Windhonden liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:34

Ah, wat veel leuke reacties alweer allemaal. Happy to be here. :D Ik denk trouwens ook dat Otje en Lou een goede speelmatch zouden zijn, playdate in the making? *wenkbrauwwiebel* Zou je moeder echt voor een saluki gaan? Of eerder ook voor een Silken Windsprite?

Eind dit jaar organiseert de NWC trouwens een eindejaarswandeling bij het strand van Noordwijk. Ik had begrepen dat je zonder whippet uiteraard ook gewoon gezellig mee mag wandelen, zijn hier nog andere gegadigden? Lijkt me leuk jullie daar te treffen!

En Sanne, wat tof! Jij ook hier! Hoe gaat het met Zahra? Alweer een jas aan buiten? :P :P :P

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:43

Ik weet wel nog deerhoundpuppies Warboel, is ook leuk :D
Eén van de deerhounds van mijn ouders (grootouders van Gitta dus) heeft op dit moment een nestje, bij de fokker hoor, niet bij mijn ouders thuis. Maar Iza is knettergek op haar fokkers en daar net zo thuis als eh... thuis.
Ik ga morgen voor het eerst mee kijken! Verheug me enorm. Helaas door corona is dat allemaal niet ze makkelijk en vrijelijk te plannen. Ik ga nu mee en volgende keren Gitta en onze andere dochter om beurten denk ik. Anders dan we gehoopt hadden maar Iza en pups doen het super en fokster Ineke fotografeert en filmt zich suf. Ze slaapt ook al die tijd bij de puppies. Mijn moeder is uiteraard wel al een paar keer geweest. Iza is er heel trots op <3
Het worden al windhondenneusjes
Afbeelding

Dit is mammie, met niet mijn moeder maar de fokster die haar ook geshowd heeft.
Afbeelding

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:30

Ik val ook echt op dit type Galgo :
Afbeelding

Echt zo mooi gewoon... <3

En ik kijk vaak bij de vergeten Galgo's die dan al heel lang in het asiel zitten, ik hoop ook dat ik deze een mooi huisje kan gaan geven :)

We zijn vorig jaar nog naar iemand toe geweest die 2 Galgo's had, ook voor mijn vriend die wist helemaal niet wat voor hond dat verder was, maar die honden op de foto zetten is nog een hele klus, haha, wat gaat dat hard zeg, ik kan daar zo van genieten... echt big smile dan hoor :D :D

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:01

Ik ga als t kan ook altijd naar zo'n windhonden wandeling.
Laatst bijgewerkt door tempura op 30-11-21 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 18:03

Haha nee m’n moeder wil ook een Windsprite en dat lijkt me een goed idee :P Deerhounds vindt ze echt veel te groot := Wel een mooie moederhond!

Mn moeder gaat waarschijnlijk volgend jaar of het jaar daarop met pensioen, dus dan wil ze graag een pup. Ze is zelf heel actief en houdt veel van wandelen maar m’n vader is echt het tegenovergestelde en die wil nooit mee, dus ze wil een leuk wandelmaatje :D ze neemt Otje nu ook rustig 2 uur mee uit wandelen, die vindt dat ook geweldig natuurlijk.

Lijkt me leuk Gitta om eens af te spreken! We zitten wel een stukje uit elkaar maar dat vind ik niet erg :)
Ik ga eens kijken naar die wandeling, Noordwijk is naast de deur :D als het zonder “echte” whippet mag, ben ik wel van de partij denk ik! En waarschijnlijk Otjes’ zusje ook wel! Die is daar ook altijd wel voor in.

Mooie Galgo kimmie, vind ‘m alleen een beetje dik maar misschien vertekend de foto :P

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:22

Ooooh Deerhounds zijn ook zó prachtig! Ik kwam een paar maanden terug een deerhound pup (en baas) tegen toen ik op buitenrit was. Was echt zo’n heerlijke slungel van 4 A 5 maanden.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:24

Gitta_ schreef:
Eind dit jaar organiseert de NWC trouwens een eindejaarswandeling bij het strand van Noordwijk. Ik had begrepen dat je zonder whippet uiteraard ook gewoon gezellig mee mag wandelen, zijn hier nog andere gegadigden? Lijkt me leuk jullie daar te treffen!
P


Als de wandeling door mag gaan ivm COVID denk ik dat wij wel aanhaken.

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:43

Ik denk dat de wandeling wel doorgaat, mits iedereen individueel komt. Het is redelijk informeel en ‘ongeorganiseerd’ opgezet.. maar only time will tell, Rutte kan zomaar weer met een nieuwe maatregel komen. |(

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:10

kimmie261 schreef:
Mag ik mee spieken bij jullie?

