Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 22:18

Wij voeren zelf brit care grain free en voorheen wolf of wilderness. Beide naast kvv en netjes 2 drollen per dag over t algemeen. Drollen zijn hard, stevig en vaak deels keutels

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 05:19

Als vuistregel kun je altijd aanhouden dat hoe meer de hond poept, in hoeveelheid per dag of per hoop (extreem grote hopen), dat er dan genoeg troep in de brok zit. Die grote hopen of de vele hopen komen dan voort uit toevoegingen in de brok waar de hond niks mee kan en dus letterlijk doorvoert en kwijt moet.

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:00

Afbeelding
Hier ook al tijdje aan kijken voor ander voer ja/nee. Woody heeft vanaf jongs af aan al wat kalige oogjes. Maat weet niet of van voer afkomt en vind dat hij wel veel poept. Zeker omdat we al minder dan advies vd zak geven. Hij poept echt n keer of 4 en flinke hopen.

Eten is momenteel ziezo weer drama.. heb ook over kvv zitten denken maar vind t lastig omdat niet alles compleet is en me er nog niet in verdiept heb (+ Remon er niet volledig achter staat)

Tips voor volledig kvv merken?

Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:15

Die kale ogen heeft mijn border ook vanaf pup af aan al. Dus denk dat dat misschien wel gewoon is zoals die is. Hoeveelheid poep is wel veel. Wat voer je nu?

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:20

Nynkster schreef:
Die kale ogen heeft mijn border ook vanaf pup af aan al. Dus denk dat dat misschien wel gewoon is zoals die is. Hoeveelheid poep is wel veel. Wat voer je nu?


Ik voer nu totalbite, op voerwijzer nog weinig van te vinden heb wel op calcium/ fosfor verhouding gelet die lijkt wel oké.


Samenstelling: Verse kip (20%), gedroogde kip, erwten, gedroogde zoete aardappel, aardappel, aardappelzetmeel, gedroogde bietenpulp, pluimveevet, zalmolie, gedroogde johannesbrood, lijnzaad, eipoeder, biergist, mineralen, inuline (bron van FOS), gedroogde wortel, brandnetel, Echinacea, gedroogde tomaat, gedroogde appel, gedroogde mango, gedroogde pruimen, gedroogde banaan, tijm, basilicum, spirulina, cranberry, selderij, glucosamine, chondroïtine.

Analytische bestanddelen:
Ruw eiwit, 25.0 %, Ruw vet 13.0 %, Ruwe celstof 5.5 %, Ruwe as 6.6 %, Calcium, 1.3 %, Fosfor 1.1 %, EPA 0.2 %, DHA 0.3 %.

Woody krijgt 2x 135gr
Advies is 315-530

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 09:28

Dan is de voeding hoe dan ook niet geschikt als je al zo ver onder de richtlijn voert.

Kijk op zooplus eens naar wolf of wilderness. :) betaalbaar en daar deden ze t hier heel goed op.

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:34

kiwiwitje schreef:
Dan is de voeding hoe dan ook niet geschikt als je al zo ver onder de richtlijn voert.

Kijk op zooplus eens naar wolf of wilderness. :) betaalbaar en daar deden ze t hier heel goed op.


Als ik meer geef komt ie aan daarom zit ik er zo ver onder. :)

Ik ga eens kijken thnx , kreeg ook advies van acana

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 09:45

meisie94 schreef:
kiwiwitje schreef:
Dan is de voeding hoe dan ook niet geschikt als je al zo ver onder de richtlijn voert.

Kijk op zooplus eens naar wolf of wilderness. :) betaalbaar en daar deden ze t hier heel goed op.


Als ik meer geef komt ie aan daarom zit ik er zo ver onder. :)

Ik ga eens kijken thnx , kreeg ook advies van acana

Dat snap ik. Maar de richtlijn is er ivm voedingsstoffen die de hond nodig heeft. Om structureel zo onder de richtlijn te voeren ga je vroeg of laat tekorten krijgen. Ik zou de analyse even langs acana leggen van deze brok. Acana is vrij vet. :) dus daar kom je waarschijnlijk ook ruim onder de richtlijn uit.

