CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:47

Goede vragen Kanjerroos! En jij dan?

Hier gaat het fijn. Ik heb een trail maatje
Dat is echt zoooo heerlijk. Nog steeds aan het opbouwen met de lessen van Evi en dus nog niet aan 1 stuk aan het hardlopen maar 3x 11min aaneengesloten. Dus erg de goede kant op.
Beide honden vinden het heerlijk en komend weekend zitten we in Limburg (America) en gaan we daar lekker trailen en wandelen. Zin in!

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 07:09

Hoe werkt die app met Evy? Ik heb deze gedownload maar ik kreeg geen instructies, alleen de afstand en snelheid werd bijgehouden :+

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 08:03

xChantal94 schreef:
Hoe werkt die app met Evy? Ik heb deze gedownload maar ik kreeg geen instructies, alleen de afstand en snelheid werd bijgehouden :+


Het is een betaalde service. Dus ben je ook lid geworden? Wanneer je een ‘vrije training’ selecteert kan je ervoor kiezen niets te horen. Of wel de ‘motivatie’ en tussentijden etc. Maar dat je in in je profiel. Meestal kies je een programma en dat heeft een bepaalde opbouw.

kanjerroos
Berichten: 225
Geregistreerd: 13-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:23

yvetjes schreef:
Goede vragen Kanjerroos! En jij dan?

Hier gaat het fijn. Ik heb een trail maatje
Dat is echt zoooo heerlijk. Nog steeds aan het opbouwen met de lessen van Evi en dus nog niet aan 1 stuk aan het hardlopen maar 3x 11min aaneengesloten. Dus erg de goede kant op.
Beide honden vinden het heerlijk en komend weekend zitten we in Limburg (America) en gaan we daar lekker trailen en wandelen. Zin in!


Dankje!
Ik vind het een leuk topic en dacht dat er wel weer wat meer actie in mocht komen. Leuk om van iedereen te lezen hoe ze bezig zijn.
Jij bent lekker bezig zeg! Gezellig dat je samen met een maatje kan trainen.
Veel plezier in het Limburgse!

Hier gaat het ook goed, we wandelen veel en trainen 1-2x per week het canicrossen wat we beiden heel erg leuk vinden. Nu ook 2x meegedaan aan een wedstrijd, leuk om te zien waar we staan en werkt ook weer motiverend

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:28

Hier alleen maar korte wandelingen, max een uur.

Tijdens mijn laatste lange wandeling kreeg ik een Apple van mijn broertje dat hij zijn jonge hond niet kon geven wat ze verdiende, of ik haar niet wilde hebben?

Dus nu heb ik 2 mechelaars in huis. Sky is nu 7,5 maand, dus te jong voor hele lange wandelingen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvdende

Berichten: 5752
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 11:59

kanjerroos schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen?

@cursebreaker; hoe gaat het met opbouwen weer? Ik hoop dat je gezondheid weer wat vooruit gaat!

@mvdende: nog meegedaan aan de wedstrijd in Helden? En zo ja: hoe is dat gegaan?

@daghara: canicrossen al aan het oppakken of nog vooral lekker genieten van je wandelingen?

@emptywords; nog veel kunnen wandelen met je knappe honden?

@denbine, hoe gaat het bij jullie?

@chantal94: inmiddels al het tuig binnen? En hoe bevalt het?

@iedereen die ik nu vergeet natuurlijk ook benieuwd hoe het met jullie gaat



Lief dat je het vraagt, maar nee, wij hebben helaas niet meer mee gedaan.

Helden is zn 1,5 uur rijden en heen, wedstrijd en terug red ik niet in 1 dag kwa energie. Dus planning was vrijdag heen, maandag terug. Maar met de voorspelde sneeuwstormen op vrijdag en een bak regen op maandag heb ik de wedstrijd afgezegd, want met die weersomstandigheden ga ik liever niet in een tentje zitten.

Ipv daarvan de zaterdag met een vriend afgesproken en op zondag als verrassing naar oma haar verjaardag geweest. Dus weekend goed kunnen gebruiken voor andere dingen.

Helaas valt de laatste in de buurt wedstrijd op dezelfde dag dat ik al andere afspraken heb staan, dus wedstrijden gaan we waarschijnlijk pas weer in het najaar doen.

