CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:22

@dagahra wat super leuk om zo samen te trainen, staat ook nog op mn wishlist een survival

@yvonnepon ik woon in Hulshorst/Nunspeet dus aan de zelfde kant van de Veluwe. Heel veel plezier met je prachtige dober

Thebestonly
Berichten: 129
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:32

denbine schreef:
@dagahra wat super leuk om zo samen te trainen, staat ook nog op mn wishlist een survival

@yvonnepon ik woon in Hulshorst/Nunspeet dus aan de zelfde kant van de Veluwe. Heel veel plezier met je prachtige dober


Dankjewel :)
Prachtig is ze zeker haha.
Je hebt hier genoeg bossen om te canicrossen gelukkig.
Alleen gaan wij nog niet langer dan een halfuur/driekwartier en is t meer lopen dan rennen.
Erg wennen hoor, Sam is heel erg op wild gericht, heb t idee als de hond zou trekken dat ik op de grond lig HAHA, want ja we zijn bijna even zwaar :') sommige verklaren me voor gek haha

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:19

Je kan je prima vermaken hier. Mijn hond heeft ook enorm jachtinstinct. Wij wonen sinds een jaar in het bos en als ik toch eens wist wat hij soms allemaal ruikt aan wild en wildwissels.
Ik loop ook veel tussendoor hoor, gewoon omdat ik het leuk vind om te struinen en te genieten. Maar merk ook dat hij dan gewoon veel relaxter loopt, kwa ontspanning als ik gewoon wat rust momenten in bouw. is dan niet zo een adrenaline junkie zeg maar

horsii

Berichten: 7688
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:29

Hier noord-oost Noord Brabant/Noord Limburg.

Mooie dober.

Hier na twee x keelontsteking en vermoedelijk longontsteking koos conditieloos dus elke x rondjes van vijf km.
Vandaag naar een canitrail maatje geweest welke ik al lang niet gezien had. Hij zit hier een half uur vandaan op de camping.
12,5 km met wandelen tussendoor en rustig tempo.
Wel flink wat heuveltjes en vals plat, dus nu spierpijn in heupen en bovenbenen.
Ook nog 6 km met oudje gewandeld.

Ga nu proberen minimaal om het weekend vroeg een 10/15 km te doen weer.


Afbeelding

Afbeelding

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:03

@Horsii poeh dat is pittig weer oppakken na een longontsteking. Succes met opbouwen. Ik wil ook weer wat meer meters gaan maken, maar kan me er niet toe zetten soms om überhaupt hard te lopen. Meer doordat ik al zoveel wandel omdat ik 2 honden apart uit moet laten. Heb vaak dagelijks al 20 wandel kilometers in de benen en kan dan soms de motivatie om te rennen niet meer vinden. Maar wellicht als onze opvang hond een gouden mandje heeft, de kriebel weer komt.

horsii

Berichten: 7688
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:22

En een wandeling vervangen door een hardloop rondje?
Lastig, kost ook veel tijd zo.

Ik ga morgen ochtend voor m'n werk een kort rondje.
Weekend een langere, zondag.
Zaterdag werken.
Denk zondag struinen door de Overloonse duinen.

horsii

Berichten: 7688
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:13

Hier vanmorgen kort rondje.
Kind ziek en ontroostbaar, met hardlopen was ze heerlijk rustig.
Kleine oudje wordt 12 die wilt nog mee maar is er soms na vijf km klaar mee of zoals vandaag na 1,5. Dus oudje naar huis en met de andere nog stukje door.
5,2 km.
Zo de paarden doen en werken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:34

Ahhh beterschap met de kleine. Wat leuk dat dat oudje nog mee kan zo. Ik had dat ook met onze bullterier die was 12, maar had dr momenten dat ze echt stond te springen om op haar manier nog te trailen. Dat was echt genieten

horsii

Berichten: 7688
Geregistreerd: 06-11-05

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:14

Heerlijk die oudjes die nog willen. Vind het best lastig dat hij niet meer zoveel mee wilt. Hebben heel wat kilometers afgelegd.. liep altijd met beide. Heerlijk struinen, veel lange lopen tot dertig km. Maarja dat ouder worden hè.. vandaag lekker zes km gewandeld in het bos.
Puck wordt twaalf en Jody negen. Bleven ze altijd maar drie.
Liep altijd met mijn zus en onze vier honden. Nu hebben we alleen Jody nog voor de lange loopjes en zus hoogzwanger.

horsii

Berichten: 7688
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 14:46

Vanmorgen heerlijk10,4 km door de Overloonse duinen.

