Wie is er ook op zoek naar een hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:18

xPearl schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :D

Mijn vriend en ik zijn rustig aan het rondkijken. We zijn vorig jaar verhuisd van een bovenwoning naar een huis met een tuin! We zijn nog druk bezig met de tuin, maar wanneer die klaar is mag er een hond komen! :D

Wij willen graag een rustige, vriendelijke huishond. We zijn nu nog met z'n 2en maar hopen binnen een aantal jaar wel een kind te mogen krijgen. Ik wil heel graag een golden retriever, maar m'n vriend is bang dat die mega gaan haren :'). Mijn ouders hebben ook een golden en die haart heel erg, maar die ligt ook bijna elke dag in de sloot _O-
Ik kijk naar nestjes hier in Nederland, maar ook naar hondjes uit het buitenland. Ik ben het topic van buitenlandse hondjes nog druk aan het doorlezen en alles aan het afwegen.

We zoeken een middelmaat hond (max is toch wel rond de 50cm. En niet te klein. Gelieve wat groter dan een Jackrussel bijv) met een vriendelijk en rustig karakter. Liefst niet teveel jachtinstinct.. Ik kom dan al gauw uit op een Labrador of Golden retriever. Maar ik mis vast heel veel rassen die ook bij ons zouden passen!

Kijk eens naar een Wetter of bijv een Lagotto? 2 hele verschillende hondjes. Maar wel het kijken waard. De gemiddelde wetter is iets groter. Maar ze zijn bij de wetters ook bezig met outcross.
Goldens en lab zitten ook gemiddeld boven de 50 cm.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:20

capopjekop schreef:
Wat een leuk topic. Ik lees graag mee. Inmiddels ben ik al een tijdje lid van verschillende groepen op Facebook voor herplaatsers.

Sinds mijn relatie uit is mis ik het heel erg om een maatje in huis te hebben. Mijn ex heeft een pitbullteefje en zij is logischerwijs met hem mee gegaan. Maar ik vind het best lastig om nou te beslissen welke hond bij me zou passen. Het is natuurlijk geen fiets die je koopt. Het liefst zou ik een hond hebben met het karakter van zijn hond, maar dan niet een hr-ras. Ik vind het stigma dat er op die honden zit niet fijn. Maar haar werklust, will to please en knuffelige karakter vond ik echt geweldig. Ze was super goed te trainen, veelzijdig en echt heel loyaal. In huis was ze lekker lui. Als wij aan het werk waren lag ze te slapen. Maar buiten was ze enthousiast en vond ze het heerlijk om actief bezig te zijn. Hardlopen, fietsen, trainen vond ze prachtig en je kon makkelijk haar drive aan wakkeren. En dan thuis lag ze het liefst op of naast je te snurken :')


Ik denk dan gelijk aan een waterhond, hoewel in huis lui en knuffelig en buiten 'aan' ook wel doet denken aan een whippet :)

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:21

Ik zag in een ander topic de Silken Windsprite voorbij komen. Wat een plaatjes zijn dat! :D

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:41

lies_sparkle schreef:
Bedankt voor al je behulpzame vragen!
Ik wil wel graag een middel tot grote hond, we hebben een grote auto en ook een giga huis waarbij we beide thuis werken (ook na Corona) en er dus veel aandacht en tijd is voor een hond.
Inderdaad, liever niet agressief in karakter naar andere honden of mensen. Verder is er natuurlijk veel te trainen maar in de basis een hond met een 'positief denkend brein'.
Qua energie heb ik liever te energiek dan te weinig. Ik vind het leuk om met de hond te gaan hardlopen, wandelen, fietsen, kickbiken, dog agility, etc. Ik ben zelf ook altijd actief en ik vind het leuk als een hond erbij mee gaat!
Qua vachtlengte, kleur, etc. maakt mij niks uit. Ik stofzuig desnoods wel een rondje extra :)


Je zoekt mijn hond :+ Lekker knuffelig en trouw, maar oh zo blij als ze mag werken. Rennen, fietsen, apporteren, agility you name it en ze vind het geweldig.
Wij hebben 2 nestjes German Shepradors ( Herder X Labrador) gefokt en die zijn precies zoals je beschrijft.
We zijn nu overigens aan het kijken om haar te dekken met een bruine labrador uit jachtlijnen om een opvolger te fokken.
Als pup
Afbeelding

Afbeelding

Mijn hond en een broer uit hetzelfde nest.

