Show je aquarium III!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9627
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 06:30

Zit er idd aan te denken de L015 te herplaatsen. Hij is prachtig maar zelden te zien. Enige wat je altijd ziet is poep haha. Dat wist ik uiteraard bij aanschaf maar toen had ik absoluut niet de ambitie om jonge vissen te krijgen. Dat is me overkomen en vind dat eigenlijk wel ontzettend gaaf

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:02

De zwarte variant Ramirezi ken ik niet. Interessant!

Hoe groot is jouw aquarium dan Dierenfan?
Pakt de L015 ze dan ‘S nachts ?

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:25

je kunt het weg doen, zo heb ik ook wel mijn ancistrus weggedaan.
ik was echt helemaal klaar met het gesloop van ze.

of een nieuw aquarium speciaal voor de L105 nemen :D

dierenfan
Berichten: 9627
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:04

simpie94 schreef:
De zwarte variant Ramirezi ken ik niet. Interessant!

Hoe groot is jouw aquarium dan Dierenfan?
Pakt de L015 ze dan ‘S nachts ?


80 cm aquarium. De eerste keer zat het nest in duikboot ornament. Daar kon Nappie (L015 haha) ook in en heeft het in een week op kunnen krijgen. Waarschijnlijk met wat hulp van de anderen.

Nu een hol gekocht waar de dwergcichlide dankbaar gebruik van maakt. Deze zo geplaatst dat Nappie er niet in kan (hoop ik). Tot nu toe zit er er veel op en rondom maar niet er in.

Elke dag haalt mams de baby's een paar uur uit het hol. Dan zwemmen ze ergens op een kluitje in aquarium. Soms voor het hol, soms bij de pomp. Ze blijft op 1 locatie de hele tijd en brengt ze s avonds weer het hol in. Hetbis overigens een heel jong koppel

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:22

Gisteren een waterwissel gedaan en vandaag het water laten checken bij de aquarium winkel. Ondanks de algen waren alle waardes perfect en is t aquarium gereed voor de eerste bewoners.

10 tetra’s
8 corydoras
5 garnalen

Ondanks de waterwissel gisteren (en het opzuigen van zo goed als alle algen), nu weer een explosie. Licht brand 7/8 uur op een dag en waardes zijn perfect… what to do?

Oh ja, die slak.. hoe komt ie daar?!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:20

Slak zal wel met een plantje meegekomen zijn.

Garnalen zijn wel erg weinig, het zijn groepsdieren (net paarden :D ) en moet je met minimaal 10 houden, dan laten ze zich ook beter zien.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:31

fjordjes schreef:
Slak zal wel met een plantje meegekomen zijn.

Garnalen zijn wel erg weinig, het zijn groepsdieren (net paarden :D ) en moet je met minimaal 10 houden, dan laten ze zich ook beter zien.

Ah oké.. winkel adviseerde er minimaal 5..

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:42

Ik zou garnalen lekker via marktplaats kopen, of via een garnalen kweker. In de winkel zijn ze echt niet normaal duur. Als je je groep wilt uitbreiden zou ik wel dezelfde kleur nemen (hopelijk heb je dat nu ook), anders krijg je straks allemaal bruine.

Wbt de alg: je hebt niks aan drijf plantjes. Er komt dus veel te veel licht in je aquarium. Ik zou zoeken naar drijfplantjes (salvinia minima is mijn favoriet) en ondertussen de verlichtingstijd flink verkorten naar 4-6 uur.

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 17:13

die 5 worden vanzelf wel 100.
ii had er ook ooit tien,de helft was doodgegaan en alles wat daarna kwam was van die 5 :j
maar inderdaad even via marktplaats ofzo,daar zijn ze veel goedkoper

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:09

Vandaag nieuwe vissen gehaald, nu is m'n aquarium mooi compleet. Ik heb nog 2 otocinclus gehaald zodat die een groepje van 5 zijn anders vond ik dat wel heel weinig.

