Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:50

KimD schreef:
Ik denk dat je dit jaar overal hartstikke dood gaat blijven met toeristen. _O-

Pff als de zon schijnt is het al geen doen, ik gok ook voor het ergste in de zomer. -O-

Cinniz, je houdt het wel spannend zo!

En wat ziet Mona er mooi uit! Mooie riem ook.

Wij nemen vaak een beloningstasje mee waar het eea in kan, en verder een rugtas voor het wandelen als we geen jas bv aan hebben. Kunnen we ook drinkflessen in doen wat ik ook wel heel handig vind. Hebben zo'n rugtas waarbij de tas los zit van de rug zegmaar, weet niet hoe dat heet maar dan lucht het iets beter door. :P

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:18

xLaraaj schreef:
vind 2 ook wel cute :D

Hebben jullie nog vakantie tips voor in frankrijk? Wij gaan zoizo camperen.
Wat we al gedaan hebben:

Bratagne (moet je geluk hebben met het weer)
Camargue
Gérardmer in de Vogezen. (moet je geluk hebben met het weer)
Le Doucier in de Jura. super mooi maar al 2x gedaan.

We zoeken een plaats met veel natuur, liefst niet overbevolkt qua toerisme, mooi weer en natuurlijk water.... :+


Gordes du Verdon?

Ben ik 1x met mn ouders geweest. Al wel weer 14 jaar geleden, maar de rivier zal niet weggelopen zijn ondertussen.

Wij zaten in Castelane op een camping. Waren ook honden op de camping en in de rivier aan het zwemmen.

Ik was toen pas 12, dus veel "grote mensen dingen" weet ik er niet van. Maar je kan er prima wandelen en het weer is daar ook "goed"

"Goed" als in: tot een uurtje of 11 in de ochtend warm en stralend mooi weer, tussen 11 en 14 wat onweersbuien en daarna weer stralend en warm.

CupCakes_

Berichten: 3338
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:22

Ik ben bang voor hoe zwart het hier gaat zien met alle toeristen. Leuk dat ze hier op vakantie komen, maar wij kunnen nergens meer heen als locals..-O-

Lara, wij zijn naar RCN Les Collines de Castellane geweest, daar heb ik zelf ook een zomer gewerkt. Toen hadden we Jip nog niet, maar er liepen genoeg honden rond daar!

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:42

Wij hebben een huisje geboekt in de Dordogne (le-puy om exact te zijn) in Frankrijk. Geboekt via een vakantie verhuur site gefocust op allemaal vergelijkbare vakantie huizen in verschillende landen. Deze zijn dan ook in het bezit van Nederlandse mensen, dus ook die communicatie e.d. is dan heel fijn, als je tussendoor contact wilt leggen. Zou als het goed is in een fijne wandelomgeving moeten liggen waar je leuke routes kunt lopen qua gewoon natuur maar ook bezienswaardigheden zoals kastelen e.d. dus daar kijk ik echt naar uit. Verder ligt het huis op een leuk perceel, wat helemaal goed omheind is, dus ideaal met Arya die dan gewoon lekker los kan lopen zonder problemen, en een zwembad e.d. is aanwezig dus we zijn van alle gemakken voorzien, wat wel fijn is als we begin augustus gaan, gezien de temperaturen dan waarschijnlijk. Ook is het helemaal hondvriendelijk ingericht (eigenaren zijn zelf hondenliefhebbers en hebben daar dus echt genoeg aandacht aan besteed om het voor andere hondeneigenaren gebruiksvriendelijk te maken) en is een bench al aanwezig, hondenzwembadje, etc. Dus in theorie hoeven we maar een paar x wat boodschapjes te doen daar en verder kunnen we gewoon lekker ons eigen ding doen; lekker relaxen, privacy en omgeving verkennen met Arya. Hoe het qua drukte daar echt gaat zijn, is nog maar even afwachten...

