Opzoek naar een kitten! *volg*

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6650
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:06

Suzywuzy schreef:
Blue_flower schreef:
Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Heb je je verdiept in de kosten van enten, chippen, ontvlooien en ontwormen?

Yesss, geleerd in de lessen, en dat is zeker geen 200 bij elkaar.



Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn 2 keer enten is 2 x €48 en dan nog het paspoort want ook daar moet je voor betalen.

Chippen is rond de €40

Ontvlooien rond de €5
Ontwormen is rond de €5

Dan zit je al op 246 euro en dan moeten ze nog eten en alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:58

Blue_flower schreef:
Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Heb je je verdiept in de kosten van enten, chippen, ontvlooien en ontwormen?

Yesss, geleerd in de lessen, en dat is zeker geen 200 bij elkaar.[/quote]


Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn 2 keer enten is 2 x €48 en dan nog het paspoort want ook daar moet je voor betalen.

Chippen is rond de €40

Ontvlooien rond de €5
Ontwormen is rond de €5

Dan zit je al op 246 euro en dan moeten ze nog eten en alles.[/quote]
chippen is van 20 tot 40, daarnaast verschilt het heel erg per dierenarts en zonder paspoort is het 136 euro. Waar komt die 246 nou vandaan? Een paspoort is zeker niet zo duur

Kidde
Berichten: 3480
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:14

xoranlover schreef:
Suzywuzy schreef:

Yesss, geleerd in de lessen, en dat is zeker geen 200 bij elkaar.



Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn 2 keer enten is 2 x €48 en dan nog het paspoort want ook daar moet je voor betalen.

Chippen is rond de €40

Ontvlooien rond de €5
Ontwormen is rond de €5

Dan zit je al op 246 euro en dan moeten ze nog eten en alles.


Alleen de katten waar het om ging worden alleen ontwormd, dus ze zijn alsnog veel te duur

ElCamino

Berichten: 8948
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:19

Mijn ervaring was dat een oudere kat uit een asiel altijd wel wát mankeerde, blaasdieet of andere dingetjes. En er was altijd wel iets niet goed of aan de hand.

Toen via Catty's Angels een poes uit Roemenie geadopteerd, van 8 jaar oud. Beestje ging naar de dierenarts voor het gebitje en bleek een tumor te hebben dus ingeslapen. Daarna wilde ik daar weer een katje adopteren maar toen was opeens mijn flat niet kat-proof meer.... dus Catty's Angels ga ik niet meer heen.

Daarna via MP een katje uit Rusland gevonden, 2 jaar en die is alweer 2 jaar hier bij mij....Deze dame haalde ook zwervertjes uit Rusland en voor 100 euro had ik Maluki.

Ik begin ook niet aan kittens, buiten de bizarre prijzen verdienen andere katten ook een plekje.
En het is dat de asiels geen goede match hadden voor mij anders haalde ik ze hier in NL uit het asiel.

Druif_01

Berichten: 8855
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:19

Wij hebben onze eerste kitten via marktplaats gekocht voor 150 euro, zij was alleen ontwormd en ontvlooit.

Onze tweede hebben we uit het asiel gehaald, daar hebben we 180 euro voor betaald en hij was kant en klaar ;)

Momenteel is niet de beste tijd om te kijken voor een kitten gezien de Corona gekte, maar als het niet te duur mag zijn zou ik toch voor een asiel gaan. Daar zijn ze in verhouding goedkoper.

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:34

cissy schreef:
Ik vang katten/kittens op voor stichting Superkatten. Wij hebben momenteel 2 nestjes bij opvanggezinnen zitten die straks gepromoot gaan worden op FB en/of de website. Alles wordt bij ons ge-ent, ontwormd, ontvlooid, gechipt en geholpen en de adoptiebijdrage is niet te hoog.
Het kittenseizoen is net begonnen dus er komen er straks meer. De prijzen op MP zijn te belachelijk voor woorden!

