Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:02


ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:30

De DC XS past mijn kleintje niet (te groot), ik heb de annyx xxs voor hem. Die past wel en qua pasvorm ook een fijn tuig.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:34

Jamiefris schreef:
Dagahra schreef:
Max heeft van weekend ook voor het eerst kennis gemaakt met schapen.

[ [url=m/dNshEW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Filmpje
https://www.instagram.com/tv/CWijtLNgdD ... =copy_link


Wat doet hij dat al knap zeg! :D

Ja ben zo trots op hem :D Kwartje viel snel, nadat 1 van hun honden het even heeft voorgedaan. Over paar weekjes weer eens met hem kijken daar.

Voorlopig mag ie nog lekker genieten van het pup zijn :)

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 14:18

ZoZenn schreef:
De DC XS past mijn kleintje niet (te groot), ik heb de annyx xxs voor hem. Die past wel en qua pasvorm ook een fijn tuig.

Wat een mini!
Envie pastte die op 9 weken al haha

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:38

Heb een puppycursus gevonden met een gangbare prijs :D Ben benieuwd wat Max daar van vind

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:02

Knap zeg die pup bij schapen.

Ivy groeit en groeit.Afbeelding

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:38

Mooie mechel!

Heb zelf ook nog 2 mechelteefjes. Reu heb ik helaas moeten inslapen op 7.5 jarige leeftijd.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:54

Leuk daghara met je kelpie!!
Zou proberen om hem af te blokken als hij tussen jou en de schapen door loopt :D in theorie brengt hij dan altijd de schapen weer naar je toe. En voor de schapen ook duidelijk. Hebben op de kudde ook wel honden die dan achter de schapen gaan om ze op te halen. En dan ineens weer ervoor stoppen. Op gegeven moment reageren schapen vanzelf niet meer als het onduidelijk is en de hond ook niet zo goed weet wat die doet. en dat is dan weer slecht voor vertrouwen als de schapen niet meer luisteren :+

Mijn draken gisteren en vandaag. Voelt zo raar dat Guinness dit jaar alweer 3 jaar oud wordt :') hopelijk eind 2022 of begin 2023 nog een puppy bij. Maar dat duurt nog een eeuwigheid _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:54

Dit was de eerste kennismaking. Kan je er nog niet teveel van verwachten :+

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:42

Je kan een goede start maken toch?
Het zit echt wel in een hond, ook als die nog jong is. Maar je moet het natuurlijk zelf weten, het is jouw hond :)* ik denk als je idee hebt dat je niks kan verwachten dat het niet het juiste moment is voor je hond om bij schapen te gaan

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:49

Wauw... Denk dat ze dit ook wel met iemand heeft gedaan met verstand van zaken. Niet lukraak ff de wei is ingesprongen.
Manier van overbrengen kan wel wat vriendelijker :o

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:31

Beetje goedbedoeld wordt al niet meer gewaardeerd blijkbaar. Komop zeg, ik zet toch netjes neer? Wat is er niet netjes aan mijn bericht.. als ze het niet wil horen is het ook prima, daarom zeg ik: jouw hond. Je hebt je hond sneller vernield dan gefixt, en het aantal goede trainers is gewoon weinig… is toch leuk als het dier een goede basis krijgt en straks goede werkhond wordt op de boerderij? Ik zie het probleem niet zo

Edit: heb zelf gewoon gemerkt in mijn omgeving en ook bij mezelf met eerste hond dat er veel plekken zijn waar de manier van trainen gewoon apart gaat. En je je hond allemaal dingen leert waar je later niks aan hebt. Of je hond zo traint dat die al het zelfvertrouwen kwijt raakt etc. Het is niet zo dat je bij elk schapendrijf-instructeur op de goede plek bent. Al zou je denken dat dat wel zo zou zijn. Maar als het niet gewaardeerd is ga ik wel weer braaf op m’n plaats hoor ;)

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:48

xLaraaj schreef:
Wauw... Denk dat ze dit ook wel met iemand heeft gedaan met verstand van zaken. Niet lukraak ff de wei is ingesprongen.
Manier van overbrengen kan wel wat vriendelijker :o


Dat is natuurlijk ook naïef. Iedere gek mag lessen geven of een hondenschool beginnen. Als ik sommige agility of hoopers zie trainen gaan bij mij ook alle nekharen overeind staan omdat het zo gevaarlijk of slecht is, terwijl de eigenaar juist denkt dat het wel goed is.

