genieten want puppy’s zijn zo leuk. :+
Maar toen ze 4 maanden was verdween dat gevoel en nu kan ik m’n leven al niet meer zonder haar voorstellen. Ze past heel goed bij ons <3

Zag ook een discussie over cursussen. We doen momenteel de pubercursus (deel 3 zegmaar) en moet zeggen dat ik er nu minder aan heb dan in het begin. Maar het is wel een fijn vast trainingsmoment en je kan oefenen met prikkels. Denk dat we hierna stoppen en dan gaan kijken naar agility. (Vanaf dat ze 1 jaar is dan)


[ [url=m/qeIiLZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bjNuy3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom!! Ik vind Ruby echt zo'n leuk dametje! Echt een meisje haha <3

Hier hoop ik dat Fitz juist wat stabiel blijft nu qua groei :+ tussen 8 en 9 maanden is er in ieder geval maar 100 gram bij gekomen. Het is echt een buffel (26 kg) maar niks te dik, eerder wat schraal momenteel.

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:37

Mahdu was net geen 10 maanden toen ik hem ophaalde en 5,6kg.
Klein ras (Shih Tzu), dus uitgegroeid iig wat de hoogte betreft.
Inmiddels is hij 7,4kg, van de dierenarts mag er een onsje of 2 vanaf maar dan wordt hij heel kouwelijk en zit niet lekker in zijn velletje, dus ik hou hem op dit gewicht.
Liever een happy hond met een ieniemini speklaagje erop (je kunt de ribben voelen zonder echt te moeten prikken) dan een ongelukkige hond die perfect op gewicht is maar zich niet op temperatuur kan houden.
's winters mag het speklaagje een tikkeltje dikker zijn van mij maar wederom moet ik de ribben vrij makkelijk kunnen vinden. :)
Zijn borstkas is ook van 42 naar 49-50cm gegaan in omvang, maar hij was ook een dun sprietje en is mooi uitgezwaard.

Dívka was amper 5,1kg toen ik haar net had, zij was toen 3 jaar.
Ik kon letterlijk pianospelen op haar ribben en was zó blij dat ze een dikke vacht heeft want het was een en al botjes. :x
Puur stress, ze kreeg ruim voldoende te eten maar verbrandde dat ook net zo hard weer en als ze een bepaald merk niet lekker vond ging ze gewoon in hongerstaking.
Eenmaal wat relaxter schoot haar gewicht naar de 9,2kg, toen moest ze ineens op dieet. :+
Inmiddels weegt ook zij 7,4kg wat een mooi bij haar passend gewicht is. :)

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:51

Haha Maisie is de afgelopen tijd met een kilo per maand gegroeid. Zal nu wel gaan stokken, was vorig meetmoment (6 maanden oud) rond de 22kg.

@Leo: Zal Fitz ook niet nog wat "uitdijen" qua bespiering naarmate hij dichter bij de 2 jaar komt?

Weet iemand trouwens of er in Nederland ook fysieke winkels zijn waar je Dog Copenhagen tuigjes kan kopen? Maize d'r huidig tuigje wordt echt wat klein / onhandig nu, dus wil er eentje gaan halen maar vind het dan wel fijn dat iemand in de winkel mee kan kijken met de fit van het tuigje. Of is dat zelf relatief makkelijk te beoordelen als je weet waar je op moet letten? Twijfel ook nog tussen de Pro en de Air.

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:56

Kwispel & Relax heeft DC in het assortiment en een fysieke winkel. Weet niet of ze beide modellen heeft van DC, maar zou je haar eens een berichtje over kunnen doen. Ze heeft sowieso de comfort walk air.

