Wat dragen jullie honden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nijnthju
Berichten: 540
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:04

Ha dames!

Ik zoek voor onze Kelpie een gave leren halsband. Hebben jullie tips/ideeën wat gaaf zou staan? Of goede webshops?
Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:12

Depende ahh staat echt tof, blij dat jullie er blij mee zijn!

nijnthju schreef:
Ha dames!

Ik zoek voor onze Kelpie een gave leren halsband. Hebben jullie tips/ideeën wat gaaf zou staan? Of goede webshops?
[ [url=m/2QqULn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bootshundtauhalsband op Instagram of Facebook, ze maakt enorm mooie dingen, simpeler maar kan ook naar wens afbeeldingen erop schilderen etc :) Wel wat scrollen tussen het paracord maar zeker waard om even te kijken imo!

fjordjes

Berichten: 12066
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:15

Een leren halsband, die heeft hij altijd om en met uitlaten een Y tuig


Afbeelding

Het merk weet ik even niet meer

Myfairytale
Berichten: 5418
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:47

fjordjes schreef:
Een leren halsband, die heeft hij altijd om en met uitlaten een Y tuig


[ [url=m/5PrlaZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het merk weet ik even niet meer


Zo te zien een Petlando? :)

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:11

nijnthju schreef:
Ha dames!

Ik zoek voor onze Kelpie een gave leren halsband. Hebben jullie tips/ideeën wat gaaf zou staan? Of goede webshops?
[ [url=m/2QqULn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tribe of Three & dog with a mission vind ik heeeeele gave sets hebben! Moet wel net je smaak zijn natuurlijk :)

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 23:10

Zo leuk hoe goed dit topic gaat :D
Ik heb zojuist mijn paracord halsband binnen gekregen <3 had er extra touw bij gekregen om zelf om mijn riem te knopen, best verslavend hoe dat werkt :o misschien moet ik ook eens wat paracord aanschaffen O:)

Ben ontzettend blij met dit setje zo <3
Halsband heb ik wel iets te krap aangekocht dus hopen dat zijn nek niet veel meer groeit :( maar goed eigen schuld, had helemaal strak gemeten om zijn nek maar een halsband moet natuurlijk niet helemaal strak zitten :+ maar gelukkig heeft ie meerdere gaatjes. En evt kan er later nog een langer leren stukje in. Maar wel dom van me :=

Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:34

Heel mooi zo, dat kan Helmy wel! En je riem is ook gaaf geworden :D

En euh ja, Paracord is heel verslavend :+ Ooit voor de lol wat gekocht en nu een hele verzameling kleuren liggen. Maar het is wel een hele leuke hobby!

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:30

Hier moesten ze gister weer hun regenjassen(Pomppa) aan en tot nu toe zijn dat degene die het beste waterdicht zijn.

Pomppa Sade

Afbeelding

Pomppa Kevyt

Afbeelding

Pomppa Perus
Afbeelding

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 17:41

Zijn er hier ook mensen die goede regenjassen kennen die de hond volledig bedekken behalve kop, staart en geslachtsdeel :+ ?
Ik zou zo graag in de gietregen Pinto willen inpakken om te wandelen zodat het niet zo’n gedoe is om alles droog te maken :’) bestaat dat? Zo ja, wat zijn fijne jassen? Nu met de dierendag kortingen op veel plekken is nu misschien wel een goed moment om het aan te schaffen.
En ook schoentjes wil ik het liefst voor eronder en voor naar het bos zodat zijn pootjes niet elke keer heel vies zijn / op sommige momenten is dat gewoon onhandig. Zijn daar nog aanraders voor? Of is dit eigenlijk helemaal niet prettig voor een hond om vaak aan te hebben? (Vaak alsin als we naar het bos gaan of als het enorm heeft geregend en ik geen tijd heb om hem erna helemaal af te spoelen en droog te blazen).

CupCakes_

Berichten: 3361
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:42

noox schreef:
Zijn er hier ook mensen die goede regenjassen kennen die de hond volledig bedekken behalve kop, staart en geslachtsdeel :+ ?
Ik zou zo graag in de gietregen Pinto willen inpakken om te wandelen zodat het niet zo’n gedoe is om alles droog te maken :’) bestaat dat? Zo ja, wat zijn fijne jassen? Nu met de dierendag kortingen op veel plekken is nu misschien wel een goed moment om het aan te schaffen.
En ook schoentjes wil ik het liefst voor eronder en voor naar het bos zodat zijn pootjes niet elke keer heel vies zijn / op sommige momenten is dat gewoon onhandig. Zijn daar nog aanraders voor? Of is dit eigenlijk helemaal niet prettig voor een hond om vaak aan te hebben? (Vaak alsin als we naar het bos gaan of als het enorm heeft geregend en ik geen tijd heb om hem erna helemaal af te spoelen en droog te blazen).


