[VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 15:54

Wijslander schreef:
Jammie! Wij koken ook altijd een stuk biologische runderknie of heup mee, dan wordt de bouillon haast puddingachtig van de hoeveelheid gelatine erin. En mergpijp, ook boordevol gezonde stoffen!

Wat is ze toch schattig op de foto in de werpkist, met die grote oogjes :D Volgens mij wilde ze daar iets duidelijk maken? :P

Die gelatine haalt ie ook uit kippenbot. hij is inderdaad net drilpudding. Maar nu in de vriezer zie je daar weinig meer van :')
En hierbij kies ik voor gemak. Ik heb botten in de vriezer die van zo'n rauw vlees bedrijf komen maar daar staat duidelijk bij niet geschikt voor menselijke consumptie. En deze kippetjes komen uit de supermarkt. En dan kan ik gewoon een hapje pakken voordat ik t geef aan haar zodat ik zeker weet dat t niet te heet was.
De vorige keer had ik ook een hele pan opgezet en dat was dus aan t eind van de dag bedorven :r
Dus nu gekozen voor kleine porties :D

Ik wilde even dat ze lief keek. Want ze ging gelijk plat liggen om geaaid te worden maar in combi met dat vetbed zag je haar dan niet meer _O-
Daarna ben ik er maar even bij gaan zitten om te kriebelen

Wijslander

Berichten: 5784
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:10

De knieën en heupen halen we bij een biologische slager, mensen trekken er dus ook soep van heb ik daar geleerd. Moet er zelf niet aan denken maargoed :P

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 19:52

Ik heb toevallig gewoon een keer bij een bedrijf wat o.a. Barf levert besteld en toen zag ik die dingen dus mee besteld.

Moeder en dochter
Afbeelding

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:09

Scheetjes zijn het! <3

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:33

Hoe maken jullie zo iets die kippensoep?

Wat liggen ze er heerlijk bij <3 <3 <3

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 06:27

Beau_Myrthe schreef:
Hoe maken jullie zo iets die kippensoep?

Wat liggen ze er heerlijk bij <3 <3 <3

Simpel; pak een paar kippenbouten en mik ze in een pan met water. Breng aan de kook en laat vervolgens minimaal 8 uur trekken :P
Dan alle kip eruit scheppen(ja want hij valt uit elkaar) en afkoelen zodat je kan pluizen en alle botjes eruit kan halen. Dan de kip en de bouillon in bakjes verdelen en de vriezer in als ze afgekoeld zijn.
Of je gooit er een lading groente en een paar bouillon blokjes door en eet hem zelf :')

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 06:50

Let op! Ontploffingsgevaar!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was gisteren op 46 dagen vanaf de 1e dekking. ( voor de mensen die vanaf ovulatie rekenen; 47 dagen )

Ze krijgt eigenlijk nog niet heel veel voer bij.
Sochtends gewoon haar normale portie kvv.
Rond 12/13 uur krijgt ze een bak geitenyoghurt(ik doe ongeveer 3 dagen met 500 ml)
Tussen 1700/1900 als ze echt aangeeft honger te hebben 30/40 gram puppybrok. Geeft ze niks aan en gaat ze gewoon liggen slapen krijgt ze niks.
Savonds voor t slapen gaan puppybrok als ze niks gehad heeft savonds. En anders gewoon haar normale brok.
En uiteraard net als de rest 300 extraatjes per dag :))
Maar ze geeft makkelijk aan als ze honger heeftz dan gaat ze echt zoeken naar eten dus dan krijgt ze gewoon iets. Ongeacht tijdstip van de dag. Ook nog gewoon kauwsnacks. :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 06:58

Wat een lekker buikje!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:40

Pfoe, groot nest of veel water? :oo Ze ligt er wel heerlijk relaxed bij zeg!

