Baby koningspythons verwacht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:18

Ooh mooi dat bont! Dat vind ik echt het mooiste. En dat cow is eigenlijk een soort koeienprintje op een slang. Wat grappig. Echt heel cool. Dat in het geel is ook apart. Is dat dan banana pied cow?

Sky_As

Berichten: 4764
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:54

ik volg dit topic al een tijdje, echt mega interessant.
Wij hebben zo'n 10 jaar geleden een huis van iemand gehuurd, die ook veel van die slangen had.
Zojuist ze weer eens opgezocht op internet, en de prijzen van sommige! Ik zie er gewoon slangen tussen staan van 10.000-15.000 euro.
zitten wel echt hele mooie tussen, maar ik denk dat zij het nog wat grootschaliger doen.
Ik vind je uitleg echt super interessant!
Als ik ooit een slang uit zou zoeken, zou ik gewoon kijken naar wat ik mooi vind (en waarschijnlijk is dat dan niet eens zo bijzonder qua kleur), tenminste, als ik zie welke slangen zo duur zijn, dat vind ik dan niet perse de mooiste (zullen wellicht zeldzame zijn?)

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 15:09

Suzanne F. schreef:
Ooh mooi dat bont! Dat vind ik echt het mooiste. En dat cow is eigenlijk een soort koeienprintje op een slang. Wat grappig. Echt heel cool. Dat in het geel is ook apart. Is dat dan banana pied cow?


Bij netpythons heet het allemaal weer anders. Er zijn verschillende morphs die voor geel kunnen zorgen.

Mijn nep- cow retic was humeurig en wilde niet op de foto vandaag :+
Ik heb dus toch even een foto van internet geleend ter illustratie van hoe mooi ze zijn:

Afbeelding

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:13

Een appaloosa slang!

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 15:14

Sky_As schreef:
ik volg dit topic al een tijdje, echt mega interessant.
Wij hebben zo'n 10 jaar geleden een huis van iemand gehuurd, die ook veel van die slangen had.
Zojuist ze weer eens opgezocht op internet, en de prijzen van sommige! Ik zie er gewoon slangen tussen staan van 10.000-15.000 euro.
zitten wel echt hele mooie tussen, maar ik denk dat zij het nog wat grootschaliger doen.
Ik vind je uitleg echt super interessant!
Als ik ooit een slang uit zou zoeken, zou ik gewoon kijken naar wat ik mooi vind (en waarschijnlijk is dat dan niet eens zo bijzonder qua kleur), tenminste, als ik zie welke slangen zo duur zijn, dat vind ik dan niet perse de mooiste (zullen wellicht zeldzame zijn?)


De duurste zijn vaak morphs die nog niet zo lang geleden ontdekt zijn. Banana was een jaar of 10 geleden ook nog een enorme investering. Nu gaat een banana man zonder extra genen voor 150 euro weg.

Er zijn kwekers met honderden volwassen vrouwen. Wij zijn bezig naar de 40 te werken en willen het daar dan bij houden. Dan heb je het over 200-300 jongen per jaar en dat vinden wij zelfs al enorm. Alleen hebben we er zoveel schik in dat we nog wel wat extra willen groeien. Met de dieren die we nu hebben en waar we mee willen gaan kweken, zitten we al op 28 dames. Dan kunnen we er nog maximaal 12 bij aanhouden of we moeten dan andere dieren weg doen. Volgend jaar gaan we 15 dames verparen. Dat betekent dus dat we niet eens van alle nestjes 1 vrouwtje kunnen aanhouden. Ik wil niet garanderen dat we niet nog verder door gaan groeien, maar bovenstaande is nog net behapbaar.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:14

Animal schreef:
Ailill schreef:
Nou zeg dat wel Xanthippe, ik vind bont bij paarden/katten/honden/koeien en eigenlijk alle andere diersoorten het mooist, blijkbaar ook bij koningspythons :j


Ik ben er ook zo een :p Ik vind zelf cow retics (Google maar!) echt het einde! Maar die worden veel te groot voor ons. Vorig jaar kreeg ik daarom de rattenslang variant kado van mijn vriend. Ga zo wel even een foto maken :D

Pied blijft vaak niet zo mooi als deze hoor! Dit is een andere die we hebben en deze is ook nog wel bovengemiddeld gekleurd voor haar leeftijd. Meestal worden ze heel snel bruin bont.

[ [url=m/FX6XSL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh, die spreken me dan weer minder aan, niet vanwege het vele wit, maar de spikkels.

Die op jouw foto is werkelijk prachtig, maar wat bedoel je met: Bovengemiddeld gekleurd (voor haar leeftijd), meestal worden ze heel snel bruin bont? Bedoel je dan de gekleurde lichaamsdelen die donker worden, of echt het verplaatsen/verdwijnen van wit?

