CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:53

Te veel tuig?
Dat stugge is wel echt rot, ja. Ik gooi het in een bad met wasverzachter en was het daarna in de machine op 40 graden. Dan is het al een stuk zachter.
Ik vermoed dat hij er straks wel uitgroeit en dan ga ik opnieuw passen. Voor nu zat de Freemotion het beste.
Mijn huskymix loopt met een x-back, al 9 jaar. Echt onverwoestbaar die dingen. Maar het past vaak niet bij de wat minder “rechte” honden zeg maar. Mijn kelpiemix houdt zijn kop en hals laag bij het rennen en gooit elke keer die borst vol in het tuig. Zijn rug is ook boller dan van mijn husky. Het zou voor hem juist schuren. Die Freemotion laat die bovenlijn juist mooi vrij (ook wel H-tuig genoemd). Verder loopt er net als bij de x-back een band bij de ribben.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:14

Hier ook inderdaad het H tuig van Neewa bij run with Pride gekocht. een x back is hij weer te vierkant voor. Maat L wordt te groot en lang (ook op de kleinst verstelbare stand) Maar in de borst/Hals vind ik hem echt heel strak. Hij houdt inderdaad ook de kop flink laag en vol met zn borst aan t werk.

Die tip van de wasmachine vind ik wel het overwegen waard.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:17

Ik vind de banden etc van nonstop veelste breed. Vond het niet mooi bij Max.

Neewa zit aan alle kanten top. Ben wezen passen bij runwithpride.nl

horsii

Berichten: 7631
Geregistreerd: 06-11-05

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:33

Hier zat de non stop ook niet fijn bij mijn bastaard en Mechelaar.
Neewa wel. Heb nu een dogs2go voor mijn Mechelaar en een neewa voor mn oudje.
Maar oudje gaat alleen nog korte rondjes mee en trekt niet meer.

Vanmorgen 3,5 km met oudje erbij en nog een 1,5 km lusje met alleen de jongste. Nouja jong, ook al bijna 9.
Afbeelding
Afbeelding

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:52

Nonstop is echt het enige wat ik om mijn lab heen krijg met die dikke nek van hem. Ze zijn super stug idd, maar worden uiteindelijk wel heel zacht.

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 09:56

Ik vind dat er dan wel ook nog een verschil zit nu tussen Freemotion en Freemotion 5.0 bv.
Die nieuwe vind ik bv. beduidend mooier zitten en ook bij kleinere/smallere honden zit deze vaak mooier tov het oude model weer. Zeker het oude model is inderdaad echt wel stugger en 'grof' op een kleinere/smallere hond bv dus ik snap wel dat veel mensen daar ook echt afhaken op dat tuig. Het is een tuig wat mooi past bij je hond of niet en er is geen middenweg, maar da's met alle merken en modellen wel natuurlijk.

Ik persoonlijk ben wel meer van de tuigen die idd wel wat steviger zijn qua materiaal, zoals non-stop. Ik vind het materiaal overigens ook echt niet zo stug, het zet zich naar je hond en bij meer gebruik word het ook wel al snel wat zachter. Inlandsis heeft bv ook met foam ingelegde banden en die vind ik bv naast Non-Stop bij Arya ook heel mooi - die gebruikte ik bv met dog survival, want die zijn wel al wat 'losser/minder stug' als bv Non-Stop is en naar mijn idee dus fijner wanneer je idd zoiets als een survival doet. Maar dat is kijkend naar mijn hond.

Het zegt zo weinig, want het ligt gewoon op elk model hond soms heel anders en hangt ook soms af van het soort activiteit en eigen voorkeur aan de hand van wat je ziet bij je hond met gebruik. Wij hebben het liefst ook verstelbaar omdat Arya wat op en neer gaat in gewicht soms/spieropbouw/vacht met periodes, door omstandigheden telkens. Maar een ander vind verstelbaar weer helemaal niks.

