De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:05

Kijk wat ik vanmorgen opeens zag<3
Afbeelding

Dus maar even brokjes gevoerd, er is iemand geaccepteerd volgens mij :D
Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3469
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:42

Ah wat lief

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:30

Oooh <3

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:31

<3 <3 <3 Tarzan

Maandag kan ik Knabbel weer ophalen, dan is hij weer met zijn zusje samen

Vandaag was het koppeldag voor Dibs. De eerste was geen succes.
Poging 2 dus...

Meet Yoshi

Afbeelding

Ongeveer net zo oud als Dibs. Dibs in nog niet zo gecharmeerd van hem, maar geen gevecht in ieder geval. De eerste binky's heeft hij vanmiddag al gemaakt. Valt me wel op dat hij veel eet en grote keutels heeft _O-

Weer iets typisch: Yoshi is vorig jaar dezelfde dag geënt als Dibs
Laatst bijgewerkt door sabine1979 op 10-12-21 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:43

Ach wat een schatje <3.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48443
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:12

Wat een leuke Yoshi <3

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 06:21

Knabbel is ook weer thuis Y;(

Afbeelding


Kom je thuis, zie je dit

Afbeelding
Koppeling is geslaagd *\%/*

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:12

Wat een schatje Sabine en wat fijn dat ze zo goed samen gaan <3
En knabbel weer thuis, fijn!

Hier gaat het ook goed met de 3 musketiers
Afbeelding

En voor wie nog twijfelt hoe groot Lila is _O-
Afbeelding

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:05

Wat een verschil _Tarzan:))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:17

Wow, haha :D. Ze zijn erg leuk samen <3.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:37

Ik kom weer onder de meeleessteen vandaan. Heb alles gevolgd, maar even niet op alles gereageerd.

Wat leuk zo die kleine bij de grote Tarzan.

En fijn dat de koppeling helemaal gelukt is Sabine :j

Heb ook niet veel bijzonders van deze kant uit. Konijnen zijn blij met hun hok, maar proppen zich allemaal voor de ingang.

Afbeelding

En ik ben mij aan het inlezen over fokken. Wil graag met Max keer een nest als uitbreiding op de groep. Net een interessant artikel gelezen met goede ervaringen over fokken binnen een stabiele groep.

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:17

Ik weet niet waarom ik van 'die sporen niet konijnen' krijg van mijn werk 8)7
Afbeelding
Afbeelding

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:02

:') dat zijn juist hele normale konijnen. Ik heb ook zulke _O-

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:47

Ohhhh dat stelt me gerust :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48443
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:56

Wat een leukerdjes weer zeg <3

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 08:49

:') Geweldig toch!

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:26

Enige nadeel van buitenkonijnen… het is weer even gedoe om al het water te ondooien en ijs uit de drinkplek te halen.

Maar die beesten maakt het niks uit he. Die bollen floef…

Afbeelding

En de groep is zo lekker stabiel nu…

Afbeelding
Hier kregen ze hand gebroken maïs. Soort konijnenmagneet :')

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:44

Heerlijke groep Naiwhl! Hier gaat het 3 aan 3 ook super. Hoop eigenlijk in januari een poging te gaan doen om er 1 groep van te maken (dan heb ik een paardenstal vrij om neutraal te kunnen koppelen.) 1 groep is toch wel mijn doel namelijk haha. Nu zitten ze 3 aan 3 maar is de ene ren zo groot als de helft van de andere ren. Ik wil ALS het samen gaat de kleinere ren overdekken en dan open zetten naar de rest zodat ik 1 grote ren heb..

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:03

Ja... hier ook aan het water ontdooien (en de graafbak is een schaatsbak geworden... levert grappige beelden op als er eentje in springt :+ ).

Ik heb wel een issue. Ram en voedster zijn eigenlijk super goed met elkaar, totdat er eten (brokjes/groente) in het spel komt. Meneer heeft besloten dat alles van hem is en jaagt haar grommend/bijtend weg. Beetje voedernijd-achtig, al mogen wij wel aan het eten komen.
Het is niet iedere dag raak; soms zitten ze vrolijk naast elkaar te eten, en andere dagen is het dikke ruzie en mag zij echt niet eten. Soms een beetje tussenin: hij eet een deel zelf op, en vervolgens gedoogt hij haar bij de restjes. Ik snap niet zo goed waar het verschil in zit.