Ondanks dat ik een groot hart heb voor molossers en er waarschijnlijk altijd wel een rottweiler hier rond zal lopen, gaan we langzaam over naar windhonden, Galgo's en Greyhounds, de bedoeling is dat we een mooie grote roedel honden ( 6 tot 10 honden) hier een plek kunnen gaan geven, we wonen hier rustig en kunnen ons land prima tot 2 meter hoog omheinen, waardoor ze heerlijk rond kunnen rennen.

Ik lees en kijk graag mee naar jullie verhalen en foto's :) :)


Dit is ook mijn droom, maar het zal wel een droom blijven omdat ik niet genoeg buitenruimte heb en fulltime werk. Maar de langzitters hou ik altijd in de gaten bij de diverse organisaties.

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:04

Geen eigen windhond in bezit maar zou toch graag mee willen spieken <3

Ik ben al heel lang bevriend met iemand die gek is op windhonden en eigenlijk vond ik ze zelf altijd maar een beetje... meh :P Echter ben ik nu zelf aan het oriënteren op een hond en blijk ik toch wel een zwak te hebben voor windhonden. Vooral de whippet en silken spreken me erg aan en staan ook vrij hoog op mijn lijstje van "potentials" :)

Ik ben echter verder weinig bekend in het wereldje. Wie kan een aantal fijne fokkers aanraden? Of wellicht een windhondenplatform waar meer info te vinden is?

Prachtig ook die Galgo hierboven! Erg fan van Otje ook, haar volg ik op insta :P

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:01

ebi_tempura schreef:
Een greyhound uit de renbanen van ierland. 77cm hoog en erg grof gebouwt.

Is het een galgo :? !? Ik kom op wandelingen soms wel eens galgo's tegen en dan zie je echt hoe anders ze zijn van elkaar. (op het onderste plaatje zie je hem met een galgo die al groter was dan normaal) Forser gebouwt en een zachtere en dikkere vacht, maar een stuk minder atletisch en wat lomper. Qua karakter is de greyhound als ras over het algemeen wat aanhankelijker en moediger dan de galgo maar zijn ze ook een stuk luier.

Mijn hond specifiek is niet vooruit te branden soms. Rennen is echt alleen weggelegt voor het jagen of die energiespurt die hij 2x per maand heeft. Spelen met andere honden doet hij dus ook gewoon niet.
Wat mij het meeste opvalt is hoe respectvol hij met alles omgaat zonder enige vorm van training. Hij negeert honden/mensen, kan mee naar restaurants, op bezoek blijft hij netjes op een plek, laat alle spulletjes heel, blaft niet en loopt echt op zijn tenen stilletjes door het huis.
We hebben heel vaak dat mensen langskomen en na uren nog niet door hebben dat er een hond is, tot die eens opstaat. Hij is heel groot maar niet heel aanwezig :) Het enige nadeel: Heel groot jachtinstinct :=

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met greyhounds, aangezien ik er maar 1 ben tegengekomen maast de mijne!

[ [url=m/dDaYfI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoihoi! Stiekeme meelezer hier. Ik heb zelf geen windhond, maar wel een grote hond met een kort vachtje, en ik ben al enige tijd op zoek naar zo'n soort jersey in maatje 'niet chihuahua' :D Dus vroeg me af waar jij deze gescoord hebt?

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:15

verwijdert
Laatst bijgewerkt door tempura op 30-11-21 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:24

Volgens mij zijn de grootste renbanen in Ierland ook gesloten en worden er ook al veel minder gefokt.

In Spanje willen ze een wet aannemen (of is al aangenomen) dat men op loslopende honden mag jagen. Stond een artikel op de facebook pagina van Galgos del Sol, maar ik kan geen Spaans.

Ik heb volgens mij bij iedere stichting die ik volg al een hond uitgekozen, moet ik alleen nog even de loterij winnen ;)

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:35

gr_roos schreef:
Volgens mij zijn de grootste renbanen in Ierland ook gesloten en worden er ook al veel minder gefokt.

In Spanje willen ze een wet aannemen (of is al aangenomen) dat men op loslopende honden mag jagen. Stond een artikel op de facebook pagina van Galgos del Sol, maar ik kan geen Spaans.

Ik heb volgens mij bij iedere stichting die ik volg al een hond uitgekozen, moet ik alleen nog even de loterij winnen ;)


Wauw dan is de situatie echt verandert, tot voor kort stonden de albums van ierse rescues vol (ik volg er meerdere).

