[VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:58

AlwaysH schreef:
KimD schreef:
Echt dikke onzin, DA's (in NL) werken gewoon op afspraak. Ik kan deze week terecht voor een hele onbenullige gezondheidscheck maar die wel moet voor de papierwinkel op orde te hebben.

TS had gewoon een afspraak kunnen plannen voor een foto, zeker bij die kleine rassen weet een DA dat het niet iets is 'voor de leuk'. Vind het voor TS wel schandalig als het daadwerkelijk waar is dat ze geweigerd is. Met zo'n bevalling zou ik willen weten waar ik aan toe was.


Zelfs voor het inslapen van een ziek dier kon ik niet langskomen. Dus moest een andere zoeken.


Wow, dat is heftig!

En TS, hoe stelt het teefje het?

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:00

Sorry, egopost :+ Ja, vond het jammer dat het zo ging, maar kon bij de iets duurdere DA terecht.

Al pups TS?

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 15:10

Er is inmiddels puppynieuws <3.
Zal vanavond even een uitgebreide update uittypen. Mama en pups maken het super goed.

thequeensmum
Berichten: 3575
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:11

Ben ook heel benieuwd of ze al aanstalten maakt. Vandaag dag 62! Nou ja, gemiddeld 63 dagen, maar alles tussen 57 en 67 dagen is normaal. Zijn zelfs teven die de 70 dagen volmaken. Hoop voor jou dat het niet lang meer duurt!
Net je bericht niet gezien
Fijn dat ze er zijn! Heel nieuwsgierig

Ann

Berichten: 13329
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:27

Fijn dat alles goed is gegaan!

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:46

Fijn! :) gefeliciteerd!

_Cathalijne

Berichten: 857
Geregistreerd: 24-04-08

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:55

Fijn dat het goed gegaan is Kristy!!

SloppyScone

Berichten: 58
Geregistreerd: 12-02-20

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:00

Ten eerste wil ik iedereen die kritiek heeft eens kijken in zijn of haar boktgeschiedenis naar de eerste berichten die zij gepost hebben. Ik durf te wedden dat daar dingen in staan waar je nu misschien héél anders over denkt :+

TS heeft er lering uit getrokken en lijkt ondertussen érg goed voorbereid op de, zeer welkome, pups.

@Kristy1998x: Ik ben héél benieuwd naar de foto's! Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan. Ik wacht af! :)

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:02

SloppyScone schreef:
Ten eerste wil ik iedereen die kritiek heeft eens kijken in zijn of haar boktgeschiedenis naar de eerste berichten die zij gepost hebben. Ik durf te wedden dat daar dingen in staan waar je nu misschien héél anders over denkt :+

TS heeft er lering uit getrokken en lijkt ondertussen érg goed voorbereid op de, zeer welkome, pups.

@Kristy1998x: Ik ben héél benieuwd naar de foto's! Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan. Ik wacht af! :)

Mijn boktgeschiedenis heeft nergens ongezonde dieren op de wereld gezet. Ik ben maar een jaar ouder dan TS en ben al sinds 2016 voor aan het bereiden voor mijn eerste nest. Op deze leeftijd kan je verder kijken dan bedenken ik wil dit en het moet gisteren l gebeurd zijn ;)

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:08

SloppyScone schreef:
Ten eerste wil ik iedereen die kritiek heeft eens kijken in zijn of haar boktgeschiedenis naar de eerste berichten die zij gepost hebben. Ik durf te wedden dat daar dingen in staan waar je nu misschien héél anders over denkt :+

TS heeft er lering uit getrokken en lijkt ondertussen érg goed voorbereid op de, zeer welkome, pups.

@Kristy1998x: Ik ben héél benieuwd naar de foto's! Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan. Ik wacht af! :)


Als je nou eens gewoon effe lekker niks gezegd had i.p.v. de discussie weer op te laaien. Alhoewel ik het volledig eens ben met de verantwoorde fokkers.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:22

Ja koek koek, dit is nu de zoveelste keer dat kamp 'tegen' een discussie gaat hervatten. Om vervolgens, bij tegengas, te gaan lopen roeptoeteren dat kamp 'voor/neutraal' wéér de discussie op laat laaien.

:roll:

TS, van harte, ik hoop dat alles goed is gegaan en ook blijft gaan!

SloppyScone

Berichten: 58
Geregistreerd: 12-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:47

Ailill schreef:
Ja koek koek, dit is nu de zoveelste keer dat kamp 'tegen' een discussie gaat hervatten. Om vervolgens, bij tegengas, te gaan lopen roeptoeteren dat kamp 'voor/neutraal' wéér de discussie op laat laaien.

