Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CupCakes_

Berichten: 3339
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:33

Maar wanneer vind jij dat ze 'leuk' spelen? Welke signalen geven ze dan af?

Dat vraag ik mij af.

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:35

KimD schreef:
Nayomie schreef:
Hoe veel vingers ben je al kwijt? :')


Ik hoef niks te vrezen. Vreemde (vooral mannen) mensen en onopgevoede honden daarentegen zullen met minder thuiskomen dan dat ze gegaan zijn. Maarja, waarom zou ik het nog onder controle houden het is toch puur hondengedrag? :+

Ach, scheelt je weer een kvv maaltijd opdienen. :')

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:36

mvdende schreef:
Kaus schreef:
Maar mvdende, hoe praat jij in godsnaam het rijden op vreemde honden goed? Dat is NOOIT acceptabel.


Het is puur natuur hondengedrag....


Dat is het toch echt niet, niet in de situatie waarin het bij het gros van de honden gebeurt buiten in een losloop gebied bv. Dat is stress. Wereld van verschil...

Ik vind het echt heel erg jammer dat je niet eens open staat om dingen anders in te zien en je alles maar blijft goed praten. Afgaand op hoe en wat je altijd schrijft en hoe je ook zegt dat een losloop gebied 95% onopgevoede honden zijn... Ik ben blij dat je dan niet hier rondloopt, met die instelling van dat alles maar goed gevonden moet worden want het is normaal gedrag. Hier is het gelukkig grotendeels andersom en heeft Arya juist door veel fijne honden hier wel al redelijk wat goed hondengedrag geleerd.

En nee, Arya doet ook zeker nog dingen die ik niet fijn vind. Momenteel springt ze bv. erg op bij bekende mensen en ik vind dat echt heel vervelend. Dan raakt ze zo enthousiast dat ze zich zo uit. Ga ik alsnog naar het losloop gebied en zie ik die mensen? Ja. Maar dan wel met een hele andere instelling als jou en daar ligt wel een verschil in vind ik zelf. Ik werk eraan waar en wanneer het gaat ism met een aantal van die mensen - die helpen me echt mee omdat dit iets is wat ik op afstand niet alleen kan afleren.

Het gaat imo vooral om de instelling van een eigenaar. Ik kan het ook laten zoals het is, me er niks van aantrekken en zeggen dat het 'normaal gedrag' is omdat ze enthousiast is... Maar zo steek ik gewoon niet in elkaar denk ik en gelukkig veel anderen ook niet. Ik zou geen losloop gebied meer in durven als 95% van de mensen daar zo denkt en handelt als jou.

Wij moeten ook nog genoeg leren en arya gaat ook nog wel eens ergens hoi zeggen terwijl ik d'r bij me wil houden en kan nog wel eens enthousiast en lomp zijn, en ook ik moet d'r soms nog even uit een situatie halen want ze blijft een jonge hond die soms over d'r grenzen gaat. Maar ik kijk altijd naar beide partijen en als de ander iets echt niet leuk vind, grijp ik gewoon echt in. Ik vind dat ze best onderling dingen mogen leren van elkaar, maar je bent als eigenaar eindverantwoordelijk. Klaar. Zeker als je zoals jou zegt dat 95% van de honden die er lopen niet geweldig sociaal zijn... Hoe kun je het dan normaal vinden dat ze onderling alles maar zelf moeten oplossen. Dat gaat echt niet samen imo.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-10-20 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:37

Ik ben blij dat je aan de andere kant van NL woont mvdende. Ik zou echt niet oke zijn met dit gedrag als ik je tegen zou komen. En vooral omdat dit bet zoveelste probleem is met skip. Is het geen idee om iemand je te laten begeleiden dat je je hond onder fatsoenlijke controle hebt en hij niet steeds ongewenst gedrag vertoont?

Mijn hond is ook niet perfect en heeft ook wel eens mot. Maar denk dat je je moet beseffen dat de wereld niet om jou en skip draait. Er zijn genoeg opgevoede honden die idd ook pijn of angst kunnen krijgen van dit soort acties. Zou goed nadenken of een losloop gebied een goede plek is als je hond niet normaal kan doen :))

Kiwi mega gefeliciteerd met de mooie puppies!!

