Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:39

Gefeliciteerd met Cody, nu ook via Bokt *\o/*
En maar 2,5 kilo, wo := Mona was met acht weken 6,9 kilo _O-

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:48

Dankjewel allemaal! :D

woepsie90 schreef:
Gefeliciteerd met Cody, nu ook via Bokt *\o/*
En maar 2,5 kilo, wo := Mona was met acht weken 6,9 kilo _O-


Ik zie het nu, ik word overladen met reacties op zijn foto's :+ Ik moet nog even wennen aan je echte naam op de Facebook pagina :')

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:16

Gefeliciteerd met Cody! Y)(^)

Maze is nu 15(?) weken en 7,3kg. :+ Het verschil met Mona maakt het extra leuk want zij schelen maar een paar uur in geboorte. :D

Wij maken nog steeds foto's op maandag en donderdag voor Utrecht en maandag stond er wat wankel maar wat er nog niks weg en donderdag troffen we de eerste fietsenstalling! **\O/**
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 10:17

Wat zijn die puppytandjes eigenlijk lelijk _O-

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:22

Ja, die slaan helemaal nergens op! :')

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:27

@KimD O dat wist ik niet, wat leuk haha, en mooie foto :D Mona’s eerste tandje is er sinds gisteren ook uit.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:30

Oehh de eerste tandjes eruit! *\o/*

En gefeliciteerd met Cody!

Deze mevrouw is hardleers. :') Gisteren een paar brokken gegeten nadat ze er achter kwam dat er niks anders voor haar op het menu stond. Vanochtend weer niets gegeten, 5 minuten laten staan, dan is ze vanavond pas weer aan de beurt. Ze krijgt vanzelf een keer honger denk ik dan.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:40

Nee ik kijk niet.
Afbeelding

Ik doe het echt niet!
Afbeelding

Oké omdat jij het bent...
Afbeelding


Yoshi heeft niet echt een zichtbaar plekje. Maar een voelbaar plekje. Alsof er een klier of iets is opgezet. Het zit ook 'los' als in de zin van je kan het bewegen. En het word al minder :D

Gefeliciteerd met Cody!

En een puppy bekje van Maze!!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:35

Gefeliciteerd met Cody *\o/*

@jeanine plekje maar goed in de gaten houden! Ik krijg altijd de zenuwen van bultjes en plekjes. Toby heeft een klein steelwratje bij zijn schouder (echt, je moet het ding zoeken met een vergrootglas onderhand :') ) en zelfs die wordt in de gaten gehouden met argusogen door mij (terwijl steelwratjes helemaal niet eng zijn natuurlijk). Onverklaarbare plekjes dus écht wel in de gaten houden hoor...

Verder zie ik allemaal puppygewichten... Sommige zijn voor mijn gevoel echt zo groot en zwaar hè _O- maar ik ben al jaren gewend aan formaatje 'klein'. Dat gewicht van Maze klinkt voor mij heel normaal, maar pfoe, al die grote rassen gaan natuurlijk een stuk harder! (Ik schrok van de week toen ik de 4,5 maand oude herder pup van een vriendin zag... 29,7kg! En echt niet vet, gewoon van die immense poten en een enorme kop erop - beestje komt uit een nestje van maar 2 pups uit hun eigen teef)

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:59

Ik hou m'n mond over gewichten.
Yoshi weegt 7,8 kilo ongeveer. Dus valt reuze mee :D

cursebreaker

Berichten: 11503
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:59

Marlis
Wat een leuk koppie heeft je Terror Ivy haha! Benieuwd hoe ze qua kleur precies uitgroeit ook straks!

woepsie
Oh wat rot van Mona’s oog! Voor nu kun je het zelf al met afgekookt water 2x per dag ofzo schoonmaken bv. Gister nog contact gehad met de DA? Als het idd rood en groen is, is dat da bezoekje idd wel nodig ben ik bang. Dat rode DC tuig staat d’r mooi!!