Misschien is die verhuur site ook wel wat voor jullie om naar te kijken?
Je kunt met filters ook aangeven of er idd huisdieren meegaan e.d. en ook andere voorkeuren aangeven.

https://www.micazu.nl

We hebben vorig jaar geboekt en aanbetaald voor aankomende augustus onder het mom van 'we zien wel hoe het gaat met Corona en als het niet kan, is het jammer maar helaas.' Maar in principe kunnen we heel erg corona proof/veilig vakantie vieren op deze manier, dus ik ga er vanuit dat we wel kunnen gaan :j

Dit is bv. het achterom aanzicht van ons huisje straks... aan die kant gaat de zon onder. Ik kan al niet wachten om daar te liggen met een boekje en Arya aan m'n voeten <3

Afbeelding

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:13

woepsie90 schreef:
Wat een leuke hondjes, wat is het ras als ik vragen mag :D ? Ik zou aan je verhaal te horen dan voor nr 2 gaan, dat witte streepje tussen haar ogen vind ik wel leuk, vergeleken met het effen hoofdje van nummer 3.


Het zijn American hairless terriers.
Dat witte streepje zal nog wel dicht trekken met pigment.

Kwa vakanties in frankrijk durf ik niets te zeggen,wij reizen altijd door naar spanje maar of dit lukt dit jaar gaan we nog wel bekijken tegen die tijd.
We boeken altijd ver vooruit dus de vakantie van juli stond al gepland in 2019 anders had ik geen vakantie gepland met de sleurhut want de reis erheen zal t grootste probleem worden.

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:15

cinniz123 schreef:
woepsie90 schreef:
Wat een leuke hondjes, wat is het ras als ik vragen mag :D ? Ik zou aan je verhaal te horen dan voor nr 2 gaan, dat witte streepje tussen haar ogen vind ik wel leuk, vergeleken met het effen hoofdje van nummer 3.


Het zijn American hairless terriers.
Dat witte streepje zal nog wel dicht trekken met pigment.

Kwa vakanties in frankrijk durf ik niets te zeggen,wij reizen altijd door naar spanje maar of dit lukt dit jaar gaan we nog wel bekijken tegen die tijd.
We boeken altijd ver vooruit dus de vakantie van juli stond al gepland in 2019 anders had ik geen vakantie gepland met de sleurhut want de reis erheen zal t grootste probleem worden.


God ja, in alle landen die je passeert zijn weer andere regels (momenteel), vreselijk!

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:16

Oooh dat zijn leuke vooruitzichten cursebreaker!
Ik ga eens zien op de site maar denk dat mijn vriend enkel camperen wilt. Als het ons dan niet aanstaat zijn we gewoon weg, hebben we nog al gedaan.

CupCakes (Ik wou je bijna Jip noemen := ) & mvdende : Gorges Du verdon willen we heeeeel graag doen , mijn vriend zaagt al jaren maar daar krijg je mij in Juli niet naar toe. Ziet het zwart van het volk. Ik wordt daar niet zo happy van en mijn honden ook niet zo :+
Ik vind Duitsland ook wel een optie qua natuur en ik denk iets minder toeristen maar vriend is niet zo akkoord ...

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:21

Is Hongarije of Kroatië misschien nog iets om eens naar te kijken dan?
Dat moet ook heel erg mooi zijn en ook lekker weer in de zomer.
En ik denk idd dan wel goed te doen qua kamperen ook :j Of Oostenrijk bv.

Maar alles is idd nu wel denk ik tricky met al die verschillende corona regels overal ja.
Dat moeten wij idd ook nog eens even goed gaan uitzoeken allemaal.
M'n schoonbroer is onlangs een week gaan vissen in Frankrijk en die moest bepaalde verklaringen mee hebben en voor de rest was het dus wel heel goed te doen zei hij. Maar dat kan idd in sommige landen zomaar anders zijn of dat het nog veranderd naar de zomer toe.

