Puppy Erbij 2021

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 15:56

Drico schreef:
Even een random post tussendoor :+

Binnenkort is het tijd om van de puppybrok af te stappen en volwassen voer te geven.
Ik wil sowieso bij brokken blijven, heeft er iemand tips?

Ze krijgt nu Hill's VET ESSENTIALS Growth Medium puppy met kip.
Of zeggen jullie blijf nog 1 zak puppybrok geven? Ze is nu 4 maanden oud.

Op 4 maanden oud kun je gewoon nog puppy blijven voeren. Maar waarom voer je een “dierenarts” voeding?

Ik zou sowieso iets gaan voeren(persoonlijk) waar iets van graan of mais oid niet op de eerste plek staat in de ingredientenlijst.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:06

Dit is Max. Van 26-07-2021, met 15 week opgehaald. Planning is dat ie straks lekker hele dag mee kan met de werkzaamheden op de boerderij
Afbeelding

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:16

kiwiwitje schreef:
Op 4 maanden oud kun je gewoon nog puppy blijven voeren. Maar waarom voer je een “dierenarts” voeding?

Ik zou sowieso iets gaan voeren(persoonlijk) waar iets van graan of mais oid niet op de eerste plek staat in de ingredientenlijst.


Deze brok kregen ze al bij de fokker, zij is zelf dierenarts :)

@Dagahra, wat een leukerd! En gaaf dat ie straks lekker op de boerderij mee mag.

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 16:37

Dat verklaart. T is niet iets wat ik zou voeren. Maar in principe is ze nog jong genoeg om op de puppy te blijven. Op de zak staat als t goed is ook tot 12 maanden.

Knappe pup Daghara!

Bodan

Berichten: 1220
Geregistreerd: 27-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:34

Bedankt voor de reacties! Wisselende ervaringen dus betreft loslopen van een pup/ jonge hond. Ik krijg een heidewachtel, volgens mij wel iets baasgerichter dan een stabij. Consequent ben ik wel, daar zal het niet aan liggen :D
@kiimm_ een jong pupje nog wel. Maar hoe is dat gegaan toen je hond ouder werd, puber. Die krijg je bij wijze van spreken niet zo te pakken.

Wat voor hond heb jij Many?

Als iemand nog advies heeft betreffende goede hondenscholen in Groningen hoor ik het graag!

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:11

Bodan schreef:
Bedankt voor de reacties! Wisselende ervaringen dus betreft loslopen van een pup/ jonge hond. Ik krijg een heidewachtel, volgens mij wel iets baasgerichter dan een stabij. Consequent ben ik wel, daar zal het niet aan liggen :D
@kiimm_ een jong pupje nog wel. Maar hoe is dat gegaan toen je hond ouder werd, puber. Die krijg je bij wijze van spreken niet zo te pakken.

Wat voor hond heb jij Many?

Als iemand nog advies heeft betreffende goede hondenscholen in Groningen hoor ik het graag!


In de puberteit was zijn recall minder goed, vooral als we andere honden tegen kwamen. Ik ben toen vooral op 'bijzondere' tijdstippen naar het losloopgebied gegaan. Tijdstippen waarop je maar weinig tegen komt en zo konden we perfect oefenen. Als we op drukke momenten gingen dan hield ik hem aan de lange lijn. We zijn nu op het punt dat hij stukje bij beetje weer gaat luisteren zoals voor zijn puberteit :o

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:07

Dagahra schreef:
Dit is Max. Van 26-07-2021, met 15 week opgehaald. Planning is dat ie straks lekker hele dag mee kan met de werkzaamheden op de boerderij
[ [url=m/qs0HKq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh zo knap <3

VNjulia
Berichten: 138
Geregistreerd: 29-05-13
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 05:56

Hoi hoi!
Ik heb besloten om na 7 maanden maar eens onder de meeleessteen vandaan te komen, wel zo gezellig :+
Ik zal ons even voorstellen;

Julia, 22 jaar oud en wonend op de altijd mooie Veluwe!
Mijn trouwe viervoeter;
Jip, 7 maanden oud, golden retriever, tikkie oost Indisch doof maar wel de allerliefste ❤️ Afbeelding
Afbeelding

Heb veel gehad aan alle ervaringen die hier gedeeld werden en veel nieuwe dingen geleerd! Ik blijf dus nog wel even hangen :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:20

Mag ik ook mee kletsen? Zaterdag is onze pup geboren bij de fokker, begin volgend jaar mogen we haar op halen. We krijgen een Heidewachtel teefje.

Bodan, leuk dat jij ook een Heidewachtel krijgt!

