Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11501
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:11

Die eerste weken met de puppy tandjes zijn idd wel rot haha.
Dat gedrag ombuigen en laten zien dat die tandjes er niet perse zijn om alleen maar te bijten, zijn intens, lol. Arya had er vooral de eerste 1,5 week een handje aan om in de broekspijp te hangen. In de handen hebben we gelukkig hier redelijk snel kunnen ombuigen, ook bij de poes die toen kitten was. Vond m'n zoontje ook errrrg leuk in die kuiten happen - not, lol. Maar gelukkig gaat die periode ook wel redelijk snel voorbij als ze eenmaal doorhebben wat de bedoeling is en wat meer gaan ontdekken zonder overal tandjes bij te gebruiken hihi. Succes Marlis!

CC,
Ik zie Jip zo'n ren idd volledig ombeuken, met misschien wel alle nare gevolgen van dien ja. Je zou het hooguit eens overdag kunnen testen als je toevallig een goede ren zou kunnen lenen van iemand ofzo - en je zelf ook goed wakker bent om 'm te begeleiden. Investeren in een goede ren is ook zoiets als je nu al idd niet zeker weet dat hij er positief op zou reageren, want goedkoop zijn die krengen niet. Lastig dit! Zeker als je ouders idd liever niet willen dat hij los is en dat dan eigenlijk niet echt een goede optie is om te proberen. Maar misschien zou je eens kunnen voorstellen aan ze, om het in ieder geval eens te testen 's nachts - als jij tzt dan ook naar boven gaat weer - en kijken wat hij dan doet? En uit voorzorg dingen die echt Niet gesloopt mogen worden, dan even wegzetten bv. Misschien verbaasd hij je ouders wel en sloopt hij niks en draaien ze hun mening wat bij. One can hope ;) Da's wel een beetje lastig zo als je idd dan rekening moet houden nu met oa je ouders haha die vooral aangeven wat ze niet willen. Dat beperkt je dan soms wel qua mogelijkheden/opties. Maar arme Jipperd, echt rot dat hij idd alsnog die paniek blijft krijgen 's nachts :(

cursebreaker

Berichten: 11501
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:17

MarijeR schreef:
Leuke foto's allemaal!
Vooral die sneeuwfoto's, prachtig.
Hier was het maar een dun laagje wit helaas.

En meerdere jonge pups in het topic, leuk om te zien.

Cody gefeliciteerd!

Qua gewicht zit Otis nu op 17kg en hij wordt woensdag 6 maanden.
Het is echt zo'n lekkere ongecompliceerde hond. Zelfs nu hij wat begint te puberen.
Met de les doet hij het ook goed al is z'n concentratie wel wat wisselend. Dat bleek aan de beloning te liggen, tijdens de les wat stukjes worst van iemand anders geprobeerd en toen liep hij weer te dansen naast me :D

Met wandelen heb ik hier ook wel dat andere mensen heel enthousiast naar hem zijn en roepen en zeggen dat ze het niet erg vinden dat ie druk is.
Das leuk maar ik ben daar niet blij mee :
Lijn hem altijd al aan voordat hij echt naar ze toe gaat (komen is nog steeds 100% score) en inmiddels kan hij mensen nu steeds beter negeren.
Als hij los mag spelen zeg ik ook tegen mensen dat hij prima reageert op je hand laag houden en Laag te zeggen maar ze vinden zo'n fluffy poedel zo leuk als hij springt -O-
(is stiekem ook wel erg leuk maar laat hem dan eerst laag blijven en nodig hem daarna uit tot spelen...)

Andere honden kan hij los op zo'n 25m nog wel negeren, dichterbij wordt het lastig. Dus ik lijn hem voor die tijd nog aan.
Met de les kan hij het wel, met iemand anders naar de andere kant van het veld en dan in 1 rechte lijn naar me toe komen rennen tussen de andere honden door en van de week lag er overal speelgoed en zelfs voer maar dan negeert hij alles en komt als een speer <3