Wij haken ook weer aan!
Samen met mijn nu nog een border collie, straks twee +:)+
Afbeelding

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:37

mvdende schreef:
Ik vind het geen probleemgedrag. Pas als een hond er echt hinder van ondervind, doordat Skip niet stopt is het probleemgedrag.

Maar gewoon een enkele keer rijden en correctie en klaar noem ik geen probleem gedrag, maar natuurlijk gedrag tussen 2 honden.

Er zijn ook heel veel honden die bovenop Skip proberen te kruipen, vindt Skip ook geen geslaagde actie en draait om en gaat spelen. Pas als het echt duidelijk is dat Skip er genoeg van heeft, grijp ik in en haal ik hem weg. Maar meestal is het "gewoon leuk" stoeien met elkaar.
Mijn jongste zal zich de pleuris schrikken van die enkele keer rijden, zal geen correctie geven maar waarschijnlijk snauwen uit angst en als ik pech heb zal ze na zo´n ervaring angstagressie gaan tonen naar vreemde honden, fijn!
Laatst bijgewerkt door Van op 29-10-20 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:38

CupCakes_ schreef:
Maar wanneer vind jij dat ze 'leuk' spelen? Welke signalen geven ze dan af?

Dat vraag ik mij af.


Weet ik niet.

Zolang het niet echt vechten is, of ik duidelijk zie dat er één van de honden niet happy is, laat ik ze het zelf uitzoeken.

Soms vraag ik me af of het echt spel of meer rangorde bepalen is.

Soms is het duidelijk echt spel. Soms ook wel een kruising tussen spel en rangorde bepalen. Bijvoorbeeld als beide honden proberen elkaar te berijden maar er ook spelbuiging gemaakt worden.

Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:38

Citaat:
Ik vind het geen probleemgedrag. Pas als een hond er echt hinder van ondervind, doordat Skip niet stopt is het probleemgedrag.


Beer klapt volledig dicht als er een hond gaat rijden. Is al gebeurd en dan is 1x er bovenop al genoeg.
Dus ja dan is 1x er bovenop al probleem gedrag.
Laatst bijgewerkt door Oshaa op 29-10-20 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:38

Dit is echt hopeloos. :')

Border Collies zijn net zoals het zuiden goed vertegenwoordigd. :):)

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:39

mvdende schreef:
CupCakes_ schreef:
Maar wanneer vind jij dat ze 'leuk' spelen? Welke signalen geven ze dan af?

Dat vraag ik mij af.


Weet ik niet.

Zolang het niet echt vechten is, of ik duidelijk zie dat er één van de honden niet happy is, laat ik ze het zelf uitzoeken.

Soms vraag ik me af of het echt spel of meer rangorde bepalen is.

Soms is het duidelijk echt spel. Soms ook wel een kruising tussen spel en rangorde bepalen. Bijvoorbeeld als beide honden proberen elkaar te berijden maar er ook spelbuiging gemaakt worden.


Twee of meer honden die elkaar zo tegen komen horen überhaupt geen rangorde te bepalen. Die horen sociaal te spelen of te passeren.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 16:39

Nou mvdende, wat zou je nou meer kunnen doen als je hond niet sociaal gedrag vertoont? Gewoon aanlijen?
Je vind dat honden die geen zin hebben in jouw hond of om wat voor reden dan ook jouw hond niet op hem willen of accepteren maar niet in een losloopgebied moeten gaan lopen.
Das de omgekeerde wereld, jouw hond kan dus niet met alles overweg of zich gedragen of luisteren, dus is het jouw hond die daar niet (los ) hoort...

Jij als baasje en jouw hond zijn oorzaak van vele honden die last hebben van angstagressie richting andere honden. En hoe kan t nou zijn, dat we hier met het hele topic zeggen dat het gedrag van jou en skip niet door de beugel kan op sociaal vlak en het kwartje nog niet valt?
Terwijl we je hier al vanaf pup af aan voor waarschuwen en proberen in bij te sturen..
Dat je niet alles weet prima, dat weet niemand en we kunnen allemaal leren van elkaar. Maar misschien moet je dat mega bord voor je kop even weghalen en iets doen met wat er gezegd word..

Honden die elkaar los tegen komen hebben niks met dominantie en rangorde of roedel te maken. Dit is alleen in een groep die samen leeft of permanent samengevoegd word.