Hooi is onbeperkt en dat gaat gewoon goed. Voedster komt dus wel aan haar belangrijkste eten, maar ik zie dat de ram aan het aankomen is en zij wat afgevallen is, en ik heb het idee dat het haar best wel wat stress oplevert om verjaagd te worden. Ze verstopt zich in het hok. Ik wil haar bijvoeren, maar ze wordt niet graag opgepakt om haar even apart te nemen. Stiekem in het hok toestoppen werkt niet: hij hoort gekauw en komt meteen verhaal halen.

Iemand tips wat te doen? Mijn hoop is gevestigd op het feit dat het sommige dagen wel goed gaat, en dat het een fase is die overgaat. Hoe zouden we dit kunnen ondersteunen?

jeetje77

Berichten: 3469
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:07

Heel herkenbaar. Ik heb ook zo'n rammetje. Dus ik lees ff mee. Ik voer zelf nu in meerdere bakjes. Hij kan nooit op alle plekken tegelijk zijn. En hij eerst, zodat hij alvast eet. En zij bij een ander bakje kan eten.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:26

NoeskaMoos schreef:
Ja... hier ook aan het water ontdooien (en de graafbak is een schaatsbak geworden... levert grappige beelden op als er eentje in springt :+ ).

Ik heb wel een issue. Ram en voedster zijn eigenlijk super goed met elkaar, totdat er eten (brokjes/groente) in het spel komt. Meneer heeft besloten dat alles van hem is en jaagt haar grommend/bijtend weg. Beetje voedernijd-achtig, al mogen wij wel aan het eten komen.
Het is niet iedere dag raak; soms zitten ze vrolijk naast elkaar te eten, en andere dagen is het dikke ruzie en mag zij echt niet eten. Soms een beetje tussenin: hij eet een deel zelf op, en vervolgens gedoogt hij haar bij de restjes. Ik snap niet zo goed waar het verschil in zit.

Hooi is onbeperkt en dat gaat gewoon goed. Voedster komt dus wel aan haar belangrijkste eten, maar ik zie dat de ram aan het aankomen is en zij wat afgevallen is, en ik heb het idee dat het haar best wel wat stress oplevert om verjaagd te worden. Ze verstopt zich in het hok. Ik wil haar bijvoeren, maar ze wordt niet graag opgepakt om haar even apart te nemen. Stiekem in het hok toestoppen werkt niet: hij hoort gekauw en komt meteen verhaal halen.

Iemand tips wat te doen? Mijn hoop is gevestigd op het feit dat het sommige dagen wel goed gaat, en dat het een fase is die overgaat. Hoe zouden we dit kunnen ondersteunen?


Ik heb hier net hetzelfde probleem helaas... Ik heb wel al gemerkt dat het stopt wanneer ik weer weg ben. Net of hij wilt zeker zijn dat hij niks mist ofzo. Ook als ze allebei apart iets krijgen moet hij altijd eerst even kijken of Lilly iets lekkerder heeft. Hier gaat het ook op en af, sommige dagen eten ze mooi samen en andere dagen, vooral als ze echt honger hebben of het wat kouder is, kan hij het niet laten.
Maar als je echt aan de gewichten ziet dat de ene minder eet is dat wel lastig... Misschien is het een idee eens een camera te hangen om te kijken of ze doorheen de dag ook de kans krijgt om genoeg te eten?
Hier moet ik ook wel zeggen dat het eten dat ze krijgen niet meteen op is, ze eten het in stukjes op zeg maar, en dan is er niet echt een probleem hier eigenlijk.

Ik zou sowieso op verschillende plekken voeren, misschien nog beter om het gewoon doorheen de ren te strooien. En meermaals per dag voeren helpt hier ook wel, vooral op de middag heeft Lou weinig zin in eten dus dan krijgt Lilly ook wel de kans.

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:40

Ik kom hier even binnenvallen :o
Wij zijn helaas deze maand 2 konijntjes verloren :( (er zat ongeveer 2 weken tussen)
De oorzaak weten we niet. De dag ervoor waren ze springlevend. De konijnen staan buiten. Toch zijn we aan het twijfelen om nu binnen konijntjes te nemen. Omdat ik merk dat we met buitenkonijntjes vooral komen om te verzorgen en dat je in de kou niet snel buiten blijft om lekker met de konijntjes te kroelen. Ik zie op Facebook wel eens konijntjes binnen die dan ook lekker door het huis hupsen, en dat idee lijkt me wel wat. Maar hoe zit dit met muizen? We hebben al eerder een muizenplaag gehad en dat willen absoluut niet meer. Ik dacht zelf al aan het voer goed opbergen en het huis goed schoon houden. Zijn er verder nog dingen die je kan doen om muizen te weren?