Verder heb ik nog meer gehaald
5 luipaard pantsermeerval (corydoras julii)
5 chinese danio rood (lini)
6 vorkstaart regenboogjes (3x man 3x vrouw)

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:14

Ik heb hier besloten om mn Lido 200 eruit te doen en kleiner te gaan ik vind hem te hoog voor de vissen die ik leuk vind.


Wat ik nu nog heb zitten in de Lido is niet veel al mn rasbora Galaxy’s op 3 na zijn inmiddels gesneuveld en dat vind ik toch wel de leukste visjes.

Heb nu nog
4 waaierhand garnalen
2 dwerg goerami’s
1 Net Botia
1 Ancistrus
3 Rasbora Galaxy’s
7 Japonica xl garnalen
En er zaten 144 red fire garnalen in maar die zie ik zo nu en dan 1 voorbij komen dus waar de rest gebleven is?

Ik denk dat ik alles bij mn zoon zet en alleen de garnalen en de rasbora’s in een nieuwe bak wil.
Heb ff gezocht en denk dat ik voor een Superfish Scaper 90 ga op een Lido 120 kast.

Mn andere zoon heeft de rasbora brigittae en die zijn een stuk sterker.

Tijdje terug zei iemand hier dat rasbora’s niet te warm moeten zitten dat ze dan opbranden maar kan t niet meer vinden.
Zijn dat ook de Galaxy’s want dat zijn eigenlijk Danio’s wat ik begreep.

Jessy_luna
Berichten: 294
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:56

Die scaper aquariums zijn erg mooi!

Danio's zitten ook heel vaak bij mensen in de vijver. Die zitten liever op kamer temperatuur dan op 24 graden. Het zou kunnen dat je galaxy's dat ook fijner vinden.

Er is een youtuber die veel gekweekt heeft met rasbora galaxy. Misschien staat daar wat tussen over de temperatuur.

The dutch aquarist is dat.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:31

Galaxys kunnen op 20-24 graden, maar ook kamer temperatuur. Het horen sterke vissen te zijn, maar er wordt zoveel mee gekweekt dat er ook hele slechte lijnen zijn (is mijn ervaring).

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:38

Jessy_luna schreef:
Die scaper aquariums zijn erg mooi!

Danio's zitten ook heel vaak bij mensen in de vijver. Die zitten liever op kamer temperatuur dan op 24 graden. Het zou kunnen dat je galaxy's dat ook fijner vinden.

Er is een youtuber die veel gekweekt heeft met rasbora galaxy. Misschien staat daar wat tussen over de temperatuur.

The dutch aquarist is dat.


Ja nav zijn filmpje ben ik me gaan verdiepen in de Galaxy’s maar mijn ervaring is dus helaas anders dus wellicht doe ik iets niet goed.
Temperatuur is 21,3 graden dus dacht dat dat wel oke zou zijn.

Moet wel zeggen toen ik ze ging halen hadden ze ook bijna geen kleur maar dat trok vrij snel blij.


J0anieke schreef:
Galaxys kunnen op 20-24 graden, maar ook kamer temperatuur. Het horen sterke vissen te zijn, maar er wordt zoveel mee gekweekt dat er ook hele slechte lijnen zijn (is mijn ervaring).


Dat vermoede heb ik dus ook maar hoe kan je een goede kweker vinden?
Ik vind dat zo lastig!

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:56

Ja lastig. Ik kocht ze eigenlijk gewoon in de winkel, op basis van kleur en bouw. Heeft wel een tijdje geduurd tot ik een mooie lijn vond en het wil nogal eens verschillen per levering die de winkels krijgen.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:27

Ik heb een oranje rili garnaal en deze is kleur aan het verliezen, het oranje is nauwelijks zichtbaar. Alle andere garnalen zijn wel mooi op kleur. Wat kun je hier aan doen? Ze krijgen afwisselend voer van een totaalvoer, mineraalvoer en af en toe een garnalenlolly of stukje komkommer.

dierenfan
Berichten: 9627
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:33

Hoe voeren jullie nestjes vissen? Ik heb nog 10 speldenprikjes (dwergcichlide baby's) over maar die zijn vrijwel niet actief meer. Ik voer 1x per dag blokje nano voeding en voor de andere vissen ook nog wat ander voer

Jessy_luna
Berichten: 294
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:49

fjordjes schreef:
Ik heb een oranje rili garnaal en deze is kleur aan het verliezen, het oranje is nauwelijks zichtbaar. Alle andere garnalen zijn wel mooi op kleur. Wat kun je hier aan doen? Ze krijgen afwisselend voer van een totaalvoer, mineraalvoer en af en toe een garnalenlolly of stukje komkommer.