Maar trek tuigen is gewoon echt een zoek tocht wanneer je een hond hebt die niet in het gemiddelde 'malletje' past wat dat betreft. Zeker wanneer ze echt gaan trekken wil je wel idd dat het allemaal goed zit en verdeeld word. Wij hebben meerdere merken en modellen getest ondertussen - bij Arya wil namelijk met passen iets heel mooi zitten, maar met gebruik dan toch duidelijk met verschillende modellen verschil zien bv. En dat je naderhand denkt hmm nee dit is ‘m toch niet, dus ik heb meerdere echt in gebruik getest. Jammer van het geld wanneer ik dan iets weg doe, maar so be it haha. Wij zijn bij non-stop freemotion 5.0 gebleven nu en ik heb van inlandsis de polar eve is het geloof ik, de verstelbare variant. Die blijft ook bij haar heel mooi.

Ik heb nog niet verstelbare inlandsis, die ligt ook prima en heb ik reserve en heb nog een Neewa maar die vond ik beduidend t minst dus die gaat denk ik ook weer weg, had m als reserve om bv uit te lenen. De oude Free Motion hadden we ook, die heb ik verkocht.

En bij twijfel ook gewoon even samen kijken met mensen die er meer verstand van hebben en oa webshops die open staan om meer op te sturen zodat je meer kunt vergelijken en passen ook, als je iemand in de buurt hebt dan evt ook daar naartoe gaan met de hond, dat is helemaal ideaal als je dat kunt doen.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:07

Een nadeel van die Non-stop is wel die haakjes bovenop de rug. Tijdens survivals moet je weleens onder netten door kruipen dan blijft mijn hond haken. Dus nu hang ik als een soort schildpad over hem heen :))

Ik zit zo te twijfelen of ik nog ga survivallen. Ik heb nu nog niet echt een buik dus het zou kunnen. Maar als ik net uitzet komende maand en ik val toch, dan kan het wel mis gaan. Mijn hond heeft ook niet echt een langzaam-knopje. Of ik moet met mijn lieve oude sul gaan, dat is nog een optie.
Zijn hier nog mensen met survivals op de planning?

Straks weer even een rondje maken. Ik twijfel nog of ik kort en vlot ga of juist lekker een ruim uur ga dwalen. We wonen nog niet zo lang in deze omgeving dus ik ben alle paden nog aan het ontdekken.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:14

Mezzy past gewoon de non-stop en andere "vaste maat" tuigen niet. Wij hebben een op maat gemaakt trek tuig. En ondanks ze het vervelend vind om hem aan te krijgen, als ze hem eenmaal aan heeft, vind ze hem heel fijn.
Kostte even wat, maar ben er enorm blij mee!

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:15

1 juli doe ik mee in Zeewolde.

Ede sla ik over, is 11 juni. Was wel heel veel gekruip door buizen heen.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:39

Klopt, Ede is veel kruipen. Zeewolde is alleen veel tillen en mijn grote reu is bijna 70 cm en weegt 35 kg :+ Met die kleine (23 kg) zou misschien nog wel lukken maar hij gaat zo vreselijk hard. Dan moet ik wel atleten mee doen en 1 juli heb ik al een dikke buik denk ik :))

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 10:41

Voor survivals ben ik ook niet kapot van het Freemotion tuig. Wij hebben toen onze Inlandsis meegenomen.
Die in Zeewolde zou ik ook heel graag nog willen doen, maar word doorgeschoven naar volgend jaar - zeker als ik haar ook moet tillen met idd ook 35+ kg, lol. Dat word 'm nu zeker niet. Maar hoop volgend jaar echt fit genoeg te zijn om dan hopelijk ook meerdere survivals te kunnen doen in het seizoen.

