Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:54

Nooit over nagedacht dat honden bang kunnen zijn in het donker :Y) Dexter is wel altijd wat oplettender in het donker naar gekke geluiden maar ja dan zie je natuurlijk ook weinig. Geen tips dus vanaf hier helaas!

Dexter vanmiddag naar de internist geweest. Duurde heel lang want kwam een spoedje tussendoor (en we waren van te voren al gebeld of we een halfuur later konden komen). Totaal niet erg natuurlijk! Maar wel vermoeiend voor Dexter zolang in de wachtkamer zitten wacht met allemaal leuke assistentie die hij niet in hun gezicht mag likken -O-

Afbeelding

Geen directe diagnose (had ik ook absoluut niet verwacht) maar wel een hoop opgestuurd, letterlijk :Y) Ontlasting, urine en bloed opgestuurd. Vrijdag de uitslag. Duimen jullie mee dat het duidelijke uitslag zonder al teveel verwarring en onzekerheid? :(:)

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 00:01

Geen ervaring met bange honden in het donker, wel alerte. Heb wel een paard die bang is in het donker, andere nergens last van :') nog geen oplossing voor trouwens.

Goed om te horen dat de carnibest een fijne structuur heeft. We hebben het gekozen op basis van verschillende websites en alles vergeleken te hebben.

Kaus, even teruggelezen en wij duimen mee!

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 00:02

Hier ook niet, Puk & Maze worden dan wel een stuk feller. Guinness is een watje, als ik een beetje schrikachtig zeg "Wat was dat?!" Komt hij snel achter me staan. :') Sukkel.

Verder wandel ik graag in het donker, de rust & stilte. <3

CupCakes_

Berichten: 3322
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:10

Jip is echt een held op sokken in het donker. Dat is hij eigenlijk al vanaf pup af aan. _O-

Hij krijgt op het moment ook Pexion. Want meneer schrok òveral van en wilde ook overdag niet meer plassen/poepen. En ik moet zeggen, ik zie al zoveel verschil! Hij reageert er nog wel op, maar in een veel mindere mate.


Kaus, hopen dat er iets duidelijks uitkomt! :knuffel:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:52

Onze vorige hond was alleen bang in het donker in de decembermaand omdat er hier dan volop geknald wordt. Die was als de dood voor vuurwerk. Was zelfs zo erg dat hij de week voor oud en nieuw om 4 uur in de middag zijn laatste rondje deed. Op oudjaarsdag hield hij alles gewoon 24 uur op. Dan durfde hij niet eens de tuin in voor een plasje.

Ik maak me vooral zorgen om de lockdown en de maatregelen die er aan komen nu. Of ik straks wel mijn hond kan bezoeken. En als de hond er straks is, of we dan wel naar puppytraining kunnen gaan.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:46

Ja ik maak me ook zorgen om de cursussen |(
En ook de geestelijke gesteldheid van mensen als er weer niet gesport mag worden, niet naar horeca en niet naar school..

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:52

Ja erg onzekere tijden komen er weer aan SusanH, zeker als je idd in het proces zit van een puppy krijgen en trainen erna. En herkenbaar wat je nog schrijft omtrent vuurwerk. Hier is het sinds vorig jaar vanaf november al zo elke dag en dit jaar houden ze die 'traditie' in ere dat ze flink moeten protesteren en veel moeten afschieten dagelijks. Arya is idd in deze periode doodsbang buiten in het donker vanwege het vuurwerk - heeft sinds vorig jaar extreme angst ontwikkeld op 1 dag tijd en daar is ze helaas niet zomaar uit te krijgen Jaar ervoor was er eigenlijk niks aan 't handje maar dat is dus helaas heel rap omgeslagen. Vanaf dat de eerste knallen komen - wat tegenwoordig hier al sinds november is en dagelijks aanwezig is - ontwikkelt ze al snel een patroon met niet willen poepen in de avond, snel terug naar huis willen in de avond etc. Dat betekent voor ons dus nu heel aangepast lopen want met die mate van angst valt nu niet meer te trainen nu het al gemanifesteert is en de knallen er zijn, dus het is nu damage control en aanpassen. Houdt in dat ze idd ook d'r poep rondje doet Voor het donker en 's avonds alleen heel snel om de hoek gaat plassen. Als de vuurwerk periode voorbij is, trekt dat weer weg bij d'r in het donker. Komend jaar gaan we vanaf februari zoiets beginnen met vuurwerk training via Arvid van Putten - hadden we dit jaar willen doen, maar is er niet meer van gekomen - dus hopelijk dat het volgend jaar iets beter gaat.