EDIT:
Ze heeft beide, of ja ondertussen 3, modellen van DC.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-12-22 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:57

Ongetwijfeld zal hij nog wel verder uitzwaren en ik vermoed dat hij de 30 wel gaat halen. Hij heeft nu al flinke spieren, vooral borst en billen, maar heel veel vraag ik nog niet van hem. Vooral het spelen en rennen op stal traint hem momenteel, 4 keer per week. Een echte slungelfase was vooral rond de 5 maanden. Maar toen zat hij door zijn benchrust ook echt slap in zijn lijf. Toen we eenmaal weer mochten opbouwen vlogen de spieren er aan, was echt bizar om te voelen hoe snel dat ging.

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:10

Dankjulliewel allemaal!
Wij denken ook dat ze groter dan Beer gaat worden, maar hopelijk niet te groot :+. Uiteindelijk weten we het toch niet en is het vooral afwachten.

Beer is eigenlijk al bijgedraaid! Alleen als ze hij hem in bed wil kruipen vindt hij het niet oké, maar eigenlijk heeft ze dat al door. Gisteren hebben ze 's middags heel uitgebreid speelt en sindsdien vindt Beer het allemaal wel prima. Ze vindt hem in iedergeval totaal niet eng. Hij speelt nogal ruig inclusief gegrom en in de lucht happen en 9 vd 10 honden (of vooral de baasjes) vinden dat niet leuk. Layla heeft daar geen problemen mee :D

Andere honden vindt ze soms wel een beetje eng. Beetje afhankelijk van wanneer we ze tegenkomen en of ze al een beetje moe is. Denk dat dat ook wel gaat bij trekken :)

In Canada gaat je huisdier op de foto met Santa :)


Afbeelding

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:12

Vond de kerstman wel dat ze braaf waren geweest? {:) [&]

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:19

Selina schreef:
Vond de kerstman wel dat ze braaf waren geweest? {:) [&]


Redelijk! Al heb ik 30 foto's waar ze wazig is omdat ze wiggly was. Ook heeft ze wel een poging gedaan om de kerstboom van de versiering te ontdoen...

Maar ze hebben allebei wat lekkers gehad!

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:20

cursebreaker schreef:
Kwispel & Relax heeft DC in het assortiment en een fysieke winkel. Weet niet of ze beide modellen heeft van DC, maar zou je haar eens een berichtje over kunnen doen. Ze heeft sowieso de comfort walk air.

EDIT:
Ze heeft beide, of ja ondertussen 3, modellen van DC.


Thanks! Helaas wat ver weg, liefst ergens op niet al te verre auto-afstand van Den Bosch haha. Had ik erbij moeten zetten, sorry

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:28

Ik denk dat beer met Arya goed overweg zou kunnen qua spelen hahahaha en jij en ik ook met hoe we ons voelen tov de gemiddelde andere eigenaar _O-

Maar wat een leuke foto ook <3 En leuk om te zien hoe snel ze het dan toch al leuk hebben samen en dat hij idd nog grenzen aangeeft is ook logisch en prima. Ben in ieder geval echt benieuwd wel hoe ze gaat uitgroeien. Ik denk dat ze echt wel behoorlijk groter gaat worden als Beer. Hoe oud is ze alweer geschat? Want als ik d'r poten zie enz... :j :')

IMANDRA
Ik was het ook vergeten te vragen, dacht er pas aan na het plaatsen haha maar dat is idd uit de buurt.
Verder ken ik niet echt veel fysieke shops die ze idd verkopen, dat valt volgens mij vies tegen bij dit merk. En anders toch online en dan 2 maten bestellen en retourneren wat niet past en eventueel iemand dan van afstand laten meekijken naar de pasvorm bv.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:23

IMANDRA schreef:
cursebreaker schreef:
Kwispel & Relax heeft DC in het assortiment en een fysieke winkel. Weet niet of ze beide modellen heeft van DC, maar zou je haar eens een berichtje over kunnen doen. Ze heeft sowieso de comfort walk air.

EDIT:
Ze heeft beide, of ja ondertussen 3, modellen van DC.


Thanks! Helaas wat ver weg, liefst ergens op niet al te verre auto-afstand van Den Bosch haha. Had ik erbij moeten zetten, sorry


Danny's dierenshop in Veldhoven heeft ze zoiezo fysiek in de winkel.