Afbeelding

Afbeelding

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:54

19marjo90 schreef:
xPearl schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :D

Mijn vriend en ik zijn rustig aan het rondkijken. We zijn vorig jaar verhuisd van een bovenwoning naar een huis met een tuin! We zijn nog druk bezig met de tuin, maar wanneer die klaar is mag er een hond komen! :D

Wij willen graag een rustige, vriendelijke huishond. We zijn nu nog met z'n 2en maar hopen binnen een aantal jaar wel een kind te mogen krijgen. Ik wil heel graag een golden retriever, maar m'n vriend is bang dat die mega gaan haren :'). Mijn ouders hebben ook een golden en die haart heel erg, maar die ligt ook bijna elke dag in de sloot _O-
Ik kijk naar nestjes hier in Nederland, maar ook naar hondjes uit het buitenland. Ik ben het topic van buitenlandse hondjes nog druk aan het doorlezen en alles aan het afwegen.

We zoeken een middelmaat hond (max is toch wel rond de 50cm. En niet te klein. Gelieve wat groter dan een Jackrussel bijv) met een vriendelijk en rustig karakter. Liefst niet teveel jachtinstinct.. Ik kom dan al gauw uit op een Labrador of Golden retriever. Maar ik mis vast heel veel rassen die ook bij ons zouden passen!


Ik kan je echt een Basset Hound aanraden. Die zijn zo lief en mega zachtaardig. Zouden niets of niemand kwaad doen. Alleen het jachtinstinct... loopt wel zijn neus achterna, maar met goede opvoeding kom je een heel eind! <3

Haha, zal eerlijk toegeven dat ik het niet hele mooie hondjes vind :'). Denk ook niet dat m'n vriend hier mee akkoord gaat.

@Kiwiwitje
Ik zal daar eens naar gaan kijken!
Begrijp inderdaad dat Goldens en de lab boven de 50cm zit.. Maar bedoelde meer dat ik geen hele grote honden wil.
Kan dan beter zeggen dat we tot max 60cm zoeken denk ik? Want Lab/Golden vinden wij prima, ook qua grootte haha

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:56

Oh dan had ik t verkeerd begrepen haha!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:07

kiwiwitje schreef:
Oh dan had ik t verkeerd begrepen haha!

Het staat er ook een beetje gek :'). Snap wel dat je het zo opvat!
Dan veranderen we de 50 naar max 60cm bij deze hahaha

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:20

Kleinigheidje :P

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:17

Wow wat gaat dit topic hard. Laatste dagen druk bezig geweest met eigen gezondheid en school, en nu dit.
Komen een aantal hele leuke hondjes voorbij!
Over 8 dagen gaan wij ons meisje ophalen. Ik vind het rete spannend ergens maar ik kan tegelijkertijd ook niet wachten!
Dit is ons meisje overigens, ze is nu 8 weken en 3 dagen oud:
Externe link

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:13

Mooi hoor!

_AB_
Berichten: 3958
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:21

Door dit topic word mijn wens om toch ook een hond te nemen steeds groter.
Ik ga me oriënteren op een Drentsche Patrijs of Friese Stabij. Voorkeur voor een teef, omdat die wat kleiner blijven :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 16:53

Wat veel mensen al en wat een leuke honden komen er voorbij! <3

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:22

Wat een schatje zeg

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:43

Ahhhh Gowlan wat een bekkie... Gaan jullie haar een nieuwe naam geven of zo houden?

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:45

Ik kom me ook melden. Nu we verhuisd zijn willen wij ook graag een hond verwelkomen. We zoeken een sportief klein/middelmaat hondje, zonder al te veel gezondheidsproblemen. We hebben al wat rassen op het oog maar helaas blijkt de zoektocht op dit moment redelijk lastig. Zo te lezen zijn we niet de enige met deze struggle haha :+. We gaan het liefste voor een pup, maar als dé perfecte herplaatser voorbij zou komen staan we hier ook voor open :)

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:58

_KimmeL schreef:
Ik kom me ook melden. Nu we verhuisd zijn willen wij ook graag een hond verwelkomen. We zoeken een sportief klein/middelmaat hondje, zonder al te veel gezondheidsproblemen. We hebben al wat rassen op het oog maar helaas blijkt de zoektocht op dit moment redelijk lastig. Zo te lezen zijn we niet de enige met deze struggle haha :+. We gaan het liefste voor een pup, maar als dé perfecte herplaatser voorbij zou komen staan we hier ook voor open :)

Wat voor rassen heb je op t oog en wat wil je liever/absoluut niet?

