[VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:59

Melk is een principe van vraag en aanbod. Dus als je de pups nu kunstmelk gaat geven zijn ze daar voldaan van en zullen ze minder snel bij mama drinken. Hoe meer ze bij mama (proberen te) drinken hoe sneller de melkproductie op gang komt.
Het is niet zo erg dat ze de eerste uren nog niet zoveel binnen krijgen. Als je teef gezond is komen ze met een goed gevuld buikje ter wereld en is het echt logisch dat de melkproductie op gang mag komen.

Lekker veel laten drinken bij mama dus en kunstmelk echt als ‘nood’ bewaren.

Gefeliciteerd met de pupsels <3

thequeensmum
Berichten: 3575
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:04

@mallow: de pups krijgen geen bijvoeding, TS geeft mama wat om de melkgift te stimuleren op gang te komen.

Heeft vaak wel even nodig TS, beste kan je de pups vaak aanleggen
Hoe gaat het nu?

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:06

hoe gaat t nu met mama en de pups?

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 12:16

Het gaat super goed met ze, ze zijn actief aan het drinken en slapen dus dat is een goed teken, qua gewicht gaan ze al wat vooruit dus de melkproductie komt fijn op gang. Mocht het blijken dat ze qua gewicht toch wat sloom gaan of niet alle pups voldoende binnen krijgen moet er worden bijgevoegd maar dit is voor nu nog niet het geval. Mama is een super goede moeder. Ben echt aan het genieten van ze, over 3/4 weken komen de potentiële kopers welke op wachtlijst staan langs om een kijkje te nemen :o.

thequeensmum
Berichten: 3575
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:29

Fijn om te lezen. Foto's zijn altijd leuk!!

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:44

Fijn dat t goed blijft gaan! :)

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:46

Goed zo!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8355
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:54

Moderatoropmerking:
Hier het laatste verzoek om alle discussie rondom fokken te stoppen. Tips mogen geven worden, kritiek is nu klaar. We hebben het meerdere keren toegestaan omdat het netjes verliep, maar toch gaat het weer richting het persoonlijke. Blijkbaar lukt het niet om netjes te discussiëren zonder de discussiepartner op een persoonlijke of onfatsoenlijke manier aan te spreken. Er is een info topic [BB] [Info] Discussietopic over fokken van huisdieren waar je over fokken kunt discussiëren. Wij zien graag dat overige discussiepunten daarheen gaan en niet meer hier worden besproken. Alvast bedankt.

Deze regel gaan wij ook doortrekken naar andere topics waar dit soort discussies de overhand nemen.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:08

Foto please?
Puppyfoto's zijn zo leuk.

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 09:04

Zoals beloofd hier puppyfoto's <3. Was hier gisteren op paardengebied even hectisch dus kwam er even niet aan toe. Mama en pups maken het super goed.

Teefje 1.
Afbeelding

Teefje 2.
Afbeelding

Reutje 1.
Afbeelding

Reutje 2.
Afbeelding

Trotse mama met haar pups, ze doet het gigantisch goed en is een voorbeeldige mama. Heb er amper werk aan. Soms ligt er eentje wat verder weg welke ik er weer bij leg en soms leg ik ze even aan maar voor de rest doet ze alles heel goed zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal elke week weer even nieuwe foto's plaatsen :o.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:20

fijn dat het nu zonder zorgen gaat. Heb je al iets van die testen gehoord? Helaas zijn ze niet altijd even vlug, laatst ook een maand of 2 geloof ik moeten wachten op een uitslag :(

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 09:37

Nee helaas nog niet, heb ruim 1 maand moeten wachten op het binnenkomen van de test. Die is inmiddels al 2 weken de deur uit, denk dat het nog wel even gaat duren voordat ik de resultaten binnen heb inderdaad.

kiwiwitje schreef:
fijn dat het nu zonder zorgen gaat. Heb je al iets van die testen gehoord? Helaas zijn ze niet altijd even vlug, laatst ook een maand of 2 geloof ik moeten wachten op een uitslag :(

thequeensmum
Berichten: 3575
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:44

Wat schattig dat zwart en wit.
Misschien nog een tip? Weet niet waar ze nu op liggen? Ik gebruikte een stuk vetbed. Ligt altijd mooi strak, geen pups die in de plooien raken en de plasjes zakken er meteen doorheen. Elke dag schoon stuk erin en andere wassen, kranten eronder en ze liggen gegarandeerd droog.
Ze zijn echt heel erg lief!!!