Ik heb zelf 2jr geleden een kitten uit Spanje gehaald bij St Kittenpaws, dat is een NL gezin wat daar woont en kittens vd straat redt en zorgt voor nieuwe huisjes. Die stichting kan wel wat support hebben want ze krijgen geen subsidie en ze doen enorm hun best om de kittens te helpen daar.
Mijn kater is een enorm mooi dier geworden.

[ [url=m/uWa3uM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha wat grappig, ik wilde ook Superkatten noemen, ben er ook jaren 'vrijwilliger' geweest. :D

En ik volg, ben benieuwd wat voor kat je neemt, TS!

xoranlover

Berichten: 6650
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:41

Suzywuzy schreef:
xoranlover schreef:

Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn 2 keer enten is 2 x €48 en dan nog het paspoort want ook daar moet je voor betalen.

Chippen is rond de €40

Ontvlooien rond de €5
Ontwormen is rond de €5

Dan zit je al op 246 euro en dan moeten ze nog eten en alles.

chippen is van 20 tot 40, daarnaast verschilt het heel erg per dierenarts en zonder paspoort is het 136 euro. Waar komt die 246 nou vandaan? Een paspoort is zeker niet zo duur


Tikfoutje moet 146 en paspoort is afhankelijk of het Nederlands paspoort of europees is. Als een dierenarts ent zonder dat je een paspoort meegeeft zou ik me toch eens heel goed achter de ore krabben. Buiten dat moeders en kittens moeten eten. Dat kost ook geld. Chip moet geregistreerd worden. Daar zitten ook kosten aan. (Ik kan het weten als fokker)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:46

Suzywuzy schreef:
xTammyy schreef:
Ik zou eens kijken bij asiel Hokazo in Uden. Die hebben altijd enorm veel katten en ook elk jaar weer honderden kittens helaas.
Zelf ben ik tegen het vermeerderen van dieren omdat er al zo veel zijn. Kijk dus alsjeblieft bij asiels en niet bij broodfokkers of 'voor de leuk' fokkers.

Ja asiels zijn ook ons eerste keuze! En danku voor je suggestie :)

Asiel of kattenopvang is een goede keuze. Wat je daar betaalt is de prijs van gezondheidscheck, inenten, ontwormen en castratie. Dus het kitten zelf is eigenlijk gratis, en zij zijn zeker dat hij medisch de goede start gehad heeft.

Anoniem

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:43

Zojuist net met mijn moeder gesproken, eerst wou ze niet een kitten uit een buitenlandse opvang/asiel. Nu staat ze er toch voor open :D, alleen mijn vader vindt het niet zo fijn dat het uit een ander land komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:46

ElCamino schreef:
Mijn ervaring was dat een oudere kat uit een asiel altijd wel wát mankeerde, blaasdieet of andere dingetjes. En er was altijd wel iets niet goed of aan de hand.

Toen via Catty's Angels een poes uit Roemenie geadopteerd, van 8 jaar oud. Beestje ging naar de dierenarts voor het gebitje en bleek een tumor te hebben dus ingeslapen. Daarna wilde ik daar weer een katje adopteren maar toen was opeens mijn flat niet kat-proof meer.... dus Catty's Angels ga ik niet meer heen.

Daarna via MP een katje uit Rusland gevonden, 2 jaar en die is alweer 2 jaar hier bij mij....Deze dame haalde ook zwervertjes uit Rusland en voor 100 euro had ik Maluki.

Ik begin ook niet aan kittens, buiten de bizarre prijzen verdienen andere katten ook een plekje.
En het is dat de asiels geen goede match hadden voor mij anders haalde ik ze hier in NL uit het asiel.

Wat zielig van de kat die je in moest slapen. Y;(

cissy

Berichten: 19866
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:03

BriPi schreef:
Haha wat grappig, ik wilde ook Superkatten noemen, ben er ook jaren 'vrijwilliger' geweest. :D

En ik volg, ben benieuwd wat voor kat je neemt, TS!