Nu tijd voor een bij lees post hihi. Al lag ik wel heel ver achter, maar heb de laatste 3 pagina’s toch proberen te doen helemaal, maar sorry als ik alsnog wat gemist heb. Succes met lezen hahaha.



kanjerroos
Leuk dat je onlangs het topic omhoog geschopt hebt nog om te vragen hoe het gaat bij iedereen. Ik vind het ook een leuk topic, heb jammer genoeg niet echt updates om te plaatsen dus ben daardoor ook niet echt actief (meer) maar het is ook wel leuk om anders gewoon eens een wandeling te delen, dat kan ik wel nog doen haha. Jullie gaan zo te lezen heel goed, leuk zeg dat het plezier er zo in zit! En heel leuk ook dat jullie al meegedaan hebben aan wedstrijdjes. Tuig bevalt dus nog goed?

yvetjes
Zo’n maatje is inderdaad echt leuk! Ik had niet echt iemand die qua tempo op mijn niveau zat dus dat werkt niet echt. Alleen de eigenaresse van Oscar en Pieter, maar zij heeft besloten dat joggen niet haar ding is dus daar wandelen we alleen nog mee hahaha. En jullie hebben geloof ik wel een heerlijke tijd gehad in Limburg he. Ik hoop echt dat we nog eens kunnen afspreken.

Marlis
Ik zie dat ik hier nog niet gereageerd had erop en weet niet of je nog mee leest, maar vind het echt onwijs verdrietig dat jullie Ivy hebben moeten laten gaan. Heel begrijpelijke situatie wel, maar hartverscheurend zo. Lijkt me inderdaad grote kans dat ze een tumor had als ik dat zo lees, met hoe snel het gedrag helemaal de foute kant op ging. Enige beslissing die je kon maken ben ik bang ja. Canitrail of niet, als je nog wat wandel avontuurtjes met Sem hebt, voel je vrij om daar meer over te delen dan ook natuurlijk. Wat mij betreft hoeft het hier niet perse Alleen canicross/trail/joggen te zijn. Caniwalk/hiken/wandelen hoort wat mij betreft net zo goed bij het actief zijn met je hond dus als je wilt blijven mee praten, gezellig doen!

Eelmo
Jullie nog bezig geweest na de canicross les?

denbine
Je maakt inderdaad flink wat km’s zo op een dag met apart uitlaten. Begrijpelijk wel dat het idd niet anders kan, maar petje af hoor. Snap dat het trailen er dan bij in schiet, maar veel wandelen is ook heerlijk wel.

Pippa13
Leuk dat jullie begonnen zijn! Mooie set gear heb je bij elkaar ‘gesprokkeld’ haha. Ondertussen nog geweest met Vidar? Lijkt in ieder geval wel alsof jullie er samen nu al plezier in hebben, da’s het belangrijkste. Die kinkjes in de kabel, die focus behouden komt wel wanneer je meer km’s gaat ‘vreten’ samen. Ik zal met Arya daarin ook weer helemaal moeten opbouwen; die is bv met water sneller afgeleid en vind focus houden mentaal sowieso heel zwaar, ook links/rechts zit er niet meer in bij d’r dus ik heb ook weer genoeg werk aan de winkel straks haha. Maar ik vind het heerlijk om gewoon lekker samen te klungelen, op te starten weer en op ons tempo ermee aan de slag te gaan. Leuk filmpje!

Dagahra
Ik zag het op insta voorbij komen ook dat jullie begonnen waren met trailen, maar ontzettend leuk dat jullie ook begonnen zijn! En de survival zag er ook echt te gek uit vond ik ja! Ik ga de achterhoek in ieder geval voor volgend jaar op de ‘want to go’ list zetten, ik vond het er echt leuk uitzien.

horsii
Oef, ik kan me goed voorstellen dat je heel naar bent geweest ja. Hoe gaat het ondertussen met je? Weer helemaal er bovenop? Leuk verslag van je trail met je oude canitrail maatje. Toffe route van 12,5km samen gedaan, netjes zeg! Love dat tuig wat je hebt, echt hahahaa maar heb ik al eens eerder gezegd geloof ik, lol. En conditie gaat idd zo ontzettend hard achteruit met zoiets ja. Ik ben wat dat betreft ook telkens wel erg ontmoedigend met die terugkerende long-covid wat de kop op blijft steken en dat je gewoon echt van -10 weer moet beginnen. Nu was conditie opbouwen met joggen sowieso al altijd moeilijk voor me (heb als jonge meid jarenlang astma medicatie gehad ook) maar nu is het helemaal om te janken haha. De Overloonse duinen foto is ook echt machtig mooi, ook weer een mooie afstand van 10,4km, heerlijk!