Themba

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:14

Ik heb proefpakket koud geperste brokken mee gekregen van mijn vleesleverancier. Kivo puppy.
Die ga ik vanaf morgen 50/50 combineren met kvv ook kivo.
Ochtend 100 brok
Middag en avond 125 vlees

Of zouden jullie 2x 50 brok en 1x 250 kvv doen?

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 12:20

Ik vind t nogal een verschil 50 brok en 250 vlees. Dan zou ik je eerste idee doen.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:52

Wat fijn om te lezen hoe anderen dat doen op vakantie. Nu wij hebben besloten ook kvv te voeren was dat wel even een puntje (vouwwagen en hopelijk in de toekomst caravan wat het makkelijker maakt).

Zaterdag mogen wij Nico eindelijk ophalen! Super veel zin in :j

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:05

[Quote=kiwiwitje]
Dat snap ik. Maar de richtlijn is er ivm voedingsstoffen die de hond nodig heeft. Om structureel zo onder de richtlijn te voeren ga je vroeg of laat tekorten krijgen. Ik zou de analyse even langs acana leggen van deze brok. Acana is vrij vet. :) dus daar kom je waarschijnlijk ook ruim onder de richtlijn uit.[/quote]

Ik heb beide even bij voerwijzer genomen vetpercentage lijkt gelijk alleen acana is hoger in eiwit gehalte. Aantal kcal lijkt ook hoger bij wolf. :)

Heb gekeken naar acana singles free duck en wolf of wilderness wild hills. :)

Morgen iig weer even wegen heb wel t idee dat ie nu weer afgevallen is (was tussen de 2 titers ook al)

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 17:41

Dat kan wisselen. Acana heeft ook vettere. Heb toevallig van de week zelf zitten neuzen ivm de webshop.
Maar ik zou vooral ook even kijken naar de analyse van wat je nu voert en dat vergelijken met wolf/acana
Als je beide wil vergelijken zou ik trouwens wel de wolf elements kiezen. Aangezien de wild hills niet alleen eend is (voornamelijk kip) en de singles van acana wel.
Wolf of Wilderness Rough Storms - Eend Hondenvoer

Themba

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:43

De eerste bak geperste brok zit erin. Veel minder schrokkerig dan bij de biofood en hoorde hem nu ook echt kauwen.

Nog weer zoiets he. Veranderen de ogen kwa vorm van honden? Kwa kleur weet ik maar kwa vorm. Laatste 2 dagen lijken de ogen en oogleden groter. Je kijkt er anders in. Haha misschien beetje raar uitgelegd maar ogen zijn minder puppy zeg maar. Bou heeft iemand tijdens het wandelen wel eens gezegd hij heeft nog nest ogen maar is dat echt iets? Kan er niks over vinden verder.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 09:49

Oogvorm kan zeker veranderen. Groter ronder bij spanning/ stress. En meer amandelvormig bij ontspannen bijv.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:21

Mag ik ook (weer) meekletsen hier?
Begin van het topic kwam koningspoedel Otis in huis en inmiddels is hij uitgegroeid tot flinke jongen van ruim een jaar en zijn kleine vriend Ollie de dwergschnauzer is inmiddels 8 jaar.
Begin januari komt er een nieuwe pup bij, weer een krullebol :D
Bij dezelfde fokker als van Otis maar uit een andere teef. En deze keer hebben ze gekozen om te dekken met een wat kleinere australian doodle.
Verwachting is dan ook dat de pup iets kleiner uitgroeit dan Otis (die is ruim 60cm).

Kleine Finlay, hier 4,5 week oud.
Afbeelding

Vanmiddag weer even langs om te knuffelen. Probeer minimaal 1x per week langs te gaan, zo leuk om te zien hoe hard ze groeien.