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 12:41

Hier helaas onze liefste en knapste Ivy moeten laten inslapen op een veel te jonge leeftijd van net 2 jaar.

Sem onze oude hond begon lelijk te doen tegen haar, dachten dan zal hij aan einde van zijn Latijn zijn maar kort erna begon Ivy uit het niets aan te vallen naar haar beste vriendjes (onze andere honden) te terwijl ze daar zoveel respect altijd voor had.

Wouden haar volledig laten onderzoeken maar waar de dierenarts een paar weken geleden alles nog kon(bloedafname voor titeren, enten, anaalklieren legen, talg bultje aanprikken om te kijken wat het was) was ze nu niet meer te onderzoeken echt zo onwijs willen aanvallen zo hebben we haar nog nooit gekend.

Voor ons was ze nog lief maar de enige keuze die we konden maken was haar haar volledige rust te geven en nu haar te laten gaan.

Voelt zo oneerlijk en vraag je continu af heb ik het juiste gedaan. Maar een kennel hond was het niet, zou ze niet gewild hebben want ze hield van binnen zijn bij baasjes. En verder onderzoeken.en mega stress ook geen doen.

Zeer waarschijnlijk een tumor. Maar God wat vreselijk.

Hier onze opvolger dus niet meer bij ons en de oudjes wel.

Vanaf maandag middag na inslapen al harde buiken (zwanger) van verdriet. Ons liefste meisje.

Voor nu houden ons canitrail avonturen op.

Mn zwager zei later, Sem onse oude hond had dit gedrag ook naar een labrador waar we altijd mee hardliepen die toen ook snel ingeslapen is ivm veel tumoren achteraf.

Eelmo

Berichten: 2956
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 15:55

Ik was dit topic helemaal vergeten! Maar eens, tijd voor weer wat actie :D

We proberen 1x in de week samen met mijn vriend op de fiets een rondje te trailen. In korte intervallen nog steeds, lol boven alles. Beetje commando's oefenen enzo. Maar wat is dat fijn zeg! Bi-zar wat een verschil dat is, met trekkende hond of alleen :oo En dan loop ik zelf minimaal 2x per week een rondje. Nu de afstanden wat groter worden merk ik dat mijn knie weer wat gevoelig kan zijn, dus ik moet er eigenlijk krachttraining bij gaan doen maar -O- Ik heb dus ook weer alle schema's losgelaten en ga gewoon rustig verder, herhaal loopjes vaker en laat me sturen door die verrekte knie.

Jeetje, Marlis, wat heftig :(:) Bij het lezen dacht ik ook direct aan een tumor in de kop. Veel te jong, bah. Ik hoop dat je het uiteindelijk een plekje kunt geven, heel veel sterkte!

kanjerroos
Berichten: 225
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 18:22

@emptywords; Sky is hartstikke knap! Die lange wandelingen komen vanzelf weer.

@mvdende; jammer maar begrijpelijk inderdaad! Klinkt alsnog als een leuk weekend. Die wedstrijden komen vast wel, lekker trainen is minstens zo leuk.

@marlis, ach wat enorm verdrietig. Heel erg veel sterkte!

@eelmo; lekker bezig! Tof hè dat lopen met hond, vind het knap dat je ook de motivatie hebt om in je eentje te lopen, toch een stuk minder gezellig haha. Die actie komt vanzelf meer in het topic nu het langer licht wordt en iedereen weer nog meer naar buiten gaat denk ik

Eelmo

Berichten: 2956
Geregistreerd: 09-01-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 09:11

Nou, zeg dat. De langere dagen schelen sowieso al een pak in mijn motivatie. Of ik nou alleen loop of niet :=

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 09:23

Ja, in het donker, de kou en de regen.is er geen zak aan

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:27

@ Marlis, heel veel sterkte en wat heftig zo onverwachts.

@ Emptywords, wat leuk zo een knap koppel, veel plezier !

