CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:57

CupCakes_ schreef:
Er is ook een canitrail op Westerschouwen. Lopen daar nog mensen mee?


Ik twijfel, ben eigenlijk juist helemaal niet zo goed in lange stukken lopen (is 9 km toch?). Wilde wel meedoen aan de korte cross daar maar de omgeving is zo mooi daar dat het mij ook wel eens tof lijkt toch de trail te lopen

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:13

De datum is nog niet bekend volgens mij, maar het is voor ons heel dichtbij. Dus wij gaan er sowieso heen. Of we volledig gaan rennen is nog maar de vraag.

Peelie

Berichten: 13423
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:03

Ik overweeg mee te doen in Montfoort. 10km. Wellicht 14, als het lekker gaat.

Ik heb in december weinig gelopen, moet ik eerlijk toegeven. Geen tijd, zin, koud, nat. Noem het :') ik hed ook behoorlijk wat druk op mezelf gelegd dat ik perse een x aantal km in een x aantal tijd moest lopen. Daardoor was de lol er uiteindelijk wel vanaf, al vond ik het heerlijk om mijzelf uit te dagen. Dus.... opzoek naar balans.

Ik had laatst wel mee gedaan met de nachttrail, dat was nogal een ervaring! Trailen is al anders dan hardlopen over een gewone weg, maar helemaal in het donker. Het was erg leuk om te doen!

En wbt materiaal. Ook ik ren met NonStop, nadat ik een poos net zo'n flut gordeltje van de dierenwinkel had gelopen :')

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:07

Ik ben ook heel tevreden over de Inlandsis belt. Ik heb ook een Inlandsis lijn. Had eerst die oranje van non-stop, maar die is volledig elastisch. Dus na een hele nare rope-burn toen ik mijn bijna 40kg hond wilde stoppen ben ik overgestapt naar een lijn met niet-elastisch handvat :=

Wanneer is Montferland? Laatste tijd erg weinig gelopen, maar misschien een leuke stip op de horizon voor de motivatie :)

Leo

Berichten: 50184
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:16

10 februari!
Ik ga de 6km snuffeltrail doen, ook als stip op de horizon. Langer hoeft voor ons nog niet, eerst maar eens wat meer ervaring op doen.

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:21

Ga ik even over na denken :j

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:01

CupCakes_ schreef:
De datum is nog niet bekend volgens mij, maar het is voor ons heel dichtbij. Dus wij gaan er sowieso heen. Of we volledig gaan rennen is nog maar de vraag.


Als het goed is zal het op dezelfde dag zijn als de cross (ten minste dat las ik op de Facebook van ccnl) op 4 februari

Milky_Way

Berichten: 1592
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:27

Oh ik was nog benieuwd Peelie hoe je het hebt gehad met die night trail, maar was wel leuk dus!
Ik was uiteindelijk hartstikke ziek die dag dus maar goed dat ik mijn startbewijs had doorverkocht :')
Wel fanatiek van je als je de 14km gaat lopen misschien de 10e :D

10 februari doe ik ook mee in Monferland, ik ga de 10 km lopen voor het eerst. Loop dit keer in een groepje met nog 2 andere waar ik vaker mee loop op de zaterdaglessen. Aankomende zondag doe ik mee met de gevorderde les van Dorethea om alvast met de afstand wat te oefenen.
Leuk Leo dat je ook mee doet met de 6km snuffel trail!

Qua materiaal loop ik met Inlandsis Aircross heupgordel, en heb ik een half elastische lijn van Neewaa https://www.runwithpride.nl/Racing-Tug-Line-with-Bungee-1,5-m
Omdat mijn hond reactief kan zijn en erg jachtinstinct heeft vind ik het fijn dat 1 deel van de lijn niet meegeeft als ze staat te stuiteren, dat houd dan toch fijner vast dan het jojo gevoel van compleet elastiek.

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 13:44

Qua lijnen hebben wij o.a liggen: 1x Neewa, 2x Zero DC en 1x Black Wolf.

