[VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:03

Hoe is haar positie in de roedel? 13 maanden is wel heel lang!

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 16:41

Machie schreef:
Hoe is haar positie in de roedel? 13 maanden is wel heel lang!


Tweede in de roedel, de laatste keer zat er twaalf maanden tussen maar er lijkt een vloek te heersen op de korthaar dit jaar.

De fokker van Dana wacht inmiddels al 16 maanden op een loopsheid van haar teef, de dekreuen eigenaar had een loopse teef na 14 maanden die helaas leeg bleef. Een bevriende fokker tikte ook de 12 maanden aan afgelopen week. :+

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:15

Hopelijk heft die vloek zich dan snel op }>

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:41

KimD schreef:
Tweede in de roedel, de laatste keer zat er twaalf maanden tussen maar er lijkt een vloek te heersen op de korthaar dit jaar.

De fokker van Dana wacht inmiddels al 16 maanden op een loopsheid van haar teef, de dekreuen eigenaar had een loopse teef na 14 maanden die helaas leeg bleef. Een bevriende fokker tikte ook de 12 maanden aan afgelopen week. :+


Vriendin van mij had in april 2020 zichzelf op de lijst gezet voor een border, die teef werd ook dit jaar begin augustus pas loops... -O- (na 14 maanden sinds de vorige loopsheid)
Zou er iets in de lucht zitten waarom zoveel teven zolang er tussen hebben...

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 10:01

Dana is EINDELIJK loops! *\o/* Puppy's onder de kerstboom! **\O/** {:)

CupCakes_

Berichten: 3341
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:08

Woehoeee *\%/*

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:06

EINDELIJK!! **\O/** **\O/**

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:20

KimD schreef:
Dana is EINDELIJK loops! *\o/* Puppy's onder de kerstboom! **\O/** {:)


OMG Yay!! Cross my fingers! Hopelijk een geslaagde dekking en kerstpuppies!! *\o/*

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:48

KimD schreef:
Dana is EINDELIJK loops! *\o/* Puppy's onder de kerstboom! **\O/** {:)

Yeaaah *\o/*

Kaplaars

Berichten: 1549
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:09

*\o/* *\o/* *\o/*
Fijn hoor! Nu fingers crossed dat de rest allemaal soepel verloopt!

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:27

Jeeej, ik duim voor je!!

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:32

Yaay *\o/* *\o/*
Nu hopen dat het direct goed gaat :D

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 13:55

Ik kon zelf mijn OP aanpassen, dat maar eens even gedaan naar de nieuwe reu! <3

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:13

KimD schreef:
Ik kon zelf mijn OP aanpassen, dat maar eens even gedaan naar de nieuwe reu! <3


Ik zie nog 1 keer Henry staan :D : Zowel Dana als Henry dragen beide niet de 'Rough factor', de kans op een langhaar is daardoor 0%.

Jeetje, zie nu ook dat je dit topic gewoon een jaar geleden hebt geopend ook :'), wat heb je lang moeten wachten!

Wij zijn trouwens op bezoek geweest bij de kennel die je ons suggereerde en we zijn 100% om en gaan dus ook voor een SC! *\o/* Dus super dank voor de hulp!

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 15:05

Flux schreef:
KimD schreef:
Ik kon zelf mijn OP aanpassen, dat maar eens even gedaan naar de nieuwe reu! <3


Ik zie nog 1 keer Henry staan :D : Zowel Dana als Henry dragen beide niet de 'Rough factor', de kans op een langhaar is daardoor 0%.

Jeetje, zie nu ook dat je dit topic gewoon een jaar geleden hebt geopend ook :'), wat heb je lang moeten wachten!

Wij zijn trouwens op bezoek geweest bij de kennel die je ons suggereerde en we zijn 100% om en gaan dus ook voor een SC! *\o/* Dus super dank voor de hulp!


Dus ik mag jullie ook verwachten in Limburg! :P

Kim had die fout ook al gespot! Ze appte al hahaha!

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:26

Jaaaaaa eindelijkkkkk!!!!!!!! *\o/*

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:57

Oh, wat fijn! Lang genoeg moeten wachten, dus hopelijk verloopt de rest gewoon netjes volgens schema ;)

Kabayo

Berichten: 14043
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:03

Ik lees graag mee. Ik zou heel graag meer willen leren over het fokken van honden. Het is voor mij zo blanco :') Op dit moment wacht ik op de geboorte van mijn nieuwe pup. De teef moet nog 11 dagen tot 65 dagen dracht vanaf eerste dekking. Vind het al erg leerzaam om daar alles mee te maken. Ik vind dat je het heel fijn en duidelijk uitlegt! Bedankt!

Spannend! Nog even en je lange wachten kan beginnen :D

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:35

Ik zet hier een stipje want dit volg ik graag !