Ik dacht trouwens op je eerste knip-foto zo'n bonte te zien, maar dat bleek dus een van je (ik geloof) dames te zijn in dit nest?

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:16

@Sky_As ik heb hetzelfde met sommige van die super dure morphs, iemand vraagt er 1000+ voor en ik zie dan een heel saai grijs-met-grijs of poepbruin diertje waar ik niet naar hoef te kijken kijken in mijn woonkamer :=

En banana zonder extra morphs zijn juist redelijk goedkoop terwijl ze prachtig zijn <3

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 15:19

De appaloosa rattenslang komt wit uit het ei en krijgt steeds meer stippen met elke vervelling.

De bonte pied koningspythons komen heel mooi oranje/geel uit het ei en verliezen daarna elke vervelling een beetje kleur. Die 2 van mij zijn allebei alleen maar pied, maar hebben toch nog best wel veel oranje en gelige kleuren. In veel gevallen is het oranje/gelige gewoon donkerbruin.

Sky_As

Berichten: 4764
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:33

een paar kleuren die ik mooi vind (gekopieerde kleuren van die site, want ik heb er geen verstand van...hihi):

Butter Pastel Desert
https://www.ires-reptiles.com/images/st ... Desert.jpg

Fire Leopard Spotnose Clown
https://www.ires-reptiles.com/images/st ... python.jpg

Pastel Stranger Yellow Belly
https://www.ires-reptiles.com/images/st ... -belly.jpg

Pastel Calico
https://www.ires-reptiles.com/images/st ... Calico.jpg

nu heb ik jouw topic genoeg gespamd (zijn niet eens mijn dieren, maar dit zijn dan kleuren die ik mooi vind). Blijf vooral foto's posten, want ik vind het zulke interessante dieren.
(tegelijkertijd ook wel spannend, ik heb er wel eens nachtmerries over...haha)
Weet niet of ik ooit een slang zou willen, maar zo op de foto vind ik ze echt prachtig!

Sky_As

Berichten: 4764
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:35

die appaloosa van jou is trouwens ook wel echt mooi wit?
dat vind ik mooier dan dat doorzichtige.
Ik heb overigens echt nog nooit van gestipte slangen gehoord, die zijn ook echt gaaf! daar zou ik ook graag wat meer foto's van zien :)

SUSANNEx

Berichten: 829
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:21

Wat een mega interessant topic!! Heb echt helemaal niks met slangen, maar heb al je posts met fascinatie zitten lezen TS! :)) Ik ga dit zeker meelezen, ben benieuwd hoe het verder gaat met de baby's.

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 16:46

Sky_As schreef:
een paar kleuren die ik mooi vind (gekopieerde kleuren van die site, want ik heb er geen verstand van...hihi):

Butter Pastel Desert
https://www.ires-reptiles.com/images/st ... Desert.jpg

Fire Leopard Spotnose Clown
https://www.ires-reptiles.com/images/st ... python.jpg

Pastel Stranger Yellow Belly
https://www.ires-reptiles.com/images/st ... -belly.jpg

Pastel Calico
https://www.ires-reptiles.com/images/st ... Calico.jpg

nu heb ik jouw topic genoeg gespamd (zijn niet eens mijn dieren, maar dit zijn dan kleuren die ik mooi vind). Blijf vooral foto's posten, want ik vind het zulke interessante dieren.
(tegelijkertijd ook wel spannend, ik heb er wel eens nachtmerries over...haha)
Weet niet of ik ooit een slang zou willen, maar zo op de foto vind ik ze echt prachtig!


Desert heb ik niet.. Vrouwen gaan dood als ze drachtig zijn. Vind het een waanzinnig mooie morph, maar het is zonde om in je collectie te hebben. Het wordt daarom wel steeds schaarser en mannen telkens duurder.

Volgend jaar hoop ik op Fire Batmans (Fire Leopard Spotnose Clown)!
Ik heb een Leopard Clown dame en een Fire Spotnose het. Clown man :D

Afbeelding



Ook heb ik nog een Leopard het. Clown dame, maar die gaat denk ik met de vader van de nestjes van dit jaar.

Speirs

Berichten: 1686
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:28

Wauw, wat is die rechter mooi!! En huge!
Weet je ook hoe het komt dat de drachtige vrouwtjes overlijden?

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 20:22

Speirs schreef:
Wauw, wat is die rechter mooi!! En huge!
Weet je ook hoe het komt dat de drachtige vrouwtjes overlijden?