Hier eten de honden ook kvv en ook Finlay kruipt al rond in eet kvv :D

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:13

Welkom! Super leuk. Ik volg jou ook op instagram dus ik had Finlay al gezien, wat een droppie!!
Is zijn doodle ouder wel een standaard doodle? Of een medium?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:11

Een medium. Haar poedels zijn bijna allemaal max aan de maat en dat schrikt mensen toch wel eens af voor een pup.
Voor mij maakt de maat niet veel uit, er past nog wel een grote bij op de bank en op bed :+
De moeder is wel echt een geweldige hond dus ben blij om daar een pup van te krijgen.

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:43

meisie94 schreef:
[ [url=m/27uiUw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook al tijdje aan kijken voor ander voer ja/nee. Woody heeft vanaf jongs af aan al wat kalige oogjes. Maat weet niet of van voer afkomt en vind dat hij wel veel poept. Zeker omdat we al minder dan advies vd zak geven. Hij poept echt n keer of 4 en flinke hopen.

Eten is momenteel ziezo weer drama.. heb ook over kvv zitten denken maar vind t lastig omdat niet alles compleet is en me er nog niet in verdiept heb (+ Remon er niet volledig achter staat)

Tips voor volledig kvv merken?

[ [url=m/27uiUw.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/TSZ8GE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik lees nog steeds mee hoor dames maar steeds te druk om te reageren.

Ik wil wel even op jou post reageren meisie ...
Mijn border(allang en breed overleden had als pup/puber ook kalere oogjes.
Naarmate hij ouder werd werd t steeds erger en hebben toen ook het eea aan onderzoeken gehad.
Uiteindelijke bleek hij voedsel allergie te hebben.
Ik wil niet zeggen dat dat het is maar meer ter info dat je het in je achterhoofd kan houden mocht t ooit erger worden oid.

Ik ben toen zo aan t dokteren geweest met hem en toen kwam ik uiteindelijk bij zo’n oude rot in t vak en die zei gelijk dat t voedsel allergie was en toen samen Met de dierenarts van mn opleiding het geschikte voer voor hem weten te vinden.

Ik praat wel denk inmiddels over 18 jaar geleden hoor (jezus ik word echt oud :') )maar de wat kalere oogjes vielen me gelijk op dat ik dacht even melden :)

Verder gaat hier alles goed...
Al denk ik (weer) dat Parel haar einde wel aan t naderen is.
Ze is gewoon oud en op aan het raken en vindt alleen haar middag wandeling nog fijn met de roedel als het droog is.
Verder slaapt ze alleen nog maar en heeft zo nu en dan ineens een opleving dan gaat ze liggen rollen bollen over de bank.
Maar ja die stap he zolang ze nog niet lijden...zucht...zo moeilijk.

Met skitt ga ik even een afspraak maken bij mn dierenarts want ze hupst soms met haar rechter achterpootje dat bij mij gelijk alarmbellen gingen rinkelen...het bekende hupsje wat je veel bij kleine hondjes ziet met knie problemen.
De rest is het alleen even samen naar buiten plasje poepje en weer naar binnen.

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:25

Kleine Jaxxie is ziek.

Gister avond at hij niet z'n bakje helemaal leeg, wel klein beetje gehad maar lang niet alles.

Ik ging gister avond vroeg slapen want was de hele week al om half 5 opgestaan en was moe. Kwart over 8 lag ik in bed en ben bijna meteen in slaap gevallen. Honden uitgelaten rond 8u. Toen werd ik om 23:30 wakker en ben naar beneden gegaan om de honden weer uit te laten.
Toen ik beneden kwam lag Jaxx op de bank en kwam er niet af.
Toen liep ik naar de achter deur en zag dat er was overgegeven. Heb eventueel een foto in PB want het is best ranzig.
Schoon gemaakt. Honden uitgelaten en Jaxx laten drinken. Heeft ie gedaan en ook aardig wat.
Toen weer terug naar bed en om half 5 was ik weer beneden. Precies zelfde weer. Wel iets lichter dan de 1e keer maar weer heel veel. Schoon gemaakt. Uitgelaten en weer laten drinken. Ook nu dronk die braaf.

