Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:35

FlorienM schreef:
Oh wat vind ik zwarte herders toch prachtige verschijningen, lijkt zo uit een film.

Even een vraag: wij hebben in de achtertuin een looppad met kiezels, nu ligt Nacho constant op dat pad op de steentjes te kauwen... Hij slikt ze gelukkig niet door maar brengt ze bijvoorbeeld wel naar binnen in zn mand. Nu lijkt me dit super slecht voor de tanden dus ik wil er wel vanaf, iemand tips? Hij weet dat het niet mag dus slurpt er snel een naar binnen als we niet kijken. Verveling lijkt het me ook niet want na een wandeling of spelen lijkt het wel alsof hij er eens even lekker voor gaat liggen.


Mijn HF is ook dol op stenen. Ik heb het opgegeven het hem af te leren hoewel ik ook denk dat het slecht voor zijn tanden is.
Op dit moment heb ik er niet zo'n last meer van, maar ik heb in het buitengebied gewoond met een groot erf en hij groef altijd stenen op en speelde ermee of kauwde erop.
Enige wat ik uiteindelijk kon doen was er geen aandacht aan besteden. Want als er aandacht kwam voor de steen, in welke vorm dan ook, werd het ding helemaal heilig :D
Dus ik heb niet echt een advies voor je, maar dit is mijn ervaring...

Oh Muiz wat een dropje <3

Edit: Mijn hond heeft sowieso iets met kauwen/bijten en als pup at hij alles op, dus speelgoed werd verboden.
Hij heeft nu een hertengewei waar hij zich op kan uitleven en in het bos kauwt hij graag op stokken.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:18

Nikass

Ja dat is heel herkenbaar heb wel eens foto's gemaakt op agility wedstrijden en sommige honden waren het allang kwijt voordat ze ook maar mochten starten.

Slim om te werken aan het wachten en negeren. Tenno is zo met springen als hij een andere ziet springen word hij al driftig dus zoek ik dat op en laat ik hem wachten, kalm zijn en aandacht op mij doet hij dat goed mag hij ook springen. Dat was flink pittig in het begin maar hij doet dat steeds beter :j

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:36

Mijn hond hoefde geen aandacht voor mij te hebben tijdens het wachten, maar trainde op rust, negeren, uit je dak gaan is helemaal niet nodig... ;)
Maar wat jij doet klinkt ook goed!

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:59

Oooh wat een leuk topic *\o/* Zoveel mooie herders <3

Ik heb een oud duitse; Nova. Samen reizen we fulltime door Europa in onze bus. Ze is mijn beste reismaatje!


Afbeelding


Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 23:01

Wat gaaf winnie!

Hier vind ik het ook belangrijk dat de hond rust bewaart tijdens het wachten met behendigheid. Bo vindt het erg leuk om alle andere honden uit te dagen tot spel. En ik wil dat ze gewoon lekker gaat zitten of liggen. Ze heeft er alleen het geduld niet voor. De aanhouder wint zullen we maar zeggen

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 00:02

@Winnie je reist continue rond? Wat een leven, wat doe je voor de kost? En wat leuk je hond altijd bij je & mee <3

Hier gelukkig geen stenen - fetisj. Wel ballen. In alle vormen en maten. Tanden van de dames zijn ook al flink afgesleten... :o

Ik heb echte huis-tuin-en-keuken-honden. Wel puppy trainingen mee gedaan, had ook altijd het idee er meer mee te gaan doen maar Gretha, onze herder, was zo vreselijk wagenziek tot een jaar of 2 dat naar training toe gaan in de auto echt een crime was ze kotste altijd alles onder. Heel zielig. Dus daar ben ik na de puppytraining mee gestopt.
Nu zit ze het liefst de hele dag in een auto :+

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 07:41

Gaaf winnie
Waar zit je nu?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:53

winnie03 schreef:
Oooh wat een leuk topic *\o/* Zoveel mooie herders <3

Ik heb een oud duitse; Nova. Samen reizen we fulltime door Europa in onze bus. Ze is mijn beste reismaatje!


[ [url=m/RliJse.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/T0hwGW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wat cool 8-)
Welke landen heb je allemaal al aangedaan? En ben je overal welkom met je hond?

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:23

Aaah dank jullie wel! <3

We hebben inmiddels een heel groot deel van Europa gezien <3 Ik zit momenteel in Spanje en ben me aan het opmaken om langzaam richting Griekenland te gaan rijden gedurende de rest van het jaar.

Ik doe verschillende dingen voor de kost. Ik werk online voor een nederlands bedrijf als opleidingsontwikkelaar, heb een eigen coaching bedrijf, ik schrijf artikelen voor magazines en beleg wat :) Verdient genoeg om dit fulltime te kunnen doen!

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:34

Wat gaaf zeg!