En Cupcakes, herkenbaar ja!
Hier zijn de vakanties ook nooit leuk want het is zo druk overal - en dan heb ik het nog niet eens zo erg als Kim die echt in het heuvelland woont, al ga ik wel vaak normaal met Arya het heuvelland in enz waar het ook dan een stuk drukker is voor ons. Maar in de weekenden is het al ruk- gister alweer meegemaakt toen ik bedacht om naar de heide te gaan met m'n gezin, schoonmoeder en de honden. Gaan we voorlopig dus echt niet meer doen op zondag, pff - maar in de vakanties en zeker nu met Corona wordt alleen maar erger en erger ja.

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:25

xLaraaj schreef:
Oooh dat zijn leuke vooruitzichten cursebreaker!
Ik ga eens zien op de site maar denk dat mijn vriend enkel camperen wilt. Als het ons dan niet aanstaat zijn we gewoon weg, hebben we nog al gedaan.

CupCakes (Ik wou je bijna Jip noemen := ) & mvdende : Gorges Du verdon willen we heeeeel graag doen , mijn vriend zaagt al jaren maar daar krijg je mij in Juli niet naar toe. Ziet het zwart van het volk. Ik wordt daar niet zo happy van en mijn honden ook niet zo :+
Ik vind Duitsland ook wel een optie qua natuur en ik denk iets minder toeristen maar vriend is niet zo akkoord ...


Sterker nog, Willemijn staat nog steeds als CupCakes in mijn telefoon. Heb het zelfs laatst (met opzet) op post voor haar geschreven. Vind CupCakes zo leuk. :')

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:56

Hahahaha ja op instagram schrijf ik Jip als ik haar wil vinden dermee :P

cursebreaker: Wij gaan volgend jaar naar Slovenië :D

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:30

Wat leuk deze vakantie plannen! Wij gaan van de zomer naar Italië, twijfel nog of de pup mee zal gaan. Hij is dan 5 maandjes en we gaan in het hoogseizoen dus ik twijfel of het te warm zal zijn voor hem.

Ben even op telefoon dus reageren lukt even niet zo makkelijk, maar heb alles gelezen :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:09

Cupcakes wij komen ook weer de boel onveilig maken bij jou in de buurt :D
Juni midweek CP Zandvoort (zonder Yoshi met dezelde vrienden), laatste week augustus eerste paar dagen september kamperen met vrienden in Middelburg en dan Port Zelande (zonder Yoshi), weekendje thuis en dan nog een midweek kamperen in Sneek met Yoshi :)

Die 2de vakantie is dezelfde vakantie als vorig jaar met Yoshi als pup :D Was super! Zouden eerst met vrienden en 2 campers, 2 stellen, Duitsland ingaan, maar geen zin in quarantaine etc etc. Dus maar Nederland geboekt.

Afgelopen zondag in het plaatselijke bos was het alweer debiel druk. Heb zitten twijfelen wandelen of suppen, maar het was 4 tegen 1 :o

CupCakes_

Berichten: 3338
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:16

@ Lara, ik doe eigenlijk ook niets meer met mijn eigen insta, alleen met die van Jip.
Slovenië lijkt mij ook onwijs mooi! Ik ben een paar jaar geleden naar Split geweest en daar was het ook goed vertoeven in de zomer. Toen viel het nog enorm mee met de toeristen. Hoe dat nu zit durf ik niet te zeggen.

@ KimD, mijn moeder vond het al vreemd dat er CupCakes op stond. En ik krijg gewoon na al die jaren op bokt, nog steeds trek als ik Cupcakes typ _O-

@ Curse, Dat ziet er heerlijk uit! Toch wel een beetje jaloers.

@ Cinniz, misschien is dit een enorm lompe vraag. Maar moet je de honden dan als de zon schijnt insmeren met iets van zonnebrand? Omdat ze geen haar hebben?