Ik heb een keer van iemand gehoord die voer had met extra caroteen of rode paprika. Daarvan werden haar garnalen donkerder van kleur

Jessy_luna
Berichten: 294
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:50

dierenfan schreef:
Hoe voeren jullie nestjes vissen? Ik heb nog 10 speldenprikjes (dwergcichlide baby's) over maar die zijn vrijwel niet actief meer. Ik voer 1x per dag blokje nano voeding en voor de andere vissen ook nog wat ander voer



Misschien iets te laat voor je maar net uitgekomen artemia wordt vaak gevoerd aan jonge vissen.

Je zou ook vlokvoer kunnen verpoeieren als het maar klein genoeg is

Ufurio4eJarig

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:53

Ik heb gisteren mijn aquarium weer schoon gemaakt.
Ik heb wat water planten over. Iemand interesse?
5x valesneria
En drijfplanten
Afbeelding
Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9627
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:07

Jessy_luna schreef:
dierenfan schreef:
Hoe voeren jullie nestjes vissen? Ik heb nog 10 speldenprikjes (dwergcichlide baby's) over maar die zijn vrijwel niet actief meer. Ik voer 1x per dag blokje nano voeding en voor de andere vissen ook nog wat ander voer



Misschien iets te laat voor je maar net uitgekomen artemia wordt vaak gevoerd aan jonge vissen.

Je zou ook vlokvoer kunnen verpoeieren als het maar klein genoeg is


Ik geef nu nano diepvries voeding 1x per dag. Moet dat mogelijk vaker? Volgens de aquarium zaak zou deze nano voeding ideaal zijn. Toch zie ik ze dus verzwakken. Gisteren tabletten voor grondbewoners in aquarium gedaan. Daar werd goed van gegeten maar die trekken alle aquarium bewoners aan. Ik voer al ruim en toch zijn nu alle jongen gesneuveld.

Wil ik teveel? Is het gewoon niet mogelijk om er op te laten groeien in een draaiend aquarium?

Jessy_luna
Berichten: 294
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:33

dierenfan schreef:
Ik geef nu nano diepvries voeding 1x per dag. Moet dat mogelijk vaker? Volgens de aquarium zaak zou deze nano voeding ideaal zijn. Toch zie ik ze dus verzwakken. Gisteren tabletten voor grondbewoners in aquarium gedaan. Daar werd goed van gegeten maar die trekken alle aquarium bewoners aan. Ik voer al ruim en toch zijn nu alle jongen gesneuveld.

Wil ik teveel? Is het gewoon niet mogelijk om er op te laten groeien in een draaiend aquarium?



jong grut oplaten groeien in een gezelschapsbak is wel erg lastig.
als je dit wil doorzetten kun je beter een klein aquarium erbij doen en inrichten als kweekbak dan heb je veel meer kans op overleving. ook een mogelijkheid is om als je de ruimte heb een kweeknet in je aquarium te laten drijven. dan heb je constante flow van vers water en zitten je jongen apart.

er bestaat ook nog tablet voer wat gelijk uit elkaar valt tot stof. is ook nog een goede optie. ik weet alleen niet precies wat dat is

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 16:08

fjordjes schreef:
Ik heb een oranje rili garnaal en deze is kleur aan het verliezen, het oranje is nauwelijks zichtbaar. Alle andere garnalen zijn wel mooi op kleur. Wat kun je hier aan doen? Ze krijgen afwisselend voer van een totaalvoer, mineraalvoer en af en toe een garnalenlolly of stukje komkommer.