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 20:56

Kabayo schreef:
Ik lees graag mee. Ik zou heel graag meer willen leren over het fokken van honden. Het is voor mij zo blanco :') Op dit moment wacht ik op de geboorte van mijn nieuwe pup. De teef moet nog 11 dagen tot 65 dagen dracht vanaf eerste dekking. Vind het al erg leerzaam om daar alles mee te maken. Ik vind dat je het heel fijn en duidelijk uitlegt! Bedankt!

Spannend! Nog even en je lange wachten kan beginnen :D


Ik heb vandaag het volgende in de mail naar geïnteresseerden gezet, wellicht dan ook leuk / informatief om hier te delen.

De datums zijn vrij ruim maar het valt of staat allemaal met het moment van dekken. Ik heb daarvoor haar vorige loopsheden als referentie gebruikt, dan zit ze op haar hoogtij dagen (volgens onze reuen) tussen de 10-14 dagen na de eerste dag.

Citaat:
Wat betekend dit? Nou, hopelijk puppy's! Ik heb contact gehad met de reueneigenaar, ... en zij zijn gisteren vertrokken op vakantie maar staan stand-by om terug te komen voor de dekking, de reu bevind zich wel nog in NL dus in het ergste geval kunnen wij wel naar de reu maar zonder ... . Deze dekking zal waarschijnlijk plaatsvinden tussen vermoedelijk 7 & 12 september. Ik heb nauw contact met ... en ik zal haar op de hoogte houden van de progesteron bepalingen en de waardes daarvan. Voor de mensen die er niet mee bekend zijn, door die bepaling weten wij wanneer het optimale moment is om te gaan dekken waardoor de kans op een dracht groter is. Uiteraard hopen we op twee succesvolle dekkingen en dan weten we ergens tussen 5 & 8 oktober of de dekking gelukt is en of we puppy's mogen verwachten tussen 4 & 10 november (ruim genomen). En voor de mensen die snel kunnen rekenen, dat wilt zeggen dat er puppy's onder de kerstboom liggen! Ze zijn dan +/- 7,5 week oud (uitgaande van 4 november), dus op zijn laatst lopen er in de eerste week van 2022 overal schattige kleine kale collies rond in huis!

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:59

Wat leuk dat je dit allemaal deelt. Ik moest wel even nadenken met al die puntjes, maar dat zullen wel namen oid zijn die voor ons niet boeiend zijn.

Ga je nu zelf ook wat aanhouden? :P

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 21:07

JesdaJinn schreef:
Wat leuk dat je dit allemaal deelt. Ik moest wel even nadenken met al die puntjes, maar dat zullen wel namen oid zijn die voor ons niet boeiend zijn.

Ga je nu zelf ook wat aanhouden? :P


Hahaha ja, de naam van de fokker van de reu. Dat is geen geheim overigens, ontzettend makkelijk te vinden via Google maar niet belangrijk om hier te delen.

Als ik een geschikt gastgezin vind dan blijft er sowieso een, daar zijn wel wat gesprekken over gevoerd maar het moet van beide kanten goed aanvoelen en er 100% achter staan, of er een in huis blijft is afhankelijk van de puppy's en hoe sterk ik in mijn schoenen sta. Zoals wel bekend is Harvey nu met zijn Pannus uit de running en Kay heeft wel (internationale) ambities en ik zou die ambitie misbruiken voor de fok. :') Dit jaar zijn we gezegend met een voor de meeste mensen belabberde zomer waardoor Harvey 75% van de tijd zijn bril niet eens op hoeft, ideaal voor de buitenwedstrijden dus.

Toen dit pas bekend werd hebben we daar over gesproken en heb ik hem gezegt dat ik mijn puppy wel wil 'opgeven' om hem zijn pup eerder te kunnen toevoegen.

We hebben natuurlijk Maze als jonge (ijzersterke wil) hond en drie jonge honden zie ik niet zitten. Zeker niet zo verschillend qua ras.

Maar ik zeg nooit nooit, wie weet als ze geboren zijn. :Y)

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:09

We horen het vast wel!

Ben wel ontzettend benieuwd. Zal er zelf nooit 1 aanschaffen maar ken natuurlijk wel de langharige. Ook als puppy etc maar de kortharige ken ik nu pas stuk beter door jou dus ga je zeker volgen!

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 21:55

Het is absoluut mijn ras, zonder twijfel maar ik zou er geen zeven van in huis willen. Zoveel arrogantie kan een huis niet hebben. :')

Zo zoetjes vanmiddag. <3

Afbeelding

CupCakes_

Berichten: 3341
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:17

Ik kom graag een retourtje Limburg om tegen die tijd puppy's te knuffelen hoor Kim *\o/*

De puppy oppas laat ik dan wel thuis :')