:roll:

TS, van harte, ik hoop dat alles goed is gegaan en ook blijft gaan!


Hoooo, sorry, dit was absoluut niet mijn intentie! Ik kan mijn post helaas niet meer aanpassen :\

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:57

Ailill schreef:
Ja koek koek, dit is nu de zoveelste keer dat kamp 'tegen' een discussie gaat hervatten. Om vervolgens, bij tegengas, te gaan lopen roeptoeteren dat kamp 'voor/neutraal' wéér de discussie op laat laaien.

:roll:

TS, van harte, ik hoop dat alles goed is gegaan en ook blijft gaan!


Natuurlijk ga je reactie krijgen als je zo'n bericht van SloppyScone ziet. Het was daarvoor rustig.
En kamp voor en tegen. Je bedoelt kamp met mensen met verstand en kamp oeh en aah. :roll:

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 18:36

Zoals beloofd de update;

Afbeelding

Bella is vandaag bevallen van 4 super mooi gekleurde puppy's. Had deze kleur om eerlijk te zijn niet verwacht. Het zijn 2 teefjes en 2 reutjes. Ik heb tijdens de bevalling een logboek bijgehouden, dit leek mij handig.
Leuk om deze even met jullie te delen:

04:00 Voorweeën en wat onrust.
10:40 Meepersen met de weeën.

11:00 Geboorte 1e pup:
Zwart met wit teefje van 92 gram.

11:12 Opnieuw pers weeën.

11:34 Geboorte 2e pup:
Zwart met wit teefje van 125 gram.

12:38 Opnieuw pers weeën.

12:49 Geboorte 3e pup:
Wit met zwart hoofdje, reu van 95 gram.

14:01 Opnieuw pers weeën.

14:35 Geboorte 4e pup:
Wit met zwart vlekje, reu van 94 gram.

Mama heeft alles super gedaan, de bevalling verliep erg soepel. Ze likte de pups goed schoon, haar wel even geholpen door als eerste het vlies rondom het hoofdje los te maken zodat ze de rest in alle rust droog/schoon kon likken. Bij de 3e pup heeft ze de navelstreng te kort af gebeten dus die bloedde flink. Retourtje dierenarts geweest, navelstreng is afgedicht, geen inwendige bloedingen. Voor mijn gevoel waren nog niet alle nageboortes eruit dus even een spuit gehaald bij de DA zodat dit eruit komt en teef vanbinnen wat schoner is. Zodra dit eruit is ga ik alle vieze matjes uit het hok halen en mama haar achterste even schoonmaken met een doekje en wat watet. Zo is er zo min mogelijk kans op infecties en kan mama en haar puppy's lekker schoon liggen. Mama heeft nog relatief weinig melkaanmaak dus word voor nu bijgevoegd met puppymelk om dit op gang te brengen. Zolang de pups goed drinken en voldaan zijn zat het volgens de DA goed. Iets wat ik in de gaten ga houden.

Ze liggen nu heerlijk te slapen samen met mama na druk bezig te zijn geweest met drinken <3.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:40

Fijn dat t redelijk soepel gegaan is. Ipv de spuit gebruik ik liever puur Utero. Iets vriendelijker voor de mama aangezien de pyton vrij heftig kan zijn. Maar niet alle dierenartsen staan er positief tegen omdat het een natuurlijk middel is. Ik geef dat ook nog zolang de teef vloeit.

Wat mij op het volgende brengt: Ga maar gerust verschonen. De teef blijft namelijk nog wel een aantal dagen, sommige weken, vloeien. En zeker met dat naveltje wil je het graag erg schoon houden.

voor de melkgift kun je ook brandnetel (thee) geven, dat is ook melkgift opwekkend. Puppymelk zorgt in principe niet voor meer melkgift en zou ik dan eerder de pups mee bijvoeden dan mama. :)

Bij veel rassen geven witte koppen kans op doofheid. Bij die pups word een Baertest gedaan. Ik zou daar nog even naar kijken. Zeker bij half doof ga je namelijk vaak niet veel merken maar t is wel belangrijk om te weten zeker voor t geval mensen ooit willen fokken(en zeg nooit nooit ;) ). Omdat dit uitsluiting is. :)

Succes!
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 30-04-20 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:42

Deze kleur is logisch
Mama is bb piebald (chocolade piebald) en is EE
Papa is ee BB
Pups konden dus enkel Bb Ee piebald zijn (en dus zwart wit)
Leuk dat het goed gegaan is.