Many
Berichten: 8277
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:23

Bodan schreef:
Bedankt voor de reacties! Wisselende ervaringen dus betreft loslopen van een pup/ jonge hond. Ik krijg een heidewachtel, volgens mij wel iets baasgerichter dan een stabij. Consequent ben ik wel, daar zal het niet aan liggen :D
@kiimm_ een jong pupje nog wel. Maar hoe is dat gegaan toen je hond ouder werd, puber. Die krijg je bij wijze van spreken niet zo te pakken.

Wat voor hond heb jij Many?

Als iemand nog advies heeft betreffende goede hondenscholen in Groningen hoor ik het graag!

Wat tof, een heidewachtel! Prachtige honden vind ik dat. En inderdaad wel redelijk baasgericht volgens mij. Dat moet wel goedkomen, met dat loslopen. Ik zou het wel lekker gaan trainen, zoals Kiimm_ ook beschrijft, dan weet je zeker dat je het goed bevestigt.

Ik heb een Grand Basset Griffon Vendéen :)

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:38

SusanH schreef:
Mag ik ook mee kletsen? Zaterdag is onze pup geboren bij de fokker, begin volgend jaar mogen we haar op halen. We krijgen een Heidewachtel teefje.

Bodan, leuk dat jij ook een Heidewachtel krijgt!


Wat leuk, één dag na die van ons! :D

Welkom allemaal!

Die van ons gaan goed! Groeien als kool en inmiddels is de lamp ook niet meer aan, vannacht overigens wel even ingestoken want het vroor buiten waardoor het in de kist 17,5 graden werd, dat vond ik nog wat koud ondanks dat de puppen nog steeds verspreid lagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo grappig dit! :')
Afbeelding


Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:10

Ohh heel wat nieuwe puppy/jonge honden mensen erbij in het topic, leuk hoor!
En nog een Jip erbij - wat een knapperd!
Welkom allemaal!!

Heidewachtels vind ik ook erg leuk! Ik denk dat ik met menig jacht hond rassen niet goed weg zou komen; in de retriever groep dan weer wel een aantal waarmee ik graag zou willen werken. Maar vind veel jachthonden wel altijd zo gaaf om te zien!

En heerlijke puppy spam Kim!

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:12


Themba

Berichten: 1478
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:15

Dan zal ik mijzelf ook even goed voorstellen.
Maayke met choco lab Boris.
Nu 10 weken en al onmisbaar binnen ons gezin.
Afbeelding

Sinds zaterdag bezig met puppycursus.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:30

Ohhh wat een dropje is Boris zeg!!!
Blijft leuk dat overzichtje Kim!

--

Even een balletje opgooien of iemand hier wat weet...

Ik ben op zoek naar fijne outdoor handschoenen voor in de winter, dus:
- moet warm zijn
- flexibel en nauw sluitend om de hand/vingers zodat ze dus makkelijk te gebruiken zijn met trainers pakken en geven. Ik heb trainers van klein formaat zoals gedroogde mosseltjes formaat dus dat wordt al snel lastig met handschoenen.

Mij lijkt oa de Pinewood Thin Liner heel fijn - maar die is voornamelijk geschikt als laagje onder een ander handschoen dus in de strenge winter zal die denk ik wel te koud worden.

Iemand ervaring met een van de andere Pinewood handschoenen die op deze pagina te zien zijn?
>> https://www.actievehonden.com/producten ... ndschoenen

Of met de Wool Liner Glove van Revolution Race?
RR heeft een super gaaf setje van €59> Outdoor Glove. Maar dat vind ik erg duur om op de gok te kopen - kost €59. Mocht iemand daar nog ervaringen mee hebben, hoor ik het ook graag want dan zou ik 'm wel ook serieus overwegen.

Vorig jaar deze leren handschoenen gekocht > K9 WOLF KEVLAR, maar die zijn toch nog wat te ruim om makkelijk de kleinere trainers te pakken. Voor gebruik zonder trainers zijn ze wel echt heel fijn weer.

Qua nauwsluitend kan ik bv namelijk mijn rij handschoenen gebruiken ook van Roeckl: die vind ik qua grip/nauwsluitendheid namelijk echt perfect :j Maar zijn weer net iets te koud in de winter.

Andere optie is ook binnenkort bij Decathlon eens neuzen, want vaak hebben ze wel top materiaal van eigen merk in vergelijking met de prijzen. Dan kan ik ze ook aandoen en testen - al kan ik wat ik online koop ook retourneren natuurlijk als het niks is met passen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:48

Wat veel nieuwe pups *\o/* Tweede lockdown golf pups? _O- (nee grapje)

@CB, back on track! En dan die hele dunne handschoentjes, dragen onder wat dikkere handschoenen, ideaal. Nooit meer koude vingers. Straks met Black Friday zijn ze goed betaalbaar.