Ik wandel enorm veel omdat ik de heren apart uit moet laten. waardoor ik per dag zo een 20km wandel en schiet het trailen er een beetje bij in. Maar geniet iedere minuut van t wandelen door t bos dat scheelt. Met de hond die we opvangen gaat het erg goed, erg leuk om te zien hoe hij zich steeds meer openstelt. Het is echt een grapjas en het vertrouwen is heel erg gegroeid. Daarom is het ook zo balen dat hij niet met onze andere reu kan. Maar tot nu toe nog geen geschikt nieuw baasje gevonden.

Pippa13

Berichten: 368
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:03

De zon scheen vandaag, de paden waren goed, dus we zijn begonnen! *\o/*

We rennen met een Canixbelt en bungee lijn van non stop en hebben uiteindelijk een tweedehands non stop freemotion op de kop weten te tikken.

Vidar is erg kriebelig van tuigjes of onbekende halsbanden, dus ik heb thuis veel geoefend met aandoen. Ik had geen hoge verwachtingen van vandaag, maar het ging boven verwachting goed! In het begin veel bijten in de lijn en in het tuig, maar met geduld en belonen had hij snel door wat de bedoeling was. Hij trekt veel minder hard dan ik had verwacht, eigenlijk doet hij het heel netjes. Hij is nog wat onzeker en slungelig, maar dat komt allemaal vanzelf. Uiteindelijk hebben we 2.5 km afwisselend gewandeld en gerend en ik ben heel tevreden! :D

Linkje naar het filmpje:
https://www.instagram.com/reel/CqiN96XI ... MyMTA2M2Y=

Afbeelding

Afbeelding

kanjerroos
Berichten: 225
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:54

Wat goed @Pippa! Ziet er heel goed uit al zo voor de eerste keer!

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:51

wat leuk pippa zo die eerste stapjes samen !

Eelmo

Berichten: 2956
Geregistreerd: 09-01-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:55

Wat leuk dat Vidar het zo goed oppakt! Lijkt het maar zo, of heb je er nou zo'n lange lijn aan?

Wij hebben afgelopen weekend een lesje canicross gelopen. Heel veel geleerd en onwijs trots op mijn knappe Speurneus <3 Ik moet nog even door mijn spierpijn heen, maar heb echt super veel zin om gewoon lekker verder te gaan oefenen.

Hebben jullie nog paasloopjes gedaan? Het was echt wel waanzinnig weer {:}

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:06


Pippa13

Berichten: 368
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:54

Eelmo schreef:
Wat leuk dat Vidar het zo goed oppakt! Lijkt het maar zo, of heb je er nou zo'n lange lijn aan?

Wij hebben afgelopen weekend een lesje canicross gelopen. Heel veel geleerd en onwijs trots op mijn knappe Speurneus <3 Ik moet nog even door mijn spierpijn heen, maar heb echt super veel zin om gewoon lekker verder te gaan oefenen.

Hebben jullie nog paasloopjes gedaan? Het was echt wel waanzinnig weer {:}


Klinkt goed zo'n canicross les, die worden bij ons in de buurt niet gegeven helaas. En de spierpijn, heel herkenbaar :')

Ja ik ben echt blij dat Vidar het zo goed oppakt!
De lijn is 2 meter, en uitgerekt 2.3 meter. De rek is er alleen een beetje uit, dus lijkt wat lang. Voor nu even prima. Als we wat fanatieker worden en hij meer gaat trekken, wil ik deze vervangen.
Met pasen hebben we in de ochtend een rondje van ruim 5 km gedaan, in het bos bij ons. Zonnetje scheen en niemand tegengekomen. Heerlijk!

@dagahra goed bezig! Knappe Max :)

horsii

Berichten: 7732
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:29

Heerlijk, lekker opbouwen allemaal.
Fijn dat de hondjes het goed oppakken.

Hier even bagger.
2,5 week niet kunnen lopen ivm keelontsteking, vermoedelijk longontsteking.
Echt beroerd geweest, 300 meter wandelen en al buiten adem.
Zit nu weer op 4.
Komende zondag een loopje gepland staan met een oud canitrail maatje.
Heb gezegd dat het rustig tempo en max 7,5 km wordt, benieuwd of het lukt.

Conditie echt flink ingeleverd.