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:43

Oh, hoe schattig! Is wel een dikzakje bij :=

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 18:46

Dankje voor de informatie :o.

kiwiwitje schreef:
Fijn dat t redelijk soepel gegaan is. Ipv de spuit gebruik ik liever puur Utero. Iets vriendelijker voor de mama aangezien de pyton vrij heftig kan zijn. Maar niet alle dierenartsen staan er positief tegen omdat het een natuurlijk middel is. Ik geef dat ook nog zolang de teef vloeit.

Wat mij op het volgende brengt: Ga maar gerust verschonen. De teef blijft namelijk nog wel een aantal dagen, sommige weken, vloeien. En zeker met dat naveltje wil je het graag erg schoon houden.

voor de melkgift kun je ook brandnetel (thee) geven, dat is ook melkgift opwekkend. Puppymelk zorgt in principe niet voor meer melkgift en zou ik dan eerder de pups mee bijvoeden dan mama. :)

Bij veel rassen geven witte koppen kans op doofheid. Bij die pups word een Baertest gedaan. Ik zou daar nog even naar kijken. Zeker bij half doof ga je namelijk vaak niet veel merken maar t is wel belangrijk om te weten zeker voor t geval mensen ooit willen fokken(en zeg nooit nooit ;) ). Omdat dit uitsluiting is. :)

Succes!


Intressant om dit te weten!
Waar heb je deze informatie met betrekking tot kleurengenetica opgedaan?

Zoe_97 schreef:
Deze kleur is logisch
Mama is bb piebald (chocolade piebald) en is EE
Papa is ee BB
Pups konden dus enkel Bb Ee piebald zijn (en dus zwart wit)
Leuk dat het goed gegaan is.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 30-04-20 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 18:47

Haha pff ja zeg dat wel _/-\o_.
Vanavond om 23:00 moet ik ze weer wegen.

Lukasje schreef:
Oh, hoe schattig! Is wel een dikzakje bij :=

thequeensmum
Berichten: 3575
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:47

Fijn dat het allemaal zo goed is verlopen.
( op het naveltje na dan ). Hopelijk komt de melk goed op gang morgen. Neem aan dat je dagelijks gaat wegen? Mooi aantal 4 pups.
Schiet me ineens te binnen: kennis van me die veel fokte liet de teef niet zelf de navelstreng doorbijten, precies om de reden waar jij nu ook mee te maken had. Zij pakte de pup weg, haalde evt vlies eraf, bond de navelstreng af en controleerde of de luchtwegen vrij waren. Daarna kreeg mama ze terug.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:48

Kristy1998x schreef:
Intressant om dit te weten!
Waar heb je deze informatie met betrekking tot kleurengenetica opgedaan?

Zoe_97 schreef:
Deze kleur is logisch
Mama is bb piebald (chocolade piebald) en is EE
Papa is ee BB
Pups konden dus enkel Bb Ee piebald zijn (en dus zwart wit)
Leuk dat het goed gegaan is.

Heel veel opzoeken. Er is niet 1 plek met alle info

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 18:50

Vandaar ook benieuwd naar je
bron zodat ik hier informatie uit kan halen :o.

Zoe_97 schreef:
Kristy1998x schreef:
Intressant om dit te weten!
Waar heb je deze informatie met betrekking tot kleurengenetica opgedaan?
Zoe_97 schreef:
Heel veel opzoeken. Er is niet 1 plek met alle info

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:52

Kristy1998x schreef:
Vandaar ook benieuwd naar je
bron zodat ik hier informatie uit kan halen :o.

Zoe_97 schreef:
Kristy1998x"
Intressant om dit te weten!
Waar heb je deze informatie met betrekking tot kleurengenetica opgedaan?
[quote="Zoe_97 schreef:
Heel veel opzoeken. Er is niet 1 plek met alle info
[/quote]
Dog is een leuke fb groep met veel info. Maar voor de rest vooral veel Google https://www.facebook.com/groups/CoatCol ... ?ref=share

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:54

Gefeliciteerd TS, fijn dat alles goed gegaan is!

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:03

truus1957 schreef:
Fijn dat het allemaal zo goed is verlopen.
( op het naveltje na dan ). Hopelijk komt de melk goed op gang morgen. Neem aan dat je dagelijks gaat wegen? Mooi aantal 4 pups.
Schiet me ineens te binnen: kennis van me die veel fokte liet de teef niet zelf de navelstreng doorbijten, precies om de reden waar jij nu ook mee te maken had. Zij pakte de pup weg, haalde evt vlies eraf, bond de navelstreng af en controleerde of de luchtwegen vrij waren. Daarna kreeg mama ze terug.

Hier mogen ze afbijten maar ik knijp de navelstreng zelf af en hou hem dicht bij het buikje vast, zo blijft er altijd 1 cm over en het stukje wat je afknijpt breekt makkelijker. :)