Wij gaan van de zomer niet op vakantie, misschien een dagje weg maar that's it. Ik mag gewoon de hele zomer hard werken _O-

Maar die toeristen, daar word ik nu al knetter, knetter gek van. En gewoon GEEN manieren. Vooral als Jip aangelijnd is lijkt hij wel een magneet op lompe, asociale toeristen + hond.. >;)

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:27

Lees vanavond of morgen weer bij. Nu op mobiel.

Ivy is nog terror ja haha. Vandaag play date gehad met een Aussie van 18 weken, geweldig had ze het.

En overzichtje Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:44

Super irritant!

Hier gelukkig geen toeristen in het dorp, maar gewoon irritante mensen :+

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:19

CupCakes_ schreef:
@ Lara, ik doe eigenlijk ook niets meer met mijn eigen insta, alleen met die van Jip.
Slovenië lijkt mij ook onwijs mooi! Ik ben een paar jaar geleden naar Split geweest en daar was het ook goed vertoeven in de zomer. Toen viel het nog enorm mee met de toeristen. Hoe dat nu zit durf ik niet te zeggen.

@ KimD, mijn moeder vond het al vreemd dat er CupCakes op stond. En ik krijg gewoon na al die jaren op bokt, nog steeds trek als ik Cupcakes typ _O-

@ Curse, Dat ziet er heerlijk uit! Toch wel een beetje jaloers.

@ Cinniz, misschien is dit een enorm lompe vraag. Maar moet je de honden dan als de zon schijnt insmeren met iets van zonnebrand? Omdat ze geen haar hebben?


Wij gaan van de zomer niet op vakantie, misschien een dagje weg maar that's it. Ik mag gewoon de hele zomer hard werken _O-

Maar die toeristen, daar word ik nu al knetter, knetter gek van. En gewoon GEEN manieren. Vooral als Jip aangelijnd is lijkt hij wel een magneet op lompe, asociale toeristen + hond.. >;)


Niets lomps aan hoor omdat te vragen,het is hetzelfde als bij mensen....
De ene wel de ander niet.
Ik merk nu ze ouder worden het minder hoeft maar vooral elvin (wit met bruin) moest ik als pup goed opletten,dit zal met de nieuwe pup ook zo zijn.
Er zit ook enorm verschil met de winter en zomer vacht :')

Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:22

cinniz123 schreef:
CupCakes_ schreef:
@ Lara, ik doe eigenlijk ook niets meer met mijn eigen insta, alleen met die van Jip.
Slovenië lijkt mij ook onwijs mooi! Ik ben een paar jaar geleden naar Split geweest en daar was het ook goed vertoeven in de zomer. Toen viel het nog enorm mee met de toeristen. Hoe dat nu zit durf ik niet te zeggen.

@ KimD, mijn moeder vond het al vreemd dat er CupCakes op stond. En ik krijg gewoon na al die jaren op bokt, nog steeds trek als ik Cupcakes typ _O-

@ Curse, Dat ziet er heerlijk uit! Toch wel een beetje jaloers.

@ Cinniz, misschien is dit een enorm lompe vraag. Maar moet je de honden dan als de zon schijnt insmeren met iets van zonnebrand? Omdat ze geen haar hebben?


Wij gaan van de zomer niet op vakantie, misschien een dagje weg maar that's it. Ik mag gewoon de hele zomer hard werken _O-

Maar die toeristen, daar word ik nu al knetter, knetter gek van. En gewoon GEEN manieren. Vooral als Jip aangelijnd is lijkt hij wel een magneet op lompe, asociale toeristen + hond.. >;)


Niets lomps aan hoor omdat te vragen,het is hetzelfde als bij mensen....
De ene wel de ander niet.
Ik merk nu ze ouder worden het minder hoeft maar vooral elvin (wit met bruin) moest ik als pup goed opletten,dit zal met de nieuwe pup ook zo zijn.
Er zit ook enorm verschil met de winter en zomer vacht :')

[ [url=m/VV7Uop.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vacht? Huid bedoel je zeker? :')

Zoe_97

Berichten: 9456
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:51

xLaraaj schreef:
Hahahaha ja op instagram schrijf ik Jip als ik haar wil vinden dermee :P

cursebreaker: Wij gaan volgend jaar naar Slovenië :D

En in oktober hopelijk samen naar Hongarije en Bulgarije *\o/*

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:51

Cinnez, heb je toevallig een puppy foto, bijv in het nest...
Zijn het dan geen 'ratten' tenminste ik vond Yoshi als pup al op een rat lijken :o En dat is niet l llig bedoeld!