Jinn en Jaxx naar mijn moeder gebracht en ik naar werk. Jaxx had wel wat gedronken maar wel weinig. Ook was die wat sloom. Toen ik na het werk ze weer op ging halen vertelde mama dit allemaal. Hij was rustig maar toen ik binnen kwam was die heel blij en zag die er goed uit.

Heb ze in de auto gedaan en ben een rondje van 20 min door t bos gaan wandelen. Hij deed zelfde als altijd. Lekker snuffelen en de honden die we tegen kwamen mee spelen.

Nu kwam ik een vrouw tegen en die vertelde dat haar hond vorige week ook ziek was. Zelfde symptomen als Jaxx en naast die mevrouw en Jaxx had zij nog van 2 anderen gehoord dat die slecht te pas waren. Niet doodziek maar zelfde als Jaxx.
Haar hond was met 3/4 dagen weer de oude.
Alle honden die komen in het zelfde bos. Misschien heerst er iets?

Ik had gegeten bij een vriend en toen ik thuis kwam was er gal over gegeven (ook op de foto, via PB) dat komt dus door te weinig eten in de maag.

Maar fijn, Jaxx wil nog steeds niet eten maar drinkt wel.

Ik had een thermometer hier thuis maar die is weg. Morgen direct nieuwe halen dus morgen meet ik zijn temp.

Alleen met Jinn was niks aan de hand maar Meneer wil vanavond ook niet eten. Misschien wordt hij ook ziek dus die ga ik morgen ook beginnen met tempen.

Kreeg de tip van een vriendin om kip te koken en rijst te geven?
Iemand nog meer tips? Uiteraard ga ik naar de DA als nodig is. Desnoods in het weekend.

Kijk 'm zielig zijn
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 21:46

Kip en rijst is mega achterhaald. T idee is dat t lichtverteerbaar zou zijn en voor honden aan de diaree zou helpen
Maar een zieke hond ander voer geven heeft niet de voorkeur. Zeker niet als maag en darmen al van slag zijn.
Ik zou eerder een snackje aanbieden of een stukje vlees. In de hoop dat ie er wat van gaat eten. Een lepel honing of kookwater van kip kan ook. Zeker omdat ie wel wil drinken. Of een beetje suiker aan zn water toevoegen(even wat suiker oplossen in heet water en dan in zn waterbak mikken. Kan goed zijn als ie wat suiker binnen heeft dat ie wel wil eten.


Weet je zeker dat ie niet iets gegeten heeft wat niet oke is?

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:55

kiwiwitje schreef:
Kip en rijst is mega achterhaald. T idee is dat t lichtverteerbaar zou zijn en voor honden aan de diaree zou helpen
Maar een zieke hond ander voer geven heeft niet de voorkeur. Zeker niet als maag en darmen al van slag zijn.
Ik zou eerder een snackje aanbieden of een stukje vlees. In de hoop dat ie er wat van gaat eten. Een lepel honing of kookwater van kip kan ook. Zeker omdat ie wel wil drinken. Of een beetje suiker aan zn water toevoegen(even wat suiker oplossen in heet water en dan in zn waterbak mikken. Kan goed zijn als ie wat suiker binnen heeft dat ie wel wil eten.


Weet je zeker dat ie niet iets gegeten heeft wat niet oke is?


Niet 100%.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 22:04

Bedoel je dan dat ie gerust buiten iets opeet? Of stukken speelgoed oid?
In dat geval zou ik absoluut de DA bellen voor een echo en/of rontgen om zeker te weten dat ie niks in zn maag/darmen heeft zitten wat er niet hoort

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:20

Nee. Hij eet eigenlijk nooit iets van de grond maar misschien heeft ie wel een takje of dennenappel ofzo gehad. Maar ik durf eigenlijk wel te wedden dat ie dat niet heeft gedaan.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:22

kun je mij fotos in PB sturen JJ? Ben wel benieuwd.
Misschien toch iets verkeerd gegeten. Wil hij ook geen vlees oid eten?