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:52

Afbeelding
Vrienden van ons hebben zijn zusje, ik vind hem geweldig

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:31

kiwiwitje schreef:
_KimmeL schreef:
Ik kom me ook melden. Nu we verhuisd zijn willen wij ook graag een hond verwelkomen. We zoeken een sportief klein/middelmaat hondje, zonder al te veel gezondheidsproblemen. We hebben al wat rassen op het oog maar helaas blijkt de zoektocht op dit moment redelijk lastig. Zo te lezen zijn we niet de enige met deze struggle haha :+. We gaan het liefste voor een pup, maar als dé perfecte herplaatser voorbij zou komen staan we hier ook voor open :)

Wat voor rassen heb je op t oog en wat wil je liever/absoluut niet?


Bovenaan de lijst staan het markiesje/kooikerhondje, met een zijweggetje naar de friese stabij haha. We wilden eigenlijk wat compacter beginnen, en dan de stabij over een aantal jaar erbij te nemen, maargoed als we helemaal vastlopen zijn we ook wel bereid het plan om te gooien :P. Een beetje dat type, maar suggesties zijn altijd welkom. Waar we niet op vallen; té klein (het moet wel echt een hond zijn), hééél veel haar, platte snuiten, fluffy schoothondjes en alles uit de -doodle hype.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:28

Oh dat is best ruim haha.

T lastige is dat er veel fokker inspelen op de gigantische vraag naar pups. Veel van dat soort fokkers wil je dan weer geen pup van. En die waar je dan uiteindelijk zegt; oh das een fijne!
Die heeft een wachtlijst en dan duurt t misschien wel een jaar.
Heel pittig. Ik zou zeggen bekijk een paar fokkers. Ga eens langs als ze geen pups hebben en geen drachtige teef en ga eens kennismaken met de honden en kijk of ze je nog aanspreken. En zo ja; zet je op de wachtlijst.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:46

_KimmeL schreef:
Ik kom me ook melden. Nu we verhuisd zijn willen wij ook graag een hond verwelkomen. We zoeken een sportief klein/middelmaat hondje, zonder al te veel gezondheidsproblemen. We hebben al wat rassen op het oog maar helaas blijkt de zoektocht op dit moment redelijk lastig. Zo te lezen zijn we niet de enige met deze struggle haha :+. We gaan het liefste voor een pup, maar als dé perfecte herplaatser voorbij zou komen staan we hier ook voor open :)

Fjord-Burcht hier in dit topic heeft wel een geschikt hondje voor je.

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:57

kiwiwitje schreef:
Oh dat is best ruim haha.

T lastige is dat er veel fokker inspelen op de gigantische vraag naar pups. Veel van dat soort fokkers wil je dan weer geen pup van. En die waar je dan uiteindelijk zegt; oh das een fijne!
Die heeft een wachtlijst en dan duurt t misschien wel een jaar.
Heel pittig. Ik zou zeggen bekijk een paar fokkers. Ga eens langs als ze geen pups hebben en geen drachtige teef en ga eens kennismaken met de honden en kijk of ze je nog aanspreken. En zo ja; zet je op de wachtlijst.


Ik vond juist dat er weinig overbleef _O-.

Ja klopt, is ook absurd nu. De meeste fokkers via de rasverenigingen hebben roodgekleurd in koeienletters op de beginpagina staan dat ze geen mails/telefoontjes meer willen ontvangen.

Gelukkig hebben we dat laatste inderdaad al gedaan, persoonlijke ervaringen waren heel informatief naast de 'officiële' rasbeschrijving. Dus voor andere ook een hele goede tip! Ik heb me meer dan een jaar geleden (pre-corona) al op een lijst laten zetten met in het achterhoofd deze zomer een pupje te kunnen verwelkomen na de verhuizing, maar dat liep iets anders dan gepland, we wachten rustig verder :P.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:09

Fokkers een lange, uitgebreide email sturen met foto’s en wat je de hond bied en woonsituatie en dergelijke kan ook echt helpen. Ik heb ook de stoute schoenen aangetrokken en een aantal fokkers die me aanspraken (stuk of 10) gemaild. Ik heb van ongeveer 7 een mail terug gehad en 3 gaven ons een kans (de rest mailde netjes terug dat het vol zat). Bij die laatste drie fokkers werken ze vooral per nest en vonden ze onze mail zo fijn uitgebreid en goed klinken waar ze terecht kwamen, dat we op een apart maillijstje kwamen voor als er weer pupjes zijn. Daarnaast was er 1 die toevallig nu pups had (site was uit de lucht door de enorme vraag icm 1x per jaar een nestje, niet te doen dus) en ons graag wilde ontmoeten om eventueel een pupje te plaatsen.