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 09:50

Dit is ook een soort vetbed maar niet geheel hetzelfde. Mama verschuift deze nogal snel dus moet hem zo nu en dan weer goed leggen. Pups kruipen er voor nu nog niet onder. Was al even aan het kijken voor wat anders dus dankje voor de tip :o! Ze zijn super lief, ben echt van ze aan het genieten, gaat nog moeilijk worden als ze uiteindelijk weg mogen.


truus1957 schreef:
Wat schattig dat zwart en wit.
Misschien nog een tip? Weet niet waar ze nu op liggen? Ik gebruikte een stuk vetbed. Ligt altijd mooi strak, geen pups die in de plooien raken en de plasjes zakken er meteen doorheen. Elke dag schoon stuk erin en andere wassen, kranten eronder en ze liggen gegarandeerd droog.
Ze zijn echt heel erg lief!!!

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:20

Wat een dropjes!

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 18:04

Een van de pups heeft een slechte zuigkracht drinkt amper en blijft niet goed aan de tepel, bijleggen gaat dus moeizaam. Vandaag wat koud en levensloos, beweegd en ademd wel, alleen niet zo actief als de rest. DA gebeld en moet morgenochtend weer bellen. Voor nu het enigste wat er gedaan kan worden is dwangvoeding geven zodat ze toch wat binnenkrijgt dus vanaf nu staat er elke 2 uur een wekker :z.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:20

He balen. Als ze wat koud zijn, klinkt misschien raar, maar dan de pup zelf bij je leggen. Dus in je bh/ tussen je voorgevel en dan jezelf inpakken met een vest :)
Of tegen / bij een kruik onder de warmtelamp. Warm blijven is heel belangrijk! :)

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 18:38

Dankje voor de tip ga zorgen dat ze goed warm blijft. Arm klein ding is het nu hopelijk komt ze er snel bovenop.

kiwiwitje schreef:
He balen. Als ze wat koud zijn, klinkt misschien raar, maar dan de pup zelf bij je leggen. Dus in je bh/ tussen je voorgevel en dan jezelf inpakken met een vest :)
Of tegen / bij een kruik onder de warmtelamp. Warm blijven is heel belangrijk! :)

Ann

Berichten: 13329
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:38

Agossie, hopelijk komt het weer goed. Sterkte ermee!

thequeensmum
Berichten: 3575
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:04

Er is mij weleens verteld dat een hoop pups sterven aan onderkoeling. Tip van kiwiwitje is dus een goede. Misschien met je da overleggen of je sondevoeding kan geven? Of bedoel je dat al met dwangvoeding?
Heb ooit een nestje gehad met zieke pups die niet meer bij moeder wilden drinken. Heb ik er doorheen gehaald met sonde. Na een paar dagen dronken ze weer verder bij mama.

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 19:27

Klopt, dat is wat ik bedoel met dwangvoeding. Gaan zo een extra warmtelamp ophalen en gaan de pup apart leggen met kleedjes, warmtelamp, kruik en om de 2 uur dwangvoeding erin.

truus1957 schreef:
Er is mij weleens verteld dat een hoop pups sterven aan onderkoeling. Tip van kiwiwitje is dus een goede. Misschien met je da overleggen of je sondevoeding kan geven? Of bedoel je dat al met dwangvoeding?
Heb ooit een nestje gehad met zieke pups die niet meer bij moeder wilden drinken. Heb ik er doorheen gehaald met sonde. Na een paar dagen dronken ze weer verder bij mama.

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:08

Ah pfff, wat naar . Hopelijk komt alles goed.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:07

Heb je er nu geen lamp boven? Ik zou het wel bij de moeder laten, onder de lamp. Dan bijvoeren en als het wat sterker is eerste een grotere pup de tepel laten aanzuigen, en dan de zwakkere pup aanleggen als de melk toegeschoten is

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 21:40

Jawel hangt een lamp boven op de juiste afstand. Alle pups zijn goed op temperatuur. Advies vanuit DA was om haar apart te leggen.

Billy schreef:
Heb je er nu geen lamp boven? Ik zou het wel bij de moeder laten, onder de lamp. Dan bijvoeren en als het wat sterker is eerste een grotere pup de tepel laten aanzuigen, en dan de zwakkere pup aanleggen als de melk toegeschoten is


De pup is zojuist helaas overleden.
We kwamen terug met de extra warmtelamp en toen lag ze dood |(. Alle dieren, zowel de katten als onze husky, hebben afscheid genomen. Bijzonder om dat te zien. De afgelopen dagen was ze zo actief en sinds vanmiddag ineens zo lusteloos en geen zuigkracht meer, 4x dwangvoeding gehad vandaag en goed warm gehouden. Mocht helaas niet zo zijn... ik denk dat ze wat langer in mama's buik had moeten blijven, maar goed broertjes en zusjes wouden er al uit... voel me er wel even verdrietig onder, had het graag anders zien lopen, arm klein ding. Ze ligt nu in de katten transportbox op een kleedje en willen haar morgen gaan begraven :(.

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:07

Sterkte Kristy! Soms kan je er ook gewoon niks aan doen.. maar het blijft rot.