Ik ben qua kwaliteit vooral te spreken over de laatste twee icm met een zeer sterke hond (gevoelsmatig vind ik de Neewa dan minder icm Arya, en zijn de Zero DC en BW in gebruik fijner voor ons. Maar zo heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeuren om verschillende redenen en dat is prima). Ik gebruikte in het begin de Black Wolf veel, maar ben eigenlijk alleen nog maar bezig met de Zero DC lijnen sinds ik daar meer gebruik van heb gemaakt. Ontzettend sterk, fijne elasticiteit en niet te slap (blijft ook goed bij gebruik, waar ik bij de Black Wolf sneller het idee heb dat ze hun goede elasticiteit kwijtraken en meer rek krijgen erin) en ze hebben een handvat onderaan, waar de lijn vast zit aan het tuig waardoor je ook altijd grip hebt op je hond en de hond kort kunt houden zonder dat er elasticiteit tussen zit. De Neewa hebben we nu meer als reserve liggen om uit te lenen :')

Ik gebruik de lijnen ook met hiken aan de hiking belt van NS, ook super fijn wanneer ze niet los kan of ik geen lange lijn mee heb :j

Al heb ik ook altijd nog een lichtgewicht kortloper mee van Tube-Line zodat ik haar aan de halsband kort kan houden wanneer dit nodig is - ik vind met een grote sterke hond dat dat veel prettiger werkt als alleen vasthouden aan een sport/trek tuig. Heb sowieso altijd een halsband om hangen uit extra veiligheid (& waar ik de tracker aan heb hangen. Nooit nodig gehad maar we betalen het abbo dus ik heb ‘m wel altijd mee haha). De kortloper hangt aan m’n gordel en kan ik snel omklikken als het nodig is.

Ik zou wel heel graag nog de bungee van NS willen tzt om te proberen en dan specifiek de korte variant van 1.2m. Wil heel graag die korte variant eens testen, want verwacht dat ik dat prettiger ga vinden in gebruik.

Milky_Way

Berichten: 1592
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:43

cursebreaker schreef:
Qua lijnen hebben wij o.a liggen: 1x Neewa, 2x Zero DC en 1x Black Wolf.

Welke van Zero DC heb jij precies? En is deze qua gewicht beetje vergelijkbaar met de Black Wolf?
Ik ken Zero DC niet dus zocht het even op en kwam deze lijn tegen met handvat die best chill eruit ziet: https://www.rundog.nl/zero-dc-bike-line-pro.html?id=234612910&quantity=1 maar staat bij dat die voor de fiets is.

Wat ik al vertelde is dat ik de Neewa dus heb ivm niet rekbare stuk maar ook omdat deze licht is qua gewicht. De Black Wolf is voor mijn hond te zwaar, daarom ben ik benieuwd of die Zero DC ook wat zwaar is of niet. Niet dat ik nu een nieuwe lijn nodig heb maar misschien ooit voor in de toekomst.

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 14:47

Qua gewicht wel inderdaad meer vergelijkbaar met de Black Wolf lijn als met de Neewa. Is zeker wat zwaarder wel als Neewa (helaas voor jou zo te lezen -O-). Ik weet even niet meer in welke regio je zit. Mocht je dicht in de buurt zitten, ben je welkom om de DC te testen :j Of ik stuur je een van de twee die ik heb op om te testen als je wilt. De DC word geadviseerd vanaf 15kg hond (maar goed dat zegt niet veel want de inlandsis bv ook en die is idd ook wat lichter als DC of BW).

Ik heb deze:

https://www.rundog.nl/zero-dc-canicross-line-pro.html

Maar misschien is de Inlandsis dan ook wel wat voor je/jullie. Inlandsis lijn is meer vergelijkbaar met Neewa qua gewicht. Die heeft dan geen handvat, maar wel een niet elastisch deel waar je kunt vastpakken bv.