Kiimm
Gefeliciteerd met jullie mooie Cody! Echt fantastische foto’s. Wat gaaf om zo’n maandelijks overzichtje te hebben! En hij is idd echt heeeel goed bijgetrokken van die 2,5kg als pup zijnde haha. Gelukkig zijn die kleintjes ook altijd heel veerkrachtig wat dat betreft.

KimD
Die tandjes hahaha dat ziet me uit idd, maar ohh het is beginnen! Alweer een nieuwe fase in haar reis naar het volwassen worden van schattige Maze baby <3

Jeanine
Leuke foto’s. Yoshi’s blik spreekt boekdelen haha.
Maar wat rot van dat plekje. Maar even goed in de gaten houden ja, al is het feit dat ie al wat kleiner is en los zit wel een redelijk goed teken, maar je zit er zo te lezen wel bovenop, dus je bent idd nog zo naar de DA weer voor een checkup als het toch niet weggaat of erger wordt.

skippy
Wow, wat een gewicht al idd met die leeftijd!! Toen woog Arya echt bijna de helft maar hahaha. Maar zeker met reutjes en ook nog afhankelijk van de bouw/lijnen kan er idd best een verschil zijn. En tov een reu is Arya sowieso altijd heel lang veeeel lichter geweest. Toen ik afgelopen najaar ging wandelen met een andere odh reu van toen 7/8 maanden was zij met d'r 1 jaar en ongeveer 3 maanden ook 'maar' 27kg ofzo en hij 41 of zoiets :') Die viel d'r echt dood :')

---

Arya zat hier rond de 7kilo met bijna 8 weken en hebben we ook altijd wat 'schraler' gehouden erna dus die zat qua gewicht sowieso altijd wat lager voor d'r 'ras', zeker in verhouding met de reutjes was dat contrast enorm haha. Maar ze is qua bouw ook niet zo grof gebouwd als sommige andere lijnen die bij de ODH voorkomen, dus dat is ook allemaal niet 1 op 1 vergelijkbaar. Ik heb haar gewicht over 't algemeen altijd wel prima gevonden zoals het was dus - houd het nog steeds wel altijd in de gaten en blijf d'r navoelen telkens voor als we wat moeten aanpassen in voer. Ze is heel lang blijven steken op 27/28kg toen ze minder snel groeide nadat ze een jaar was geweest, maar het laatste half jaar is ze nog ietsjes gegroeid/uitgezwaard + hebben we even een balans moeten zoeken in de overgang naar kvv en hoeveelheden e.d. icm beweging enz en nu blijft ze al maanden op 31kg steken (met een sterilisatie die in midden november is geweest), wat op zich voor haar bouw/grootte op dit moment ook een prima verhouding is. Maar ze zal misschien nog wel een paar kg ‘uitzwaren’ aangezien ze de 2 jaar ook nog moet aantikken in juli en ze tussen 2/3 vaak nog ietsiepietsie 'uitgroeien', al verwacht ik dat bij haar niet zo gezien haar bouw e.d. We gaan het zien haha.

Net lekker even in de regen gespeeld achterom. Sansa glipte even snel mee naar buiten en wist niet hoe snel ze terug naar binnen moest komen :'). Ondanks dat ze gek is op spelen met water, vond ze die regen 3x niks haha - eerste keer ook dat ze dat zelf nu gevoeld/meegemaakt heeft.


Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:15

@CB ja hier is de teef (moeder) al geen kleintje met 37/38 kg zo'n beetje en de reu was groter nog. Moeder is oud-duits, vader Duits uit werklijnen. En dus maar 2 pups, dus die hadden een hele grote melkbar met z'n tweetjes acht weken lang... <<) Maar hij is gewoon écht groot ook :j de rottweiler reu van mijn stalgenootje is even oud en weegt 24/25 kg meen ik dat ze zei. En dat is al geen kleintje :=

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:43

Indy is nu 14 weken en weeg 9,2 kilo :D

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:23

Gefeliciteerd Met Cody. Y)(^)

