Bokkers met Australian labradoodle?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 11:32

Zou kunnen maar geen idee hoe het eruit ziet want ik zie alleen foto’s zonder ogen haha :)

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:50

Je hebt rasstandaarden hoe een hond geknipt'hoort' te worden. Net als het voorbeeld eerder in het topic dat je de meeste krullerige honden kan knippen als een Doodle. Bij een bouvier (wat echt hele leuke honden zijn trouwens) is het de standaard om zo'n kuif over de ogen te laten, maar die kan je er wel gewoon vanaf knippen natuurlijk. En inderdaad, als je een Doodle niet optijd laat knippen zie je ook geen ogen meer.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:04

Van wie gaat de hond zijn? Als in, wie gaat de eigenaar worden?

Want je spreekt over vader en moeders maar óók over samenwonen met je vriend.

Wordt het een gezinshond die bij je ouders blijft wonen als jij het huis uit gaat?

Of wordt het jouw hond, die dan natuurlijk met je mee gaat verhuizen?

In het eerste geval denk ik dat je er beter aan doet om je ouders een hond uit te laten zoeken, zij moeten er het langste mee leven.

In het 2e gev zou ik zelf een hond uitzoeken en daarin voornamelijk jou eigen wensen meenemen met in je achterhoofd een paar regels die je ouders stellen.

Dat is natuurlijk óók belangrijk voor het energie level van de hond die er komt.

Want blijft de hond bij je ouders, dan is een hele drukke hond zeker niet aan te raden, maar gaat hij/Zij tegen de tijd met jou mee, dan maakt dat minder uit.

Daarnaast goede afspraken maken wie de hond uitlaat. Als jij iedere dag de hond in zn lange wandeling voorziet en je vader bijvoorbeeld 2x per dag een korter rondje maakt, is het ook voor een drukkere hond goed te doen.

En komen jullie er als gezin niet uit, dan maar wachten tot je op jezelf gaat wonen.


Ik heb hier een Duitse Staande, is een drukke hond, maar in huis gewoon rustig. Dat heb ik hem van pup af aan aangeleerd. Buiten mag je stuiteren, binnen ben je rustig

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:45

Sharpei is wel een goede aanrader ivm dat het een vrij luie hond is.

Nogmaals; kijk eens wat minder naar looks en meer naar wat je met de hond wilt gaan doen.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:56

Nagini schreef:
Sharpei is wel een goede aanrader ivm dat het een vrij luie hond is.

Nogmaals; kijk eens wat minder naar looks en meer naar wat je met de hond wilt gaan doen.


De Sharpei is een ras met behoorlijk veel gezondheid problemen én een ras wat zeer zeker niet de makkelijkste is en nét wél net niet onder een HR ras valt. Agressie is wel bekend in het ras.

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:12

Sharpei heeft enorm veel huidproblemen.
En dan niet een jeukje hier en daar...

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 15:37

Mvende:

Het plan is een hond voor m’n ouders en als het niet lukt qua gezondheid dan waarschijnlijk met mij mee.
Ik ben niet binnen een jaar het huis uit, dus blijf zelf ook nog poos aan huis.

Maar als het aan hun ligt dus weer een labrador maar die kan ik in een kleiner huisje als ik op mezelf ga minder vrijheid geven en zit je met heel veel haar.

Mijn vriend zou het liefst ook een labrador willen en het is zeker een aanschaf voor langere tijd dus willen we allemaal er goed over na denken.

Het kan ook zijn dat de hond gewoon bij mijn ouders blijft en hij met vakanties of weekendjes dan zou logeren bij ons als wij als kinderen uit huis zijn.

Als er teveel twijfels zijn gaat het sowieso voorlopig nog niet door.

Ik heb tegen m’n vriend gezegd het liefst zou ik hond aanschaffen wanneer we huis hebben dat hij lekker veel buiten kan rond lopen. Mijn vriend is ook militair en zou wel eens paar weken van huis zijn met oefeningen of uitzending. Daar hebben we ook allemaal rekening mee te houden als de hond met mij mee zou gaan.

Het is ook niet zeker of er een hond voorlopig komt maar we willen oriënteren over mogelijkheden en soorten honden.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:15

Nagini schreef:
Sharpei is wel een goede aanrader ivm dat het een vrij luie hond is.

Nogmaals; kijk eens wat minder naar looks en meer naar wat je met de hond wilt gaan doen.


Lui niet per sé, de onze liep in zijn jongere jaren 2-3 uur per dag en hij kan nog steeds lekker rennen, maar hij past zich ook makkelijk aan bij minder beweging en hij heeft altijd al graag rondgescharreld. Ze zijn niet overdreven snel. Voor op het erf zijn ze erg geschikt!

En stoer om te zien is de onze naar mijn mening ook, maar da's een kwestie van smaak. :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:57

Onze australian labradoodle (bronrassen in zijn achtergrond: labrador, poedel, ierse waterspaniel, engelse en amerikaanse cocker spaniel en curly coated retriever) is echt een schat.
Mijn vader en ik vinden hem zelf nét te veel poedel in zijn karakter wel, hoewel de spaniel er ook duidelijk doorheen komt (de retrievers veel minder bij hem), maar mijn moeder houdt daar juist wel van.

