Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:21

Jeetje kaus schiet niet op. Sterkte ermee.

Jeanine, schattig haha.

Nayomie gaat lekker, not. En wat een voorbeeld jdd voor z'n kind, bizar

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:26

@kaus ziezo hoopers maar komt vermoedelijk nog wel iets bij.

Remon wilde alleen puppycursus doen en de rest was mijn pakkie aan zei die toen we kozen voor een hond... maar de basiscursus mag ik al niet meer doen en hij vind het superleuk om bezig te zijn.

Nog beetje aan het zoeken wat hij met Woody kan doen, het moet eigenlijk niet teveel huiswerk zijn, thuis lukt het hem niet altijd namelijk.

Ik ben thuis stiekem al een beetje gestart met hoopers kennismaking. Maak er een leuk spel van en oefen met hem de door.. let niet op mij maar hier de eerste x buiten de door die we geoefend hebben.

https://youtu.be/FdQ4BG4Z7ck
Straks weer wegen en schoft meten.


Ik hoop dat Dexter idd snel lekker opknapt helemaal niks als ze niet lekker zijn. Wat rot dat het eerst verbeterd en daarna lijkt te verergeren :(

@Nayomi wat een @$#$%@# doe toch even normaal en pas op zou ik zeggen. En dan ook nog brutaal bah.. beterschap.

@jeanine awwwww <3

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:54

Jeetje kaus wat enorm balen zeg.
Hoop dat je uiteindelijk kan vinden wat wel aanslaat bij hem.

Hier met parel ook lang opzoek geweest en die staat nu al een hele lange tijd op om de 2 dagen een kwart prednisolon en daar gaat ze goed op.
Parel heeft buiten kcs ook een auto immuunziekte en daar kan je knap radeloos van worden.

Morgen weer puppys kijken.
We weten nog steeds niet wie ons dametje zal worden.
De fokker vroeg hoe ik erin stond ivm het nog niet kunnen kiezen omdat ze zelf een teefje aanhoudt en graag een mooi show hondje wil aanhouden.
Ze voelde zich banketstaaf naar mij toe omdat de keus tussen de 3 dametjes zo lastig is.
Ik heb gezegd dat ik er totaal geen problemen mee heb en dat het haar pups zijn.
Ze zijn inmiddels 7 weken maar voor ons is het sws nog niet duidelijk wanneer we haar gaan ophalen.
Volgend weekend ben ik zo ver uit de buurt tatoeeren dus die dag valt sws af en het ligt er bij ons ook aan of de door geboekte vakantie van vorig jaar dit jaar wel door kan gaan.
Anders wordt het pas 15 mei ophalen.

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:26

Nyomie, wat bizar. Maar hij rijdt jou toch aan, waarom moet hij boos worden dan?
Kaus, wat een ellende zeg. Hopelijk werkt de nieuwe medicatie snel, want dit is echt niet leuk zo.
Meisie, wat betreft de hoopers aanleren, is heen en weren niet makkelijk zodat hij zelfstandiger wordt?
Wat je nl bij behendigheid doet bij aanleren van sprong, tunnel en band is met 2 handlers, 1 aan ene zijde, ander aan de andere kant van sprong/tunnel/band, waarbij de hond zlef moet bedenken dat hij het onderdeel moet nemen naar de andere kant. In het begin lokt degene aan de overkant met een voertje, maar al vrij snel hebben ze door, dat als ze het onderdeel nemen, aan de andere kant een beloning wacht. En dan pas als dat helemaal bevestigd is, hang je daar een commando aan.
Andere optie is om voertje aan de ene kan, hond snuffelt en zoekt voertje, je gaat zelf naar de andere kant en zodra hij er doorheen komt, daar weer voertje op de grond, jij naar de andere kant en weer opnieuw (zo leerde ik de band aan op een pre-agility training). Zo krijg je naar mijn idee een hond die het toestel zelf opzoekt. Maar misschien is dat bij hoopers anders? Of heb jij dat anders geleerd natuurlijk.
Jeanine, schattige foto.
Ciniz, oeh 15 mei, dan moet je nog lang wachten als dat zo is, wanneer hoor je dat dan?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:38

Ohhh leuk, weer puppy's kijken <3

Fannetje, ja, en ergens had ik opzij gemoeten al was er nog voldoende ruimte. Maar hij reed op een elektrische fiets, minderde geen vaart en ik had 2 tellen bedenktijd om te reageren toen hij belde. Ja, hij vond mijn gedrag asociaal. Toen hij mijn vriend aanviel, heb ik mijn telefoon gepakt en gefilmd voordat het volledig zou escaleren. Gelukkig hadden we getuigen die het ook een asociale man vonden. Een man volgestopt met anabolen, zijn niet de meest gezellige mensen. Maar vooral dat hij zijn fiets parkeert en mijn vriend te lijf gaat terwijl zijn kind nog op de fiets zit. Als die fiets was omgevallen, dan lag dat kind op de grond :(:)

Vanochtend weer voer in de voerbak gegeven, Zhiva trekt de neus er voor op. Gaan we trainen, dan eet ze alsof ze nooit eten krijgt :')
Afbeelding
Afbeelding
Blijft een vreemd geval onze hond. :')

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:36

fannetje schreef:
Nyomie, wat bizar. Maar hij rijdt jou toch aan, waarom moet hij boos worden dan?
Kaus, wat een ellende zeg. Hopelijk werkt de nieuwe medicatie snel, want dit is echt niet leuk zo.
Meisie, wat betreft de hoopers aanleren, is heen en weren niet makkelijk zodat hij zelfstandiger wordt?
Wat je nl bij behendigheid doet bij aanleren van sprong, tunnel en band is met 2 handlers, 1 aan ene zijde, ander aan de andere kant van sprong/tunnel/band, waarbij de hond zlef moet bedenken dat hij het onderdeel moet nemen naar de andere kant. In het begin lokt degene aan de overkant met een voertje, maar al vrij snel hebben ze door, dat als ze het onderdeel nemen, aan de andere kant een beloning wacht. En dan pas als dat helemaal bevestigd is, hang je daar een commando aan.
Andere optie is om voertje aan de ene kan, hond snuffelt en zoekt voertje, je gaat zelf naar de andere kant en zodra hij er doorheen komt, daar weer voertje op de grond, jij naar de andere kant en weer opnieuw (zo leerde ik de band aan op een pre-agility training). Zo krijg je naar mijn idee een hond die het toestel zelf opzoekt. Maar misschien is dat bij hoopers anders? Of heb jij dat anders geleerd natuurlijk.
Jeanine, schattige foto.
Ciniz, oeh 15 mei, dan moet je nog lang wachten als dat zo is, wanneer hoor je dat dan?


Dat ligt vooral aan ons.
Wij hebben 10-14mei duinrell gepland staan met de kids maar als het park niet open gaat door Corona ga ik daar niet zitten en kunnen we de pup eerder halen.
Anders laat ik haar liever tot na de vakantie dan zou ze 11 weken zijn en vind ik ook prima.
Normaal zou ik die vakantie icm een pup ook niet gepland hebben maar de boeking is een door boeking van vorig jaar en pup was ook niet echt gepland :+

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:48

Wat een lieve foto's van dat schattige Mechel pupje <3
Wat rot dat he zo door blijft sukkelen Kaus!
Cinniz bijna puppy's knuffelen, leuk!

Haha Nayomie, meen je. Dat is wel heel grappig en gek ja <3 En lief! <3

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 17:39

Ego spam <3

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 18:08

Hier is t echt heel druk. Ik lees alles braaf mee maar reageren is wat lastig door drukte.

Gisteren met een van onze katten naar de dierenarts. De niet tamme ex zwerver waarvan we dachten dat we die zouden moeten laten inslapen. Maar ze loopt nog rond.

10 dagen geleden heeft het broertje van Djessey gedekt. Dus daar wachten we ook op om te horen of ze drachtig is.

Verder druk met de (nieuwe) webshop en voorraad aanvullen.

Bacobaby
Afbeelding

Djes op chick
Afbeelding


En vandaag een konijnenpootje met vacht op t menu. De meiden waren te snel maar van boellie wel een foto kunnen maken

Afbeelding

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:11

Druk druk ook.
Er zitten te weinig uren in een dag haha.

Leuke foto's.

En ukke puppy gezien

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 19:20

Marlis schreef:
Druk druk ook.
Er zitten te weinig uren in een dag haha.

Leuke foto's.

En ukke puppy gezien

Ja echt wel :')

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:57

Ik zie weer een hoop leuke foto's en pups voorbij komen! :D

Yo mam, wat doe jij nou? Dat is van mij hoor.. :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:31

@kimm awww dat kan toch ook niet! Hihihi


Er waren hier mensen met de boeken van martine burgers toch? (Een hondenleven lang o.a)

Wat vinden jullie ervan? Zit er echt nog nuttige informatie in? :)

Vandaag een lekker lange wandeling met woody gemaakt. <3 Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 19:54

meisie94 schreef:
@kimm awww dat kan toch ook niet! Hihihi


Er waren hier mensen met de boeken van martine burgers toch? (Een hondenleven lang o.a)

Wat vinden jullie ervan? Zit er echt nog nuttige informatie in? :)

Vandaag een lekker lange wandeling met woody gemaakt. <3 [ [url=m/hprRaE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ze allemaal. En ben nu in deel 2 bezig. Ik vond zelfs het puppy deel erg leerzaam. Ook als fokker en wat ik daarin nog meer kan doen

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 11:51

Hier even genieten van de zon terwijl wij aan het schuren zijn.
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 14:36

Ziet er heerlijk uit, kiwi!

Iemand hier bekend met gastropexie?

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:15

Afbeelding

Dit monster geniet ook van het zonnetje.
Liggen nu heerlijk op de bank formule 1 te kijken.

Vanochtend heerlijk gewandeld. Ging super goed. Foto's op insta :D
Alleen een stink sloot in gesprongen. Dus verplicht in bad.

Dinsdag gaat ze met m'n schoonouders naar de trimster/plukken.

