Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zoef123

Berichten: 366
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:35

JesdaJinn schreef:
Deze moet ik delen <3

[ Video ]



Die van rolt ook heel veel grappig gezicht :D

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:39

zoef123 schreef:
Heeft er iemand ervaring met de glazen bak van Hornbach? Ik heb mijn hamster nu in een klein hokje (niet in verdiept, nu dus wel :') ) en ik wil graag een glazen bak. Moet ik daar perse een deksel op? En wat zeggen jullie 60 of 80cm? Het is een Russische dwerg.

80, 60 is te klein tenzij 60 bij 50.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 13:57

zoef123 schreef:
Heeft er iemand ervaring met de glazen bak van Hornbach? Ik heb mijn hamster nu in een klein hokje (niet in verdiept, nu dus wel :') ) en ik wil graag een glazen bak. Moet ik daar perse een deksel op? En wat zeggen jullie 60 of 80cm? Het is een Russische dwerg.


De glazen bakken van Hornbach zijn prima, glas is glas :) Uiteraard geen bak van 60cm, dat formaat is te klein en juist iets waar we met HamsterScaping op hameren haha. Heb je al eens rondgeneusd op de website? Ik zie trouwens dat het ook in de openingspost al staat aangegeven *\o/*

Je hoeft daar niet persé een deksel op maar better safe than sorry. Bij een goede inrichting zal de hamster zich niet vervelen en negatief gedrag gaan vertonen, maar dat is natuurlijk aan jou qua inrichten en je hamster uitdagen :) Je zal dus in het begin wat meer moeten puzzelen om het onder de knie te krijgen, dat maakt het wel errug leuk om te doen haha.

zoef123

Berichten: 366
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:53

Super bedankt voor de reacties het wordt steeds duidelijker. Mijn hamster vertoont nu echt gedrag wat niet hoor vermoed ik door kleine kooi heb hem nu een weekje. Maar ben me er in gaan verdiepen en heb al spullen aangeschaft voor in de glazen bak alleen nu de bak nog.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 15:00

Nou dan ben je al op de juiste route beland, toch? :) Het belangrijkste is dat je er voor open staat en dat doe jij. Wat voor hamster heb je eigenlijk? We zeggen nu wel dat 80cm goed is, maar dat hangt er wel een beetje vanaf :P

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:12

Goedemiddag :wave:

Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar ik had een vraag en hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik ben bezig met de overgang van een traliekooi naar een bak. Van de week heb ik deze bak opgehaald: https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/kn ... 40-cm.html

Nu wilde ik net beginnen met vullen en besefte ik dat dat ventilatierooster voorin misschien onhandig is met het hoog vullen met bodembedekking. Is er iemand die ervaring heeft met zo'n ventilatierooster voorin?

Ik twijfel nu of ik gewoon hoog zal vullen en ga 'dealen' met de bodembedekking dat eruit komt of dat ik op de een of andere manier hoog ga vullen, maar niet helemaal naar voren. Maar is dat laatste wel fijn voor een hamster?

(Ik heb trouwens een Russische dwerghamster.)

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:47

Afbeelding
Dit is de glazenbak van Hornbach. Prima bak :)

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:07

Veirl schreef:
Goedemiddag :wave:

Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar ik had een vraag en hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik ben bezig met de overgang van een traliekooi naar een bak. Van de week heb ik deze bak opgehaald: https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/kn ... 40-cm.html

Nu wilde ik net beginnen met vullen en besefte ik dat dat ventilatierooster voorin misschien onhandig is met het hoog vullen met bodembedekking. Is er iemand die ervaring heeft met zo'n ventilatierooster voorin?

Ik twijfel nu of ik gewoon hoog zal vullen en ga 'dealen' met de bodembedekking dat eruit komt of dat ik op de een of andere manier hoog ga vullen, maar niet helemaal naar voren. Maar is dat laatste wel fijn voor een hamster?

(Ik heb trouwens een Russische dwerghamster.)

Ik had dat ook bij een van mn bakken ''vroeger'' ik heb dat gewoon afgeplakt met tape aan de buitenkant. Maar veel zal er denk ik niet uitkomen :)

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 16:27

Veirl schreef:
Goedemiddag :wave:

Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar ik had een vraag en hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik ben bezig met de overgang van een traliekooi naar een bak. Van de week heb ik deze bak opgehaald: https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/kn ... 40-cm.html

Nu wilde ik net beginnen met vullen en besefte ik dat dat ventilatierooster voorin misschien onhandig is met het hoog vullen met bodembedekking. Is er iemand die ervaring heeft met zo'n ventilatierooster voorin?

Ik twijfel nu of ik gewoon hoog zal vullen en ga 'dealen' met de bodembedekking dat eruit komt of dat ik op de een of andere manier hoog ga vullen, maar niet helemaal naar voren. Maar is dat laatste wel fijn voor een hamster?

(Ik heb trouwens een Russische dwerghamster.)