Milky_Way

Berichten: 1592
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:54

Oh ik heb totaal over die lijn heen gekeken :+

Wel jammer dat die toch ook wat zwaar is, Perla weegt net geen 14,5 kg maar is voor haar gewicht wel vrij sterk vind ik. Maar met die Black Wolf hangt de lijn toch wat te zwaar voor haar en loopt ze niet goed. Had die namelijk al eens kunnen lenen. Dorethea heeft mij die ook echt afgeraden.

Merk wel dat veel canitrail en canicross spullen gericht zijn op wat grotere en zwaardere honden. Ook met het uitzoeken van het harnas had ik minder keus, was blij met de passessie en die custom optie qua maten toen.
Laatst bijgewerkt door Milky_Way op 05-01-24 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:54

Tuig (inslandska), heupgordel (nonstop), en lijn (nonstop) zijn onderweg :D nu nog op zoek naar goede sneakers voor mezelf. Dat wordt nog interessant vanwege een sluimerende permanente knieblessure _-:(

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 14:57

Nala schreef:
Tuig (inslandska), heupgordel (nonstop), en lijn (nonstop) zijn onderweg :D nu nog op zoek naar goede sneakers voor mezelf. Dat wordt nog interessant vanwege een sluimerende permanente knieblessure _-:(


Ik zou zeker een bezoekje aan Decathlon brengen wat schoenen betreft aangezien, aangezien dat voor jou ook lekker kortbij is. Ik heb daar m’n trail schoenen vandaan, ook geschikt voor off-road wat voor mij heel belangrijk was aangezien we 99% off-road lopen, en ben echt zo blij ermee <3 Super fijne demping.

Milky_Way
Ja in theorie zijn die lijnen vanaf 15kg hond, maar dat wil idd nog niet zeggen dat ze dan voor elk individu ideaal zijn nee wie dan ook rond dat gewicht zitten of net iets erboven. Afhankelijk van type hond, kracht e.d. kan dat idd echt enorm verschillen met welke dan fijner is voor ze of niet. Daar heb ik idd met een grote, zwaardere hond minder problemen mee. Al moet ik wel opletten dat ik nooit de dunnere varianten neem of met de kleinere musketons e.d. want die zijn dan ook absoluut niet geschikt - zeker niet met hoe sterk Arya is. Non-Stop heeft dan wel weer ook smallere lijnen, welke meer geschikt zijn voor de minder grote (en/of sterkere) honden. Misschien is dat een optie icm een lichtgewicht kortloper? < Al is dat iets meer handeling tov al een handvat of iets dergelijks te hebben aan de bungee, maar vind ik persoonlijk prima te doen ook. Ondanks het handvat bij de DC gebruik ik die nauwelijks, maar grijp toch altijd naar m’n kortloper die ik dan even vast klik haha
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-01-24 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:00

cursebreaker schreef:
Nala schreef:
Tuig (inslandska), heupgordel (nonstop), en lijn (nonstop) zijn onderweg :D nu nog op zoek naar goede sneakers voor mezelf. Dat wordt nog interessant vanwege een sluimerende permanente knieblessure _-:(


Ik zou zeker een bezoekje aan Decathlon brengen wat schoenen betreft aangezien, aangezien dat voor jou ook lekker kortbij is. Ik heb daar m’n trail schoenen vandaan, ook geschikt voor off-road wat voor mij heel belangrijk was aangezien we 99% off-road lopen, en ben echt zo blij ermee <3 Super fijne demping.

Milky_Way
Ja in theorie zijn die lijnen vanaf 15kg hond, maar dat wil idd nog niet zeggen dat ze dan voor elk individu ideaal zijn nee wie dan ook rond dat gewicht zitten of net iets erboven. Afhankelijk van type hond, kracht e.d. kan dat idd echt enorm verschillen met welke dan fijner is voor ze of niet. Daar heb ik idd met een grote, zwaardere hond minder problemen mee. Al moet ik wel opletten dat ik nooit de dunnere varianten neem of met de kleinere musketons e.d. want die zijn dan ook absoluut niet geschikt - zeker niet met hoe sterk Arya is. Non-Stop heeft dan wel weer ook smallere lijnen, welke meer geschikt zijn voor de minder grote (en/of sterkere) honden. Misschien is dat een optie icm een lichtgewicht kortloper? < Al is dat iets meer handeling tov al een handvat of iets dergelijks te hebben aan de bungee, maar vind ik persoonlijk prima te doen ook.


