Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 17:11

Wat een mooie aanwinst! Hoe groot is de bak? Dat wordt een eyecatcher :)
Redelijk bereikbaar zit Debby van Hamstery Sungorus Knagers, wellicht dat zij tzt iets beschikbaar heeft. Als het om een dwerghamster gaat dan. Voor Syren (of andere hamsters) kan ik je alleen maar door verwijzen naar https://hamsterscaping.info/fokkers/ is alleen niet volledig up-to-date. Voor een ieder waar ze uiteindelijk de keus maken :D

Jorex

Berichten: 9977
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:47

Wat een mooi mannetje Denise!

Hier gaat alles nog steeds goed met Oreo. Hij houdt nog steeds niet van aanrakingen dus ik kijk vooral gezellig hoe hij rondscharrelt in zijn kooi. Alleen hij had van de zandbak zijn bed gemaakt, dus dat heb ik er met gevaar voor eigen vingers weer uit gehaald en zand ververst. Hopelijk maakt hij nu zijn huis ergens anders in. :+

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:55

Afbeelding
Inmiddels bewoond knappe jongen mijn aquarium. Via via gevonden, niet uit de dierenwinkel.

Nu ben ik wat dingen aan het bestellen voor hem (nog geen leuke naam verzonnen). Alleen die wilgentenen wandjes kan ik niet vinden of zijn dat gewoon de bruggetjes die ik zie in de webshops? Ik wil graag wat hoogteverschil creëren.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 22:58

xDenies schreef:
Wat een mooie aanwinst! Hoe groot is de bak? Dat wordt een eyecatcher :)
Redelijk bereikbaar zit Debby van Hamstery Sungorus Knagers, wellicht dat zij tzt iets beschikbaar heeft. Als het om een dwerghamster gaat dan. Voor Syren (of andere hamsters) kan ik je alleen maar door verwijzen naar https://hamsterscaping.info/fokkers/ is alleen niet volledig up-to-date. Voor een ieder waar ze uiteindelijk de keus maken :D


Ik tag mezelf nog maar een keer Crazycactus.
Op de website HamsterScaping.info zie je inderdaad ook wat er met de bruggetjes bedoelt wordt. Op www.LittlePawsPetShop.nl kan je eigenlijk alles vinden wat je nodig hebt :D En anders be my guest met je vragen.

Fijn dat het nog goed gaat met Oreo! :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:44

Mocht iemand toevallig nog op zoek zijn: stichting Flappus in Zwolle heeft een hele hoop campbelli hamsters zitten waar ze met spoed een huisje voor zoeken!

noviceh

Berichten: 4794
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:57

!Help! Welke vieze beestjes wonen er bij Moos? Het lijkt geen bloedluis, maar wat is het wel? Ze lijken bruin van kleur, een glimmend, groot achterlijf, apart kopje, ongeveer 1mm groot, 6?pootjes, lange voelsprieten. Ze kunnen hard rennen en overal overheen klimmen, ze springen niet.
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op Moos zitten geen beestjes, ook geen wondjes of kale plekken te zien.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 23:10

Zijn dat niet die voertorren? Heb je al op de website gekeken en fotos vergeleken?

noviceh

Berichten: 4794
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:23

xDenies schreef:
Zijn dat niet die voertorren? Heb je al op de website gekeken en fotos vergeleken?

Waar vind ik de foto’s precies? Kleine torretjes zouden het inderdaad wel kunnen zijn!

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 23:36

noviceh schreef:
xDenies schreef:
Zijn dat niet die voertorren? Heb je al op de website gekeken en fotos vergeleken?

Waar vind ik de foto’s precies? Kleine torretjes zouden het inderdaad wel kunnen zijn!


Hier!
https://hamsterscaping.info/ongedierte-2/

noviceh

Berichten: 4794
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:52

Dank! _/-\o_ Het lijkt toch het meeste op stofluis!

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 01:46


xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 06:47

crazycactus schreef:
Vandaag is de molen en nog wat andere dingen binnengekomen. Geen idee of hij wist hoe het werkt maar hij had het snel door <3

https://youtube.com/shorts/0IFe_eHhc-w?feature=share

https://youtube.com/shorts/55BzrSuxQ9k?feature=share

Ik vind zijn verblijf nu al te klein :') ga op zoek naar een grotere (deze is 1 meter) zag van de week een aquarium van 1,80 :wow: was niet echt in de buurt en ik heb er de ruimte nog niet voor maar dromen mag


Heel tof als er een grotere bak komt! Je eerste video is prive. Je tweede video ziet er leuk uit, maar voor een Syr nog veel werk aan de winkel! :)

Is er een reden dat je berichten negeert? Of niet op reageert.. net om het even :)

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 14:27

xDenies schreef:
Heel tof als er een grotere bak komt! Je eerste video is prive. Je tweede video ziet er leuk uit, maar voor een Syr nog veel werk aan de winkel! :)

Is er een reden dat je berichten negeert? Of niet op reageert.. net om het even :)


Niet bewust maar af en toe lees ik even snel en vergeet ik later te reageren.
Wat zou ik nog meer kunnen doen om het beter te doen voor hem? Ik wil ook wat plantjes er in zetten en ik lees op een Amerikaanse fb-groep over sprays.

Het eerste filmpje doet het nu ook. Er is nogal wat veranderd op youtube sinds ik er voor het laatst wat geüpload heb :')

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 20:52

crazycactus schreef:
Niet bewust maar af en toe lees ik even snel en vergeet ik later te reageren.
Wat zou ik nog meer kunnen doen om het beter te doen voor hem? Ik wil ook wat plantjes er in zetten en ik lees op een Amerikaanse fb-groep over sprays.

Het eerste filmpje doet het nu ook. Er is nogal wat veranderd op youtube sinds ik er voor het laatst wat geüpload heb :')


Ach dat herken ik! Maar ik dacht wellicht is er een andere reden voor.
Je bak is nu niet heel goed te zien maar het valt me in het tweede filmpje op dat er voor een Syr echt nog een hele winst aan graafruimte is te boeken.
Ik was gewoon overall benieuwd in wat voor formaat huisvesting je hamstertje kwam, zeker nu het een Syrtje is haha, gewoon nieuwsgierigheid en je welkom heten.

Sprays is eigenlijk gewoon een ander woord voor 'plantjes'. In Nederland gebruiken we inderdaad ook echte planten maar dit is niet zonder risico's, dus lees je alsjeblieft eerst in. Sprays worden deze plantjes mee bedoelt:
https://littlepawspetshop.nl/product-ca ... /plantjes/

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 22:25

Bij de vorige eigenaar zat hij in een plastic bak van 30 bij 40 met verder geen verrijking oid behalve water en voer. Dus hij is er heel erg op vooruit gegaan. Ik zou nog wel wat meer bedding willen gebruiken maar ik zie hem eigenlijk amper graven. Hij heeft nu een doolhofje wat onder het zaagsel zit waar hij aan de achterkant er ook uit kan maar tot nog toch graaft hij hooguit een klein holletje om in te slapen, maar sinds gisteren slaapt hij liever in het doolhof. De molen is wel favoriet daar zat hij net ook al weer in verder is hij zo lief, volgende week wil ik een rennetje kopen voor hem zodat hij lekker in de huiskamer kan lopen. Als ik hem op de bank bij me heb zit hij rustig bij me, en gaat soms op onderzoek uit, alleen een bank met losse kussens is niet zo handig :'). Een jaar of 40 geleden was ik bij mijn oom en tante op visite toen de hamster van mijn nichtje onder de bank terecht kwam, toen mijn oom de bank wilde optillen stak het beestje net zijn kopje onder de andere kant uit.... Gelukkig was hij snel dood,maar zoiets wil je niet meemaken

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 22:43

Mijn hamster is helaas vanavond overleden op een leeftijd van 2 jaar en 3 maanden..

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 06:45

Eloya schreef:
Mijn hamster is helaas vanavond overleden op een leeftijd van 2 jaar en 3 maanden..


Veel sterkte! Maar wat een mooie leeftijd!

Kookaburra

Berichten: 5415
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 07:29

Eloya schreef:
Mijn hamster is helaas vanavond overleden op een leeftijd van 2 jaar en 3 maanden..

Nawh.. Dat moet gek geweest zijn om hem zo te vinden :(:)

Mooie leeftijd wel!

Jorex

Berichten: 9977
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:01

Heel veel sterkte eloya. Mooie leeftijd had ie zeg Y;(

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:05

Dankjullie wel

Hij was al sinds mei niet fit. Wangzak verstopping. Over op vloeibaar voedsel door pap en daar deed die super op. Dus kwam helaas alsnog beetje onverwacht. Maar idd mooie leeftijd <3

Ben niet zo goed in verlies van diertjes dus was wel even heftig. Nu van de week hok schoonmaken en spullen voor een eventueel volgend hamstertje.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 16:26

Och jeetje dat is wel bizar. Maar dan istie inderdaad echt wel oud geworden ondanks de dingetjes. Mooi hoor!
Ik snap dat het niet leuk is, ik vrees dat we daar nooit aan gaan wennen ...