Yonneponn
Welkom! Je zit in een prachtige omgeving zeg, lijkt me heerlijk trailen daar! En gelukkig kun je dit soort dingen toch op eigen tempo doen, dus met lichamelijke ongemakken kom je er uiteindelijk ook wel, gewoon op eigen tempo.

Borisje
Welkom! Wat leuk dat je al zolang bezig ermee bent geweest en zo fanatiek ook, love it! En snap dat het een uitdaging is inderdaad met de passie voor trekken wat zulke honden hebben ja haha. Leuke uitdaging wel en die honden geven zich er natuurlijk wel ook 1000% voor, ik vind dat altijd fantastisch om te zien. Dat is echt another level tov hoe ik Arya dan zie gaan - die overigens ook haar 1000% geeft, maar het is wel anders zeg maar, lol.

Mandynop
Welkom! Wat leuk dat je al mee las, inspiratie opdeed en nu komt melden. Eventje meepakken is een heel mooi doel, leuke motivator. Nieuwe spullen kopen is zo leuk haha, benieuwd wat erbij gaat komen. Gave foto!

Lisitano
Leuk dat je je komt melden! Met een husky x malamute is het wel leuk proeven van het wereldje denk ik ja. Survivals vind ik sowieso echt rete gaaf. We hebben er pas 1 gedaan, maar ik heb echt m’n zinnen gezet op meer. Ik vond het echt fantastisch, en Arya ook - ook belangrijk haha. Die grotten in Valkenburg ziet er echt mega wauw uit! Ik woon 15min er vandaan, maar had nog niet eerder gezien/gehoord dat mensen met de hond daar zo’n trail liepen, super tof zeg! Begrijpelijk dat het op een lager pitje staat nu. Canicross zelf spreekt mij ook minder aan, ik vind trailen dan wel leuk; op een lager en eigen tempo joggen door de natuur en zonder de focus op afstanden/snelheden. Zo over vraag ik mezelf ook niet teveel en daarbij ben ik ook gewoon niet in staat om Arya op snelheid bij te benen, dat red ik gewoon niet in the long run haha. Dus wij hebben gewoon met trailen normaliter plezier op eigen tempo en ik wil heel graag meer survivals doen ook. Genoten van jullie foto’s, ziet er echt te gek uit allemaal! Heerlijk hoe je nu zo fanatiek aan de slag aan’t gaan bent met je kelpie-mix, dat lijkt inderdaad ook zijn roeping. Gefeliciteerd met je zwangerschap ook! Wat survivals betreft nu je zwanger bent. Je kunt Altijd ook tussendoor rustiger aan doen even, obstakels waar je twijfelt gewoon skippen enz. Dat je gewoon minder druk legt op het parcours sneller afleggen, intensiever maar het met een 'tandje terug' doet bv. Maar ja ik snap het wel. Arya ging met de survival vorig jaar ZO hard ook op sommige stukken dat ik echt dacht 'gewoon rennen met die benen en bidden dat je niet op je plaat gaat'. Als je zwanger bent, zou ik daar inderdaad wel ook wat anders over denken haha.

tanec_meisje
Welkom! Mooie gear hebben jullie gekocht. Wij zijn ook begonnen met Evy toen, ik vond het een fijne duidelijke app. Ik heb wel aangepast omdat het trainingsschema voor mij te snel ging, dus ik deed dan sommige trainingen gewoon vaker herhalen voor ik naar de volgende ging. In de basis vond ik dat schema wel ontzettend fijn om bij de hand te hebben. Je kunt je ook aanmelden bij non-stop voor en 5K run. Dan krijg je wekelijks mails van ze met telkens een nieuw schema waarin je gaat opbouwen, is samengesteld met 1 van hun ambassadeurs wie zelf ook wereldwijd aan canicross wedstrijden mee doet en veel ervaring heeft. Misschien ook interessant om eens naar te kijken.