Leefregels van een gezin tellen ook alleen in een gezin en niet met iedereen die je op straat tegen komt. Dat is voor honden niet anders.
Je kan op straat groeten of een praatje maken, vrienden maken of elkaar negeren. (Of knokken als er iets mis met je is) zo is dat voor honden ook.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 29-10-20 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:41

Nynkster schreef:
Ik ben blij dat je aan de andere kant van NL woont mvdende. Ik zou echt niet oke zijn met dit gedrag als ik je tegen zou komen. En vooral omdat dit bet zoveelste probleem is met skip. Is het geen idee om iemand je te laten begeleiden dat je je hond onder fatsoenlijke controle hebt en hij niet steeds ongewenst gedrag vertoont?

Mijn hond is ook niet perfect en heeft ook wel eens mot. Maar denk dat je je moet beseffen dat de wereld niet om jou en skip draait. Er zijn genoeg opgevoede honden die idd ook pijn of angst kunnen krijgen van dit soort acties. Zou goed nadenken of een losloop gebied een goede plek is als je hond niet normaal kan doen :))

Kiwi mega gefeliciteerd met de mooie puppies!!

Wij haken ook weer aan!
Samen met mijn nu nog een border collie, straks twee +:)+
[ [url=m/G6GSmo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie nu pas dat je uit Groningen komt. Ben je al eens in die hondenspeeltuin geweest in het Stadspark? Ik vond dat echt een succes namelijk, en denk voor je BC ook wel erg leuk. :D

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:43

KimD schreef:
Dit is echt hopeloos. :')

Border Collies zijn net zoals het zuiden goed vertegenwoordigd. :):)


Border collies for the win {:}

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:43

EDIT

"zolang ze niet vechten."

Echt jammer dit. En dat is dan natuurlijk maar een klein stukje uit je hele bericht, maar je hebt in zoveel berichten van dat soort opmerkingen. Ik vind het echt oprecht jammer dat je ondanks dat vrijwel iedereen hier je probeert iets te laten inzien, je alles maar goed blijft praten en voor niks open staat.

Kom aub nooit naar de brunssumerheide of geef een seintje zodat ik die dag weg kan blijven :)*
Misschien zet je alles rottig neer en anders dan je bedoeld, maar van wat ik zo lees denk ik echt idd dat je zo'n eigenaar bent die ik gewoon liever niet tegenkom.

kiwi & Nynkster (welcome back ook); jullie berichten vind ik ook erg fijn en duidelijk geschreven en ben ik het helemaal mee eens :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-10-20 16:48, in het totaal 4 keer bewerkt

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:45

Nayomie schreef:
Nynkster schreef:
Ik ben blij dat je aan de andere kant van NL woont mvdende. Ik zou echt niet oke zijn met dit gedrag als ik je tegen zou komen. En vooral omdat dit bet zoveelste probleem is met skip. Is het geen idee om iemand je te laten begeleiden dat je je hond onder fatsoenlijke controle hebt en hij niet steeds ongewenst gedrag vertoont?

Mijn hond is ook niet perfect en heeft ook wel eens mot. Maar denk dat je je moet beseffen dat de wereld niet om jou en skip draait. Er zijn genoeg opgevoede honden die idd ook pijn of angst kunnen krijgen van dit soort acties. Zou goed nadenken of een losloop gebied een goede plek is als je hond niet normaal kan doen :))

Kiwi mega gefeliciteerd met de mooie puppies!!

Wij haken ook weer aan!
Samen met mijn nu nog een border collie, straks twee +:)+
[ [url=m/G6GSmo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie nu pas dat je uit Groningen komt. Ben je al eens in die hondenspeeltuin geweest in het Stadspark? Ik vond dat echt een succes namelijk, en denk voor je BC ook wel erg leuk. :D


Over het algemeen ga ik nooit zo naar dat soort plekken omdat mensen het gevoel krijgen dat mijn hond dan perse met hun hond moet spelen :+

Misschien als het keer rustig is dat ik eens heen ga!

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:50

Is dat die speeltuin waar je laatst was Nayomie? Die zag er erg leuk uit op de filmpjes!