Is het een van je originele garnalen of al een generatie erna? Garnalen kunnen hun kleurzuiverheid verliezen, puur genetisch. Mensen die echt garnalen kweken voor de verkoop selecteren uit. Degenen met mindere kleuren verwijderen ze, zodat alleen de ‘sterkere’ kleurgenen doorgaan.
Dan kan je voeren wat je wilt, maar daarmee verander je de genen niet :') Als het niet te genetica is, gevarieerd voeren helpt ook voor de kleur.


cinniz123 schreef:
Heb nu nog
4 waaierhand garnalen
2 dwerg goerami’s
1 Net Botia
1 Ancistrus
3 Rasbora Galaxy’s
7 Japonica xl garnalen
En er zaten 144 red fire garnalen in maar die zie ik zo nu en dan 1 voorbij komen dus waar de rest gebleven is?

Met de goeramis en botia kan ik me voorstellen dat er weinig vuurgarnalen over zijn :+ Mijn jonge antennebaarsjes jagen al en die zijn een stuk kleiner dan jouw vissen XD


Ufurio4e schreef:
Ik heb gisteren mijn aquarium weer schoon gemaakt.
Ik heb wat water planten over. Iemand interesse?
5x valesneria
En drijfplanten
[ [url=m/ZHraag.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4Wj1p4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee hoor, geen interesse :D

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 16:35

Melyoramel schreef:
fjordjes schreef:
Ik heb een oranje rili garnaal en deze is kleur aan het verliezen, het oranje is nauwelijks zichtbaar. Alle andere garnalen zijn wel mooi op kleur. Wat kun je hier aan doen? Ze krijgen afwisselend voer van een totaalvoer, mineraalvoer en af en toe een garnalenlolly of stukje komkommer.

Is het een van je originele garnalen of al een generatie erna? Garnalen kunnen hun kleurzuiverheid verliezen, puur genetisch. Mensen die echt garnalen kweken voor de verkoop selecteren uit. Degenen met mindere kleuren verwijderen ze, zodat alleen de ‘sterkere’ kleurgenen doorgaan.
Dan kan je voeren wat je wilt, maar daarmee verander je de genen niet :') Als het niet te genetica is, gevarieerd voeren helpt ook voor de kleur.


cinniz123 schreef:
Heb nu nog
4 waaierhand garnalen
2 dwerg goerami’s
1 Net Botia
1 Ancistrus
3 Rasbora Galaxy’s
7 Japonica xl garnalen
En er zaten 144 red fire garnalen in maar die zie ik zo nu en dan 1 voorbij komen dus waar de rest gebleven is?

Met de goeramis en botia kan ik me voorstellen dat er weinig vuurgarnalen over zijn :+ Mijn jonge antennebaarsjes jagen al en die zijn een stuk kleiner dan jouw vissen XD


Ufurio4e schreef:
Ik heb gisteren mijn aquarium weer schoon gemaakt.
Ik heb wat water planten over. Iemand interesse?
5x valesneria
En drijfplanten
[ [url=m/ZHraag.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4Wj1p4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee hoor, geen interesse :D


Het is wel een uitgeselecteerde uit een oranje rili groep, ik koop ze bij een kweker en degene die niet aan de eisen voldoen die gaan in een andere bak. Maar dan nog was ze eerst mooi oranje en nu heel vaag/doorzichtig oranje.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 16:50

Melyoramel schreef:
cinniz123 schreef:
Heb nu nog
4 waaierhand garnalen
2 dwerg goerami’s
1 Net Botia
1 Ancistrus
3 Rasbora Galaxy’s
7 Japonica xl garnalen
En er zaten 144 red fire garnalen in maar die zie ik zo nu en dan 1 voorbij komen dus waar de rest gebleven is?

Met de goeramis en botia kan ik me voorstellen dat er weinig vuurgarnalen over zijn :+ Mijn jonge antennebaarsjes jagen al en die zijn een stuk kleiner dan jouw vissen XD


Klopt vooral die botia slikt ze zo door zelfs de volwassenen :o