Ik heb zelf inhoudelijk niet zoveel toe te voegen jammer genoeg. Het ligt hier nog steeds stil. Met Caniwalk/hiken zat ik op ongeveer 5km vlak - geen heuvelland - en was ik nog aan ’t opbouwen ook qua frequentie, dit lukte nog niet elke dag. Vorige week ziek geworden en nu weer een terugval met covid, dus dat word weer rustig aan opnieuw opbouwen.

Ik neem tegenwoordig de lange lijn veel mee, dat is ook wel een fijne afwisseling met Caniwalk, naast de heupgordel, in het broed seizoen enz. Heb onlangs de nieuwe lange lijn van NS in huis gehaald om te testen - al was die wat we hadden wel al heel fijn maar die had musketon en NS heeft karabijn, wat ik met een grote zwaardere hond toch ook wel een voordeel vind hebben. Erg tevreden over so far. Daar maken we momenteel wel wat leuke km’s mee wanneer we gaan hiken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik kijk wel echt enorm uit naar de tijd dat ik weer kan gaan beginnen kleine stukjes joggen erbij te nemen en ik zou ook zo graag weer eens een dog survival willen doen, maar op dit tempo word dat vooruitgeschoven naar 2024 pas ben ik bang. Maar wie weet later dit jaar nog. Verder is het doel er ook om in het najaar toch eens wat te gaan proeven van het steppen samen. KimD heeft nog een step liggen die ik dan waarschijnlijk ga/wil overnemen, is een leuk instap model namelijk. Momenteel is het fysiek niet haalbaar nog voor me, dus dat hebben we maar even wat vooruit geschoven.



Ben ondanks dat ik niet bezig ben, wel alweer aan’t azen op nieuwe gear haha. Non-Stop heeft een nieuwe bungee in de kleur blauw toegevoegd, die dus mooi bij ons Freemotion 5.0 blauwe tuig past.

Nu gebruikten we altijd de Zero DC lijnen waar ik ontzettend tevreden over ben (& heb ik nog een black wolf bungee, ook tevreden over), maar wil toch graag die NS erbij nog haha. Er hangt ook nog een reserve neewa, maar die gebruik ik eigenlijk echt nooit op 1 keer na of een keer uitlenen aan iemand. Is ook net zoals met de tuigen iets wat ik wilde proberen maar in de praktijk dan niet meer gebruik omdat ik andere prefereer.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 26-04-23 10:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:44

Max kan ook verschrikkelijk hard gaan, alleen ik ga niet zo hard(nog) _O-

1 juli duurt idd nog even. En 35 kilo weegt wel wat ja, Max is nu 22.5

En verder weet ik niet waar nog dogsurvivals zijn komende tijd.

Leo

Berichten: 50161
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:53

Ik heb hier een paar keer eerder gereageerd maar nog niet actief meegepraat omdat we nog niet konden beginnen. Inmiddels maken we spelenderwijs onze eerste stapjes samen :D

Mijn Aussie reutje Fitz is inmiddels 14 maanden en komende maanden gaan we rustig bekend worden met het samen joggen. Ook gaan we in juni voor het eerst kennismaken met dogsurvival in Ede :D puur voor de lol, zal vooral wandelend zijn en obstakels die te hoog gegrepen zijn laten we voor wat het is.
Fitz vindt alles leuk, is soms een beetje té enthousiast (als in springend blij hertje naast me) dus nu zijn we vooral bezig met normaal meejoggen, naast of schuin voor me. Dat doet hij echt hartstikke goed! Deze week zijn we gestart met het trainingsprogramma van Non Stop. Helemaal leuk!

Ik jog nu nog met een gewoon tuig maar heb de nieuwe Free Motion klaar liggen. Die paste hem netjes. Ook een bungee lijn onderweg want ik merk ook met wandelen dat dat fijner is.