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:36

Ooh windhonden <3 ik heb er zelf geen één helaas, maar ik ben echt helemaal weg van de grotere windhonden, de Deerhounds en Greyhounds voornamelijk, dus ik lees en bewonder graag mee!
Helemaal niet goed dat ik hier lees dat er ergens een nest Deerhound pups is en die organisatie voor Greyhounds in Nood...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:39

Unseen schreef:
Ooh windhonden <3 ik heb er zelf geen één helaas, maar ik ben echt helemaal weg van de grotere windhonden, de Deerhounds en Greyhounds voornamelijk, dus ik lees en bewonder graag mee!
Helemaal niet goed dat ik hier lees dat er ergens een nest Deerhound pups is en die organisatie voor Greyhounds in Nood...


Ow, maar een opgerolde windhond in huis neemt bijna geen plek in beslag en ze liggen in huis toch veel te slapen, dus ik vind het juist heel goed dat je dat hier leest. Kan er bést bij }> :=

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:42

gr_roos schreef:
In Spanje willen ze een wet aannemen (of is al aangenomen) dat men op loslopende honden mag jagen. Stond een artikel op de facebook pagina van Galgos del Sol, maar ik kan geen Spaans.


Jeetje, ik dacht, 'dat heb je vast niet goed gelezen', maar echt dus -O-
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 8192447988

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:01

Skippy01 schreef:
gr_roos schreef:
In Spanje willen ze een wet aannemen (of is al aangenomen) dat men op loslopende honden mag jagen. Stond een artikel op de facebook pagina van Galgos del Sol, maar ik kan geen Spaans.


Jeetje, ik dacht, 'dat heb je vast niet goed gelezen', maar echt dus -O-
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 8192447988


Ja helaas wel....

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:05

Skippy01 schreef:
Unseen schreef:
Ooh windhonden <3 ik heb er zelf geen één helaas, maar ik ben echt helemaal weg van de grotere windhonden, de Deerhounds en Greyhounds voornamelijk, dus ik lees en bewonder graag mee!
Helemaal niet goed dat ik hier lees dat er ergens een nest Deerhound pups is en die organisatie voor Greyhounds in Nood...


Ow, maar een opgerolde windhond in huis neemt bijna geen plek in beslag en ze liggen in huis toch veel te slapen, dus ik vind het juist heel goed dat je dat hier leest. Kan er bést bij }> :=



:+

Grootste probleem hier is dat we twee heel energieke katten hebben...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:13

gr_roos schreef:
Ja helaas wel....


Lees net wel dat zwerfkatten ook hier in NL tot zeer recent afgeschoten mochten worden. Provincie Utrecht gaat nu pas als laatste regio over op 'trap, neuter, release' begrijp ik.
Dus helemaal 'heilig' zijn we hier ook niet ;)

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:28

Citaat:
Citaat:

Ow, maar een opgerolde windhond in huis neemt bijna geen plek in beslag en ze liggen in huis toch veel te slapen, dus ik vind het juist heel goed dat je dat hier leest. Kan er bést bij }> :=



:+

Grootste probleem hier is dat we twee heel energieke katten hebben...


Katten in huis hoeven echt geen probleem te zijn hoor. Wij hebben ook een behoorlijk energieke kat en onze whippet triggert enorm op katten, maar in huis niet. Dan horen ze bij de roedel en blijven ze heel. Ook logeerkatten geen probleem.

Wil natuurlijk niet zeggen dat het altijd goed gaat, maar het hoeft echt geen reden te zijn om geen windhond te nemen :)
Afbeelding

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:03

Zahra kan prima met bekende katten. Haar moeder heeft wel eens bijna eentje opgegeten.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:19

Hier gaat het ook prima met katten :j
Afbeelding
Onze eigen kat werd vooral genegeerd, want die hield niet zo van honden.
Met vreemde katten wil madam graag spelen :')

Kippen in onze eigen wei zijn ook geen probleem.. Maar o wee als er een kraai in de wei landt, of er een fazant in de wei loopt, of een roofvogel :=
Eigen konijnen werden ook genegeerd, maar een konijn in het veld en er is niks meer aan te houden :+

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:53

Oh wat goed om te horen!! <3

Ik las inderdaad op veel websites dat ze zo triggeren op katten en die van ons zijn al een beetje de renpaarden onder de katten dus dat wordt een gezellige boel, dacht ik. Maar jong introduceren bij katten dan kan het dus wel goed gaan :):)
Ik heb altijd jachthonden gehad en dat ging ook altijd goed, tot de laatste Basset van mijn ouders die wel graag achter de katten aan zit. Maar die basset is sowieso een apart geval :')

Ik laat dit even aan mijn man zien hoor hehehe. Dit biedt potentie!

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:13

En zelfs op latere leeftijd. xoran en zijn vriendin zijn naar Amerika gegaan en zijn daar in een huis gekomen met een kat ging super goed. Maar wat niet bij “hun roedel” behoort wordt wel nagejaagd.