Arya weet dat ze deze periode in de avond alleen maar hoeft te plassen en we niet meer vragen van d'r en dan weer snel terug naar huis gaat bv, dus dat scheelt enorm - anders zou ze idd gewoon helemaal niks meer doen nu in de avonden dus voor haar is dat stukje zekerheid dat er niet meer gevraagd wordt voor nu gewoon prettig. Camera staat 's nachts toch altijd aan dus als ze ook echt zou moeten poepen meld ze zich, maar in de vuurwerk periode is ophouden een super kracht van d'r... Niet ideaal maar tja. Ik probeer wel om te kijken of ze zich in het donker toch laat verleiden verder te gaan, maar dat is voor haar 1000 stappen te ver dus we zullen dit echt met meer intensieve training naar volgend jaar toe moeten gaan aanpakken en vroeg in het jaar al zodat je idd de eerste knallen weer voor bent. Kan niet verwachten van haar dat ze hier nu uit komt, gezien hoe intens de angst is. Mij zou je ook met man en macht niet zo maar door zulke extreme angst heen krijgen. Dat wordt een heel proces :(

Hier is de angst in het donker dus echt periode gerelateerd. Jammer genoeg zijn ze sinds vorig jaar echt losgeslagen en schieten ze maandenlang dagelijks af dus die periode duurt wel even... Maar buiten de vuurwerk periode om is Arya in het donker an zich wel prima, dus die angst neemt gelukkig ook weer af en dan kunnen we ook weer wat meer oefenen in het donker. Wel alerter/oplettender en meer beschermend naar onze bubbel, maar kan niet zeggen dat ik dat heel erg vind - mensen mogen zeker in het donker wel gewoon afstand houden hihi. Toen Arya pup was heb ik vooral in het donker bij dingen die ze soms wel nog eens spannend vond zoals de drukke weg hier - waar het in het donker nog eens extra lijkt alsof ze keihard langs racen haha - 50m verder vanaf afstandje op de stoep dan stil blijven staan met d'r en op haar eigen tempo laten wennen en flink belonen of in een wat snellere pas lopen terwijl ik focus vraag en flink beloon zodat ze de prikkels om d'r heen beter negeert en dat zo afbouwen naar rustiger lopen en uiteindelijk rustig zitten als ze zich daar prettig bij voelde. Dat werkte bij haar heel goed. Je moet alleen even ontdekken waar de grenzen van je hond liggen; welke afstand goed is of niet, wanneer het moment is dat je echt even ermee kunt werken met ze. Vanaf een bepaald punt als ze niet meer bereikbaar zijn omdat je bv te kort bij bent en ze te zeer in die spanning zitten is er niet veel meer wat je kunt doen en dat punt wil je het liefst voor zijn maar dat is even uitzoeken waar die grenzen van 'trainbaarheid' liggen bij het individu.

--
Kaus
Fijn dat je nu die eerste onderzoeken hebt gehad, maar kan me voorstellen dat het wachten nu wel spannend wordt. Ik duim voor je/jullie mee!

Dagahra

Berichten: 882
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:05

Ik zou wel fijn vinden als cursus doorgaat, is geen must voor ons. Maar wel fijn. Vind het lastig om hier goede sociale honden tegen te komen tijdens wandelen.

Ik hoop dat Max goede voorbeeld heeft aan mijn mechels. Die zijn schotvast en niet bang voor vuurwerk.

Vind nu extra jammer dat mijn reu er niet meer is. Die vond vuurwerk echt prachtig. Zat met oud en nieuw altijd naast mij, om zich heen te kijken. Daar had Max echt een goed voorbeeld aan gehad.

Had gisteren nog wel een boze vrouw in de winkel. Die vond het onzin dat ze Max niet mocht aanhalen. Tjah sorry, mijn hond. Dus ik bepaal :+ Ik wil geen hond, die als een idioot op iedereen afspringt.

Ik ben nu sowieso bezig mee dat ie netjes voor ons moet gaan zitten, als hij aandacht wil. Ipv dat hij tegen ons op springt.

Het trekken aan de lijn, is er al zo goed als uit. Echt naast lopen, is nog lastig. Meneer stuitert nog alle kanten op.