Afbeelding

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:14

Goed bezig horsii! Heerlijk hoor

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:33


kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:43

Gaaf Daghara! Ziet er uit alsof jullie veel plezier hadden samen!

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:29

Wat leuk, een topic over canicross en canitrail! Mag ik me ook melden?

Ik zie al survival voorbij komen. Gaaf! En wat is je hond lekker fanatiek.

Voor mij is het begonnen met survivals lopen. Met mijn husky x Malamute reu heb ik bijna alles wel gedaan. Het verste wat we gelopen hebben is 24 km tijdens de Posbanktrail. Ook hebben we een trail gelopen met obstakels in de grotten van Valkenburg en natuurlijk vele survivals. Canicross heb ik met hem nooit gedaan omdat hij alleen snel niet leuk genoeg vond. Inmiddels is hij 10 en toont hij wel wat slijtage. Hoe leuk hij het ook vindt, ik heb het op een heel laag pitje gezet.

Wat foto’s van onze avonturen:
In de storm op het strand, waar we vlakbij wonen
Afbeelding

Montferland NNT 22 km met mijn inmiddels overleden Podenco meisje
Afbeelding

Ook een NNT, geen idee meer welke
Afbeelding

De grotten trail in Valkenburg waarbij we ook een steile ladder op moesten samen. Zo gaaf!
Afbeelding

Afbeelding

Thuis trainen in de duinen
Afbeelding

Survival Zeewolde
Afbeelding

En inmiddels het stokje overgedragen aan mijn kelpie-mix. Inmiddels 1,5 en retefanatiek. Zo leuk! We hebben laatst 12 km gelopen in Ameland en ik houd dat voorlopig even aan als maximale afstand en enkel af en toe. We hebben zelfs een survival in Denemarken gelopen. En 1 canicross wedstrijd gedaan waarbij we gelijk 1e werden op de korte cross. Hij is echt een fantastische sporthond en ik klets heel graag mee over onze avonturen *\o/*
Ik ben nu 3 maanden zwanger dus nog heel even genieten van het rennen en dan mogen we allebei even een pauze :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens trainen wij meestal in de duinen en op het strand. Ik woon in Den Haag en de duinen is 300 meter lopen <3

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:06

O wat geweldig al die leuke foto's. Wij hebben zondag ons eerste rondje van 5km weer gemaakt, sinds lange tijd. Ga het weer oppakken met als doel gewoon lekker ontspannen weer meters maken. Survival lijkt me zo leuk, maar weet niet of dat met een reactieve hond ideaal is.

Ik zit trouwens wel een beetje met een tuig dilemma. Het is geen grote hond maar wel breed in zn borst. Ik heb nu een Neewa tuig maat M, in de lengte prima en ook prima achter de oksels. Maar vind hem erg krap bij het borstbeen. Maat groter wordt t weer te groot om zn romp en rug. De zero Dc short is dan weer te kort. Heb ook de non stop gehad, maar zelfde probleem als de Neewa en hij vond die minder prettig.

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 10:21

Springt even snel in.
Je zou eens naar inlandsis kunnen kijken nog. Met 'run with pride' contact opnemen bv en evt zelfs meerdere modellen en maten laten opsturen en ze laten meekijken ook van afstand. Maar zo zou je wel wat meer kunnen passen en kunnen kijken. Dit merk is een beetje vergelijkbaar met neewa vind ik, maar wel geschikt ook voor brede borst.

