[VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:34

Kristy1998x schreef:
Ahh dus ik ben zo te lezen niet de enigste. Had gehoopt de uitslagen voor die tijd te ontvangen maar goed denk dat het nog wel even op zich laat wachten. Bij een eventueel volgend nestje zorg ik dat alles voor die tijd op orde is, dit nestje is voor mij een leermoment geweest. Hopelijk uitslagen snel binnen.

Helaas. Ja normaal heb je dit soort dingen voor de dekking enzo allemaal al geregeld en de uitslagen binnen :P Dat scheelt een hoop.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:35

Hoe gaat het met de pups?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 23:04

Hey allemaal!

Met de pups gaat alles super goed, ze groeien gigantisch en beginnen al flink wat haar te krijgen. De tandjes zijn ook al door aan het komen. Ze spelen veel, mama is er wel een keer klaar mee. Nog 1,5 week dan mogen ze het mest verlaten. Deze week zullen ze geënt worden, ben benieuwd hoe ze dit gaan vinden haha. Ik ga deze week ook een kleine puppy photoshoot doen en zal deze foto's eind deze week in het topic plaatsen :o.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:20

Ik ben heel benieuwd!! Fijn dat het goed gaat!

Eten ze al wat brokken oid?

En heb je de uitslag al binnen?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 17:18

Nog enkele dagen tot de pups worden opgehaald. Pff wat is dat snel gegaan zeg, heb zo van de genoten. Alle 3 de pups hebben een super thuis gevonden waar ze het heerlijk naar hun zin gaan krijgen. Wat ben ik snel gehecht geraakt zeg haha. Ik heb nog geen testresultaten ontvangen, vorige week nog achteraan gebeld maar het is allemaal nog niet goed doorgevoerd en icm met drukte laat het super lang duren. Met dat ik ze binnen heb deel ik ze uiteraard in dit topic!

Deze week plaats ik nog wat foto's van de druktemakertjes :o.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:46

Heel vreemd dat je nog niets hebt. Ik ken meerdere mensen die veel later dan jou dingen naar dat labo verstuurd hebben en al lang hun resultaten hebben....

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 20:44

Heb meermaals contact met ze gelegd deze maand ivm de verzending van mijn pakketje welke volgens hun systeem niet is aangekomen. Nu is er een nieuw pakketje opgestuurd en deze is inmiddels alweer verstuurd maar het is nog wachten op de resultaten. Ik denk dat door de coronadrukte bij de post en distributie bedrijven mijn pakketje zoek is geraakt. Ook al contact opgenomen met Post NL maar goed, dat levert uiteraard niet zoveel resultaat op enkel irritaties.
Hoop toch wel echt binnen nu en 2 weken de resultaten te ontvangen.

Zoe_97 schreef:
Heel vreemd dat je nog niets hebt. Ik ken meerdere mensen die veel later dan jou dingen naar dat labo verstuurd hebben en al lang hun resultaten hebben....

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:09

Ik kijk regelmatig of er nog nieuwe foto’s geplaatst zijn. Jammer dat er zo weinig (foto)updates zijn geweest in dit volgtopic.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 17:17

Snap ik! Ivm drukte in persoonlijke situatie is het volgtopic grotendeels verwaarloosd en zijn er dus weinig foto's/updates geweest. Alle pups zijn inmiddels naar hun nieuwe thuis en hebben het er super goed. Ik ben er ook niet aantoe gekomen om een puppyshoot te geven, helaas. Was ook een leuke aanvulling geweest voor mijn eigen portfolio. Ik zal in een van de komende dagen wat foto's van de afgelopen tijd plaatsen en wat puppy speel video's. Misschien toch leuk om nog met jullie te delen ondanks dat de pups al naar hun nieuwe thuis zijn. Mama mist ze niet, ze was er uiteindelijk wel klaar mee, geef haar groot gelijk. :)).

Rose94 schreef:
Ik kijk regelmatig of er nog nieuwe foto’s geplaatst zijn. Jammer dat er zo weinig (foto)updates zijn geweest in dit volgtopic.

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:04

Fijn om te lezen dat alle pups een fijn huisje hebben en dat het goed gaat.
Ik laat mijn stipje dan nog even staan :) .

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:13

Kristy1998x schreef:
Als uit de test blijkt dat de puppy's niet gezond zullen zijn en erfelijke aandoeningen bij zich dragen dan worden deze puppy's ingeslapen of er vroegtijdig uitgehaald zodat teef niet hoeft te bevallen.


Fijn dat de pups een nieuw huis hebben, maar ik vraag me wel serieus af wat je gaat doen als de speekseltest niet oké blijkt? Ga je dan alle nieuwe eigenaren berichten dat ze hun kleine pup in moeten laten slapen? -O- Of ze berichten dat hun pups op latere leeftijd veel pijn gaan krijgen en niet gezond zijn? Hoe moet ik het voor me zien als je een slechte testuitslag terugkrijgt?
Zijn de pups überhaupt ook getest?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 20:57

Dit staat in een eerder bericht al uitgelegd hoe ik hier mijn verantwoording in ga nemen :o.
Klopt, ben erg blij dat ze een goed thuis hebben gevonden en krijg gelukkig vaak updates.