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:51

Ik snap dat ook nooit zo. Ik ga naar losloop gebieden om lekker te wandelen terwijl mijn honden lekker kunnen rennen en rond struinen. Niet om ze met andere honden te laten spelen daar heb ik en mijn honden helemaal geen behoefte aan, okee de middelste vindt het wel leuk maar ook die is wat onzeker en vindt zeker niet alle honden leuk.
Ik loop dan ook altijd op tijden dat het rustig is en ga bijna nooit op zondag naar het bos

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:53

mvdende schreef:
Ik vind het geen probleemgedrag. Pas als een hond er echt hinder van ondervind, doordat Skip niet stopt is het probleemgedrag.

Maar gewoon een enkele keer rijden en correctie en klaar noem ik geen probleem gedrag, maar natuurlijk gedrag tussen 2 honden.

Er zijn ook heel veel honden die bovenop Skip proberen te kruipen, vindt Skip ook geen geslaagde actie en draait om en gaat spelen. Pas als het echt duidelijk is dat Skip er genoeg van heeft, grijp ik in en haal ik hem weg. Maar meestal is het "gewoon leuk" stoeien met elkaar.


Wat een vreemde benadering. Jij bent dus één van die eigenaren die ik dan tegenkom en ik vervolgens jouw rijdende hond van mijn honden af moet sleuren, omdat jij het geen probleem vindt. Dat is niet aan jou om te beslissen, jouw hond rijdt op een andere hond.

En bedankt hè, dan verwacht je dus van mij dat óf mijn honden óf ik je hond voor je gaan opvoeden. Doe het zelf, dat is jouw taak. Haal je hond eraf en lijn hem aan, zeer onfatsoenlijk dit.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:56

cursebreaker schreef:
Nala schreef:
Hey jij woont in de buurt, leuk!

Ik woon in Kerkrade. Wij hebben onze hond helaas gisteren in moeten laten slapen, en ik zou graag weer een hond (puppy of ouder maakt mij niet uit) hebben, maar mijn ouders willen nog even wachten.
Dus tot dan geniet ik hier mee!


Sorry, sorry voor het nog niet reageren. De discussie kwam even tussendoor en het ging zo snel allemaal haha.

Maar wat vreselijk zeg, heel veel sterkte met het verlies van jullie hond :knuffel: Y;(

En dat kan idd zo verschillend zijn voor iedereen wat betreft het wel of niet een nieuwe willen en hoeveel tijd je daar het liefst tussen hebt zitten.

Leuk wel dat je in de buurt woont! Kerkrade is idd heel goed te doen vanaf hier. Als je eens gezellig mee wil op wandeling ofzo, laat maar wat weten. En ook in de toekomst leuk om met de honden te meeten, mocht er toch nog een komen bij jullie tzt.


Dat zou inderdaad echt leuk zijn! Het jeukt bijna om mensen in de straat te vragen of ik met hun honden mag gaan wandelen :')

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:58

Van schreef:
Ik snap dat ook nooit zo. Ik ga naar losloop gebieden om lekker te wandelen terwijl mijn honden lekker kunnen rennen en rond struinen. Niet om ze met andere honden te laten spelen daar heb ik en mijn honden helemaal geen behoefte aan, okee de middelste vindt het wel leuk maar ook die is wat onzeker en vindt zeker niet alle honden leuk.
Ik loop dan ook altijd op tijden dat het rustig is en ga bijna nooit op zondag naar het bos


Ik ga juist wél naar losloopgebied zodat mijn hond kan spelen.

Daar botst het misschien.

Ik heb maar één hond (En echt echt geen geld en zin in een 2e)

En mijn hond mist duidelijk de interactie met andere honden. Want echt spelen doet hij graag!

Wij zoeken daarom juist wél de losloopgebieden op, met de hoop dat we een leuk speelmaatje tegenkomen.


Ook omdat je daar niet continu op hoeft te letten dat er geen boa aankomt, omdat je hond ergens losloopt waar dat niet mag.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:00

Ik snap sowieso het hele idee van honden die altijd maar moeten spelen niet zo. Koop dan een maatje voor je hond of zoek een paar vaste vriendjes. Ik kom naar een losloopbos om te wandelen met mijn honden, niet zodat ze belaagd kunnen worden door andermans onopgevoede honden.

Nayomie
Berichten: 32783
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:01

cursebreaker schreef:
Is dat die speeltuin waar je laatst was Nayomie? Die zag er erg leuk uit op de filmpjes!