Maar merk nu wel langzaam dat er meer rust komt in zijn koppie. Werkt al stukken fijner :D

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:04

Ik heb altijd zo'n medelijden met honden die angstig zijn voor vuurwerk :(:) Dexter wil nog weleens schrikken van een knal maar tegen de tijd dat het bijna oud en nieuw is is hij er al zo aan gewend dat het hem niks meer doet. Dundy vindt het alleen maar mooi, die wordt boos dat ie op het moment supreme niet naar buiten mag van mij _O- (edit: al moet ik zeggen, mijn schapen staan op een plek waar veel ganzen geschoten worden en waar dus ook veel knallen zijn. Daar reageert hij al tijden niet meer op).

En die cursussen zijn niet het einde van de wereld hoor, genoeg alternatieven! Wij deden met de pup regelmatig play dates via Doggy Dating. Ik vond (en vind) puppycursus namelijk niks.

Geen idee ook hoe lang dit allemaal nog gaat duren maar ik vrees inderdaad ook wel als mijn pup straks in Duitsland geboren is, ik m niet eens kan opzoeken, laat staan ophalen -O- Aangezien het 'maar' 2,5 uur rijden is was ik toch wel van plan regelmatig even langs te gaan. Vooral met de instincttesten wil ik er graag bij zijn. Maar dat zien we tzt allemaal wel.

Eerst morgenavond maar afwachten... -O-

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 12:39

Ja ik heb er vroeger ook nooit bij stil gestaan hoe heftig en impactvol het kan zijn omdat we met Rex ook gewoon geboft hebben dat hij er nooit om gegeven heeft. Nu zien we helaas de andere kant vh verhaal en dat zou ik haar heel graag besparen. Het is echt vreselijk je zo machteloos te voelen, al blijven we wel vanalles proberen natuurlijk. Hopelijk gaat vooral de training komend jaar wat impact hebben, want de rest wat we nu proberen is ook maar damage control vooral. Maar goed, elk beetje en dingetje wat kan helpen is alweer mooi meegenomen.

Nee dat even regelmatig op en neer gaan met bezoekjes e.d. zal ben ik bang wel heel moeilijk gaan worden weer :( Succes alvast voor de uitslag, hopelijk gaat het toch meevallen en weet je straks gericht iets meer zodat je 'm gerichter kunt helpen nog.

--

Hier wordt het weer een chillax dagje aangezien ik en Luciën nog steeds ziek zijn.
Geloof niet dat Arya en ook Sansa - al doet die sowieso niks anders als chillaxen hihi - het heel erg vind.

Afbeelding

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 13:08

Kaus ik ga duimen! Hopelijk komt er iets aan het licht waar je wat mee kan!

Nynkster ja echt bizar hè weet dat wij samen in de topic aan het wachten waren mila wordt ook 3 en is gewoon al moeder soms nog heel onwerkelijk.

Kwa vuurwerk is mila wel onzekerder geworden nadat Joy is overleden vorig jaar die was toch wel haar steun pilaar. Gelukkig kijken de pups niet op of om ernaar.
Gelukkig hebben de pups weinig last van de donker maar dat kan ook zijn omdat ze minimaal 2x per week savonds mee gaan naar het veld en dan heerlijk kunnen spelen.
Mila heeft gister weer super goed gedaan ondanks dat ze echt moe was aan het eind van de les!
https://youtu.be/f0_WtOC6BEc

Ik ben wel even los gegaan met Black Friday ik heb voor mila 2 back on track jassen gekocht 1 fleece en een regen. Voor de pups speeltjes van zippy paws wat een geweldige speeltjes zijn dat!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van een bokker heb ik een DC tuig over kunnen nemen en ben er zo super blij mee! Past perfect!

Afbeelding
Afbeelding

En voor mezelf ook nog wat gekocht!

Afbeelding

En van al dat shoppen wordt je toch erg moe.
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:23

Degene waar we onze hond kopen geeft zelf ook training. Dus daar zouden we ook nog terecht kunnen. Is alleen wel 1 uur rijden enkele reis. Ga dus liever dichterbij huis. Maar goed eerst maar eens afwachten waar ze morgen mee komen.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 07:59

Ik zou aan de ene kant balen, als alles dicht zou gaan, maar ik zie op mijn werk ook wel de covid-zorg weer enorm toenemen, dus snap het wel. En dan liever 2-3 weken heel streng, dan weer halve maatregelen, ander helpt het toch niet.
Ik heb dit weekend beide dagen wedstrijd staan, dus zou jammer zijn, maar begrijpelijk.