LaPluche

Berichten: 1982
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:37

@winnie03 , je hebt er een volger bij hoor.
Zeur ik als ik zeg dat ik het leuk vind als je zeg waar je bent op dat moment??? Dan kan ik zo nu en dan eens kijken waar je precies zit.
Ik wil graag een oude finca in Spanje kopen binnen nu en 2 jaar.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:48

Leuk topic!!!

Ik ben opgegroeid met een kruising Mechelse herder X Schotse Collie. Dat was echt mijn allerbeste vriend en zijn foto’s hangen nog steeds bij mij en mijn ouders in huis.

Afbeelding

Afgelopen maart hebben we ons nieuwe vriendje voor het leven mogen ophalen. Een kruising Duitse X Australische herder maar die Aussie zie je niet echt terug hoor, hij lijk 100% op z’n Duitse moeder. Bowi is nu bijna 7 maandjes.

Afbeelding

Afbeelding

Wat een poeperd hè! Super sociaal alleen soms iets te enthousiast. Daar moeten we ook nog wel wat aan werken. Enthousiast is leuk maar hij moet zich wel beheersen.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:54

Dat overenthousiaste en sensibele is wel een dingetje bij herders ja *\%/* <3

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:17

Niet alleen bij herders. Aussies kunnen er ook wat vab

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:20

Zijn toch ook herders ;)

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:22

Dat is wel fijn met de kruising rottweiler wel enthousiast niet sensibel.
Al denk ik dat de HH sowieso wat rustiger is.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:24

Ja Aussies zijn toch de australische border collies?

Als het zo uitpakt is dat prettig DuoPenotti.

Nou moet ik zeggen, mijn border x mechelaartje zou natuurlijk hyper nerveus, gevoelig etc moeten zijn maar die is eigenlijk heel relaxed :+ totdat ze balletjes ziet :')

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:26

Haha
Balletjes is de jack Russell Hier gek op.
Kaj pakt de bal echt om te klieren.
En als de Jr dan niet reageert gaat hij echt de bal zowat in haar mond stoppen zodat ze moet afpakken.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:03

Sjira wat een toffe hond waar je mee bent opgegroeid. Kan me zo goed voorstellen dat dat je beste vriend was.
Ik vind dat soort kruisingen ook echt superleuk.
Hier in de omgeving loopt iemand met een Tervurens x collie x Aussie, ik smelt altijd als ik die hond zie.

KittyDylan

Berichten: 8890
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:10

Wij hebben een halve herder. Moeder is 75% Mechelse Herder, 25% Tervuerense Herder. Vader 50% Syberische Husky, 50% Argentijnse Dog.
Als een jarige hond
Afbeelding
Vorig jaar als 6 jarige
Afbeelding

Hij was met 2 al tamelijk grijs. Iedereen denk altijd dat het een oude hond is. Nu is hij 7.
Vroeger mantrailen mee gedaan. Maar Lei raakt heel gauw gestressed, en uiteindelijk mee gestopt. Als je hem met rust laat is het een hele rustige hond. Wel een brombeer. Slaapt en eet het liefste de hele dag.
Hij is heel gevoelig dus. Als de sfeer gespannen is, is hij dat ook ontzettend. Gelukkig verder erg vriendelijk, en zolang je voer bij hebt doet hij je helemaal niets :Y)

JoukjeV

Berichten: 352
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:20

Wij hebben een Oost Europese herder van nu 5 jaar oud. Is als pup bij ons gekomen vanuit de Oekraïne.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erin_89

Berichten: 235
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:22

Hier een hele trotse eigenaresse van een mechelse herder x schotse collie.
Roxy is nu 3,5 jaar jong.
Heerlijke hond met een sterk karakter, madam weet wat ze wil en wat ze niet wil. Wel is ze een erg gevoelig hondje maar mijn aller grootste vriendin. Heb een tijd met haar gespeurd maar dat ligt voor nu even stil, we genieten vooral van een flinke wandeling.
Afbeelding

Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:13

Bedankt voor de complimenten iedereen! <3
Ik fotografeer zelf en Floyd is altijd een goed model, haha.

Wauw Winnie, wat een droom zeg! Ik ga je ook volgen.

Joukje, ook een hele gave hond zeg.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:57

JoukjeV schreef:
Wij hebben een Oost Europese herder van nu 5 jaar oud. Is als pup bij ons gekomen vanuit de Oekraïne.
[ [url=m/v113c5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BKzLlj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/o5Ms1J.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is dat een in Nederland erkend ras? Kun je wat meer over het ras vertellen?

JoukjeV

Berichten: 352
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:05

Het ras is pas sinds kort erkend door de RvB.
Onze hond was de 5e of 6e in Nederland, inmiddels zijn het er al heel veel meer.
Voor uitgebreide info kun je een kijkje nemen op de Facebook pagina die is gemaakt voor dit ras. Hier staat heel veel op en kun je vragen stellen die vervolgens uitgebreid worden beantwoord.

https://m.facebook.com/groups/542687329 ... p_activity