Ik zou de bak omdraaien dat de ventilatie strip tegen de muur aan staat en dan gewoon gaan scapen :) Zo'n ventilatie roostertje voegt erg weinig toe met een open bovenkant haha. Ik denk dat het nog wel meevalt wat daar door heen kan komen aan bodembedekking.

zoef123

Berichten: 366
Geregistreerd: 08-10-11

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:23

Ik heb een Russische dwerghamster genaamd pieper. Haha hij is van mijn zoontje maar stiekem vind ik het zelf erg leuk. Ohh super bedankt voor de foto dat ziet er inderdaad prima uit. Heb heel marktplaats af gestruind en websites gekeken maar alles is haast 60cm.

zoef123

Berichten: 366
Geregistreerd: 08-10-11

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:24

JesdaJinn welke afmetingen heb jij?

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 17:29

Dat klopt, er zijn meer mensen die hun te kleine bakken nu weg doen. Er zijn wel websites waar je het kan aanschaffen maar de prijs is dan ook anders. Je hebt sowieso de winkel waar ik werk: www.wesdijk.nl onder de naam volglas, maar je hebt ook websites waar het voordeliger is zoals 123terrariumgigant en terrariumstunt. Het is wel dunner glas dus controleer het goed! :)

80x35x40cm is inderdaad dan de minimale adviesmaat voor een rusje. Heb je ruimte voor groter dan is dat altijd handig om naar te kijken. Maar een grotere ruimte moet ook meer gevuld worden.

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:13

zoef123 schreef:
JesdaJinn welke afmetingen heb jij?


100x40x50 :)

Edit
Of was het nu 100x50x40? :P

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 18:14

Haha nee die eerste :D

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:02

Bedankt voor de reacties. Ik heb uiteindelijk mijn best gedaan er wat van te maken. Ik ben niet helemaal tevreden, maar voor een eerste keer is het best oké.

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:10

Veirl schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik heb uiteindelijk mijn best gedaan er wat van te maken. Ik ben niet helemaal tevreden, maar voor een eerste keer is het best oké.


Heb je een foto?
Nee hoor, ik ben niet nieuwsgierig O:)

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:11

@ JesdaJinn: zo grappig dat gerol van Floki !

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 21:54

Lukasje schreef:
Heb je een foto?
Nee hoor, ik ben niet nieuwsgierig O:)


Ik ook hoor! *\o/*

zoef123

Berichten: 366
Geregistreerd: 08-10-11

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:56

Geperste houtkorrel gebruik je denk helemaal niet bij hamsters? Wat voor bodembedekking gebruiken jullie?

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 13:31

Haha, website nog niet gelezen? :P

We gebruiken deze in de mix; Zaagsel, hennepvezel & cotton clean (of cotton comfort)

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:28

Super baal moment hier... Net spullen voor het hamsterscapen besteld, is de hamster waarschijnlijk weg.

Onze katten komen nooit binnen, maar gisteren is er toch één naar binnen geglipt. Die kat is dus helemaal naar boven gegaan, om vervolgens naar de achterste kamer te gaan, waar de hamster is.

Deze kat kan normaal gesproken nog geen vlieg vangen, dus alhoewel er wel zaagsel op de grond en in de vensterbank lag had ik niet meteen paniek. De hele avond gezocht, zelfs in de dakgoot, maar tevergeefs. Ook overal snoepjes neergelegd maar vanochtend lag alles er nog precies hetzelfde.

Dus nu ben ik echt bang dat de kat hem heeft opgepakt en de hamster uit het raam is gesprongen of dat de kat hem heeft opgegeten. Het rare is dat er echt nergens bloed of iets dergelijks ligt, of kan een kat zo netjes eten?

:( :( :(

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 22:41

Och jeetje dat is wel heel zuur. De hamster zit ook echt niet onder gegraven? Vooral met mijn Robo's heb ik dat wel eens gehad dan ben je zo driftig aan het zoeken dat je ze gewoon 'mee schuift'. Je kan eens wat meel op de grond strooien en een loopwieltje neerzetten. Dan kan je ook zien of er gelopen wordt.

In principe kunnen ze heel schoon eten ja ..

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:08

xDenies schreef:
Och jeetje dat is wel heel zuur. De hamster zit ook echt niet onder gegraven? Vooral met mijn Robo's heb ik dat wel eens gehad dan ben je zo driftig aan het zoeken dat je ze gewoon 'mee schuift'. Je kan eens wat meel op de grond strooien en een loopwieltje neerzetten. Dan kan je ook zien of er gelopen wordt.

In principe kunnen ze heel schoon eten ja ..


Nee, hij zit echt niet in zijn hok. Heeft niet aan het eten gezeten en normaal gesproken komt die altijd even kijken als ik naar bed ga of wakker word.

Dan zet ik nu in ieder geval het loopwiel ook op de grond, maar denk haast niet dat die nog op mijn kamer is.

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 00:38

Dat is wel erg sneu :( .
Moest de kat hem binnenskamers hebben opgegeten had je daarvan wel sporen gezien denk ik. Dan denk ik eerder dat de kat hem gevangen heeft en in haar bek heeft meegenomen, ev naar buiten toe.

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 09:15

Lukasje schreef:
Dat is wel erg sneu :( .
Moest de kat hem binnenskamers hebben opgegeten had je daarvan wel sporen gezien denk ik. Dan denk ik eerder dat de kat hem gevangen heeft en in haar bek heeft meegenomen, ev naar buiten toe.


Toen ik in de kamer kwam lag de kat rustig te slapen op de bank, dus denk niet dat die hem mee naar buiten heeft genomen.