CupCakes_

Berichten: 3322
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:56

Ik werk/loop stage op de covid afdeling in het ziekenhuis hier op het eiland. Daar zijn we heel rap opgeschaald naar de gehele afdeling covid. En andere afdelingen blokkeren bedden zodat dat personeel naar de covid kan. Dus ik begrijp het wel van die lockdown. :=

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:14

Ik begrijp het idd ook wel, maar ik baal er wel heel erg van als ik dit jaar weer mijn verjaardag niet kan vieren :( (16 dec)

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:57

Weet iemand een webshop met een blackfriday deal voor Zippypaws?
Totaal geen idee of Beer zoiets leuk vind, dus als er dan een deal is kan ik het een beetje voor mezelf goed praten!

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:21


Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 16:46


Dagahra

Berichten: 882
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:49

Ik heb gewoon paar knuffels bij de kringloopwinkel gekocht. Ben ook maar blij dat ze 0.50 per stuk waren :') Ze hebben het zwaar te verduren bij Max. Mechels blijven er gelukkig vanaf :=

Maar die zippy paws zien er wel ontzettend leuk uit.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:11

Ik hoop dat ik me hier ook mag melden. Mijn vriend en ik hebben sinds kort een zwarte labrador retriever pup genaamd Teun. Hij doet het erg goed!

Leuke speeltjes candalisa! En een mooi tuig, kleur staat je pup goed. :)

Weet iemand of de puppycursussen nu ook niet meer door mogen gaan? Wij zouden volgende week starten bij een kleischalige hondenschool.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 09:32

Hee Sem, jij ook hier :D Ik hoorde net dat bij ons de avondlessen verplaatst worden naar andere tijden. Ze geven hier vaak wel voorrang aan de puppy lessen en basiscursus. Ik denk dat de lessen waar wij normaal in zitten worden opgeschort. Wat een gedoe toch elke keer :o

Ik lees nog mee hier hoor, leuk om te zien wat jullie allemaal bezig houdt. De strikjes doen het nog steeds top. Nu een beetje een saai leven omdat ik aan mijn schouder geopereerd ben en voorlopig weinig kan doen met ze. Partner doet wel de noodzakelijke rondjes maar dat is het wel een beetje. Gelukkig zijn ze er chill onder. Ze komen niks tekort. Zelf kan ik niet wachten tot ik weer wat meer mag :o

Hier erg blij met het vuurwerkverbod, gelukkig wonen wij ook vrij rustig. Er is wel 1 gezin met pubers die vorig jaar hebben lopen knallen. Hoop dat ze dat dit jaar laten -:( Anders moet ik Jones weer aan de pexion doen omdat zij het woord ‘verbod’ niet snappen. Was sowieso illegaal vuurwerk ook zo te horen :o Gelukkig ben ik niet de enige in de buurt die daar niet blij van wordt.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 10:25

Welkom sem!

Ik ga mijn lessen verplaatsen naar de weekend zodat ze voor de winterstop afgemaakt kunnen worden
Onze andere lessen zijn geannuleerd tot eind januari.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:59

Hier ook een einde aan de gehoorzaamheidslessen helaas... Les van 20.15-21.15 dus dat mag niet meer -O-

En waar we hadden verwacht de uitslag vrijdag binnen te hebben hebben we helemaal geen uitslag ontvangen... -O- Beetje jammer want dat bekent waarschijnlijk tot woensdag in spanning zitten.

Maaaarrrr er zijn ook positieve dingen, Dexter is jaaaarrriiigggg *\%/* :)F Y)(^)

Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:13

Gefeliciteerd Kaus *\o/*

Wij hebben gelukkig op zaterdagochtend training en dat gaat gewoon door :)

Themba

Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:13

Sem_ schreef:
Ik hoop dat ik me hier ook mag melden. Mijn vriend en ik hebben sinds kort een zwarte labrador retriever pup genaamd Teun. Hij doet het erg goed!

Leuke speeltjes candalisa! En een mooi tuig, kleur staat je pup goed. :)

Weet iemand of de puppycursussen nu ook niet meer door mogen gaan? Wij zouden volgende week starten bij een kleischalige hondenschool.


Welkom!
Hier een bruine lab pup genaamd Boris. 12 weken oud. Hoe oud is teun?

Hier heb ik op zatermiddag cursus dus die gaat gelukkig gewoon door.

Gefeliciteerd Kaus!

Hier vandaag een verjaardag oudste zoon is 10 geworden. Hij ligt aan de riem onder mijn stoel. Kijken maar wel zijn rust pakken. Anders word het 1 groot hap en bijt feest. Dan raakt die zo overprikkeld. Dit gaat goed en houd hem relaxt.