Ik vind ook dat Nynke het nog netjes neerzet, ik denk dat als ik het had gezegd het erger was geweest. :')

Een hond iets afleren kost tien keer zolang als een hond iets fatsoenlijk aanleren. :j

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:26

100% akkoord met beiden en weet dat het met de juiste bedoelingen gezegd is geweest. Vind het neerzetten alleen niet netjes gedaan. Ja jouw ,hond ,jouw probleem, ik zeg niks maar eigenlijk zeg ik het wel. Zo kwam het op mij over.
Natuurlijk mijn excuses als dat niet zo bedoeld was en ik het verkeerd opnam.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:30

xLaraaj schreef:
Wauw... Denk dat ze dit ook wel met iemand heeft gedaan met verstand van zaken. Niet lukraak ff de wei is ingesprongen.
Manier van overbrengen kan wel wat vriendelijker :o

Ben bij de buurman het land ingesprongen met zijn schapen :+

Maar ik ga er verder niet op in :) Heb dat inmiddels al wel geleerd in de hondenwereld :') Ik pluk overal datgene vandaan, waar ik iets mee kan. Maar verder ga ik geen discussies meer aan, over wat nu het beste is of niet.

De mensen die mij helpen, heb ik een goed gevoel bij. Weten waar ze over praten.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:05

Het zal wel aan mij liggen, heb het echt tig keer gelezen maar ik kan echt niet onaardig ontdekken in het stukje tekst?!

Gevalletje intonatie?

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:25

KimD schreef:
Het zal wel aan mij liggen, heb het echt tig keer gelezen maar ik kan echt niet onaardig ontdekken in het stukje tekst?!

Gevalletje intonatie?

Zeg ook nergens dat het niet onaardig bedoelt is. Alleen dat ik er verder niet op in ga.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:31

Dagahra schreef:
KimD schreef:
Het zal wel aan mij liggen, heb het echt tig keer gelezen maar ik kan echt niet onaardig ontdekken in het stukje tekst?!

Gevalletje intonatie?

Zeg ook nergens dat het niet onaardig bedoelt is. Alleen dat ik er verder niet op in ga.


Ik had het in dit geval dan ook tegen Lara. Zij geeft aan dat het neerzetten niet netjes gedaan is maar ik kan niet ontdekken waar. Vandaar dat ik die reactie dan ook niet snap.

Dus daarom denk ik gevalletje intonatie.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:02

Oh excuses, dat was mij niet duidelijk :+

Ik ga de tip zeker voorleggen, wanneer ik er weer met Max heen ga. En kijken wat hun er van zeggen. Afgesproken dat ik over paar weekjes weer kom. Eerst lekker pup laten, af en toe eens tussen de schapen laten.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:16

Ja of gevalletje België vs Nederland :+ :P

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 19:51

Toch vind ik het filmpje alsnog heel leuk.. mooi om te zien hoe het er bij zo’n pup al wel in zit.

Van schapen drijven verder geen verstand hoor, altijd rotti’s gehad haha

Hier zijn alle spullen binnen. Nog 3,5 week wachten. Lijkt zo ver weg nog.
Besloten om kvv (carnibest) te gaan voeren. Is hier in de buurt goed te verkrijgen, ook straks in grotere hoeveelheden. Nu alleen nog een vriezer erbij :+

Themba

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:06

Ik vind de kvv van carnibest een goede structuur hebben. De puppy variant. Heb ook die van kivo maar vind die toch minder. Ruikt meer en veel bloederige.

Jullie ervaring met pups en donker. Zoiezo vind onze boris weg gaan van huis niet top. Eerste stuk is vooral heeeel veel geduld en zit die veel. Maar in het donker is het helemaal pret. Je krijgt hem gewoon niet van de plek piepen en zelfs snoepjes doen het dan niet.
Iemand ervaring mee?

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:21

Hier had Indy ook veel schrik wanneer het donker was. Zelf in eigen tuin. Doordat ze soms hier zit en Charlie haar grote held is durfde ze hem soms toch wel te volgen in de tuin voor haar avondplasje. Dit en samen met het ouder worden heeft ze dit totaal niet meer. Enkel is ze wel meer alert en durft ze eens te blaffen naar een geluid maar he: ik ben ook niet zo op mijn gemak als het donker is :+

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:23

Kan je helaas geen tips geven. Max is vanaf begin niet bang geweest in het donker.

En van mijn andere/vorige honden, kan ik het niet meer herinneren :+

Max is vandaag weer meegeweest naar het tuincentrum

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:24

Mijn volwassen reu is ook nog steeds bang in donker, en ik ook. Ben bijna 24 maar dat zit er nog steeds :+ dus denk dat het deels m’n eigen spanning is en misschien dat mensen ook duister uit zien in het donker. Lyn is sowieso beetje bang van vreemden op afstand, als ze dichtbij zijn is er geen probleem meer.