CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:09

Leuke verslagen! Behalve van jou, Elmo. Wat ontzettend balen!
Het kan veel zijn voor ze hè, zo’n evenement. Ik denk dat mijn Meeko ook de hele tijd bezig zal zijn met de al startende honden. Normaal ga ik ook zo laat mogelijk naar de start toe, dat scheelt ook heel veel. Dorothea is ook geweldig in het meedenken, als ze ziet dat jouw hond wat moeite heeft met wachten mag je soms ook gewoon even voordringen.
Met Manu had ik nooit moeite, die ging zelfs liggen chillen aan de start :') Meeko hangt krijsend in zijn tuig.

Ik ga denk ik mijn allereerste canitrail sinds de bevalling maar weer inschrijven: Ameland!
Nog steeds dikke buik met baby hier maar ik heb zoveel zin in weer een doel en het rennen. Ik ga het gewoon doen :D

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:46

Ameland wil ik me eigenlijk ook voor inschrijven. En dan voor de 12km. Of misschien zelfs 18km. Ik weet het nog niet.

En dan het hele weekend gaan. Eerste dag een klein rondje doen. 6km ofzo? Ik ga er nog even over nadenken.

Pippa13

Berichten: 366
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:13

Ook wij hebben onze eerste NNT overleefd! Het was fantastisch en echt een prachtige route. En echt goed georganiseerd, zo veel ruimte en rust. Ik ben zo ontzettend blij dat we mee konden doen met de training van Dorethea 2x per week, we hebben zo veel geleerd de afgelopen maanden en dit was echt de kers op de taart! *\o/*
Ik ben heel trots op Vidar, die met inhalen heel netjes bleef en niet overprikkeld is geworden.
De komende tijd zullen we af en toe eens een zaterdaglesje meepakken en rustig wat km uit gaan bouwen. Voor nu liggen we lekker op de bank na te genieten <3

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:28

Ik heb jou over de parkeerplaats zien lopen met 2 honden volgens mij. Kan dat kloppen?

Pippa13

Berichten: 366
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 22:11

Peelie schreef:
Ik heb jou over de parkeerplaats zien lopen met 2 honden volgens mij. Kan dat kloppen?


Ik denk het niet. We stonden boven bij de Bistro geparkeerd en daar ben ik niemand tegengekomen en ik heb maar 1 hond. :j

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:22

Hoe is het met de spierpijn bij jullie?

Milky_Way

Berichten: 1594
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:04

Peelie schreef:
Hoe is het met de spierpijn bij jullie?


Welke spierpijn :')

Geen idee wat ik anders heb gedaan maar voel echt amper wat, was zelfs vergeten te stretchen naderhand :+ al heb ik thuis wel onder een heerlijk warme douche gestaan.
Misschien zit er een dag vertraging in en voel ik het morgen pas.

Pippa wat een leuke foto van jou en Vidar! Leuk als jullie soms ook mee doen op zaterdag :D

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:06

Ik voel vooral mijn kuiten, maar ik heb vanavond al weer een klein rondje hard gelopen en dat ging eigenlijk best lekker.

Chill dat jij geen spierpijn hebt!

Milky_Way

Berichten: 1594
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:00

Oooh fanatiek om meteen de dag erna weer stukje te lopen!

Vandaag heb ik de sofshell trui binnen gekregen en zit perfect! Het harnas past er ook mooi over.

Hier het truitje:
Afbeelding

En dan met het harnas erover:
Afbeelding

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:23

Netjes zeg!!!

Wat een heerlijke verslagen van de NNT!! Volgend jaar hoop ik echt aan wat trails mee te kunnen doen!

Wij hebben het afgelopen weekend in Duitsland gewandeld, was ook heerlijk. :D

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:44

Oh, die softshell ziet er goed uit!

Hier zijn de badjassen (voor beide honden) ook eindelijk binnen gekomen. Beetje mosterd na de maaltijd, maargoed. Ze passen wel mooi!

Dus als ik nu naar het bos ga en het is een grote modderbende, dan kan ik de honden afspuiten met zo'n drukspuit (waar je de onkruidbestrijding ook mee sproeit) waar 5 liter water in gaat. Cloë heeft nogal de behoefte om door de plassen heen te ploegen, dus die zit altijd helemaal onder.

Duco is wat teerder gebouwd, vind hij zelf. Maar hij vind het gevoel van in een handdoek gewikkeld worden echt heerlijk.

