Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:09

Ja, diezelfde avond mocht hij weer naar huis.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:33

Wij hebben eergisteren de carporal gestopt en nu loopt hij dus weer verschrikkelijk..
Kan het zijn dat librela samen met caporal beter gaat?
Zijn er meer mensen die dit samen geven?
Anders raken we ondertussen op een punt dat ik me afvraag hoe leuk het nog voor hem is..

Edit: dierenarts raadt de combinatie af

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:11

Ik gebruik het samen met Rimadyl. Dat raden mijn dierenarts aan omdat het een ontstekingsremmer is en Librela enkel een pijnstiller. Je wildst de ontsteking weg of laag blijft, want dat verslechterd de artrose ook weer.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:18

Ja, anders ga ik illegaal wel carporal regelen.
Als ze het niet willen geven

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:20

Muze schreef:
Ja, anders ga ik illegaal wel carporal regelen.
Als ze het niet willen geven



Als jouw hond het er goed op doet, ondanks de DA het afraadt en je ervaart geen nare bijwerkingen zou ik er mee door blijven gaan (illegaal regelen ). Snap dat ze volgens protocol en richtlijnen werken, maar soms moet je buiten de “ lijntjes kleuren “ als er geen andere optie is

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:26

Of anders andere dierenarts raadplegen? Of nogmaals met je dierenarts overleggen? De meningen over een ontstekingsremmer ernaast zijn blijkbaar verdeeld.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:42

Ze belt me morgen terug. Ik wil t gewoon hebben, hij is 12,5 en elke maand is een kadootje. T is niet dat hij 14 zal worden, en nog jaren schade gaat oplopen door medicatie.
Ik vind het té toevallig dat ie weer achteruit gaat na t stoppen ermee.

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:22

Muze schreef:
Ze belt me morgen terug. Ik wil t gewoon hebben, hij is 12,5 en elke maand is een kadootje. T is niet dat hij 14 zal worden, en nog jaren schade gaat oplopen door medicatie.
Ik vind het té toevallig dat ie weer achteruit gaat na t stoppen ermee.

Ik keek net even op de FB pagina over Librela ervaringen en daar zijn genoeg honden die er nog een ontstekingsremmer bij krijgen. Mijn hond krijgt die al een paar jaar, nu sinds een jaar de Librela erbij. Ze heeft er geen bijwerkingen van. Mocht haar situatie veranderen, dan heb ik daar vrede mee. Ze is inmiddels bijna 14 jaar. Ik wil leven toevoegen aan haar dagen, geen dagen aan haar leven. Maar in mijn geval was dit ook gewoon op aanraden van haar dierenarts. Die ziet haar enkele maand.

Hoop dat je het voor elkaar krijgt.

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:40

Mijn hond kreeg er eerst ook Metacam / corporal bij ( elkaar afgewisseld) . Onze dierenarts heeft hier nooit moeilijk over gedaan. 1 tijd zelfs nog tramadol. Dit hebben we op den duur allemaal kunnen afbouwen. Als ze t niet wil geven zou ik aangeven dat je een second opinion aan wil vragen. Lees ook maar eens mee in de Librela Facebook groep; wordt vaak samen gebruikt

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:44

Ja, dat had ik idd gelezen.
Denk dat de arts die mij morgen terug belt niet zo moeilijk doet..

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:03

Opgelost, onze vaste dierenarts vond het geen probleem, mocht t gewoon komen halen..

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:32

Muze schreef:
Opgelost, onze vaste dierenarts vond het geen probleem, mocht t gewoon komen halen..

Gelukkig maar! Zou ook raar zijn als het niet zo was. Hopelijk voelt hij zich hiermee snel weer een stuk beter.

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 11:08

Lotus kreeg cimalgex samen met de Librela...

Maar tot mijn grote verdriet hebben we afgelopen maandag afscheid moeten nemen van Lotus, ze heeft door de Librela nog ruim 14 maanden extra gehad....

Ik heb nu geen honden meer op de librela, ik hoop voor alle honden die het krijgen dat ze er echt heel veel profijt bij mogen hebben, voor 2 van mijn honden heeft het echt heel veel betekend...

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 11:30

kimmie261 schreef:
Lotus kreeg cimalgex samen met de Librela...

Maar tot mijn grote verdriet hebben we afgelopen maandag afscheid moeten nemen van Lotus, ze heeft door de Librela nog ruim 14 maanden extra gehad....

Ik heb nu geen honden meer op de librela, ik hoop voor alle honden die het krijgen dat ze er echt heel veel profijt bij mogen hebben, voor 2 van mijn honden heeft het echt heel veel betekend...

Sterkte. Het is een mooie toevoeging.
Hier geen hond op lebrela maar een kat op solensia

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 11:32

Sterkte Kimmie261. Fijn dat ze nog zo'n goede tijd heeft gehad. :(:)

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 11:34

Voor mijn hondje houd het helaas ook op. Ik zie de levensvreugde en blije hond niet meer..

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 11:35

Ah wat verdrietig allemaal... jij ook sterkte Jester_

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 13:00

Och wat een verdrietige updates…
Sterkte beiden.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 13:23

Wat naar, sterker kimmie en Lisa.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 14:40

Heel veel sterkte Jester en Kimmie!