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:20

Tarzan, ben benieuwd hoe de koppeling verloopt van de winter. Zou fijn zijn als je de groepen kan combineren inderdaad.
Ik denk hier soms… 7… passen er nog best wat bij, maar ze brengen mij hier om… _O- zijn er al 9 in totaal met Ricciardo en Ziva apart bij de cavia’s.

Hier geen ervaring met voernijd. Iedereen mag bij elkaar eten. Kan daar helaas niet verder helpen. Ik zou zorgen voldoende plekken. En desnoods de voedster of een ram in een rennetje in de ren lokken zodat ze even rustig los van elkaar in elk geval de basis kunnen eten?


@ dalena. Hoe lang zat er tussen ziek zijn en overlijden? Waren ze gevaccineerd?
Muizen binnen moet wel op te lossen zijn als je geen overtollig voer laat slingeren. Verder heb ik geen ervaring met binnenkonijnen, maar omdat mijn ervaring met konijnen in de categorie hooligan valt, moet ik er ook niet aan denken ze binnen te hebben :')

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:05

NAIWHL schreef:
Tarzan, ben benieuwd hoe de koppeling verloopt van de winter. Zou fijn zijn als je de groepen kan combineren inderdaad.
Ik denk hier soms… 7… passen er nog best wat bij, maar ze brengen mij hier om… _O- zijn er al 9 in totaal met Ricciardo en Ziva apart bij de cavia’s.

Hier geen ervaring met voernijd. Iedereen mag bij elkaar eten. Kan daar helaas niet verder helpen. Ik zou zorgen voldoende plekken. En desnoods de voedster of een ram in een rennetje in de ren lokken zodat ze even rustig los van elkaar in elk geval de basis kunnen eten?


@ dalena. Hoe lang zat er tussen ziek zijn en overlijden? Waren ze gevaccineerd?
Muizen binnen moet wel op te lossen zijn als je geen overtollig voer laat slingeren. Verder heb ik geen ervaring met binnenkonijnen, maar omdat mijn ervaring met konijnen in de categorie hooligan valt, moet ik er ook niet aan denken ze binnen te hebben :')


We hebben ze niet ziek gezien. Er was de dag ervoor niks aan de hand. Huppelden vrolijk en aten goed. Ze waren beide gevaccineerd. Konijntje wat nog gevaccineerd moet worden, leeft nog. Maar we houden haar extra goed in de gaten.
Ze mag voorlopig ook nog niet naar binnen. Ik heb wel al contact met de opvang waar we Buddha vandaan hebben voor een nieuw vriendje.

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:27

Wat vervelend dalena! Arme nijntjes :(:)
Klinkt alsof het toch een naar virus o.i.d. is geweest, zo vlak na elkaar. Geluk dan dat er eentje niet getroffen is. Is die nog jong? RHD blijkt jonge konijnen ook over te slaan (geen idee waarom precies).

Ergens fijn om te horen dat er meer vervelende rammen zijn met eten. Het ligt niet alleen aan onze hooligan ram :+ Rondstrooien van eten doe ik al, maar onze ram is actief en probeert echt de hele voorraad te beheersen, en zij is lomp met eten vinden (albino, volgens mij ziet ze niet zo best en ik heb ook niet het idee dat ze haar neus echt gebruikt...).
Tip om te checken hoe het gaat als we er niet bij zijn is een goede. Ik heb stiekem inderdaad het idee dat het erger is als ik er dicht op sta, dus dat ga ik testen. Ik geef meestal eten als ik schoon ga maken, zodat ze niet in de weg zitten. Ga ik omdraaien. Eerst met 2 opdringerige konijnen proberen te vegen (bezems zijn leuk om te jatten :') ) en pas eten geven als ik weg ga.
En een rennetje in de ren zetten om ze te splitsen is ook een goed idee. Eenzame opsluiting met 1-konijntje rantsoen voor de hooligan :+