Die van ons is overigens een kleine medium, met 45cm ongeveer en 15kg. Hij is nu 4,5.

Alleen las ik hier dat TS zei dat de andere rassen die minder allergie veroorzaken haar minder aanspreken. Vind ik dan wel interessant: onze hond wordt ongeveer wekelijks aangezien voor een Spaanse waterhond, inclusief door een fokker daarvan recentelijk... Als een ALD je echt aanspreekt, zullen er dus wel types waterhonden zijn die je ook aanspreken...

Op mijn 'wishlist' staat de lagotto, of eventueel de barbet.

Zelf heb ik overigens een podengo-mix en had ik hiervoor een engelse springer spaniel. Springers en working cockers zijn qua karakter en aanleg echt de hond voor mijn vader en mij denk ik, maar ivm allergie bij mijn moeder (die ook de primaire oppas voor mijn hond is) voor die vacht, zijn wij uitgeweken naar andere types.

Onze ALD is een allemansvriendje, maar niet opdringerig, hij ligt vaak uren in zijn mand te slapen (waar mijn podengo-mix altijd op / tegen je aanligt, podengo's stapelen graag ;) ), staat in huis gewoon 'uit', maar buiten ook echt 'aan'.
Dit hoor ik van de middenmaatjes vaker. Natuurlijk zit er wel verschil in karakters he. De nestgenoot van onze ALD woont bij vrienden. Zij is best wat feller dan die van ons. Die van ons is uitermate zacht van karakter. Sportief zijn ze beide overigens. Alleen denk ik dat zusje het beter zou doen in de sport dan die van ons ivm meer drive. Mijn ouders zijn vooral echt wandelaars, en de hond houdt dat goed en met plezier vol.

zitten er geen nadelen aan? Ja, helaas wel: veel doodles hebben makkelijk last van huid-problemen (eczeemachtige klachten en hotspots), en zijn het vaak geen al te beste eters: ofwel slecht eten ofwel alles uitspugen. Daarnaast zijn vrij veel doodles (ALD en anderzijds) reactief of juist heel zenuwachtig aan de lijn, dus wel iets om gelijk bovenop te zitten.

En bedenk je van tevoren dat je met een doodle hetzelfde krijgt als met een buitenlandertje: de ene helft vindt het heel tof, de andere helft verkettert je ;)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:12

Wij hebben een labradoodle. Geen australian, een gewone, waarvan de ouders ook al labradooldes waren (hoewel, we hebben eigenlijk een doubledoodle (goldenxpoedel en labrador x poedel).

Ik heb nog nooit zo'n makkelijke hond gehad. In huis is hij rustig (tenzij onze dochter van net 6 hem uitdaagt tot gooi en trekspelletjes).
Buiten speels en heerlijk actief. Hij is nu 9 maanden. Geen dominantie naar andere honden of mensen.

Hij gaat met mijn vriend mee naar het werk. We hebben nog geen allergieën bemerkt maar ik hoor het wel vaker. Wel is hij een kritische eter :+ dat heeft ie van de poedel want de labrador vreet alles :Y) .

Er zit qua vacht wat meer werk aan omdat het haar niet uitvalt. Ik heb een trimcursus gedaan en trim nu zelf, met een waterblazer zijn ze zeer goed bij te houden!

Ik kan niet anders zeggen dan:'een aanrader.. wij zijn echt heel blij met hem (ondanks dat er verschillende bokkers zijn die de labradoodle inderdaad verketteren zoals hierboven staat).

Wij hebben van te voren goed gekeken bij de fokker (wat een liefhebster is en het leuk vond om met haar honden met prachtig karakter een nest te hebben, in de hoop net zulke lieverds voor anderen te fokken (een aantal zijn dan ook als hulphond weggegaan), ouderdieren waren beiden aanwezig en rustig en lief van karakter, woonden ook gewoon in huis bij het gezin. Ook zijn beiden getest op erfelijke afwijkingen.


Afbeelding

Hij is nu 9 maanden en zo'n 17 kilo

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Bokkers met Australian labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:59

Ik lees dat je bij waterhonden de ogen niet ziet. Honden die niet verharen krijgen nou 1x lang haar als je het niet bijhoudt!

Op de foto hierboven heeft hij ik vrij lang haar op de kop. Ik heb toevalig gisteren zijn kop weer getrimd. Nu ziet ie weer wat.

Een bouvier (ik had een kruising) moet je plukken. Maar die van mij kwam heel veel haat af.

Barbet is ook leuk. Was laatst bij een fokster. Mijn hond zou er zo tussen passen. Het is allemaal familie van de poedel.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:22

Een cavalier king charles spaniel?
Indien uit geteste ouderdieren best een leuk hondje. En ze zijn zooooo lief. Let wel op: eens een cav, altijd een cav
Afbeelding
Hier onze nieuwste telg Timo <3
Dapper tussen baasjes benen :D