In het najaar hoop ik een beginners workshop canicross te kunnen volgen en dan volgend jaar wat serieuzer oppakken als het ons ligt. Dit jaar is vooral ervaringen opdoen, zeker alleen al zijn en meedoen aan een evenement als de dogsurvival is een leuke eerste uitdaging voor dit jaar :D

Dit is Fitz:
Afbeelding

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:51

zo, eens even de laptop erbij gepakt om een bijleespost te maken, geïnspireerd door cursebreaker. Super leuk dat dit zo een actief topic is geworden en we met zoveel mensen onze hobby/passie delen!

@daghara, leuk die filmpjes die je maakt met trainen en met de survival! leuk om terug te zien voor jezelf ook denk ik! smaakt vast naar meer die survivals

@pippa, Vidar is heel erg knap! en super tof dat je hem de mogelijkheid geeft zich zo uit te leven met iets wat hij volgens mij hartstikke leuk vindt!

@horsii; balen zeg die longontsteking, hopelijk inmiddels weer wat meer opgeknapt!Bizar he hoe snel je conditie weg is.. Respect voor de afstanden die je toch nog af weet te leggen nu! lekker ook dat multitasken met hond en kind

@Yonneponn: welkom! lekker bezig ook met Sam, heerlijke omgeving waarin jullie wonen!

@Borisje: ook welkom! wat ontzettend gaaf! Heb je ook foto's/beeldmateriaal van jullie in actie, ben heel benieuwd!

@mandynop: Leuk dat je ook mee komt kijken/kletsen in dit topic! Tim is knap! heel veel plezier met het oppakken van deze veel te leuke manieren om met je hond bezig te zijn :)

@Denbine, jij zit wel in een lastige positie zo met de 2 honden, begrijpelijk dat wandelen dan even voor gaat. Hopelijk snel meer rust voor jullie (op welke manier dan ook).

@Lisitano: gefeliciteerd met je zwangerschap allereerst! wat een super toffe dingen hebben jullie al gedaan, heerlijk dat je nu nog kan genieten van het lopen. Kan mij wel voorstellen dat dit zwaarder gaat worden en je het wat moet gaan aanpassen maar zo lang het nog gaat lekker genieten. Heerlijk ook zo aan het strand wonen lijkt mij. super leuk ook de cross in mei, ik hou hem even in gedachten

@tanec meisje; jij bent gelijk goed begonnen qua materiaal! hopelijk bevalt het goed en kunnen jullie lekker gaan trainen, veel plezier!

@ curse breaker: wat ontzettend naar voor je dat je steeds zo een terugval krijgt. Lijkt mij super frustrerend.. Leuk om te lezen (en op insta te zien) dat jullie ondanks de tegenslagen zo genieten van de wandelingen die jullie maken, en zoals altijd weer prachtige fotos! Nog steeds heel blij met het tuig!
Steppen lijkt mij ook echt mega tof! Ben heel benieuwd hoe jullie dat gaan vinden, dus hopelijk mogen we tegen die tijd meegenieten van je ervaring in dit topic.

@Leo: leuk dat jullie het steeds meer kunnen oppakken, het klinkt in ieder geval al hartstikke goed! Fitz is zo een heerlijk blij ei ook.
Tuigen dilemma blijft een lastige haha. Ik heb nu een inlandsis tuig en sinds kort ook een Non stop freemotion 5.0. deze laatste zit lekkerder tijdens het echte trekken maar is wel wat stug nog als hij minder trekt. Tip met de wasverzachter en het wassen ga ik eens uitproberen denk ik. en goede ook van de haakjes op de rug, die bij survivals misschien niet zo praktisch zijn.

wat betreft de survivals: ik was voornemend mij in te schrijven voor Zeewolde. Maar twijfel nu door het vele tillen gedeelte. Marlo laat het braaf toe als ik hem til maar is niet zn hobby.. Is tillen ook te vermijden als de hond zelf springt of is dat echt te hoog/niet mogelijk? Wil best 1-2 oefeningen overslaan maar als jullie ervaring is dat het veel tillen is dan misschien toch niet zo handig..