Warboel schreef:
Kristy1998x schreef:
Als uit de test blijkt dat de puppy's niet gezond zullen zijn en erfelijke aandoeningen bij zich dragen dan worden deze puppy's ingeslapen of er vroegtijdig uitgehaald zodat teef niet hoeft te bevallen.


Fijn dat de pups een nieuw huis hebben, maar ik vraag me wel serieus af wat je gaat doen als de speekseltest niet oké blijkt? Ga je dan alle nieuwe eigenaren berichten dat ze hun kleine pup in moeten laten slapen? -O- Of ze berichten dat hun pups op latere leeftijd veel pijn gaan krijgen en niet gezond zijn? Hoe moet ik het voor me zien als je een slechte testuitslag terugkrijgt?
Zijn de pups überhaupt ook getest?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 10:58

Bij deze foto's van de afgelopen weken met de pups. Ik heb zo gigantisch weinig tijd gehad voor updates, vind dat jammer want leek mij leuk het zelf ook eens allemaal terug te lezen, maargoed. Overlijden van mijn merrie en wat dingen in persoonlijke kring heeft er even flink ingehakt. De opnieuw opgestuurd test is ontvangen, word onderzocht en krijg hoogstwaarschijnlijk aankomende week de uitslag toegestuurd, ben benieuwd :D. De mensen die benieuwd zijn naar de uitslag mogen mij wel een PB doen. Zodra ik hem heb stuur ik hem door! Hier de foto's;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn inmiddels allemaal naar hun nieuwe thuis gegaan en hebben het goed naar hun zin. Ze groeien nu zo hard. Binnenkort gaan wij ze allemaal een keer opzoeken. Van de gevlekte pup heb ik maar 1 foto ontvangen en laat deze nou net te groot zijn voor bokt... hoor helaas vrij weinig van hem. Hier enkele foto's bij hun nieuwe huisjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:14

Die zwarte is wel heel aandoenlijk, wat een dropje! Hopelijk pakt de test goed uit.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 12:10

Klopt!
Zo'n leuk koppie heeft ze, echt een ondeugd <3.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:00

Wat een droppies <3

Wat is een speekseltest? Ik kan hier via google weinig over vinden.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:20

Tiffany schreef:
Wat een droppies <3

Wat is een speekseltest? Ik kan hier via google weinig over vinden.

Een DNA test voor erfelijke ziektes die DNA testbaar zijn. Dit kun je gewoon doen met wangslijm

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:57

En, uitslag al binnen?

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 00:40

Dat zou inmiddels toch al het geval moeten zijn.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 09:36

:j Mocht ik je PB over het hoofd zien dan gewoon nog een keer sturen! Alles is nogal hectisch de laatste tijd.

Citaat:
Mensen die benieuwd zijn naar de uitslag mogen mij wel een PB doen. Zodra ik hem heb stuur ik hem door!

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:11

kiwiwitje schreef:
Tiffany schreef:
Wat een droppies <3

Wat is een speekseltest? Ik kan hier via google weinig over vinden.

Een DNA test voor erfelijke ziektes die DNA testbaar zijn. Dit kun je gewoon doen met wangslijm



En welke erfelijke ziektes worden er dan getest?

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:26

Ik snap wel niet waarom je de uitslag hier niet deelt na heel het verhaal..

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:36


Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:41

Bedankt voor de link!

Welke erfelijke ziektes heb jij laten testen TS? Omdat bij dwergkeesjes en chi's patella en cm sm de meest voorkomende problemen zijn en deze alleen zijn te testen met een scan en fysiek onderzoek.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 10:43

Pardon >;)?

Een oordeel is snel gegeven zo te zien. Degenen die geintresseerd zijn in de uitslag kunnen mij gewoon een PB doen. Dit topic is bedoelt als volgtopic mbt de puppy's, waarmee het overigens super goed gaat, niet voor het delen van testresultaten. Ben hierin ook niemand verplicht het openbaar te gooien. De test is prima terug gekomen mocht je het willen weten. Nogmaals is alles via PB beschikbaar voor degenen met interesse in de resultaten. Misschien iets verder nadenken voordat je wat plaatst?

xLaraaj schreef:
Ik snap wel niet waarom je de uitslag hier niet deelt na heel het verhaal..


Ik heb destijds de FCI rastest 05 besteld.
Mochten wij ooit nog eens met haar een nestje willen zullen patella, SM en CM (pas vanaf 3 jaar goede duidelijke uitslagen) ook getest worden. https://www.combibreed.nl/nl-nl/Webshop ... asgroep-05

Tiffany schreef:
Bedankt voor de link!

Welke erfelijke ziektes heb jij laten testen TS? Omdat bij dwergkeesjes en chi's patella en cm sm de meest voorkomende problemen zijn en deze alleen zijn te testen met een scan en fysiek onderzoek.