[VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 08:37

Zoe_97 schreef:
Hihihi. We voeren nog een keer hetzelfde brok ook _O-

Ja ben over gestapt op brok omdat ik wolf niet in de webshop kon doen. En ik toch opzoek was naar iets wat ik zelf ook kon voeren. Toen kwam hier een vertegenwoordiger van langs met een zak grain free en die bevalt echt super!
Dus overgestapt met de rest ook. Nu dus de puppy besteld en evt voor tijdens t zogen nog de endurance gehaald.
Vanmiddag verwacht ik de brok in de webshop te hebben. Even moed verzamelen :')

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:39

Hihi. Ik koop ze aan via de hoofd leverancier (de fabriek zit hier in mijn stad :+ ) Aelynn en Rocky staan normaal de de show champion. Daeva en kenai wisselend op show champion en weight loss. En de puppy komt hier ook de zalm en potato. De lam laten ze stinkscheten van :=

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 08:44

Ik ben zelf meer fan van de Grain Free. vooral chick reageert niet goed op graan (blaast er van op )rijst nog niet geprobeerd. maar met zogen de vorige keer had ze wel echt voedzamer nodig om op gewicht te blijven dus kan ik evt de endurance erbij pakken.

T was nogal een happening om t uit BE naar NL te krijgen. want dan gaat ie dus over naar een andere transporteur _O- want ze komen dit met een vrachtwagen brengen.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 10:01

Vandaag dag 36 <3

Afbeelding
Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:22

<3 mooi zo al dat buikje

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 11:25

Ja ze begint al een serieus buikje te krijgen :o

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 08:30

Tijd voor een buikjes update!

Dag 42 vandaag!
Afbeelding


Chicka had een wondje op haar voetzooltje. Dus wandelen zat er even niet in. Nu lijkt t goed genoeg geheeld om weer te wandelen dus gisteren is ze weer mee geweest. Ze is inmiddels ook al flink aangekomen. Al zeker 1,5 kg. Ze heeft met vlagen enorme honger dus dan geef ik iets extra's maar niet veel. We willen niet dat ze te vet word want dat is alleen maar nadelig voor de bevalling.

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:34

Fijn dat haar voetzooltje genezen is!

Ahh, vreetbuitjes dus? :~ Maakt ze dan ook duidelijk dat ze trek heeft in specifieke dingen, of is al het eetbare goed?

En heb je enig idee hoeveel pups ze draagt, of wanneer kan dat gezien worden? Ik ben echt een leek in fokken, maar ben wel benieuwd!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 11:53

Alles wat eetbaar is is goed _O-
Als je een goede arts hebt en een hond die meewerkt kunnen ze op de echo wel heel goed tellen.
nr 1 hadden we.. nr 2 was een ander verhaal. toen de arts voor controle opnieuw wilde tellen was Chicka er klaar mee en heb ik haar direct van tafel gehaald. Zeker weten dat ze drachtig was (want ik twijfelde nog :') ) was t belangrijkste en tellen was mooi mee genomen als t lukte.

dag 55 (de 23e) gaan we voor een rontgenfoto en dan moeten we vrij duidelijk kunnen zien hoeveel pups we verwachten. Alleen geslachten blijven nog even een verrassing :P

6 weken dracht:

Afbeelding

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:18

Wat een lieve uitstraling heeft mams!

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:26

Ah, spannend allemaal hoor :# Merk je ook iets aan haar gedrag, dat ze anders is dan normaal?

Ze glanst mooi!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 12:32

chantalboes schreef:
Wat een lieve uitstraling heeft mams!

Mama is ook echt heel lief. Heel gevoelig en zorgzaam vooral richting ons. Haar dochter nog net een tikje erger. Die weet t nog niet altijd te doseren. Maar dat mag ze is nog jong.

Wijslander schreef:
Ah, spannend allemaal hoor :# Merk je ook iets aan haar gedrag, dat ze anders is dan normaal?

Ze glanst mooi!

Ze is heel anders. Ze is rustiger en net wat bezorgder/zorgzamer. Net lag mijn reu bijv te dromen en dan gaat ze hem toch even checken. Ze spendeert met Djessey veel tijd aan verzorging door elkaar te wassen (ja t zijn net katten ofzo :') ) Ze kauwt minder graag/lang op snacks bijvoorbeeld. Ze is rustiger, echt wandelen hoeft niet meer van haar. Maar helaas ze gaat nog gewoon kleine rondjes mee. Ze speelt dagelijks nog wel even met haar dochter en ze heeft vaker honger dus behalve dat ze meer voeding krijgt verspreiden we dit ook naar 4 voerbeurten.