Wij gaan volgende week 53 km lopen in een dogtrekking in Duitsland. Inspiratie volgens mij ook in dit topic gevonden door een bokker die dit gaat doen. Afgelopen weken dus meer getraind op (lange afstanden) lopen dan op canicrossen.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:54

Even snel tussendoor. In Zeewolde staan meerdere van dit soort obstakels. Ik ben 1m70 en moet hem dan boven mijn schouders tillen. Ik heb hem geleerd op te springen en dat ik hem een kontje geef maar het is alsnog zwaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Berichten: 3344
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 06:48

Zulke obstakels zouden met mijn kalf al een hele, hele grote uitdaging zijn. Die til ik niet zomaar op. _O-

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:33

CupCakes_ schreef:
Zulke obstakels zouden met mijn kalf al een hele, hele grote uitdaging zijn. Die til ik niet zomaar op. _O-


Ik leen je wel een border! :D

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:38

kanjerroos: Jazeker! Sowieso maakt het veel leuker om samen met je hond vanalles te kunnen doen.

Met survivals slaan we rustig opdrachten over, die ik niet zie zitten. Of waarvan ik weet dat ik er Max geen plezier mee doe. Ik doe puur voor de fun mee.

Scheelt wel dat Max goed is in hoog springen. Die heeft een paar springveren in zijn poten _O-

Hoe zwaar is je hond?

Leo

Berichten: 50161
Geregistreerd: 06-12-02

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:47

Haha Fitz vindt tillen prima maar ik zelf redt dat niet zo hoog met hem _O- en dan is Fitz "maar" 27 kg.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:08

Er staat overigens wel altijd hulp bij. Ik start meestal bij de atleten en neem niet altijd de tijd te wachten op iemand die me even helpt. Één keer kreeg ik Manu echt niet op het plateau, toen heeft een grote kerel hem omhoog geduwd haha!
Zeewolde is wel een leuke pittige survival.

Leo

Berichten: 50161
Geregistreerd: 06-12-02

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:13

Die indruk kreeg ik ook, die staat daarom sowieso pas voor volgend jaar op de planning op z'n vroegst :j

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:34

Ik ga het 1 juli wel beleven _O- Max is gelukkig makkelijk te tillen met zijn 22.5 a 23 kilo. Hij schommelt een beetje qua gewicht.

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 08:35

Ik neem me altijd wel gewoon voor dat het ook niet erg is om obstakels te skippen, ik ben ook niet zo fanatiek erin wat dat betreft hihi. Kijk, als nu 70% van het parcours idd dit soort obstakels zijn, ga ik me ook bedenken want dan is het wel zonde als je er 2u enkel voor moet rijden in ons geval. Maar als het er in verhouding niet zoveel zijn, zou ik gewoon besluiten te gaan en deze te skippen - ik ga Arya daar echt niet op/overheen getild krijgen en met hulp denk ik ook niet, want weet niet of ze het echt prettig vind dat anderen zo aan d'r gaan lopen sjouwen :o maar ook hoe onprettig ze zich er waarschijnlijk bij zal voelen. Zoiets zou ik dan eigenlijk vooraf moeten trainen/oefenen, maar weet al dat dat er niet zo van komt. Ik loop ook absoluut niet mega fanatiek en op tijd zo'n parcours, en afhankelijk van hoe gezond ik ben, zou ik ook gewoon langere stukken doorstappen ipv joggen bv. heb bij AE ook best wat stukken gelopen - al had ik voor mijn doen op dat moment wel veel gejogd maar ik hield alsnog ons team op omdat de rest wel goede conditie had :') Het moet idd leuk blijven - vind het wel tof en knap als iemand dat allemaal lukt en ook de teams wie echt op tijd lopen, fanatiek zijn. Ik zag bij AE vorig jaar een paar van die teams en dat zag er wel echt heel gaaf uit hoe zij dan door het parcours sjeezen en vol gas over de finish komen *\o/*

Ik heb bij Animal Event vorig jaar ook een stuk op 3/4 dingen geskipt omdat ik toen ook nog steeds last van covid klachten had en gewoon soms moest bijkomen of dat een opdracht dan op dat moment echt even te zwaar was voor me - en 1tje vond Arya wat spannend in het begin dus die ook na 2x proberen geskipt, want het moest leuk blijven voor d'r en ga niet pushen. Bottom line was vooral dat we beiden ontzettend veel plezier hebben gehad en het fantastisch vonden, ook al hebben we geskipt haha. Ben benieuwd hoe andere survivals ons gaan bevallen en of de organisatie volgend jaar met AE ook weer wat doet of dat vorig jaar gewoon echt de laatste is geweest voor onbepaalde tijd, hoop het niet.