Voornamelijk meelezer meld zich ook weer. Joy is nu ruim 1,5 jaar, dus officieel wel puppy-af. :))

Afbeelding

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:35

Wij zijn een beetje van onze roze we krijgen een pup wolkje gedonderd.
De pups zijn 2 weken nu hebben diarree en er is al 1 overleden. Gelukkig leek het met de rest beter te gaan, maar het blijft mega spannend. Of alle inspanningen van de fokker en dierenarts genoeg zijn om de rest te redden

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:39

Oh jee, wat erg, Parvo?

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:41

KootMiraDrum schreef:
Oh jee, wat erg, Parvo?


Nee, soort ‘gewone’ buikgriep
Maar goed voor zulke kleine pups wel heftig

Dus hier draaien de duimen overuren

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:41

Oh wat vreselijk zeg. :( hopelijk komt de rest er goed doorheen!

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:46

Oh nee, wat erg van de pups. Hopelijk komt de rest er doorheen :(:)

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 23:10

Jeetje wat akelig

MissYvette4u

Berichten: 2991
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:29

Bo_Y schreef:
Wij zijn een beetje van onze roze we krijgen een pup wolkje gedonderd.
De pups zijn 2 weken nu hebben diarree en er is al 1 overleden. Gelukkig leek het met de rest beter te gaan, maar het blijft mega spannend. Of alle inspanningen van de fokker en dierenarts genoeg zijn om de rest te redden


Gatver, ik duim dat de rest opknapt :(:)

Bij Blije Pootjes in Someren hanteren ze een soort leensysteem voor de Dog Copenhagen tuigjes. Ben de bedragen kwijt maar je betaalt een waarborg en dan kun je steeds om de zoveel tijd een andere maat proberen. Of gelijk eentje kopen :P

Vanavond puppycursus gehad bbbrrrr wat was het koud := maar dan zie je dat koppie en zijn enthousiasme <3 warm je vanzelf op! <3

Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:39

Oh Someren en Veldhoven zijn te doen! Thanks!
En nawwwww dat koppie hierboven <3

Hé wat vervelend van die buikgriep :( arme pups

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:54

cursebreaker schreef:
Haha ja het zal ook echt per individu verschillen hoor. Bij bv. herders zie je vaker dat ze tussen 2-3 echt pas goed uit zwaren. Arya is tussen 2-3 echt van sharminkel/slungel naar echt Hond gegaan nog en dat zie ik bij veel herders wel vaker gebeuren, maar bij genoeg andere honden ook weer niet. Maar zo zat ze met 18 maanden hier nog op 28kg en nu met 3,5 op 35,5 en daar blijft ze nu wel echt stabiel op, maar je ziet het ook gewoon echt aan de bouw enz. dat ze breder is geworden, meer is volgroeid nog. Qua hoogte en lengte was ze wel al klaar ver voor die 18 maanden. Zeker bij grotere honden gebeurd dit vaak wat later nog. Maar hoeft in jullie geval niet zo te zijn natuurlijk, kan zijn dat het in de kilo's misschien niet meer te zien gaat zijn straks, zo verschillend per individu!



Pfoe, echt op 2 a 3 jarige leeftijd nog uitzwaren? Als dat bij Kaiyo nog staat te gebeuren, dan heb ik een Leonberger gekocht denk ik ipv een herder :') .
Hij blijft maar verbreden de laatste maanden, en is net maar 1 jaar sinds vorige week -O- .
Te dik is hij zeker niet, integendeel, ik vind dat hij wat nipt staat.

In de hoogte is hij niet extreem hoog, zeker in vergelijking met zijn breedte. Maar ja, hij was in de nest al 2 keer zo breed als zijn broertjes en zusjes :').

Laten we hopen dat hij nu stopt met uitzetten, anders moet ik mij nog een grotere auto kopen :+ .