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:30

x_Jeanine_x schreef:
Cinnez, heb je toevallig een puppy foto, bijv in het nest...
Zijn het dan geen 'ratten' tenminste ik vond Yoshi als pup al op een rat lijken :o En dat is niet l llig bedoeld!


Bedoel je van guapa of van de nieuwe pup(s)
Ze worden met haar geboren he dus zullen denk beetje het zelfde eruit zien als andere pups.
Chinezen daarin tegen zien er wel anders uit,delen behaard,delen kaal.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:33

cinniz123 schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Cinnez, heb je toevallig een puppy foto, bijv in het nest...
Zijn het dan geen 'ratten' tenminste ik vond Yoshi als pup al op een rat lijken :o En dat is niet l llig bedoeld!


Bedoel je van guapa of van de nieuwe pup(s)
Ze worden met haar geboren he dus zullen denk beetje het zelfde eruit zien als andere pups.
Chinezen daarin tegen zien er wel anders uit,delen behaard,delen kaal.


Yoshi had ook haar, maar een hele kale dikke staart }:0

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:37

Zoe_97 schreef:
xLaraaj schreef:
Hahahaha ja op instagram schrijf ik Jip als ik haar wil vinden dermee :P

cursebreaker: Wij gaan volgend jaar naar Slovenië :D

En in oktober hopelijk samen naar Hongarije en Bulgarije *\o/*


YESSS !! *\o/* *\o/*

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 04:15

Vakantie dit jaar gaat zeer waarschijnlijk BENELUX zijn. En de allergrootste kans gewoon Nederland. Misschien nog België, maar dat is even afhankelijk van de corona situatie.

Ik heb nog niets geboekt, al zitten veel campings zelfs in juni al vol! Ik zie het een paar dagen van te voren wel.

En anders wordt het "gewoon weer" Vakantieveilingen Oostappen camping

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:23

Vakantie krijg er spontaan zin in! We hebben halverwege juni een weekendje op de camping gepland bij de Veluwe Woody is er al klaar voor komt de caravan niet meer uit als die de kans krijgt. Word onze eerste x met caravan.

In september week huisje geboekt met m'n moeder en dr vriend in Zeeland. En daar gaat onze boef ook mee naartoe.

Vandaag lekker getraind met Woody ineens heeft ie het "werken" te pakken. Een focus buiten heerlijk!
Wij wonen tegenover een basisschool ligt een veldje tussen. Zit en blijf geoefend en hij bleef netjes zitten terwijl ik op 10m afstand stond, kinderen speelden buiten bladblazer en iemand die aan het vegen was.. zo trots!

Afbeelding

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:44

Wat goed meisie94, echt knap :j Hoe oud is Woody nu?

En wat een vakantie plannen allemaal :+ Vinden jullie dat niet spannend vanwege corona? Dat uitkijken ernaar is heerlijk natuurlijk, maar die teleurstellingen zijn super vervelend. Wij hebben daarom gewoon maar geen plannen gemaakt. Mijn vader heeft wel een huis in Frankrijk voor een jaar gehuurd dus áls het mag, dan gaan we daar een weekje heen met Mona.

We hebben van vorig jaar ook nog 2/3 nachtjes Luxemburg open staan die vanwege corona werden afgezegd... Geen flauw idee wanneer we die kunnen innen. En manlief en ik zijn bijna 10 jaar getrouwd, maar daarvoor doen we gewoon een uitje in Nederland :+