Ik begon als opvang, word er langzaam steeds meer erbij betrokken
Wel leuk hoor en enorm dankbaar werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:25

**Update**
We hebben 2 kittens op het oog uit Kreta!! We hebben voor eentje al contact gezocht. Nu hopen dat het wat wordt :o

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:34

Hey!
Wij hebben ook nog wel een nestje, 4 kleintjes. Ze kosten 100 per stuk worden volgende week ontvlooit. Zijn nu 4/5 weken(moet even in de agenda kijken, het gaat zo snel met ze!) Dus kunnen met 4/3 weken weg. Gefen graag kusjes en zijn super lief. De moeder kat is ook een lieverdje. Afbeelding dit was een paar dagen na de geboorte. En hier de moeder, speedy, de voorste. En de achterste is de vader.
Afbeelding
Ze wonen wel in haskerhorne.
Ik hoor het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:01

mirna6308 schreef:
Hey!
Wij hebben ook nog wel een nestje, 4 kleintjes. Ze kosten 100 per stuk worden volgende week ontvlooit. Zijn nu 4/5 weken(moet even in de agenda kijken, het gaat zo snel met ze!) Dus kunnen met 4/3 weken weg. Gefen graag kusjes en zijn super lief. De moeder kat is ook een lieverdje. [ [url=m/ZzE5iu.jpg]Afbeelding[/url] ] dit was een paar dagen na de geboorte. En hier de moeder, speedy, de voorste. En de achterste is de vader.
[ [url=m/c0WXI0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze wonen wel in haskerhorne.
Ik hoor het wel.

Ten eerste gefeliciteerd met uw nestje!! ze zien er allemaal hartstikke leuk uit, ten tweede op het moment hebben wij nu 2 kittens in het oog. Dus daar gaan we eerst naar kijken.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:33

Suzywuzy schreef:
mirna6308 schreef:
Hey!
Wij hebben ook nog wel een nestje, 4 kleintjes. Ze kosten 100 per stuk worden volgende week ontvlooit. Zijn nu 4/5 weken(moet even in de agenda kijken, het gaat zo snel met ze!) Dus kunnen met 4/3 weken weg. Gefen graag kusjes en zijn super lief. De moeder kat is ook een lieverdje. [ [url=m/ZzE5iu.jpg]Afbeelding[/url] ] dit was een paar dagen na de geboorte. En hier de moeder, speedy, de voorste. En de achterste is de vader.
[ [url=m/c0WXI0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze wonen wel in haskerhorne.
Ik hoor het wel.

Ten eerste gefeliciteerd met uw nestje!! ze zien er allemaal hartstikke leuk uit, ten tweede op het moment hebben wij nu 2 kittens in het oog. Dus daar gaan we eerst naar kijken.

Ja prima, ik hoor het wel... het zijn echt leukerds <3 !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:35

***Update***
We gaan nu een adoptieformulier invullen!!! *\o/* , er zullen vast tientallen hebben gereageerd. Ik hoop het zo dat wij kennis mogen maken.

Jis_

Berichten: 11680
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:44

KimD schreef:
asjemenou schreef:

Ik ken weinig boerderijkittens die ontwormd zijn, laat staan geënt of gechipt.
En 15 weken verzorging? De kinderen zullen er vast wat mee geknuffeld hebben, maar meer verzorging hebben ze meestal niet.
Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar vaak kun je het dan geen boerderijkatten meer noemen.


Goeie aannames! +:)+


Boerderij kittens gaan zelden met 15 weken mee, eerder 7 á 8 weken. Sowieso zijn er nog veel mensen die dat heel normaal vinden. Het is ook legaal helaas.