Staat inderdaad ook voor morgen gepland, welke hebben jullie?

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 15:00

Ik zoek even een linkje voor je!

edit:
https://www.decathlon.nl/p/trailschoene ... D0QAvD_BwE

Ik heb ze in een andere kleur wel, de voorloper van deze; die van mij hebben ze nu niet meer maar deze zijn zo te zien ook weer verbeterd, qua voetbed e.d. Ik weet niet wat je budget is, maar qua off-road vond ik deze gewoon erg goed uit de bus komen bij de reviews en de ontwikkeling wat erachter zat en dat vond ik wel wat waard aangezien ik minder goede gewrichten heb - dus ik wilde toch wel meteen investeren in iets. Maar deze zitten an zich nog niet in een echt hoge prijsklasse. Voor wat ze kosten, krijg je echt veel vind ik! :j Mocht ik tzt echt meer kunnen doen ermee, wil ik wel eens naar Under Armor kijken bv, maar ik ben hier eigenlijk gewoon super tevreden mee;

Super fijne demping en grip, en lichtgewicht. Als je door plassen water e.d. moet word natuurlijk wel alles nat, maar ze drogen super fijn op! Voor de veters zit er zo’n vakje waar je ze in kunt stoppen zodat ze niet los gaan hangen enz, ook heel prettig.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-01-24 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pippa13

Berichten: 358
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:09

Milky_Way schreef:
Oh ik heb totaal over die lijn heen gekeken :+

Wel jammer dat die toch ook wat zwaar is, Perla weegt net geen 14,5 kg maar is voor haar gewicht wel vrij sterk vind ik. Maar met die Black Wolf hangt de lijn toch wat te zwaar voor haar en loopt ze niet goed. Had die namelijk al eens kunnen lenen. Dorethea heeft mij die ook echt afgeraden.

Merk wel dat veel canitrail en canicross spullen gericht zijn op wat grotere en zwaardere honden. Ook met het uitzoeken van het harnas had ik minder keus, was blij met de passessie en die custom optie qua maten toen.


Ik heb die van mij op maat laten maken bij Just for Dogs. Je kan zelf de kleur en maat kiezen. Ik vind de lijn niet te zwaar en de musketons ook niet.
Linkje: https://www.justfordogs.nl/c-6164351/ca ... ee-lijnen/

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:36

Nala schreef:
Tuig (inslandska), heupgordel (nonstop), en lijn (nonstop) zijn onderweg :D nu nog op zoek naar goede sneakers voor mezelf. Dat wordt nog interessant vanwege een sluimerende permanente knieblessure _-:(


Super leuk!
In Valkenswaard zit een hele fijne trailrun schoen winkel. Scarabee heet het.
ik zou je wel een trail run schoen aanraden icm rennen met hond op zachte onder grond. Denk dat je op sneakers heel snel zult uitglijden.. ze kunnen je in die winkel goed adviseren over welke schoen voor jou geschikt is. Is zo persoonlijk en wat voor 1 werkt werkt voor de ander gewoon minder. Zonde als je een (toch wel vaak dure) aankoop doet die uiteindelijk tegen valt
Wat betreft je blessure, ik heb draag altijd compressie tubez (niet de kousen, die zijn minder fijn) van hertog. Heel erg fijn om blessures te voorkomen en voor wat extra steun!

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:49

Ik heb deze lijn: https://www.runwithpride.nl/Inlandsis-C ... se-kleuren
Lichtgewicht, stevig en een handvat dicht bij de hond.