Het wordt al een echte hond zo.
Deze week voor het eerst meer in model geknipt bij de trimsalon.
[ [url=m/z1Gha1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je zou 'm echt niet 'pas' 6 maanden geven zeg, wat een beer is ie al geworden! Echt mooi <3 <3
En het is idd in een gecontroleerde omgeving trainen ook zeker anders qua recall e.d. als dat je daarmee bezig bent tijdens een (losloop)wandeling. Wel fijn dat je idd de basis op de cursus kunt krijgen, maar daar is het meestal net wat makkelijker vind ik zelf ook, omdat - even kijkend naar onszelf - Arya dan echt volledig de focus bij mij heeft en waar ze met een losloop wandeling zoveel meer prikkels heeft die (kunnen) afleiden is dat toch met momenten veel minder. Of ja, vooral anders. Een andere soort focus op mij omdat ik niet constant bezig ben met commando's en trainen dan en dan is het een grotere uitdaging die focus ineens te krijgen als je idd die recall wil bv. Maar hij doet het zo te lezen echt al heel erg netjes hoor, knap :j <3

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:58

CC, blijft lastig dit soort dingen, vooral omdat je natuurlijk ook rekening te houden hebt met anderen in het huis. Maar wat ik al zei, mocht je een ren willen proberen, mag je die van mij best lenen. Ik ga volgende week of de week erop (ligt er aan wanneer ik op de verjaardag van mijn schoonzusje mag komen ;) )weer richting Alphen a/d Rijn, dus als ik hem dan mee moet nemen, geef vooral een gil.

En puppytandjes, het zijn vaak meer piranha-tandjes. Het is op een gegeven moment echt wel fijn, dat ze gaan wisselen ja, voor een wat bottere variant.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:47

Ivy heeft haar eerste puppy les goed gedaan. Nu vies en voldaan. Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:59

Zou iemand met mij mee willen denken? Ik ben zo lang bezig met het uitzoeken van vers vlees (welk merk, waar bestellen etc.) Vooral omdat Cody zijn brokken met lange tanden eet. Met overgang naar volwassen voer heeft hij weer een week enthousiasme gehad maar momenteel eet hij weer slecht.. Ik heb alle discussies over voer mee gelezen maar ik vind het nogal wat, waardoor het voor mij soms lastig te begrijpen is..

Ik wil Cody gedeeltelijk op vers en gedeeltelijk op brokken hebben. Dit omdat hij meerdere malen in de week zijn avondeten krijgt bij mijn ouders of de dagopvang, dan is brok gewoon makkelijker. Wat ik zo van kivo heb bekeken vind ik echt wel prijzig, laat ons budget niet echt toe. Daarnaast dat het online besteld moet worden vind ik ook wel een ding.. Wat maakt dat bijvoorbeeld een smuldier niet goed is? Als ik de verpakking lees bestaat dit niet uit gekke ingrediënten en het is gemakkelijker aan te schaffen. Ik weet dus niet zo goed iets betaalbaars te vinden..

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:09


kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 13:15

Kivo hoeft niet online besteld te worden en de verkooppunten zijn als t goed is goedkoper dan de bezorgservice.

Wij voeren kivo, alroda en kiezebrink. Die laatste 2 zijn duurder dus qua prijs kan ik je er niet mee helpen.

Bwor

Berichten: 252
Geregistreerd: 01-01-14
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:17

Ik sluit ook aan bij dit topic! Gisteren een markies teefje van (morgen) 10 weken opgehaald. En ik heb toch wel het idee dat ze groter gaat worden dan gemiddeld is ze is al 4,4kg. Ligt het aan mij of is dat redelijk groot voor een markiesje van 10 weken?
Afbeelding


Afbeelding

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:18

Idd, net even zitten rekenen, maar als je smuldier haalt voor 1,20 per 350 gram, is dat duurder dan de Kivo voor 1,60 per 500 gram of de 3,10 per kg.
En idd de verkooppunten zijn vaak voordeliger dan de bezorgservice, daarom kwam ik ook met dat verkooppunt wat in de buurt van Maurik ligt.

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:22

Bwor, gefeliciteerd met je pup, is het een stamboomhondje? Via de rasvereniging?
4,4 kg is idd al aardig aan de maat voor een Markiesje.
Hoe groot waren de ouders? Want dat geeft natuurlijk wel een aardige indicatie welke maat de jouwe gaat worden.
Zo op de foto's lijkt hij ook al aardig groot voor 10 weken.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:33

Ik ga daar eens kijken inderdaad. Bedankt. Cody heeft nu een paar keer vlees van Renske op, zat in de cadeau dozen en daar heeft die eigenlijk hele goede ontlasting op, alleen jammer dat dat bakjes zijn van 375 gram.