Faelynn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:08

TS, ik volg je topic al eventjes stilletjes mee. Ben het er mee eens dat mensen tegenwoordig de hoofdprijs vragen voor kittens waar weinig tot niks mee gedaan word als in ontvlooien, enten, ontwormen, chippen e.d. Dus begrijp dat je hier niet in mee wil gaan en liever de kittens ergens haalt waar het wel goed geregeld is.
Hou er wel rekening mee, als je 225 voor een kat al te veel geld vind, de rekening van de dierenarts er niet goedkoper op word als die wat mankeert, een kat is een kat.
Wij kregen helaas zo veel dieren "verwaarloosd" binnen op de praktijk, want ja de dierenarts kost geld.
Kies er voor om ze te verzekeren, of zorg dat je voldoende apart hebt staan voor als er een keer iets is, maar bezuinig daar asjeblieft t niet op.
Ik wil niet zeggen dat jullie dat doen, maar veel mensen vergissen zich hier in en willen bij aanschaf voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar vergeten even dat er ook nog een kostenplaatje is of kan zijn na aanschaf, het is immers een levend dier en geen pluche knuffel.

xTammyy

Berichten: 4412
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:51


Kimbers

Berichten: 5111
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:52

Ik vind 225 voor de aanschaf van een kat ook veel maar dierenartskosten vind ik een heel ander verhaal.
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten heb ik hier al eerder voorbij zien komen, vind het totaal geen terechte uitspraak in deze setting.

Ts, wat leuk dat jullie 2 katten op het oog hebben. Hopelijk wordt het wat en zo niet, lekker het asiel in de gaten blijven houden. Mailen of bellen helpt soms ook :) succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 00:39

Faelynn schreef:
TS, ik volg je topic al eventjes stilletjes mee. Ben het er mee eens dat mensen tegenwoordig de hoofdprijs vragen voor kittens waar weinig tot niks mee gedaan word als in ontvlooien, enten, ontwormen, chippen e.d. Dus begrijp dat je hier niet in mee wil gaan en liever de kittens ergens haalt waar het wel goed geregeld is.
Hou er wel rekening mee, als je 225 voor een kat al te veel geld vind, de rekening van de dierenarts er niet goedkoper op word als die wat mankeert, een kat is een kat.
Wij kregen helaas zo veel dieren "verwaarloosd" binnen op de praktijk, want ja de dierenarts kost geld.
Kies er voor om ze te verzekeren, of zorg dat je voldoende apart hebt staan voor als er een keer iets is, maar bezuinig daar asjeblieft t niet op.
Ik wil niet zeggen dat jullie dat doen, maar veel mensen vergissen zich hier in en willen bij aanschaf voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar vergeten even dat er ook nog een kostenplaatje is of kan zijn na aanschaf, het is immers een levend dier en geen pluche knuffel.

Ik heb niks over de dierenarts kosten gezegd. Daar gaat het ook niet om. Wij kunnen dat ons prima veroorloven, dus daar hoeft u echt geen zorgen over te maken. De actuele prijs van de kitten zelf hoeft alleen niet zo hoog te zijn en daar ging het om. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 00:42

Kimbers schreef:
Ik vind 225 voor de aanschaf van een kat ook veel maar dierenartskosten vind ik een heel ander verhaal.
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten heb ik hier al eerder voorbij zien komen, vind het totaal geen terechte uitspraak in deze setting.

Ts, wat leuk dat jullie 2 katten op het oog hebben. Hopelijk wordt het wat en zo niet, lekker het asiel in de gaten blijven houden. Mailen of bellen helpt soms ook :) succes!

Dankje! :o
Tja ik vind het ook wel stom omdat steeds te horen te krijgen. Een adoptie prijs van 160 is hartstikke prima en hierzo doen wij echt niet moeilijk over. We zijn zeker niet zuinig of we hebben het niet breed thuis maar een huis tuin keuken kant is niet (voor ons) 200 euro waard en dit zonder de meeste medische dingen die je wel bij een asiel erbij krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 14:54

De kittens uit Kreta zijn het niet geworden helaas.

Zonnetje81
Berichten: 18720
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:28

Ik wist er 2 voor 100 per stuk maar 1 is onder een paard gelopen dus er is er maar 1 over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:31

Maar...
Mag ik jullie voorstellen aan onze nieuwe kitten!! <3

Afbeelding
We gaan hem Dries(je) noemen, en we mogen hem 26 juni ophalen.
Hij is op 29 april geboren en een katertje!