Hier een hond die nog heel erg graag wil, maar waarbij de Librela niet genoeg doet. Dus dinsdag in overleg met de dierenarts.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:48

Vanmorgen de dierenarts gebeld, heeft nu gabapentine gekregen icm de rimadyl.

Mijn dierenarts zei dat rimadyl en librela eigenlijk ook niet samen moesten, meer omdat het heel belastend is en eigenlijk alleen de librela voldoende moet zijn, maar dat was het voor mijn hond niet en ze gaf ook aan ja beter iets dan niets.

Vind het heel lastig want voor mijn gevoel was het eigenlijk wel klaar en goed zo, maar iedereen om me heen hoor je dan weer ah maar hij is soms nog zo blij en misschien kan je nog wat anders proberen. Allemaal heel lief bedoeld maar ik word er alleen maar onzeker van en krijg er bijna een schuldgevoel van, terwijl ik er echt alles aan gedaan heb. Dus nu kijken we dit nog maar weer aan maar leef je zo in onzekerheid, hele dagen tranen

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:11

Ja wat ik al eerder schreef, mijn hond krijgt Rimadyl en Librela op aanraden van mijn dierenartsen. Juist omdat Rimadyl een ontstekingsremmer is en Librela niet en je wil de ontsteking van het gewricht wel blijven bestrijden. Ze doet goed op beide, geen bijwerkingen dus prima.

Wanneer leven lijden wordt kan ik natuurlijk niet bepalen voor een andere hond. Die van mij komt maandelijks op consult dus ik hoop samen met haar behandeld artsen wel in te kunnen schatten wanneer het ophoudt.

Ik hoop dat het een positieve werking heeft op het welzijn van je hond en wens je wijsheid in deze altijd lastige beslissingen.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:30

Oei ik begrijp het helemaal, het is toch prima om dit als laatste te proberen en anders is het prima zo. Dan heb je er alles aan gedaan toch?

Zo heeft mijn dame een naar hoestje en van het voorjaar was het zo erg dat ze snachts me soms wakker maakte dat ik het eigenlijk niet dierwaardig vond. Uiteindelijk hebben we een medicatie combinatie gevonden wat goed gaat maar in die periode zei ik ook; anders is het mooi geweest. En de mensen om mij heen vonden haar nog te goed en ik herken je onzekerheid.
Maar jij ziet je hond het meeste en veel andere maar een korte tijd en vaak niet eens elke dag… dus kunnen zij wel een reële inschatting maken?

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:47

Nee dat is zeker waar. En als zij komen staat ze op, rent ze er nog blij heen. Maarja dat is allemaal zo tijdelijk. Vanmiddag ging ik naar een ander bos en heeft ze echt een kwartier voorop gerend en blij geweest. Terwijl ik vanmorgen nog weer met tranen op haar stond te wachten omdat het allemaal niet wilde lukken dat lopen. Als ze echt continue mank zijn maakt dat het ook weer makkelijker. En ze eet en drinkt verder nog goed, maargoed we gaan het aankijken. Wie weet doet het nog wel een poosje goed en zo niet, kan ik echt zeggen dat ik alles geprobeerd heb.

Ik heb altijd gezegd dat ik niet te laat wil zijn, liever een week te vroeg dan een maand te laat. En ik denk ook dat me dat gaat lukken. Het is niet dat ze lijd, maar het leven is niet leuk meer. Misschien brengt het nog iets vreugde zo

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 13:30

Ik meld mij ook. Mijn oersterke 12 jarige niet te stoppen melchelse herder teef vertoonde de laatste tijd wat gedragingen waardoor ik begin te twijfelen of ze niet wat last van haar rug had. Het waren kleine dingetjes die erin slopen en die ook met de ouderdom te maken konden hebben, maar toch voor de zekerheid haar rug op de foto laten zetten. Inderdaad spondylose en een vergroeid bekken.
Aangezien ik vorig jaar mijn Duitse herder heb laten inslapen, en hij leed aan extreme spondylose, wilde ik niet te lang kloten met orale medicatie. Ik had haar het weekend mijn Tramadol gegeven omdat ze opeens gilde toen ze een knuffel kreeg, maar dit leek ook niet veel te doen. Ook heeft een ze een zwakke maag, dus iedere dag pijnstillers was niet mijn eerste keuze.

Wat een wonderspul. Maandag is ze ingespoten, woensdag had ik een compleet andere hond. Ze gedroeg haarzelf als een jonge pup en speelde aan 1 stuk door. Helaas is het wel een beetje "alles of niets" hond, als ze haarzelf goed voelt gaat ze aan en loopt ze ver over haar grenzen heen. Vandaag heeft ze dus wat last met het optillen van haar staart, haar stuitje is pijnlijk :(:). Straks krijgt ze dus wel nog wat pijnstiller erbij.
Verder gaan we niet veel doen aan extra rust, daar is het de hond niet voor. Ze gaat in ochtend mee naar stal, en de rest van de dag slaapt ze. De dierenarts gaf ook al aan dat je dit soort honden beter hun leven kan laten leiden dan ze rustig houden, want dat is gewoon geen optie.
Afbeelding
Gelukkig kan ze ook nog wel goed slapen.