Ja dat was die inderdaad! Staan allemaal super leuke toestellen. Ik vond het echt leuk, de hond ook. :j

Nynkster, ik snap het wel, al kreeg ik zelf dat gevoel er niet zo zeer bij. Maar zijn vast momenten waarop het rustiger is. :D

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:02

Daar heb je tegenwoordig handige apps voor zoals doggy dating etc. of zoek op een andere manier iemand die ook en speelmaatje zoekt voor zijn hond.
Om dan maar gewoon naar een losloop gebied te gaan en je hond maar op andere honden los te laten... :roll:

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:04

Pssstt, zullen we besluiten dat jullie het niet eens worden?

Kim bedankt voor de tip! Ga ik mee aan de slag. Klopt wat je zegt, zodra ze met 1 of 2 ontdooid is kan ze met de rest ook goed spelen. Maar zodra ze gaat rennen is ze eigenlijk al 10 stappen te ver en neem ik dr mee. Gelukkig vind ze dat dan altijd ook prima en heb ik nog nooit gehad dat de roedel dan achter haar aan blijft komen.
1 keer in het bentwoud een reu die tot 3 keer toe terug kwam rennen om bovenop haar te springen waarbij ik haar de laatste keer toen hij aankwam opgetild heb omdat hij haar de 2e keer in haar nek vastgreep.
Momenteel is pupje voor t eerst loops dus mijden we losloopgebieden met een heeeeeule grote boog.
Abby heeft sowieso als ze los loopt lang niet altijd echt zin om te spelen. Dat doet ze lekker met mijn ouders hun honden. Buiten is het een snuffel en weer door met de baas wandelen.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:06

Veel nieuwe mensen hier ! Ben super slecht in namen dus ik excuseer mij al op voorhand :+ maar heb een schattig nestje malamutes gezien en ik denk een appenzeller? :D

Hier is Naya niet goed in hondengedrag. Zeker vroeger niet. Vraag maar aan Zoë: Kenai had haar al 3x hard gecorrigeerd. Blijft ze tog nog op hem springen.
Dit gaat nu veel beter door ouder te worden en met dat Charlie nu ook er is maar laat haar niet zomaar naar andere honden gaan. En dat weet ze. Als ze los is en er komt een andere hond in zicht komt ze meteen naar mij.
Naya rijd nu ook op Charlie momenteel maar ze is loops en weet het ook allemaal niet meer hahahaha :P

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:10

Arya speelt dan ook weer wel met honden in losloop, maar vooral met bekende honden. En als ik idd vreemde honden tegenkom is het soms even samen rennen als ze dat leuk vinden, maar meestal blijft het even bij snuffelen en lopen beide partijen door bv. Normaal past ze zich ook wel al netjes aan. Geven honden bv echt een vibe af van 'niet bij mij!' dan loopt ze daar normaal ook met een boogje omheen bv. Hoeft voor mij dus ook zeker niet altijd te spelen met iedereen. We hebben dus meestal onze 'vaste' honden daarvoor. Maar lekker samen stukken lopen met anderen door het losloop gebied vind ik heel fijn om te doen met d'r -ook omdat ze gewoon echt nog wel het eea mag leren qua hondentaal en dan is losloop heel fijn als ze met een groepje of roedel zoals die van Kim mee kan.

Maar ze blijft een jonge hond, dus soms kan ze zeker eens een momentje hebben waarin ze even wat enthousiast is, maar bij een partij die dat niet leuk vind loop ik ook zsm door en/of kap ik het af bv. Ik probeer echt altijd rekening te houden met anderen, maar vind het wel ook fijn dat er ook mogelijkheden zijn hier om ook te spelen met andere honden. Lekker samen rennen, ravotten maar ook gewoon samen stukken lopen en snuffelen samen enz.

Via doggydating ben ik juist een paar keer met andere honden samengekomen waar het dan of te grote groepen waren waardoor het overzicht moeilijk te houden was, of honden die dan toch ook wat onzeker waren en dan geen match waren met mijn jonge hond die ook nog wel wat stabiele begeleiding nodig heeft bv. Maar er zijn ook zeker hele fijne wandelingen te organiseren met de app. Denk dat je daar ook een beetje geluk mee moet hebben met hoe eerlijk mensen zijn over hun honden en in hoeverre ze hun hond goed kunnen inschatten en dan is het nog steeds kijken of er tussen de hond een klik is natuurlijk. Net als mensen, liggen sommigen elkaar gewoon minder goed.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-10-20 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt