Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:08

Dat is wel jammer en snel dat ze weg moeten.. is het niet de leeftijd? Ze zijn nog jong tenslotte.. Spelen jullie met ze?

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:46

Shanna schreef:
Dat is wel jammer en snel dat ze weg moeten.. is het niet de leeftijd? Ze zijn nog jong tenslotte.. Spelen jullie met ze?


Ze zijn 1,5 jaar oud en nu een maand bij ons. We spelen elke avond met ze. Maar ik denk dat ze meer op hun plek zijn bij een huisje waar ze naar buiten kunnen.

Anoniem

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:08

Bij een nieuw huisje moeten ze hoe dan ook 3 maand binnen blijven voordat ze naar buiten kunnen, tenzij de tuin afgezet is. 1,5 jaar is echt nog jong hoor, die zitten nog bomvol energie inderdaad! Daar kan je ‘s avonds inderdaad lekker lang mee spelen, en overdags zou ik ze dan in een eigen kamer zetten waar ze zich kunnen vermaken zonder de boel af te breken..

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:52

Ik volg, enkel de OP gelezen. Wij plannen om dit jaar een nestje te fokken van onze ragdoll poes. Hebben al 2-3 geïnteresseerde en willen zelf ook eentje houden. Dus beetje afhankelijk van hoeveel het er zijn.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:31

Ik had op zich best interesse gehad in een jonge kat of poes, maar wil voor onze kat niet 2 of een stelletje zeg maar erbij.

1,5 vind ik ook nog heel jong en die moeten gewoon lekker spelen. Onze van 2,5 heeft ook nog zijn speel uurtje. Was gewend buiten te komen in ons vorige huis tot Oktober en is nu al maanden binnen, omdat we nog geen ren hebben en ik laat hem niet de straat op lopen.

Maar goed, dan past het niet en zou ik een ouder stel nemen. 1,5 is jong en dat spelen en alles hoort erbij. Met een oudere kat kan je echt goed nog een band krijgen. De band die ik met onze net overleden rooie had was echt sterk.

Calipsolover, ow ragdoll...........Soms kijk ik rond en denk ik wel, zal ik gewoon voor iets moois en goed gefokt gaan ipv een herplaatser of iets zieligs.......
Dierenarts zei het ook nog; weet waar je weer aan begint. Soms gaat het goed, soms ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:37

Als ik die van ons bekijk, worden 9 dit jaar, zijn binnenpoesjes, maar die 9 zou ik ze echt nog niet geven hoor!

Met 1,5 zijn het echt nog kittens in groot-formaat zegmaar.. ik denk dat dat wel tot 3 jaar duurt zo’n beetje?








CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:39

Bij ons is het ook echt maar hobbymatig en zijn ook niet van plan om er de hoofdprijs voor te vragen. Wij hebben nu onze eerste ragdoll, daarvoor ook altijd geadopteerd, en het zijn zo onwijs leuke katten. Ken er nog een paar en hun karakter is echt wel de moeite waard. Daarom zijn we ook voor een ragdoll gegaan, een beetje "verzekering op een goed karakter" zeg maar.

Edit: Wij hebben een poes van 14, is ook nog altijd heel speels **\O/**

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:44

ILoveJip schreef:
Wij hebben besloten om toch een ander huisje voor ze te zoeken. We kunnen ze toch niet de liefde en tijd geven die ze nodig hebben. Het is belangrijk dat ze naar buiten kunnen en daar hun energie kwijt kunnen. Bij ons kan dat niet. Dus als iemand nog interesse heeft stuur me dan even een pb

Lijkt me een moeilijke beslissing, maar misschien wel verstandig als ze aangeven meer ruimte nodig te hebben.

Onze poes is nog niet helemaal bijgekomen van haar avontuurtje naar de woonkamer. Ze is was afstandelijker en heeft ook een paar keer geblaast naar mij. Het waren wel een begrijpelijke situaties, één keer had ze eten en kwam ik te dicht bij en de tweede keer liep ik veel heen en weer met spullen in haar kamer. Daar was ze het niet zo mee eens :')

Over de naam zijn we het nog steeds niet eens. Gisteren hadden we Tante Toos bedacht, maar vandaag vind mijn vriend het toch niet leuk genoeg :+
Ik wil haar eigenlijk Tante Lien noemen, maar dat lijkt te veel op de naam van mijn schoonzusje.

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:48

Ze gaan niet weg voor we alles geprobeerd hebben.
Vandaag een kokosmat gehaald, maar die vinden ze nu nog eng.
En we gaan morgen een krabplank ophangen waar ze nu graag in het behang hangen.
Heeft iemand ervaring met van die sprays tegen krabben of juist voor krabben op de juiste plek?

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 11:04

Heel fijn dat jullie het alsnog gaan proberen ILoveJip.
Met 1.5 zijn het inderdaad ook nog maar drukke baby’s, dus goed dat jullie er nog even tegenaan gaan.

Die van mij is nu 8.5 en heeft ook nog energie voor 10 :')

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:37

Mijn 8,5 jarige meent af en toe ook dat ie pas 1 is. Dan racet ie samen met Nishi als een idioot door het huis. Ben heel benieuwd hoe hij de kittens gaat vinden.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:31

Leuk topic! Ik wil ook heel graag nog een kat, of eigenlijk kitten, erbij. Dit jaar ga ik verhuizen naar een nieuwbouwhuis en mijn twee katten gaan mee.

Twijfel alleen of 3 geen vervelend aantal is met katten en welk geslacht ik dan moet nemen :o Huidige katten zijn geholpen, kater van 16 en een poes van 10. Onze kater rent nog dagelijks als een idioot door het huis, speelt met alles. Poes daarentegen is nergens in geïnteresseerd behalve eten _O-

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:36

Ghostattack, oeh leuk zeg! Bij mijn moeder thuis bracht een 3e de sfeer stabiel.
We hebben een oudere dame is niet graag speelt en alleen knuffelt en we hebben er 1 van net 2 jaar. Dus daar wouden we graag een 3e bij want die van 2 jaar terroriseerde de oudere dame :+

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:14

Wij zijn begin van dit jaar van 2 geholpen katers naar een open poes (kitten gegaan). Ik vond er een soort rust komen. Als de ene niet wilde spelen dan de andere wel. Nu heb ik wel een heel sociaal ras gekozen en is het poesje goed in staat zichzelf ook te vermaken maar Kito leeft helemaal op.
Nu is Zika in september overleden en heb ik er weer 2 maar ik mis een derde. Nishi gaat vaak mee overal naar toe. In de wandelwagen, op de fiets in het mandje. Maar ja dan is Kito alleen. Ook als Nishi mee gaat naar show is Kito opeens alleen. Dat vind ik vervelend. Voorheen bleven Zika en Kito samen thuis.
Maar goed dat hoeft niet overal zo te zijn.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:21

Een andere vraag; wat vinden jullie nou normale prijzen? Ik snap dat mensen meer vragen voor raskatten en "nette" nestjes die gezien worden door dierenarts, ontvlooit, ontwormt, geënt etc. Maar ik verbaas me op mp bijv dat mensen bieden op katten/kittens.
Maar schrik soms ook weleens van de prijzen. Niet dat de prijs moet uitmaken, maar het lijkt wel of de vraag zo hoog is dat mensen maar alles vragen.

Lukasje
Berichten: 11292
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:24

superpony schreef:
Een andere vraag; wat vinden jullie nou normale prijzen? Ik snap dat mensen meer vragen voor raskatten en "nette" nestjes die gezien worden door dierenarts, ontvlooit, ontwormt, geënt etc. Maar ik verbaas me op mp bijv dat mensen bieden op katten/kittens.
Maar schrik soms ook weleens van de prijzen. Niet dat de prijs moet uitmaken, maar het lijkt wel of de vraag zo hoog is dat mensen maar alles vragen.


Voor een raskat vind ik 700€ heel normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:29

Voor onze HTK poesjes vroeg ik destijds in de advertentie €200,- .
Dat was dan voor 2 volwassen gesteriliseerde binnenpoezen inclusief 10 kilo voer (€50,-), 6 zakken kattenbakvulling (€60), antivlooienspul (€20 ?) en alle toebehoren (reismandjes, kattenbakken, voerbakjes, krabspullen, kattenmuur).

Ik kreeg er ook reacties op hoor, maar kon ze toch niet weg doen.. :')

Soms twijfel ik nog wel moet ik zeggen.. en als een goed huisje zich aandient mogen ze weg incl alle toebehoren en wat we dan aan voorraad voer en kattenbakvulling hebben (en afhankelijk daarvan dan ook de prijs) :Y)
Maar ik ga er geen advertentie meer voor zetten, dan wordt het toch te echt.. :=

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:38

superpony schreef:
Een andere vraag; wat vinden jullie nou normale prijzen? Ik snap dat mensen meer vragen voor raskatten en "nette" nestjes die gezien worden door dierenarts, ontvlooit, ontwormt, geënt etc. Maar ik verbaas me op mp bijv dat mensen bieden op katten/kittens.
Maar schrik soms ook weleens van de prijzen. Niet dat de prijs moet uitmaken, maar het lijkt wel of de vraag zo hoog is dat mensen maar alles vragen.



Ik denk dat het een beetje is van wat de gek ervoor geeft.
Ik zie kruisingen voor €500 gaan. Vind dat een beetje absurd.
Maar zou voor mij liggen aan:
Leeftijd
Geënt?
Gechipt?
Moeder aanwezig?
Geteste ouders ja of nee?

Als op alles het antwoord ja is en als ze de minimale leeftijd van 12 weken hebben zou ik er gerust €100 tot €250 voor overhebben.
Als alles nee is dan misschien €50?

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 00:22

Wat voor voer geven jullie je kitten/kat?

Eerste voer wat ik kocht toen de kat twee weken geleden kocht was Purina one kitten, in de supermarkt gekocht. Dit tot nu toe steeds gemengd met een zakje royal canin van het asiel meegekregen om te wennen aan ander voer.
Nu is de eerste zak purina dus bijna op en ik vind het lastig of purina wel goed voer is of dat ik beter voor wat anders kan kiezen? Liefst in een winkel te koop. We geven hem ook natvoer gewoon van de Lidl.
Het is een katertje van bijna 5 maand oud, hij ziet er verder goed uit, mooie glimmende vacht en groeit goed nu hij hier twee weken is

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 03:02

Ik begrijp ook dat raskatten en goed gefokt, gecheckt en alles wat duurder zijn. Volgens mij gaan de main coons weg inderdaad voor 600-1200 euro zo een beetje.

Maar waar ik dan echt verbaasd over ben, is dat mensen op mp bieden.

Toen we onze zwarte haalden, was het al gelijk duidelijk dat er voor een leuk kleurtje grof betaald wordt. Ook als ze gewoon boerderij katjes zijn, nooit een dierenarts hebben gezien en alleen 2x ontwormt zijn ( als je dat moet geloven ) en behandeld met fipronil......Die de meesten toch wel in het groot in huis hebben.

Op mp veel kruisingen. Met een leuk koppie 400-600 euro. Maar ook de raskatten zonder stamboom liggen rond die prijs.

Ik vind het niet erg hoor. Mensen doen maar. Maar ik ben een beteje verbaasd over de grote vraag. Jaren geleden raakten mensen hun kittens aan de straatstenen niet kwijt en waren ze gratis. ( ook niet goed natuurlijk)

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:27

@superpony voor een kruising €150 a €200. Ik begrijp wel dat je voor een raskat met stamboom wat meer moet betalen. Maar bedragen a €600 gaan mij toch te ver.

@Pieneappel wij geven natvoer van Carny en daar hebben ze eigenlijk genoeg aan. Om hun tanden stevig te houden hebben we wel een kauwspeeltje en geven regelmatig wat brokjes van Felix erbij (die kregen ze bij de vorige eigenaar).

Gister heeft één van de dames toch weer in het behang gehangen.
Er wordt inmiddels wel dankbaar gebruik gemaakt van de kokosmat en krabplank. Het behang krabben wordt ook wel steeds minder. Maar het is wel frustrerend als ze het doen.
Nu ben ik 2 dagen thuis en in het weekend is mijn vriend thuis, dus misschien gaan ze zich dan wel iets meer op hun gemak voelen.
Ik kijk het in ieder geval nog even aan...

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:10

Pieneappel schreef:
Wat voor voer geven jullie je kitten/kat?

Eerste voer wat ik kocht toen de kat twee weken geleden kocht was Purina one kitten, in de supermarkt gekocht. Dit tot nu toe steeds gemengd met een zakje royal canin van het asiel meegekregen om te wennen aan ander voer.
Nu is de eerste zak purina dus bijna op en ik vind het lastig of purina wel goed voer is of dat ik beter voor wat anders kan kiezen? Liefst in een winkel te koop. We geven hem ook natvoer gewoon van de Lidl.
Het is een katertje van bijna 5 maand oud, hij ziet er verder goed uit, mooie glimmende vacht en groeit goed nu hij hier twee weken is


Hier laatst overgestapt naar Tompoes na jarenlang merk te hebben gevoerd. Merk geen verschil, behalve in de portemonnee _O- Hier krijgen ze overigens ook natvoer van de lidl.

Ze eten het goedkope voer net zo graag als het dure voer.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:14

Pieneappel schreef:
Wat voor voer geven jullie je kitten/kat?

Eerste voer wat ik kocht toen de kat twee weken geleden kocht was Purina one kitten, in de supermarkt gekocht. Dit tot nu toe steeds gemengd met een zakje royal canin van het asiel meegekregen om te wennen aan ander voer.
Nu is de eerste zak purina dus bijna op en ik vind het lastig of purina wel goed voer is of dat ik beter voor wat anders kan kiezen? Liefst in een winkel te koop. We geven hem ook natvoer gewoon van de Lidl.
Het is een katertje van bijna 5 maand oud, hij ziet er verder goed uit, mooie glimmende vacht en groeit goed nu hij hier twee weken is

ik heb de pech dat ik een moeilijke eter heb aangeschaft, Madame eet gekookte kip en gekookte koolvis en peperdure brokjes van 1 of andere dierenapotheek.
Al het normale kattenvoer wat ik geprobeerd heb, weigert ze te eten en een kat mag niet te lang niet eten i.v.m. problemen met de lever.
Ik heb haar nu behoorlijk aan het eten, maar ze moet binnenkort proefdraaien in een kattenhotel i.v.m. de vakantie. Ik houd mijn hart vast, als ze niet wil eten, mag ze niet komen als we met vakantie gaan....

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:22

Wij voeren Felix brokjes en whiskas vlees. Cinna krijgt nu een half zakje per dag, als we straks een kleine erbij hebben dan krijgt die ook een half zakje, naast de brokjes.

Wij neigen nu wel wat naar een katertje. Cinna is ook een kater, heb gelezen dat die toch wat anders spelen dan poesjes. Kat van mijn schoonouders waar we wel eens met hem heen gaan is ook een kater en dat gaat goed.
In maart mag ik beginnen met zoeken :D Mijn vriend neemt 20 april een week vakantie, willen de kleine dan ongeveer ophalen zodat hij niet teveel alleen is in het begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:23

Ah ja, behang.. dat kan je bij de meeste katten wel vergeten! |o
Vooral bij die hoeken waar ze zich zo lekker omheen kunnen vouwen.. Beste remedie is daar een krabplank op te hangen, catnipspray werkt ook als een tierelier om ze te laten krabben waar jij wilt.

Die van mij krijgen ecostyle care te eten.