Smuldier hier bij de Jumbo heb ik 1200 gram voor €3,16, maar begreep dat dat niet zo goed vlees is.

Bwor

Berichten: 252
Geregistreerd: 01-01-14
Woonplaats: Hilversum

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:36

Wat betreft het vers vlees moet je inderdaad eens kijken naar de kilo prijs, ik was vrij verbaasd dat smuldier en rodi duurder zijn dan bijvoorbeeld kb RAW.

@fannetje, de foto’s vertekenen wel iets. Maar moeder was inderdaad ook al iets groter dan ik haar verwacht had, zo rond de 40cm. Maar papa was juist kleiner dan haar moeder, ben heel benieuwd hoe groot ze straks wordt. Maar hoor van iedereen dat ze haar zo groot vinden dus vandaar dat ik even benieuwd was.
Ze komt overigens van buiten de vereniging, moeder komt zelf wel uit de vereniging. Vader is Swiebertje, is volgens mij wel enigszins bekend als ik het zo begreep. Ben zelf net nieuw in de markiezen wereld :)

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:39

Bwor schreef:
Wat betreft het vers vlees moet je inderdaad eens kijken naar de kilo prijs, ik was vrij verbaasd dat smuldier en rodi duurder zijn dan bijvoorbeeld kb RAW.

@fannetje, de foto’s vertekenen wel iets. Maar moeder was inderdaad ook al iets groter dan ik haar verwacht had, zo rond de 40cm. Maar papa was juist kleiner dan haar moeder, ben heel benieuwd hoe groot ze straks wordt. Maar hoor van iedereen dat ze haar zo groot vinden dus vandaar dat ik even benieuwd was.
Ze komt overigens van buiten de vereniging, moeder komt zelf wel uit de vereniging. Vader is Swiebertje, is volgens mij wel enigszins bekend als ik het zo begreep. Ben zelf net nieuw in de markiezen wereld :)


Ik heb dus een lijstje gemaakt met kilo prijzen en daar komt smuldier dus als goedkoopst er uit tot nu toe

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:28

Leuk markiesje.

Hier voeren we 2 a 3 dagen brok en de rest vlees. Dit ivm vakantie etc ze wel brok gewend moeten zijn en moeten eten.

Voeren lotgering, kivo, dogmeat.

Ivy moet nog in haar oren groeien, heb een Kremlin gekocht
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 15:30

Kiimm_ schreef:
Bwor schreef:
Wat betreft het vers vlees moet je inderdaad eens kijken naar de kilo prijs, ik was vrij verbaasd dat smuldier en rodi duurder zijn dan bijvoorbeeld kb RAW.

@fannetje, de foto’s vertekenen wel iets. Maar moeder was inderdaad ook al iets groter dan ik haar verwacht had, zo rond de 40cm. Maar papa was juist kleiner dan haar moeder, ben heel benieuwd hoe groot ze straks wordt. Maar hoor van iedereen dat ze haar zo groot vinden dus vandaar dat ik even benieuwd was.
Ze komt overigens van buiten de vereniging, moeder komt zelf wel uit de vereniging. Vader is Swiebertje, is volgens mij wel enigszins bekend als ik het zo begreep. Ben zelf net nieuw in de markiezen wereld :)


Ik heb dus een lijstje gemaakt met kilo prijzen en daar komt smuldier dus als goedkoopst er uit tot nu toe

Alleen dan niet de prijzen van de bezorgservice hanteren.
Dit zijn de prijzen waar wij kivo halen. En dit zijn 500 grams rollen.
Zou even per verkooppunt neuzen. En je kan ook “mixen” tussen merken

Afbeelding

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:05

De voer discussie meng ik mij maar niet in, maar vind het wel interessant om te lezen!