Wat een knappe pups en foto's komen er voorbij. <3

Senna weeg op moment 31 kilo 3n bijna 3 jaar. Op moment zit ze in de lappenmand. Moet er 10 dagen rustig houden en dat is best zwaar voor mevrouw hyper.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:37

Ik dacht dat Cody alles al had. De hele rij hier heeft cadeautjes gebracht. Hij is al zo verwend en hij moet onze cadeautjes vanavond nog krijgen <3

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:38

Beter verwend dan verwaarloosd

Sky

Berichten: 5069
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:46

Gefeliciteerd met Cody! Super leuk die foto’s op een rij :))

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:03

Leuke foto's allemaal!
Vooral die sneeuwfoto's, prachtig.
Hier was het maar een dun laagje wit helaas.

En meerdere jonge pups in het topic, leuk om te zien.

Cody gefeliciteerd!

Qua gewicht zit Otis nu op 17kg en hij wordt woensdag 6 maanden.
Het is echt zo'n lekkere ongecompliceerde hond. Zelfs nu hij wat begint te puberen.
Met de les doet hij het ook goed al is z'n concentratie wel wat wisselend. Dat bleek aan de beloning te liggen, tijdens de les wat stukjes worst van iemand anders geprobeerd en toen liep hij weer te dansen naast me :D

Met wandelen heb ik hier ook wel dat andere mensen heel enthousiast naar hem zijn en roepen en zeggen dat ze het niet erg vinden dat ie druk is.
Das leuk maar ik ben daar niet blij mee :\
Lijn hem altijd al aan voordat hij echt naar ze toe gaat (komen is nog steeds 100% score) en inmiddels kan hij mensen nu steeds beter negeren.
Als hij los mag spelen zeg ik ook tegen mensen dat hij prima reageert op je hand laag houden en Laag te zeggen maar ze vinden zo'n fluffy poedel zo leuk als hij springt -O-
(is stiekem ook wel erg leuk maar laat hem dan eerst laag blijven en nodig hem daarna uit tot spelen...)

Andere honden kan hij los op zo'n 25m nog wel negeren, dichterbij wordt het lastig. Dus ik lijn hem voor die tijd nog aan.
Met de les kan hij het wel, met iemand anders naar de andere kant van het veld en dan in 1 rechte lijn naar me toe komen rennen tussen de andere honden door en van de week lag er overal speelgoed en zelfs voer maar dan negeert hij alles en komt als een speer <3

Het wordt al een echte hond zo.
Deze week voor het eerst meer in model geknipt bij de trimsalon.
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:38

Cody gefeliciteerd!
Ik moest net even heel hard lachen, lees ik het verhaaltje over Otis met als laatste over het knippen, krijg ik daaronder een advertentie van een grasmaaier te zien _O- _O- :D

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:42

MarijeR schreef:
Leuke foto's allemaal!
Vooral die sneeuwfoto's, prachtig.
Hier was het maar een dun laagje wit helaas.

En meerdere jonge pups in het topic, leuk om te zien.

Cody gefeliciteerd!

Qua gewicht zit Otis nu op 17kg en hij wordt woensdag 6 maanden.
Het is echt zo'n lekkere ongecompliceerde hond. Zelfs nu hij wat begint te puberen.
Met de les doet hij het ook goed al is z'n concentratie wel wat wisselend. Dat bleek aan de beloning te liggen, tijdens de les wat stukjes worst van iemand anders geprobeerd en toen liep hij weer te dansen naast me :D

Met wandelen heb ik hier ook wel dat andere mensen heel enthousiast naar hem zijn en roepen en zeggen dat ze het niet erg vinden dat ie druk is.
Das leuk maar ik ben daar niet blij mee :
Lijn hem altijd al aan voordat hij echt naar ze toe gaat (komen is nog steeds 100% score) en inmiddels kan hij mensen nu steeds beter negeren.
Als hij los mag spelen zeg ik ook tegen mensen dat hij prima reageert op je hand laag houden en Laag te zeggen maar ze vinden zo'n fluffy poedel zo leuk als hij springt -O-
(is stiekem ook wel erg leuk maar laat hem dan eerst laag blijven en nodig hem daarna uit tot spelen...)