Dus ik raad het aan haha!

dierenfan
Berichten: 9627
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:12

kyrkelover schreef:
lies_sparkle schreef:
Bedankt voor al je behulpzame vragen!
Ik wil wel graag een middel tot grote hond, we hebben een grote auto en ook een giga huis waarbij we beide thuis werken (ook na Corona) en er dus veel aandacht en tijd is voor een hond.
Inderdaad, liever niet agressief in karakter naar andere honden of mensen. Verder is er natuurlijk veel te trainen maar in de basis een hond met een 'positief denkend brein'.
Qua energie heb ik liever te energiek dan te weinig. Ik vind het leuk om met de hond te gaan hardlopen, wandelen, fietsen, kickbiken, dog agility, etc. Ik ben zelf ook altijd actief en ik vind het leuk als een hond erbij mee gaat!
Qua vachtlengte, kleur, etc. maakt mij niks uit. Ik stofzuig desnoods wel een rondje extra :)


Je zoekt mijn hond :+ Lekker knuffelig en trouw, maar oh zo blij als ze mag werken. Rennen, fietsen, apporteren, agility you name it en ze vind het geweldig.
Wij hebben 2 nestjes German Shepradors ( Herder X Labrador) gefokt en die zijn precies zoals je beschrijft.
We zijn nu overigens aan het kijken om haar te dekken met een bruine labrador uit jachtlijnen om een opvolger te fokken.
Als pup
[ [url=m/GsbMYx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XbcXQa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn hond en een broer uit hetzelfde nest.

[ [url=m/AaXJyH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n1Rnhj.jpg]Afbeelding[/url] ]



<3 zoiets wil ik na mijn huidige herder ook. Dan wel uit geteste ouders wat HD en ED betreft sowieso. Geen idee of jullie het hebben laten testen uiteraard maar dat zou wel mijn eis zijn tzt

Maar hopelijk leeft mijn herder nog 8 jaar ofzo en ben nog steeds aan het twijfelen over paar jaar zelf kruising te fokken door mijn kruising reu te laten testen en passende teef hopelijk te vinden.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:55

Wij zouden er ook graag een hond bij willen.
Maar jeetje wat een prijzen echt absurd gewoon, zelfs voor niet zuivere rashonden betaal je een vermogen.

Ik wacht wel tot de corona weer voorbij is dan zullen de prijzen wel weer gaan zakken en het aanbod groter worden.
Wij hoeven niet perse een pup maar wel een sociale hond zonder extreme gebruiksaanwijzing. Als ik nu in de asiels kijk in Nederland zitten er toch echt wel vooral honden met gedragsproblemen en dit wil ik absoluut niet.

Wij hebben wel al een hond dus dat scheelt, dat maakt nog een tijdje wachten wel makkelijker.
Het is niet dat wij de hogere aanschaf waarde niet kunnen betalen maar ik weiger echt mee te doen aan deze gekte

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:57

Ik ben zo eens aan het meelezen. We hebben nu onze derde hond (mechelaar). Klinkt misschien raar, maar na de dood van de eerste (13 jaar), zijn we gelijk gaan zoeken naar een nieuwe hond. Dit is een herplaatser geworden via de rasvereniging (groenendaeler). Nadat deze is overleden (12 jaar) wilden we weer zo snel mogelijk een nieuwe hond. Op Marktplaats stond op dat moment een nest met prachtige mechelaars.

Maar nu....onze mechelaar is nu 11 jaar en ik hoop dat ze nog een paar jaar bij ons mag blijven. Toch denk ik nu al na over een volgende hond, want die komt er weer. Hoe vinden we een nieuwe hond, pup of herplaatser, in de gekte die ontstaan is. Er is bijna geen hond meer te vinden. Hoe weet je of het geen broodfok is, hoe weet je of een herplaatser gezond is. En sterker nog, hoe kom je aan een hond (pup of herplaatser) van een gewenst ras? Ik heb wel bij verenigingen en fokkers gegoogled, maar zie dat er een stop op de wachtlijsten zit.