@bwor, wat een leuke pup!!! Ik weet niks van markiesjes af dus of ze groot is geen idee hahaha. Maar mooi vind ik haar wel! :)

Ik ben nu op de terug rit van de fokker, we mochten vandaag voor de eerste keer de pupjes bezoeken en een top drie samenstellen. Dat was nog knap lastig haha, maar ik voelde me het meest aangetrokken tot pupje paars, hieronder een foto. Dat is dus mijn eerste keus, nu nog 2 weekjes wachten tot ze bij de da worden gekeurd en dan weten we welke wij mogen ophalen! Ik kan nu echt niet meer wachten :):)
We mogen hem ergens de eerste dagen van mei ophalen! *\%/*
Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:22

Leuk noox! Welk ras was het weer?
Hier met Naya een leuke tour gedaan, beetje: eigen streek verkennen en paden nemen die ik nog nooit had gezien :+
5,5km en nog in volle form. Naya is back <3

Afbeelding

Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:55

Ik ga me eens verdiepen in Lotgering :o
Dank jullie voor alle tips :)

Cody is gisteren flink verwend en hij krijgt nog het 1 en ander van mensen :+
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:03

Lotgering geven/gaven wij, de wild versie. Ik vind het vlees best wel vochtig. Zag er bij ons wel goed uit qua kleur, zitten stukjes bot in, maar vond het best wel vochtig. En die zakjes gaan al-tijd kapot bij het ontdooien.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:09

Dankjewel @xlaraaj! Een australian labradoodle :) prachtige hond is Naya!! Fijn dat ze weer back on track is :)

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:34

Lotgering zou ik principieel niet willen voeren, áls ze in het nieuws komen dan is het nooit positief. Ze hebben al zoveel kruisjes achter hun naam. Hetzelfde is van toepassing op Smuldier, leuk dat het bestaat maar het zou niet mogen bestaan die rommel! Ze glippen echt nét langs alle regels en richtlijnen die er zijn voor vlees. Daarbij, als je zo'n pakje Smuldier opent word het je spontaan slecht. %)

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:52

Noox, schatje hoor!
Lara, lekker gewandeld dus.
Kim, hoe is het met jouw pupsel? Want alleen tandenfoto's doe ik het niet voor hoor ;)
Met Roetsj was ik vanmiddag eens een rondje wijk wandelen, goede training en het was er lekker weer voor. Ik denk zo'n 4-4,5 km gewandeld. Blijft grappig om te zien, dat zodra ik aandacht vraag en haar bij me laat lopen, mensen spontaan een grote boch omons heen gaan nemen. Tja, blijkbaar heb ik een hele gevaarlijk zwarte hond :+

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:00

KimD schreef:
Lotgering zou ik principieel niet willen voeren, áls ze in het nieuws komen dan is het nooit positief. Ze hebben al zoveel kruisjes achter hun naam. Hetzelfde is van toepassing op Smuldier, leuk dat het bestaat maar het zou niet mogen bestaan die rommel! Ze glippen echt nét langs alle regels en richtlijnen die er zijn voor vlees. Daarbij, als je zo'n pakje Smuldier opent word het je spontaan slecht. %)

Mee eens, dit is de reden dat ze het eigenlijk al niet meer krijgt en we ander vlees aan het bekijken zijn. Wil alleen nu wel iets vinden wat we blijvend kunnen voeren. Maar ik zou niet meer opnieuw kiezen voor lotgering.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:13

fannetje schreef:
Noox, schatje hoor!
Lara, lekker gewandeld dus.
Kim, hoe is het met jouw pupsel? Want alleen tandenfoto's doe ik het niet voor hoor ;)
Met Roetsj was ik vanmiddag eens een rondje wijk wandelen, goede training en het was er lekker weer voor. Ik denk zo'n 4-4,5 km gewandeld. Blijft grappig om te zien, dat zodra ik aandacht vraag en haar bij me laat lopen, mensen spontaan een grote boch omons heen gaan nemen. Tja, blijkbaar heb ik een hele gevaarlijk zwarte hond :+


Zwart en groot.. reden genoeg om te lopen :P
Nee nee, zwarte honden trekken mij zo <3 Snap echt niet dat zwart opvallend minder adoptiekansen hebben en veel meer ingeslapen worden.
Zoals iedereen een blue merle aussie wilt. Terwijl black tri ... <3

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:24

Naya is echt mooi <3

En spannend noox!

Niet bekend met markiesjes, maar leuk dat je sinds vandaag gezelschap in huis hebt! :D

Ik heb vandaag een klap gemaakt op het asfalt tijdens wandelen met de hond. Struikelde over mijn eigen schoenen dus daar lag ik plat op straat. Gelukkig wel snel hulp toegerend, Zhiva was direct erbij om te kijken of alles wel goed ging. Dus, eindstand, pijn en gratis knuffel sessie :')