Hier was hij 7 maanden <3 :


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 07:02

Elmooo <3

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:39

Hoi allemaal! Ook ik meld me hier. Na anderhalf jaar op de wachtlijst te hebben gestaan hebben we midden september onze Ridgeback pup mogen verwelkomen. Ze is nu dus inmiddels alweer 20 weken oud en 20+ kg :wow:

Ze is super werkwillig, slim en al heel veel gaat goed. Soms ook lekker ontdeugend en speels maar we hebben de rustigste teef uit het nest en daar ben ik wel blij mee!

Hierbij wat foto’s van Balu
10 weken oud <3
Afbeelding

En nu 20 weken oud
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:35

Ik lees ook weer gezellig mee, ik hoop in 2024(of 2025) aan te sluiten voor een nieuwe pup, maar goed dat is nog zo ver weg! :')

Afbeelding

Afbeelding

Mezzy is nu 2,5 jaar <3

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:37

Omany schreef:
cursebreaker schreef:
Haha ja het zal ook echt per individu verschillen hoor. Bij bv. herders zie je vaker dat ze tussen 2-3 echt pas goed uit zwaren. Arya is tussen 2-3 echt van sharminkel/slungel naar echt Hond gegaan nog en dat zie ik bij veel herders wel vaker gebeuren, maar bij genoeg andere honden ook weer niet. Maar zo zat ze met 18 maanden hier nog op 28kg en nu met 3,5 op 35,5 en daar blijft ze nu wel echt stabiel op, maar je ziet het ook gewoon echt aan de bouw enz. dat ze breder is geworden, meer is volgroeid nog. Qua hoogte en lengte was ze wel al klaar ver voor die 18 maanden. Zeker bij grotere honden gebeurd dit vaak wat later nog. Maar hoeft in jullie geval niet zo te zijn natuurlijk, kan zijn dat het in de kilo's misschien niet meer te zien gaat zijn straks, zo verschillend per individu!



Pfoe, echt op 2 a 3 jarige leeftijd nog uitzwaren? Als dat bij Kaiyo nog staat te gebeuren, dan heb ik een Leonberger gekocht denk ik ipv een herder :') .
Hij blijft maar verbreden de laatste maanden, en is net maar 1 jaar sinds vorige week -O- .
Te dik is hij zeker niet, integendeel, ik vind dat hij wat nipt staat.

In de hoogte is hij niet extreem hoog, zeker in vergelijking met zijn breedte. Maar ja, hij was in de nest al 2 keer zo breed als zijn broertjes en zusjes :').

Laten we hopen dat hij nu stopt met uitzetten, anders moet ik mij nog een grotere auto kopen :+ .

Hier was hij 7 maanden <3 :


[ [url=m/wHXZ7r.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar dit is toch zeker een kruising, of niet?

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:40

Coalizione schreef:
Hoi allemaal! Ook ik meld me hier. Na anderhalf jaar op de wachtlijst te hebben gestaan hebben we midden september onze Ridgeback pup mogen verwelkomen. Ze is nu dus inmiddels alweer 20 weken oud en 20+ kg :wow:

Ze is super werkwillig, slim en al heel veel gaat goed. Soms ook lekker ontdeugend en speels maar we hebben de rustigste teef uit het nest en daar ben ik wel blij mee!

Hierbij wat foto’s van Balu
10 weken oud <3
[ [url=m/2lXRNm.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu 20 weken oud
[ [url=m/85TLd1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IwLWgM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/l3j6wD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wij hebben als buurjongetje een Ridgeback, hij is nu iets ouder dan een jaar en zo knap! RR's zijn zo knap, zo statig! <3


Nicky91 schreef:
Ik lees ook weer gezellig mee, ik hoop in 2024(of 2025) aan te sluiten voor een nieuwe pup, maar goed dat is nog zo ver weg! :')

[ [url=m/714Nwx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q29Ubx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mezzy is nu 2,5 jaar <3


Weer een Aussie dan? Of ga je vreemd?