Die honden zijn maar een kleeeeiiiinnnn beetje verwend :')

Eelmo

Berichten: 2955
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:26

Mooi jasje zo onder het tuig!

Wij hebben gisteren de laatste les van de reeks gehad. Ik vind het serieus jammer dat het er alweer opzit, maar voel me ook helemaal klaar om gewoon lekker op eigen tempo zelf verder te gaan :j Zag dat er in januari een nieuwe cursus van start gaat, mochten er nog mensen in de regio wonen en interesse hebben... <<)

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:23

Wie heeft er zin om samen met mij en Duco het Gooisch Natuurreservaat "onveilig" te maken as zaterdag?

Het idee is een loop van 50 minuten, met daarnaast ook nog in en uit lopen.

Mijn tempo ligt niet zo heel hoog. Rond de 7.30min/km. Het doel is vooral gewoon lekker plezier maken in een duurloop. Vooral niet te hoog tempo dus, dat we het allemaal vol houden.

Wie gaat er mee?!?

Eelmo

Berichten: 2955
Geregistreerd: 09-01-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:22

Oh leuk idee! Ik kan helaas niet, maar misschien een andere keer wel!

Milky_Way

Berichten: 1594
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:03

Leuk idee voor zaterdag maar helaas moet ik de hele dag werken |(
Heb sowieso deze en volgende week weinig tijd om te oefenen helaas.

Peelie schreef:
Ik kwam in de canitrail groep al weer een volgend evenement tegen, namelijk een trail in het donker bij Nijverdal in de buurt op 23 dec.

Wie doet daar aan mee?

Ik heb mezelf opgegeven voor deze trail, doe weer 5 km omdat het toch donker is en ik dat niet gewent ben. Moet ook een uur reizen ervoor dus heb de veilige optie gekozen zodat ik weet dat Perla en ik het sowieso wel redden en ik nog energie heb om terug te rijden :')

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:47

Ik doe gek en ga 8km doen :')

Ben ik een beetje delulu. Maybe. Probably :')

Ik ben al wel aan het oefenen in het donker... kan ook niet anders met hoe snel het donker word weer.

Ik heb geen idee hoe de route gaat zijn, maar misschien kunnen we wel een stuk samen lopen?

Milky_Way

Berichten: 1594
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:07

Peelie schreef:
Ik heb geen idee hoe de route gaat zijn, maar misschien kunnen we wel een stuk samen lopen?

Kan eens contact opnemen en vragen in hoeverre de routes gepland zijn, en of een deel samen lopen dan mogelijk is. Lijkt mij anders wel gezellig :D

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:08

Ja, is goed! Dan hoor ik het wel. :)

Milky_Way

Berichten: 1594
Geregistreerd: 31-05-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:06

Heb reactie en een deel van beide routes gaat over het zelfde stuk, we kunnen dus een deel samen lopen.
En als ik toch liever de 8km wil doen dan mag ik dat ter plekke nog beslissen, daar zijn ze niet zo streng op stond in de mail.

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:52

Nou, helemaal leuk!

Andersom kan ik ook besluiten 5 te doen als ik denk dat 8 toch te veel is.

Maar met hoe het nu gaat, is de verwacht ik wel gewoon een rustige 8k te kunnen doen.

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:27


xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:31

Ik kom ook mee kletsen! Sinds kort gestart met het programma van Evy. Ik train maar twee keer per week omdat ik een slechte knie heb dus ben liever wat voorzichtig met voldoende herstel tussendoor. :)

Loop samen met mijn Duitse Herder vriend Hutch :D . Hij snapt het spelletje nog niet helemaal maar loopt al voor me ipv naast dus dat is al fijn. Alleen met het lopen tussendoor komt de reu in hem naar boven dus daarin moet hij nog leren om niet steeds te willen markeren als hij ‘aan het werk’ is :) .

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:37


Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:47

Vandaag heb ik voor het eerst 10km hardgelopen met Duco. Ik ben mega TROTS op Duuk. Hij deed het echt super. Hij trok niet hard, maar dat was het doel ook helemaal niet. Hij deed gewoon lekker mee.

Zo wel even mijn snelste mijl en 5km neergezet en de 10km in 1:07,20 gelopen. Ik heb mezelf gewoon verbaast vandaag *\o/*

Eelmo

Berichten: 2955
Geregistreerd: 09-01-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:27

Wat goed! :D