Afbeelding
Deze stonk niet :+

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:34

Lekker hoor! :D

Wij zijn net terug van de honden speeltuin. Cody heeft heerlijk met andere honden gespeeld. Was een flink stuk waar die flink de benen heeft gestrekt :o
Ik wilde nog wat oefenen met hem maar er waren te veel prikkels. Hij heeft wel voor de eerste keer de wipwap gedaan :)

Stomme vraag misschien maar ik kan momenteel niet vinden wat ik zoek. Nu het warmer wordt ben ik op zoek naar een schoudertasje waar ik mijn telefoon, sleutels, beloningssnoepjes etc. In kan doen. Ik wil niet een te groot tasje, maar ook niet te klein :')

Waar bewaren jullie al je spullen tijdens een wandeling op een mooie dag?

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:40

Ik hou van een vest met zakken....
Of een bodywarmer....

Of in m'n hardloop heuptasje van alieexpress....die kan ik dragen onder m'n shirt.
€ 2,65 20%OFF | Reizen multifunctionele Sport pocket mini fanny pack voor mannen vrouwen Draagbare handige USB taille waterdichte telefoon riem tas
https://a.aliexpress.com/_uyuS5h

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:43

Ik heb normaliter altijd een rugzak mee - omdat ik grotere flessen water meenemen vaak (voor mezelf en Arya), Arya’s drink fles + ehbo set, handdoekje, tissues, extra riemen en soms ook wat te snacken tussendoor zoals fruit of een broodje etc. Ben graag voorbereid haha. Rugzakken heb ik van decathlon ook, die zijn betaalbaar en hebben veel vakjes + sluiting voor de borst zodat de tas heel fijn blijft zitten met lopen.

Verder heb ik een wandeljas met veel vakjes waar ik iig ook telefoon, geld, paspoort ed allemaal makkelijk in kwijt kom + beloningen en sleutels ed. voor als ik geen tas gebruik.

Of een buiktas gebruik ik voor kortere wandelingen - heb er eentje van eastpack die ik heel fijn vind, en die van decathlon zijn ook fantastisch met veel vakjes! En daar doe ik dan ook de beloningen in, wat heel fijn werkt.

Bij decathlon zullen ze misschien ook wel fijne schouder tasjes hebben met meerdere vakjes.

Telefoon heb ik in een hoesje met touw om de nek: zo kan ik snel en makkelijk foto’s maken tussendoor en als ik met Arya bezig moet zijn de telefoon zonder issues laten ‘vallen/bungelen’ zodat hij niet zou vallen en ik geen tijd kwijt ben om de telefoon weg te stoppen. Echt een ideaal ding voor als je tussendoor graag foto’s maakt bv.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:50

Ik heb een super fijn rugzak. Maar zoek zo'n soort in een kleiner formaat.
Bij die rugzak blijft je rug droger, omdat ze er iets ingemaakt hebben dat er wind doorheen kan.

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:53

Ja, ik heb normaal m’n wandeljas aan en die is wind en waterdicht dus ik heb idd niet zo gekeken naar een waterdichte rugzak- al kijken die wat ik heb ook prima waterdicht te zijn want loop vaak wel km’s door de regen ermee en merk idd niks eraan. Ik heb 1 grotere a la eastpack formaat maar ook een iets kleinere, die ook handig is als er idd een keer minder spullen meegaan.

Nu met warmer weer wil ik idd voor een soortgelijke bodywarmer ofzo gaan kijken, als waar ik de jas van heb.

Maar voor wat langere wandelingen wil ik idd in basis veel spullen meenemen dus een rugzak van eastpack formaat heb ik dan altijd wel nodig.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:49

Wij zijn een puppy rijker! En het gaat heel erg goed. Mijn galgo doet het ook super. Corrigeert/gromt heel fair alleen als het nodig is. Verder heel tolerant.


En ze heeft alle plasjes al buiten gedaan tot nu toe :D
Ze is wel bang voor donkere ruimtes. Dus de koeienstal in en uit en de deel over is nog wel spannend. Maar ging al vlot steeds beter.

Ze is al 15 kilo XD 9 weken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:31

Eloya, gefeliciteerd met je niet zo kleine puppy ;) lekker genieten.
En waar ik alles stop, meestal in mijn zakken, wil meer mee, dan een rugtas om.
Jeanine, moet ze nu al geplukt dan, vind haar vacht nog wel meevallen.
Cody lekker gespeeld, doe voorzichtig met de wip.
Vandaag heerlijk getraind met Roetsj, die ligt nu tevreden naast me op de bank.

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:40

Eloya schreef:
Wij zijn een puppy rijker! En het gaat heel erg goed. Mijn galgo doet het ook super. Corrigeert/gromt heel fair alleen als het nodig is. Verder heel tolerant.


En ze heeft alle plasjes al buiten gedaan tot nu toe :D
Ze is wel bang voor donkere ruimtes. Dus de koeienstal in en uit en de deel over is nog wel spannend. Maar ging al vlot steeds beter.

Ze is al 15 kilo XD 9 weken
[ [url=m/79pkSJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O3ONXc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/znMvXU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een beauty! Echt superschattig en al mega haha