Eelmo

Berichten: 2956
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:18

Ah, ja op je laatste foto oogt je lijn echt enorm lang! :) De les was voor mij ook een eind rijden, maar kon bij een vriendin die meeging overnachten. Anders had ik echt veel te vroeg op moeten staan naar mijn zin :')

Goed bezig Dagahra! Leuk, een dogsurvival!

Horsii, longontsteking hakt er goed in ja. Rustig aan!

Ik wilde vandaag weer een rondje doen maar had nog niet naar buiten gekeken -O- Even kijken of het nog een beetje droger wordt (al zal het nu wel lekker rustig zijn overal)

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:22

Eelmo schreef:
Ah, ja op je laatste foto oogt je lijn echt enorm lang! :) De les was voor mij ook een eind rijden, maar kon bij een vriendin die meeging overnachten. Anders had ik echt veel te vroeg op moeten staan naar mijn zin :')

Goed bezig Dagahra! Leuk, een dogsurvival!

Horsii, longontsteking hakt er goed in ja. Rustig aan!

Ik wilde vandaag weer een rondje doen maar had nog niet naar buiten gekeken -O- Even kijken of het nog een beetje droger wordt (al zal het nu wel lekker rustig zijn overal)

Ja ontzettend veel zin in, is ons 2e keer. Vorige keer vond hij de kruiwagen behoorlijk eng.

Maar inmiddels crossen we zo het erf over:
Afbeelding

Ik had vanochtend ook nog een rondje willen doen, volgens nieuwsberichten zou het vanochtend droog zijn en vanmiddag regen.

Maar het gaat hier andersom geloof ik :')

Thebestonly
Berichten: 129
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:47

Hi bokkers,

Ik en Sam zijn net begonnen met canicross/trail.
Sam is een Dobermann teefje van 2 jaar en 3mnd en weegt ongeveer 35kg.
Mijn conditie is zelf ruk net zoals mijn lichamelijke ongemakken, alleen die van Sam is uitmuntend haha, dus daar hebben we soms struggles mee, maar we blijven doorgaan.
Sam gebruikt een Manmat tuig,
Lijn weet ik zo uit mn hoofd niet en als heupgordel gebruik ik Non-Stop.
Wij wonen in Wezep, dus nog net de Veluwe en wonen we dicht bij het bos.
Afbeelding
Wonen er Bokkers die aan Canicross/trail doen bij ons in de buurt?
Wedstrijden gaan we in de toekomst niet doen maar we doen dit puur om samen ons hoofdje leeg te maken en voor de conditie natuurlijk.
Liefs Sam en ik

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:55

Ik woon helaas aan andere kant van Overijssel.

Ik heb vanmiddag toch nog een rondje gemaakt. Kwam de lessen van start to run tegen op mijn telefoon, dus besloten om daarmee te beginnen. Les 1 hield ik gemakkelijk vol.

Daarna nog lekker eind wezen wandelen. Dik 2 uur en 3 kwartier weggeweest.

Wel flinke regenbui op ons dak gehad.

Afbeelding
Afbeelding

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:56

Hé, wat leuk dat hier een topic van is! :D
Ik ben ooit begonnen met canicrossen en trailen met mijn eerste hond, die er helaas al een jaar niet meer is, en ben momenteel al een paar jaar (veel te :+ ) fanatiek in de sport en wedstrijden met mijn european sleddogs. Eentje inmiddels gepensioneerd en eentje van 8 mnd aan het opleiden.

Canicrossen probeer ik ook te blijven doen maar dat is met deze fanatieke honden niet altijd gemakkelijk (lees: ze trekken je compleet uit elkaar :Y) ) maar momenteel doe ik weer een dappere poging het crossen op te pakken en te blijven doen.

Mandynop

Berichten: 66
Geregistreerd: 04-09-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:10

Wat een super leuk topic is dit! :D

Ik ben een tijdje geleden begonnen met hardlopen met mijn Podenco Tim en wil graag meer met hem gaan oppakken. Ik denk dat ik in dit topic onwijs veel inspiratie kan op doen hiervoor en wie weet gaan wij ook ooit een evenementje mee pakken.

Voor nu loopt Tim nog met een gewoon tuig, en deels los tijdens het hardlopen. Maar ik zie al dat we gaan kijken voor nieuwe spullen!

Dit is Tim:
Afbeelding