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:32

Ik volg. Ondanks dat het een ras is waar ik niet voor kiezen zou, vind ik het geweldig leuk om mee te kijken met dracht, bevalling en erna!!

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:50

Ooochhh Chickie <3 ze is bij de dierenarts nooit de makkelijkste wel? Fijn dat je op zo’n momenten voor haar (en wellicht voor de dierenarts _O- ) kiest om haar van tafel te halen.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 15:25

Ze is super lief ook voor de DA. Ze zal echt niet bijten oid voor zover je dat kan garanderen. Maar nee sinds ze door een arts in Best heel erg verpest is met prikken tot een flinke bloeduitstorting in haar nek aan toe is t wel klaar helaas :(

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:42

kiwiwitje schreef:
Ze is super lief ook voor de DA. Ze zal echt niet bijten oid voor zover je dat kan garanderen. Maar nee sinds ze door een arts in Best heel erg verpest is met prikken tot een flinke bloeduitstorting in haar nek aan toe is t wel klaar helaas :(


Meende al zoiets idd! Gelukkig blijft ze wel lief richting deze dierenarts <3

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 16:51

Sowieso hoor. De dierenarts heeft niks te vrezen voor haar ze reageert t niet af. Ze geeft alleen duidelijk aan dat ze er niet happy van word en weg wil

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 12:03

Gisteren weer wat extra voorbereidingen getroffen en alvast kippensoep gemaakt voor Chicka.
Afbeelding

Dit is bottenbouillon gemaakt van kippenbouten en het kippenvlees heb ik er ook in gedaan. Fijn voor Chicka tijdens de bevalling. Bottenbouillon is heel gezond. Zit vol met mineralen, aminozuren en antioxidanten. Die een boost zijn voor het immuunsysteem. Daarnaast vocht en voedingsstoffen die ze bij een bevalling goed kan gebruiken. Gelatine is goed voor gewrichten maar ook voor maag en darmen. Wat ook weer fijn is omdat ze van de nageboortes daar een beetje last van kan krijgen.
En het kippenvlees is lichtverteerbaar maar toch iets van eten.
Drinken is tijdens de bevalling heel belangrijk maar door de bottenbouillon krijgt ze ook de nodige voedingstoffen en wat vetten binnen. Een beetje extra energie.
We hebben dit bij het eerste nest zo gedaan en ik hou hem erin :P

Inmiddels zitten we p dag 44 vanaf de 1e dekking.
De werpkist staat en is goedgekeurd. Ze groeit flink door.


Afbeelding

Afbeelding

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:26

Ik volg ook, maar dan omdat we zelf ook een staff teef hebben en die misschien in de toekomst een keer laten dekken. Maar we hebben nu onze chihuahua drachtig voor de eerst keer, morgen is die 35 dagen vanaf de eerst dekking.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 12:29

Jackie82 schreef:
Ik volg ook, maar dan omdat we zelf ook een staff teef hebben en die misschien in de toekomst een keer laten dekken. Maar we hebben nu onze chihuahua drachtig voor de eerst keer, morgen is die 35 dagen vanaf de eerst dekking.

Spannend!
Waar komt je stafford vandaan?

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:39

Afbeelding

Afbeelding

Dit is onze puber staff van 21 maandjes oud, zij komt bij iemand weg uit de stad Groningen. Die wilde graag eenmalig een nestje met puppy's en daar was zij 1 van, het nest was 8 pups groot.

Op deze foto's was ze 14 maanden oud, dus ook zij is nog niet uitgegroeid

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 12:43

Knappe dame. Een Amstaff denk ik. Want een zuivere engelse geloof ik niet.
Dat maakt het fokken nog wat pittiger met alle testen en verplichtingen voor het ras. Of is ze stamboomloos?

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:27

kiwiwitje schreef:
Knappe dame. Een Amstaff denk ik. Want een zuivere engelse geloof ik niet.
Dat maakt het fokken nog wat pittiger met alle testen en verplichtingen voor het ras. Of is ze stamboomloos?


Ze heeft geen stamboom nee

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 13:29

T is wel een knappe dame! :)

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:48

Jammie! Wij koken ook altijd een stuk biologische runderknie of heup mee, dan wordt de bouillon haast puddingachtig van de hoeveelheid gelatine erin. En mergpijp, ook boordevol gezonde stoffen!

Wat is ze toch schattig op de foto in de werpkist, met die grote oogjes :D Volgens mij wilde ze daar iets duidelijk maken? :P