Nonstop dogwear heeft fijne regenjassen. De Fjord raincoat bijvoorbeeld.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:45

https://51degreesnorth.be/collections/d ... -dogcoats/

even scrollen naar beneden. Ik heb de rainy coat. Echt een topding! Bedekt de hele hond, ook de buik tot aan de geslachtsdelen wat handig is met mijn kleine cavjes als ze door de plassen lopen. Er zit ook een capuchon op indien nodig en een gaatje voor het ringetje van het tuig.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 17:57

Ik bedoel echt inclusief poten bedekt, aangezien daar nogal wat haar aan zit bij de mijne. Echt lange ‘mouwen’

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:01

noox schreef:
Ik bedoel echt inclusief poten bedekt, aangezien daar nogal wat haar aan zit bij de mijne. Echt lange ‘mouwen’


Hurtta heeft een overal!

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:06

Dit regentuig bevalt me heel goed. Noa valt een beetje tussen 2 maten in en heeft daarnaast een hoge staartaanzet waardoor alles wat op haar rug tot staart goed zit, verder te klein is qua bedekking, dus ik heb de grotere gekocht en een staartsplit erin gezet. Het is de ruffwear fuse en ik gebruik hem met regenweer onwijs veel.

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:14

noox schreef:
Ik bedoel echt inclusief poten bedekt, aangezien daar nogal wat haar aan zit bij de mijne. Echt lange ‘mouwen’


Of een badjas van dry up met poten eraan voor na de wandeling anders?

Edit:

Afbeelding

En voor tijdens de wandeling misschien iets van non stop? Die producten wordt ontwikkeld voor de actieve hond dus met beweging ed weet je in principe wel dat producten van hen netjes zitten normaliter, als het goed past. Al zijn merken als hurtta e.d. Ook zeker goed :)

En dan misschien zo een combi van spullen gebruiken. Qua bewegingsvrijheid lijkt me tijdens het wandelen de poten vrij houden dan wel handiger.

Ik wil zelf die dryup met poten ook eens proberen aangezien Arya ook langere haren aan de poten heeft en daar blijft ook veel zooi en nattigheid in hangen - droog ik nu met handdoek apart af voor de dryup cape om gaat.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:32

noox schreef:
Ik bedoel echt inclusief poten bedekt, aangezien daar nogal wat haar aan zit bij de mijne. Echt lange ‘mouwen’


die van 51degreesnorth heeft korte mouwen. Hurtta heeft een regenoverall. Ik heb hem ook, maar mijn cavjes dragen die niet graag.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:35

Ik ben zelf niet zo'n fan van de Non-Stop regenjas, hij paste hier bij beide honden niet heel top.
Hurtta vond ik veel fijner zitten hier!

Deze zou wellicht een optie zijn?
https://hurtta.com/products/downpour-suit

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:39

Ik heb nu deze net binnen gekregen. Van trixie. Ben benieuwd hoe die zich houd in regen

Afbeelding


Edit: oh ik lees nu pas dat je ooo met poten wilt

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:58

Ik heb voor 2 van mijn honden de downpour van hurtta, werken voldoende hier.

Afbeelding

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:07

Ik heb de rainblocker van Hurtta voor beide.
Afbeelding

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 23:11

Kan zeker Hurtta aanraden! Hier de Monsoon Coat (beter waterdicht dan mijn eigen regenjas ;( :') ), en zij hebben ook een jas waarbij de voorpoten ook bedekt zijn, en ook een overall voor de 4 poten!

Warboel
Berichten: 14703
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 23:33

EllaBellaah schreef:
Hoi allemaal,

Heeft hier iemand ervaring met Anny-X tuigjes? Ik ben voor mijn hond met rug problemen opzoek naar een fijn tuigje. Voorheen had ik een DogCopenhagen, maar die knelt op de één of andere manier in zijn rug als er eens wat druk op de riem komt te staan. Nu heb ik een Hurtha tuigje wat opzich goed past en nergens drukt, maar wel ontzettend schuift. Volgens de site van Anny-X zouden de tuigjes geschikt moeten zijn voor honden met rug problemen omdat het de druk goed verdeelt, maar is dat in de praktijk ook zo?