Wel toffe foto's Lisitano, het ziet er wel mega gaaf uit, echt knap van jullie!

En Leo
Yay, leuk dat jij en Fitzie ook weer komen melden!
Hopelijk kunnen we volg jaar dan ook eens samen eentje lopen- dit jaar ga ik denk ik maar opgeven |o

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:27

Cursebreaker, het belangrijkste is plezier voor jullie beide! Bij Zeewolde heb je de glijbaan, die sla ik over. Mijn hond vindt die vreselijk dus die neem ik in mijn eentje :)) Iets mag best spannend zijn maar je merkt het wel aan je hond als het een stapje te ver is, dan beter eentje terug doen. Dat is alleen maar verstandig en leuker voor je hond. Het kan ook zijn dat ze het volgende keer zonder twijfelen alsnog doen.

Wat ontzettend balen van je gezondheid. Stoer dat je dan alsnog dit soort dingen gaat doen! En het hoeft inderdaad helemaal niet snel.

Met Manu (husky) ging het rennen niet zo vlot maar obstakels kunnen we wel snel. Hij vindt niks eng (behalve die glijbaan) en is altijd al bijna klaar als ik nog aan het bedenken ben hoe iets moet. Hij heeft verder gewoon nooit haast :+ We lopen vaak alsnog 10 tot 12 km/u maar dat is niet snel genoeg om in de prijzen te vallen bij de atleten.
Met Meeko (streep) loop ik veel sneller maar hij moet nog wat obstakels leren kennen. Met hem had ik laatste survival stukken 19 km/u gerend, haha! Dat red ik zelf echt noooooit. Op Animal Event vlogen wij ook voorbij, dat was lekker kort dus konden we goed gas geven *\o/* Scheelt wel dat ik normaal 3 tot 4x per week hardloop. Nu iets minder helaas, maar ik hoop volgende zomer echt te kunnen knallen met mijn vliegende streep <3

Door jullie leuke survival posts ben ik helemaal enthousiast geraakt en heb ik besloten met Manu nog te gaan starten. Met dikke buik, maar dan sla ik gewoon over wat ik niet vertrouw. Ik denk dat we er weer een weekendje van maken in Zeewolde.

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:01

Wij gaan met Leo mee naar Ede *\o/* Ik vraag me soms nog een beetje af wat ik ons aandoe, maar super veel zin in! Veel kruipen vs. veel klimmen/tillen klinkt goed. Die 37kg van mij til ik niet zomaar even op :+

Curse, hulde voor je bijleespost, as always _/-\o_

Lisitano, wat zien je foto's er allemaal pro uit zeg! 19km/h :wow:

Kanjerroos 53km, wow. Succes!

De nonstop tuigen zijn vers uit de verpakking echt wel stug, maar zelfs na een paar keer gebruiken worden ze al zachter. Eenmaal goed in gebruik zijn ze - de gewone wandeltuigen iig - wel echt heel zacht en comfortabel denk ik.

Wij worstelen nog steeds een beetje met voorwaartse drang zonder haas/motivatie dus ben een beetje afhankelijk van wanneer vriendlief mee kan/wilt op de fiets. Focus ligt dus nu heel erg op commando 'go' met de hoop dat als dat er goed in zit we gewoon samen stukken kunnen gaan lopen. Daarnaast weer begonnen met wat krachttraining voor mijzelf. Als hij trekt ga ik snel over mijn eigen looptempo heen en dat trekt mijn knie niet zo goed. Hardlopen en hardlopen met een hond aan je vastgeknoopt zijn toch wel echt 2 heel verschillende dingen.

Achja, we pruttelen wat aan met de survival als stip op de horizon om naar toe te werken :)