Dragrattan, rundog verkoopt deze, zou misschien ook nog een optie kunnen zijn. Ook daar kun je in overleg passen en retourneren.

--

Ik maak een dezer dagen even een bij lees post, leuk dat zoveel mensen erbij zijn gekomen en er zoveel updates zijn <3

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:54

@Lisitano: Kelpie he :P Zijn gewoon fanatiek _O-

En wat heb je gave dingen gedaan zeg!! Ik wil in de toekomst ook nog canitrail wedstrijdjes gaan doen. Eerst maar meer conditie opbouwen _O-

Morgen weer een rondje :D

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:31

Canitrail is echt heerlijk! Ik vind het zo leuk om te doen met je hond, zo ontspannen en toch teamwork. Echt genieten <3 De mooiste paadjes en die rust. Ik moet het straks weer missen, zie er nu al tegenop :))

Ik zit trouwens in de organisatie van een oefen-canicross. Zou leuk zijn als er ook bokkers mee doen!
21 mei in Oud Beijerland: https://www.stroowaertcanicross.nl/

horsii

Berichten: 7688
Geregistreerd: 06-11-05

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:07

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je hond is knap uitgegroeid.

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:54

Ik kom me hier ook melden! Wil graag wat actiefs doen (buiten de gewone wandelingen om) samen met mijn hond, Weimaraner van ruim 2,5. Heb vandaag spullen besteld :D

Harnas: Non-stop Freemotion, het nieuwe model ivm dat deze wat zachter gevoerd is
Lijn: Non-stop touring adjustable, ik vond het moeilijk om op voorhand een lengte te kiezen, deze is verstelbaar
Gordel: Non-stop Canix belt

Als het goed is heb ik morgen alles al binnen. Ben van plan te gaan opbouwen met Evy, maar sta open voor andere mogelijkheden. Wel graag begeleiding via een app oid.
Laatst bijgewerkt door tanec_meisje op 25-04-23 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Berichten: 7688
Geregistreerd: 06-11-05

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:57

Opbouwen met Evy is ontzettend fijn. Heb ik na mijn bevalling gedaan, aanrader.

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:55

denbine schreef:
O wat geweldig al die leuke foto's. Wij hebben zondag ons eerste rondje van 5km weer gemaakt, sinds lange tijd. Ga het weer oppakken met als doel gewoon lekker ontspannen weer meters maken. Survival lijkt me zo leuk, maar weet niet of dat met een reactieve hond ideaal is.

Ik zit trouwens wel een beetje met een tuig dilemma. Het is geen grote hond maar wel breed in zn borst. Ik heb nu een Neewa tuig maat M, in de lengte prima en ook prima achter de oksels. Maar vind hem erg krap bij het borstbeen. Maat groter wordt t weer te groot om zn romp en rug. De zero Dc short is dan weer te kort. Heb ook de non stop gehad, maar zelfde probleem als de Neewa en hij vond die minder prettig.


Wat voor hond heb je? Neewa is eigenlijk alleen geschikt voor husky-achtige honden (ben sowieso geen fan van Neewa qua pasvorm maar dat terzijde). Er zijn voor andere rassen/mixen veel beter passende tuigen beschikbaar, ik wil wel even met je meedenken.

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:02

Een relatief nieuw merk in Nederland is Alpha Dog. Dat is ook net weer een andere pasvorm dan de andere trektuigen. Amarok heet het model. Wellicht kun je daar advies inwinnen. Die man weet heel veel van de sport.
Ik kan nou geen website vinden, maar als je me een pb stuurt kan ik zijn persoonlijke FB geven.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:36

Thanks voor alle tips. Ik heb een cattledog, iets groter als de gemiddelde acd. Brede hals en borst, wel lengte in zn rug.29a30kg. De non-stop zaten hem niet zo lekker, te stug en teveel tuig zeg maar.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:47

Nonstop vond ik ook niks bij Max. Teveel tuig idd.

Bij hem zat de neewa super. Dus die heeft ie nu. Max is een drama met normale tuigen, dus had met trektuig ook problemen verwacht.
Afbeelding