Ik heb een AnnyX, wel de anti ontsnappingsvariant. Niet omdat m’n hond zo’n ontsnapper is maar dat soort tuigen zitten bij haar het beste. Ik vind ‘m echt heel erg fijn :j hij zit echt mooi bij d’r, ondanks dat ze een awkward lange dunne slungel is :+ hij schuift niet, en ze beweegt er heel erg fijn mee.

Afbeelding

——

Ik zag ineens m’n gemaakte tags langskomen :D thanks curse!
Voor Otje zelf heb ik deze:

Afbeelding

Afbeelding

En laatst deze gemaakt voor iemand:

Afbeelding

Heb vandaag Ot dr nieuwe regenjas goed kunnen testen iig, hij is waterdicht :D
Ot had niet zo’n zin om naar buiten te gaan vandaag :+

Afbeelding

viphorse

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:07

Wij hebben sinds gister voor beide honden een dryup cape . Ik heb ook nog de rambo in bestelling staan voor de oudste omdat het een viezerik is dus ik denk dat die van hem vaak gewassen moet worden .
Afbeelding

Inmiddels ook contact gehad over de mag tuigen maar waarschijnlijk gaan die ons niet passen omdat ze best ver naar voren schijnen te liggen en ze hebben momenteel erg lange levertijd. Ik heb de tip gehad voor bullybillows tuigen en ben daar nu voor aan het kijken

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:23

Hallo daar, mag ik mijn vraag ook stellen? Heb het topic al wel doorgeneusd hoor! Maar ik blijf moeite hebben met lange(re) teksten.

Mera heeft nog steeds het oude Dog Copenhagen tuig (Comfort Walk) van Arya :Y) Maar we zijn toe aan wat anders, plus het oog wilt ook wat dus we gaan naar paars. Bodhi heeft een leren halsband met een trixie ''anti-trek-tuig'' en daar wil ik ook vanaf. Ik loop nu met 1m lijnen en af en toe met de 5m - maar nu Bo zich rustiger op straat voelt begint hij meer te snuffelen en die ruimte wil ik geven. (lang verhaal, sommige kennen het wellicht)

Mijn winkelmandje ziet er op dit moment als volgt uit:
2x Comfort Walk Air Dog Copenhagen tuig.
2x Urban Trail Leash
2x Urban stijl halsband (die urban is te breed)
De kleuren worden Paars & Blauw. Bijpassend had ik al de paarse orbilock en de witte orbilock (al twijfel ik of ik een blauwe neem *\%/* )

Iemand ervaring met de Walk Air versus de Comfort Walk en dan met name bij grote honden? Foto?

Daarbij heb ik gezien dat mijn penningen aan het eind van hun latijn zijn. Ik zag iets langs komen over versemunt.com? Zijn er nog meer bedrijven die geadviseerd kunnen worden? En ervaringen met versemunt? Penningen moeten tegen bewegen en regen/water kunnen :P

Daarbij overweeg ik voor de extreem natte wandelrondes en straks op vakantie te kijken naar regenjasjes. Nu heeft Bo een gewoon een behoorlijk pak haar en ik wil niet dat hij als een straalkachel onder een jasje loopt. Is er iemand die daar advies over kan geven? Ik heb gewoon geen kennis op dat gebied. Maar het is puur om ze niet zeikesnat te laten regenen. Als t onzin is dan is het onzin en laat ik het idee varen. (ik zoek zelf ook nog een fijne jas, haha).

Dus wie oh wie kan me wat advies geven?

Voor de beeldvorming:

Afbeelding

CupCakes_

Berichten: 3361
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:59

xDenies, zoek op instagram even naar goldencody. Zij heeft de walk air in het rood en Cody is wel formaat Bodhi. Toen Jip uit zijn Walk Air gegroeid was, vond ik wel dat je deze minder goed zag door als dat haar.
Daarnaast heeft Non-stop fijne regenjasjes. Ik ga zelf de Fjord raincoat aanschaffen voor Jip, maar wat ik ervan gehoord heb is alleen maar positief. :j