Andere honden kan hij los op zo'n 25m nog wel negeren, dichterbij wordt het lastig. Dus ik lijn hem voor die tijd nog aan.
Met de les kan hij het wel, met iemand anders naar de andere kant van het veld en dan in 1 rechte lijn naar me toe komen rennen tussen de andere honden door en van de week lag er overal speelgoed en zelfs voer maar dan negeert hij alles en komt als een speer <3

Het wordt al een echte hond zo.
Deze week voor het eerst meer in model geknipt bij de trimsalon.
[ [url=m/z1Gha1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een knappie

CupCakes_

Berichten: 3338
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:49

Oh jongens, ik maak morgen een bijleespost. Maar deze week was zo enorm druk.

Maar ik heb even jullie input nodig.
Overdag gaat de bench weer aardig. In de zin van Jip raakt overdag niet meer in paniek en gaat zelfs weer slapen in de bench.

Maar 's avonds is nu een dingetje. Hij ligt de hele nacht te piepen etc. Tot dat hij weer in de paniek schiet. Dit probeer ik nu te voorkomen door hem er maar uit te halen, maar ik denk dat ik dan juist dit gedrag versterk?

Hij zou los in huis kunnen, maar dat wil de rest van de familie niet. Dus ik ben even inspiratie loos hoe ik dit nu het beste kan aanpakken.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 05:33

CupCakes_ schreef:
Oh jongens, ik maak morgen een bijleespost. Maar deze week was zo enorm druk.

Maar ik heb even jullie input nodig.
Overdag gaat de bench weer aardig. In de zin van Jip raakt overdag niet meer in paniek en gaat zelfs weer slapen in de bench.

Maar 's avonds is nu een dingetje. Hij ligt de hele nacht te piepen etc. Tot dat hij weer in de paniek schiet. Dit probeer ik nu te voorkomen door hem er maar uit te halen, maar ik denk dat ik dan juist dit gedrag versterk?

Hij zou los in huis kunnen, maar dat wil de rest van de familie niet. Dus ik ben even inspiratie loos hoe ik dit nu het beste kan aanpakken.

Zoals ik al eerder zei, een play pen of konijnenren. Dan zit er geen dak boven zn hoofd maar zit hij wel in een afgesloten ruimtr

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:06

Divers schreef:
CupCakes_ schreef:
Oh jongens, ik maak morgen een bijleespost. Maar deze week was zo enorm druk.

Maar ik heb even jullie input nodig.
Overdag gaat de bench weer aardig. In de zin van Jip raakt overdag niet meer in paniek en gaat zelfs weer slapen in de bench.

Maar 's avonds is nu een dingetje. Hij ligt de hele nacht te piepen etc. Tot dat hij weer in de paniek schiet. Dit probeer ik nu te voorkomen door hem er maar uit te halen, maar ik denk dat ik dan juist dit gedrag versterk?

Hij zou los in huis kunnen, maar dat wil de rest van de familie niet. Dus ik ben even inspiratie loos hoe ik dit nu het beste kan aanpakken.

Zoals ik al eerder zei, een play pen of konijnenren. Dan zit er geen dak boven zn hoofd maar zit hij wel in een afgesloten ruimtr

Dat lijkt mij idd ook nu de beste oplossing.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:07

Straks voor het eerst met Ivy naar cursus, ben heel benieuwd. Hopelijk blijft het droog haha.

Ivy was gister echt een piranha pup ondanks voldoende rust. M'n handen moeten het ontzien van haar tandjes haha.

CupCakes_

Berichten: 3338
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:22

Ik denk dat Jip uit een ren zou springen. Of omver zou beuken.

Marlis, die puppy tandjes zijn 3cht verschrikkelijk. Hier zaten mijn handen er ook helemaal onder :+