Ik heb ook knieën die wat minder enthousiast worden van hardlopen :+ en heb een testrondje kunnen doen op Asics Gel Trabuco 11 trailschoenen en dat beviel echt heel goed! Demping, maar niet te veel. Wel steun maar ook genoeg grip en zonder dat ze 'hard' zijn. Ook niet super duur. Ik moet van mijzelf eerst mijn huidige schoenen af trappen, maar als deze op zijn haal ik een eigen paar :j

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:57

kanjerroos schreef:
Nala schreef:
Tuig (inslandska), heupgordel (nonstop), en lijn (nonstop) zijn onderweg :D nu nog op zoek naar goede sneakers voor mezelf. Dat wordt nog interessant vanwege een sluimerende permanente knieblessure _-:(


Super leuk!
In Valkenswaard zit een hele fijne trailrun schoen winkel. Scarabee heet het.
ik zou je wel een trail run schoen aanraden icm rennen met hond op zachte onder grond. Denk dat je op sneakers heel snel zult uitglijden.. ze kunnen je in die winkel goed adviseren over welke schoen voor jou geschikt is. Is zo persoonlijk en wat voor 1 werkt werkt voor de ander gewoon minder. Zonde als je een (toch wel vaak dure) aankoop doet die uiteindelijk tegen valt
Wat betreft je blessure, ik heb draag altijd compressie tubez (niet de kousen, die zijn minder fijn) van hertog. Heel erg fijn om blessures te voorkomen en voor wat extra steun!


Pfoe, een uur rijden is toch wel een stukje :+ ik ga eerst even kijken bij de Decathlon

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:35

Hahaha combineren met een wandeling op de leenderheide?
Nee snap ik hoor, succes!

Peelie

Berichten: 13423
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:52

Ik ren zelf met de Trabucco 11 van Asics en die zitten echt heel fijn. Die pak ik zelfs liever dan mijn weg schoenen.

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:50

kanjerroos schreef:
Nala schreef:
Tuig (inslandska), heupgordel (nonstop), en lijn (nonstop) zijn onderweg :D nu nog op zoek naar goede sneakers voor mezelf. Dat wordt nog interessant vanwege een sluimerende permanente knieblessure _-:(


Super leuk!
In Valkenswaard zit een hele fijne trailrun schoen winkel. Scarabee heet het.
ik zou je wel een trail run schoen aanraden icm rennen met hond op zachte onder grond. Denk dat je op sneakers heel snel zult uitglijden.. ze kunnen je in die winkel goed adviseren over welke schoen voor jou geschikt is. Is zo persoonlijk en wat voor 1 werkt werkt voor de ander gewoon minder. Zonde als je een (toch wel vaak dure) aankoop doet die uiteindelijk tegen valt
Wat betreft je blessure, ik heb draag altijd compressie tubez (niet de kousen, die zijn minder fijn) van hertog. Heel erg fijn om blessures te voorkomen en voor wat extra steun!


Interessant! Is voor mij dichtbij én ik heb nieuwe schoenen nodig. Thanks voor de tip!

Milky_Way

Berichten: 1592
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 14:11

Hoe gaat het bij jullie? Sommige nog door de sneeuw gaan trailen :P ?

Wij hebben nu 2x met de 10km groep meegedaan, was leuk maar ik kreeg na 7km een pijnlijke heup :(
Moet dat beter trainen en heb ook een looptest gedaan bij de hardloopwinkel, daaruit kwam dat ik met mijn rechter knie erg naar binnen draai (waarschijnlijk ter compensatie van mijn scolliose).
Heb andere schoenen getest die steviger zijn dan mijn Adidas trail run schoenen.

Heb nu de Salomon speedcross schoenen en ben erg benieuwd, heb ze net binnen dus moet ze nog echt gaan testen. Ze lopen in huis en in de winkel met passen al wel meteen erg fijn.

Afbeelding
Kon ze in de sale kopen in het paars <3

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 14:41

Mooie schoenen!

Wij hebben ons tuig binnen, maar ik twijfel of het niet te klein is


Afbeelding

Afbeelding