CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsii

Berichten: 7605
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:45

Pippa13 schreef:
Je kan ook even kijken bij https://www.dogs2go.nl/ zij maakt ze op maat. Heb haar al eerder voorbij zien komen met canicross tuigjes voor Teckels.



Erg fijn dogs2go

Milky_Way

Berichten: 1592
Geregistreerd: 31-05-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:05

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig! Leuke foto’s ook :D
Ik lees steeds wel mee met jullie verhalen maar hier even weinig bijzonderheden om te melden.
Mag ivm de blessure nog steeds niet langer dan 5 km lopen dus ik doe het rustig aan.

Heb pas wel een fijne privé les gehad en ga binnenkort ook een test rondje doen met mijn andere hond om te kijken of hij het ook leuk vind. Wie weet loop ik straks ook met 2 tegelijk net zoals horsii :D

Heb ook gelijk even op die site gekeken van dogs2go, leuke spullen en mooi dat ze ook maatwerk leveren!

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:35

Thanks dames!!
Op canitrail.nl kan ik het nog niet vinden.

Dogs2go gaat op m'n lijstje maar dat is wel lang als ik daar heen moet voor 2 hondjes :+

Milky_Way

Berichten: 1592
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:36

x_Jeanine_x schreef:
Thanks dames!!
Op canitrail.nl kan ik het nog niet vinden.


Er staan ook geen harnassen op de website, maar de meeste producten komen van Run with Pride en Tropdog. Wat je via Canitrail.nl kan regelen is een passessie, Dorethea heeft heel veel materiaal van deze twee websites en kan je ook goed advies geven wat voor jouw hond het beste past.
Je kan haar gewoon een mailtje sturen met de vraag dat je een passessie voor je teckel wilt.

Ik heb dit ook voor mijn hond gedaan en we hadden toen bij de parkeerplaats van kasteel Rozendaal (bij Velp) afgesproken.

Als je het ook leuk vind om in een groep mee te lopen kan je ook eens met je teckel deelnemen aan een inloop training. De lessen van Canitrail.nl zijn altijd in het bos of op de heide bij Velp of Rheden. Er doen wel vaker kleinere honden mee namelijk :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:17

Oh Top milky_way, ga ik binnenkort even mailen :)
Komende 2 weken erg druk. Vanochtend met de teckels training 5 gelopen van hardlopen met Evy :+ Yoshi ging in protest toen het te hard begon te regenen, dus rondje iets aangepast en ze eerst maar gedropt bij mn schoonouders en toen zelf terug naar huis gerend. Niet dat ik anders wat aan ze heb :D

horsii

Berichten: 7605
Geregistreerd: 06-11-05

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:24

Jeanine, verwende teckel haha.

Milky way, vervelend blessure. Benieuwd hoe je andere hond het vindt

Gisteren was een nat rondje.
Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:50

Wat een weer was het gisteren. Ik hoefde gelukkig niet :))
Dinsdagavond 8 km gedaan. Ik had geen foto gemaakt dus even een wandelfoto gebruikt :D We gingen door een natuurgebied met veel gras dus ik was verbaasd dat ik deze snelheid aan kon houden met mijn zwabber-enkels.
Afbeelding

En vanmorgen een rustiger rondje door duin en over strand. Ik wilde eigenlijk zonder hond lopen want ik moet zelf ook even tempo gaan lopen, maar hij keek zo zielig. Het was heerlijk zonnig en daarna moest hij even afkoelen in het gras :')

Afbeelding

horsii

Berichten: 7605
Geregistreerd: 06-11-05

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 15:00

Genieten
Ja het was echt pokke weer. Ik moest eigenlijk 8 km maar vond het bij vijf genoeg..

Jij ook al zwabber enkels.
Ik ga volgende week exo_l aanmeten.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 15:02

Ja, ik geef borstvoeding en dan schijn je relaxine langer in je lijf te houden dus al mijn banden zijn nog slap van de zwangerschap.
Ik had altijd al zwabber-enkels trouwens, maar door trailen werd het veel beter. Mijn baby is ook pas 5 maanden dus ik ga het rustig de tijd geven. Genoeg mulle paden hier :))

horsii

Berichten: 7605
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 21:40

Ah, logisch.


Hier geluk dat ik pas om 1830 kon hardlopen, na een hele dag storm, hagel, regen was het nu heerlijk weer.
Ging heerlijk ondanks twee nachtdiensten en een dagdienst en te weinig slaap.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 07:30

Wauw, prachtig gebied! Lekker gelopen zeg!

horsii

Berichten: 7605
Geregistreerd: 06-11-05

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 07:33

Ja, ontzettend verwend met onze achtertuin.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 10:44

Klopt ik heb verwende teckels :D

Van de week crashte Peach om een lantaarnpaal en ben ik er bovenop gaan staan omdat ze ineens vol in de ankers ging. Yoshi is veel beter stuurbaar

Ik ben erg jaloers op jou achtertuin!

Milky_Way

Berichten: 1592
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:18

Gister is mijn andere hond voor het eerst mee geweest, en volgens mij heb ik er een 2e canitrail buddy bij :D
Hij vond het in het begin heel gek dat hij niet overal kon snuffelen, en schoot alle kanten uit :')
Ik bleef met hem expres beetje achteraan lopen zodat hij de andere honden kon volgen en dat ging uiteindelijk wel goed. Hij heeft het voor de eerste keer echt goed gedaan en hij vond het naar mijn idee ook leuk om te doen.

Mocht even een harnas lenen dat hem iets beter paste dan het harnas dat ik voor Perla heb, dus stoere vent in het roze :+
Afbeelding

Pippa13

Berichten: 352
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:42

Wat leuk dat hij ook zo enthousiast is! Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D Nog even verder oefenen en je kan zo in een tweespan met Perla. En ach, dat roze zal hij je vast vergeven haha

Pippa13

Berichten: 352
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:17

Wij hebben vanochtend ook weer een klein fijn rondje gehobbeld! Ik ben blij dat de paden weer beter worden. Hier in de omgeving zijn er nog steeds paden onbegaanbaar vanwege het hoge grondwater. Gelukkig schijnt het zonnetje en droogt alles langzaam op.
Vidar had dit rondje last van wat spanning. We moeten natuurlijk weer opbouwen en hij moet ook wennen. Het is een hond die moeilijk met prikkels om kan gaan. Vandaag uitte zich dat in extreem veel markeren tijdens ons rondje. We hebben het dus rustig aan gedaan.

Maar onderstaande foto zegt alles, hij is een blij ei <3
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13419
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:11

Hij is echt leuk! Wat een cutie.

Ik heb van de week ook weer een klein rondje gedaan. Stiekem is het dan toch wel weer lekker.

Ik merk dat, door omstandigheden, mijn motivatie nogsteeds laag is...

Staan er nog leuke evenementen op de kalender binnenkort?

Milky_Way

Berichten: 1592
Geregistreerd: 31-05-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:21

Toch fijn Pippa dat je een rondje hebt kunnen lopen vandaag ondanks dat je wat spanning merkte bij Vidar. Snap dat het weer even inkomen is maar fijn dat het goed ging en je ook het weer mee had :D

Lieve foto!

Peelie, jammer dat je merkt dat je motivatie wat laag is, al vind ik het wel knap dat je pas toch een kleine ronde hebt gelopen.
Soms lijkt de drempe zo hoog on te gaan maar als je eenmaal bezig bent is het toch wel leuk :)

Heb verder geen idee welke evenementen er zijn, al gaan wij 9 mei wel de struintocht wandelen. We gaan dan 9km een route lopen op gps.