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 07:50

Ze neemt gelukkig echt haar rust en is lekker relax. Maar ze speelt ook gerust met Djessey :D
En ze gaat gewoon mee voor een klein rondje industrie. En dat buikje is heerlijk <3

Als de eerste telling van de echo klopt dan verwachten we dat er 6 pups in zitten. Dat is best groot voor ons ras. Al zitten er zeker uitschieters van 8/9 pups tussen. Volgende week vrijdag rontgen en dan moeten we t goed kunnen zien :D
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 15-10-20 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:50

Ow, nog een weekje spannend dan! (Nou ja, spannend tot alles goed en wel gezond in de werpkist ligt natuurlijk, maar je snapt me vast ;) )

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 07:51

ik vind alles spannend :P

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:54

Haha, ik snap je! Ik zou hier zó ongeschikt voor zijn ook echt.
Ik vond een veulen fokken destijds al echt een aanslag op mijn mentale gezondheid haha. En dat was er ééntje, en die zou blijven, hoefde geen huis voor gezocht te worden dat perfect zou passen...

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:57

Oooh wat is dat buikje gegroeid!

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 08:03

Ik heb gelukkig al een leuke lijst met mensen. Een van de geinteresseerden heeft nu al een pup uit t nest waar Boellie papa van is (dus bij een andere fokker) dat zijn hele fijne mensen.
En ik heb een stel op de lijst die eigenlijk uit t vorige nest een pup willen. Maar ivm een ''beperking'' van hun kant is een baan vinden pittig en daarom hebben ze toen af moeten zeggen.
En een meisje die bij 2 fokkers misgreep omdat de teef zich niet liet dekken en de andere drachtig was van 1 dode pup :( maar ook zij is super.
En met iemand heb ik al maanden contact super leuke meid die echt, op afkomst na, een kopie is van mij _O-
Heel grappig!
En dan heb ik nog 2 mensen op de lijst waar niet mega veel contact mee geweest is. Eentje heeft geen facebook dus alles via de mail. Maar dat was heel positief en zien we vanzelf bij t bezoek. En dan is er iemand doorgestuurd door een andere fokker een paar dagen geleden. Maar die laatste 2 staan sowieso ''reserve''.
Eerst maar eens afwachten wat er geboren word en we willen zelf, al dan niet uitgeplaatst, ook nog iets aanhouden.

loez schreef:
Oooh wat is dat buikje gegroeid!


Ja he :P Ze groeit hard!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:17

Ah ja, dan heb je best een lijstje met mensen die 'bekend' zijn voor je, dat is wel fijn! En de twee reserves kunnen zich live nog 'bewijzen' haha.
(Scheelt misschien ook als je al even 'meedraait' in een ras, dan leer je ook mensen kennen die bij jou zouden passen :j )

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 08:33

Ik heb vanwege corona gewoon geen bezoekjes gepland om te leren kennen. Dus die mensen mogen zich bewijzen bij t eerste bezoek. Maar toch doen mensen t gerust anders dan ik t liefst zou zien. Dat moet je wel los laten

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 11:51

48 dagen:

Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6931
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:25

lekkere buik is het ook! <3

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:44

waauww wat een knappe hond! benieuwd na de pups

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 12:55

Dikke buik <3 Maar ik geniet er echt van. Haar tepels zijn ook veeel groter dan bij t eerste nest.

Wijslander

Berichten: 5784
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:56

Kan Chicka er ook een beetje van genieten? Ze ziet er in ieder geval relaxed uit op de foto. :D

De geïnteresseerden klinken als fijne aanstaande baasjes! Ik zou het zelf ook niet kunnen, pups afgeven... Maar ik vind ook al snel dat mensen niet goed voor hun hond zijn of zorgen, dus ik zou als fokker véél te kritisch zijn op pupkopers. :P Des te leuker om op deze manier mee te mogen kijken!

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 15:19

Kritisch ben ik zeker maar ik kan t wel los laten als ze naar hun baasjes gaan. Moet je ook wel anders word je echt GEK.

Chick is vrij happy. Wel gesteld op haar rust. Dus die neemt ze regelmatig.

Wijslander

Berichten: 5784
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:32

Dat doet ze goed! En Djessey wordt voor het eerst grote zus natuurlijk, ben ook benieuwd wat zij ervan vindt straks en of ze mag/gaat helpen met opvoeden.

Dat lijkt me wel heel mooi om in huis te hebben, honden die echt familie van elkaar zijn. Veel natuurlijker ook dan hoe het meestal gaat...

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 18:48

Niet de beste foto :') maar ze is dikkkk
7 weken vandaag
Afbeelding