Many
Berichten: 8277
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:50

KimD schreef:
Het groeit ook lekker! <3
[img]m/w0oYhZ.jpg[/ig]

Nog steeds te bekijken via https://www.twitch.tv/threedogsandcounting

Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van de pups *\o/* <3 En wat fijn dat ze het zo goed doen.

Oshaa
Berichten: 1053
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:56

Kaus schreef:
Wat veel nieuwe pups *\o/* Tweede lockdown golf pups? _O- (nee grapje)

@CB, back on track! En dan die hele dunne handschoentjes, dragen onder wat dikkere handschoenen, ideaal. Nooit meer koude vingers. Straks met Black Friday zijn ze goed betaalbaar.


Wilde deze ook voorstellen - zijn echt super fijn!

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:18

Wat leuk, een hoop nieuwe pups.

En Kim jou nestje is zo leuk.

Outdoor handschoenen.. hmm mocht je goede gevonden hebben laat het weten haha.

Hier de chihuahua ook begonnen met kennelhoest, flinke hoest aanvallen. De rest wel minder hoesten maar Moos en Ivy gooide gister avond alles eruit, flink lopen braken dus antibiotica ook niet veel kunnen doen.

Hier druk en moe. Zorgen voor de hondjes, zus Hoog zwanger, paarden die verguisd gaan worden hopelijk snel en afscheid nemen van m'n verzorgers helaas dan. Baby shower aan regelen, ene afzegging na de ander.

En heel veel gedoe op m'n huidige werkplek en lange reistijd. Breekt je best op.

Ivy is alweer 40 weken
Afbeelding
Afbeelding

En der driepotige vriendjes
Afbeelding

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:20

Welkom nieuwe puppies!!

Doen het goed KimD!

Cursebreaker ik heb zelf gewoon roekels dan wel de winter uitvoering omdat ik best lang op het veld sta in de avond. Ik kan gewoon snoepjes pakken en de riem ook goed vasthouden!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:22

Kaus nee hoor, wij wilden al heel lang weer een hond. Vroeger een ex straat hond uit Turkije gehad, maar nog nooit zelf een pup opgevoed dus dat is nieuw voor ons. Al kende Timo toen hij naar hier kwam ook helemaal niks, dus die hebben we ook alles moeten leren destijds. Mijn ouders hebben vroeger Heidewachtels gefokt. Mijn man wilde perse een Toller, maar die zie je al overal. En hele lange wachtlijsten. Bij de Heidewachtels in principe ook, maar het scheelt als je ouders nog wat connecties hebben hier en daar :j dus toen we besloten hadden dat we voor een Heidewachtel zouden gaan bleek de fokster al een teef drachtig te hebben :D

Kim ze zijn super schattig, en zo mooi gekleurd ook! Mooie aftekeningen.

Themba hij lijkt echt inimini zo op de foto. Wat een droppie, die blik alleen al!

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 12:23

Ohh wat lekker druk ineens!
Melissa, ik heb toevallig van de week handschoenen van BR besteld bij agradi. Die lijken erg fijn!

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:48

Kaus schreef:
Wat veel nieuwe pups *\o/* Tweede lockdown golf pups? _O- (nee grapje)

@CB, back on track! En dan die hele dunne handschoentjes, dragen onder wat dikkere handschoenen, ideaal. Nooit meer koude vingers. Straks met Black Friday zijn ze goed betaalbaar.


Oeh goeie tip!! +:)+
Welke winkel raad je aan om dan bij te shoppen? :)*

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:42

Wij krijgen op de valreep ook nog in 2021 een pup. Geen lockdown keuze :')
Nu onze werktijden maar 3 uur per dag overlappen werd het toch wel echt tijd na 4 jaar voor weer een hond.

Op dit moment 4,5 week oud, komt de week voor kerst bij ons. Is dan 9 weken.
Nico, rottweiler reu.
Afbeelding

Nu aan het inlezen over voornamelijk voer. ‘Vroeger’ bij ons kregen ze gewoon brokken waar ze het prima op deden. Nu ik steeds meer lees over kvv en andere soorten brokken zijn we ons toch wat meer aan het inlezen wbt voeding. Al moet ik toegeven dat ik het zo simpel niet vind.

Ik lees dus graag mee, zal af en toe ook wel wat posten als hij er eenmaal is :j

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:19

Aah leuk een rottweiler.