Valt opzich wel mee hoe groot ze is hoor! De dames die dit jaar gelegd hebben zijn 3x zo zwaar. Die zijn wel echt mega trouwens. Dit is een normaal formaat volwassen dame _O-

De Desert morph (niet te verwarren met Desert Ghost, die heb ik wel en doen het prima) schijnt gekoppeld te zijn aan afwijkingingen in het voortplantingsstelsel. Dingen waar ik over gelezen heb zijn o.a. grote follikels en eieren, soms geen aansluiting tussen baarmoeder en cloaca, eieren die op de verkeerde plek ontwikkelen en vast blijven zitten, etc.

In ieder geval komen de eieren er nooit meer uit. De slangen gaan er niet direct dood aan als je er vroeg bij bent, maar het kost wel een operatie om het op te lossen.

Speirs

Berichten: 1686
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:33

Jeetje dat is wel heftig zeg. Ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt. Je gaat toch voor gezonde dieren, lijkt me.

En jeetje, dat ze nog 3x zo zwaar kunnen zijn :oo deze lijkt al zo groot. Misschien is het de foto

Sky_As

Berichten: 4764
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 08:05

Animal schreef:
Sky_As schreef:
een paar kleuren die ik mooi vind (gekopieerde kleuren van die site, want ik heb er geen verstand van...hihi):

Butter Pastel Desert
https://www.ires-reptiles.com/images/st ... Desert.jpg

Fire Leopard Spotnose Clown
https://www.ires-reptiles.com/images/st ... python.jpg

Pastel Stranger Yellow Belly
https://www.ires-reptiles.com/images/st ... -belly.jpg

Pastel Calico
https://www.ires-reptiles.com/images/st ... Calico.jpg

nu heb ik jouw topic genoeg gespamd (zijn niet eens mijn dieren, maar dit zijn dan kleuren die ik mooi vind). Blijf vooral foto's posten, want ik vind het zulke interessante dieren.
(tegelijkertijd ook wel spannend, ik heb er wel eens nachtmerries over...haha)
Weet niet of ik ooit een slang zou willen, maar zo op de foto vind ik ze echt prachtig!


Desert heb ik niet.. Vrouwen gaan dood als ze drachtig zijn. Vind het een waanzinnig mooie morph, maar het is zonde om in je collectie te hebben. Het wordt daarom wel steeds schaarser en mannen telkens duurder.

Volgend jaar hoop ik op Fire Batmans (Fire Leopard Spotnose Clown)!
Ik heb een Leopard Clown dame en een Fire Spotnose het. Clown man :D

[ [url=m/GA8gX1.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ook heb ik nog een Leopard het. Clown dame, maar die gaat denk ik met de vader van de nestjes van dit jaar.


Wauw, die linker vind ik ook echt prachtig

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:55

Hoe is het inmiddels met de baby's?

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 09:08

idylle schreef:
Hoe is het inmiddels met de baby's?


Ze zijn aan het vervellen. Ga vanmiddag even wat foto's maken van de dieren die al verveld zijn :D

Zertab

Berichten: 12281
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:06

Ben benieuwd naar de foto's! :D

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:36

Ik ook! Dit topic is echt een van mn lievelings geworden!

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:05

Animal schreef:
idylle schreef:
Hoe is het inmiddels met de baby's?


Ze zijn aan het vervellen. Ga vanmiddag even wat foto's maken van de dieren die al verveld zijn :D


Ben benieuwd ! Wanneer komt trouwens het tweede nestje uit?


En nog over invloed van dit topic gesproken... als het goed is krijg ik deze week nog mijn terrarium (hele nette lage exo terra die bijna overal aangeraden wordt) en dan kan de echte voorpret beginnen :):)

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 18:25

Cool! Het inrichten en nadenken over het dier is super leuk! Als je nog wat tips nodig hebt, klop rustig aan! Er zijn nogal specifieke dingen die je beter wel of niet kunt doen en de meeste mensen veranderen flink wat om het terrarium goed te krijgen.

Er zijn er nu 3 verveld :j
Hier ben ik een beetje in shock door een van die baby's. Hij is zo prachtig oranje. Moet haast wel door orange dream komen :wow:
Had ik even niet zien aankomen.. Maar helaas heb ik er al 2 of 3 gekozen die blijven en ga ik hem toch ook weg doen :o
De foto's zijn onbewerkt :D

Afbeelding

Afbeelding


Het volgende nestje verwacht ik ongeveer rond 25-30 augustus. Daar zit weer banana, enchi en pastel in. Ook alle baby's zijn weer het. clown omdat het dezelfde vader is. De moeder is een GHI pastel, dus die 2 genen kunnen er nog bij komen :D

Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:03

Wat een knapperdje is die oranje!

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:06

Het is dat ik op dit moment geen slangen kan houden, maar wat een gave dieren!
Ik lees met veel plezier mee

Zertab

Berichten: 12281
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:11

Die oranje is echt heel knap <3