Ik zie dat ik alleen nog maar Enöga heb voorgesteld. Ondertussen zijn er nog 3 bevestigd maar 2 andere kan ik voorstellen. De laatste nog niet. Ik vrees ook niet dat ik nog een individuele foto ga krijgen dus dat wordt dan als ze hier is. Dat is volgende week zondag :)

Afbeelding
Dit is Persika, een blauw wildkleur vrouwtje die uit Zweden komt. Zij is op dezelfde datum als mijn merrie geboren (23-06), alleen dan dit jaar - heel leuk dus. Ik was al weg van haar volle zusjes maar die waren voor het mooie te oud. Toen vertelde de fokster van ik heb een jonger nestje van dezelfde ouders en toen kon ik er niet meer om heen haha!

Afbeelding
Dit is Osferth, een wildkleur pearl mannetje die uit de UK komt. Hij is geboren op 6 juni 2023. In eerste instantie was er een ander pearl ventje voor mij gereserveerd maar die werd samen met zijn zus dood gevonden - het broertje leefde nog. Ik vermoed dus dat die vermoord zijn. Het ventje wat over was vond ik eigenlijk niet zo heel knap en ik vond het geen lekker gevoel dat hij als enige was overgebleven. Wat zegt dat voor het karakter heh? Dus toen werd dit ukje getoond en ik was op slag verliefd. Eigenlijk was ik al voor dit nestje navraag gaan doen maar kreeg andere reacties :P Een soort geluk bij een ongeluk dus?
Osferth en een andere dame komen volgende week zondag vanuit UK. Ben erg benieuwd!

Ik heb ook voor de handigheid weer een website aangemaakt. Dankzij de waybackmachine kon ik alle oude info gewoon overnemen. Scheelde me weer hele avonden typen. www.HamsteryPureColour.nl
Krijg zulke leuke reacties! *\o/*

noviceh

Berichten: 4794
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 19:30

Dat zijn knappe hamsters xDenies<3 Misschien een gekke vraag, maar hoe gaat het transport in zn werk? Of is de fokker dan toevallig in Nederland?

@Eloya, veel sterkte! Al is het diertje nog zo klein, het verlies kan heel groot zijn Y;(

Ik had nog een foto van Moos zn vorige verblijf gemaakt. Inmiddels helemaal weer opnieuw ingericht vanwege een grondige schoonmaak ivm stofluis:

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 20:06

Leuk dat je er naar vraagt Noviceh! De hamsters uit Engeland komen echt met een geregeld transportbedrijf voor dieren. Deze begint in Zweden en rijdt een route naar de UK. Er is 9 september een grote show in de UK en daar eindigen ze. Daarna gaan ze weer terug naar Zweden en rijden via Nederland, ik ga op een vast tijdstip hier hamsters ophalen. Wordt een vroegertje voor mij want het is bijna een uur minimaal rijden :P

Met de exoknaag komen er een aantal dames uit Zweden naar de beurs en hebben transport aangeboden. Ik denk dat dit best een slimme manier is om je kosten er uit te halen :)
Transport van UK was het duurste in ieder geval haha.

Leuk dat je ook een bak plaatst! Stofluis is alleen niet perse met schoonmaken weg te krijgen maar kan ook extern veroorzaakt worden. Hoop dat je er nu vanaf bent.

noviceh

Berichten: 4794
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:16

Wat een reis maken de hamsters! Ik geloof gelijk dat hier wat kosten aan verbonden zijn, misschien heb je het al eerder gezegd maar waarom kies je voor UK import?

Klopt inderdaad wat je zegt over de stofluis, hopelijk was het eenmalig. Zo niet, dan ga ik alles vervangen. Zou voor de hamster niet schadelijk moeten zijn, maar brrrrr….!!!

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 20:27

noviceh schreef:
Wat een reis maken de hamsters! Ik geloof gelijk dat hier wat kosten aan verbonden zijn, misschien heb je het al eerder gezegd maar waarom kies je voor UK import?

Klopt inderdaad wat je zegt over de stofluis, hopelijk was het eenmalig. Zo niet, dan ga ik alles vervangen. Zou voor de hamster niet schadelijk moeten zijn, maar brrrrr….!!!


Niet alleen UK hoor, ook Zweden. De zuivere genenpoel hier in Nederland is verdeelt over twee fokkers dus ik wil daar graag buiten kijken. Ook daar buiten komen deze namen terug maar net wat ruimer uit elkaar. Duitsland of dergelijke had ook een optie geweest maar daar was of niets beschikbaar of ze kwamen niet naar Nederland. Dus het was puzzelen waar beschikbaarheid en transport mogelijk was.

Alles vervangen heeft ook geen zin, het kan heel simpel door vochtigheid getriggerd worden bijvoorbeeld ;) Voor de hamster is het inderdaad niet schadelijk, voor ons ook niet! Maar inderdaad het krioelt haha.