Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:24

Afbeelding

Even ter vergelijking, dit is ons voer.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 18:57

Klopt inderdaad :) Al zou ik het ook niet aan konijnen geven haha, maar het ziet er wel vrij old skool konijnenvoer uit haha.
Maar ik ben ook geen voorstander van de zelfmix voedingen, al mag je dat tegenwoordig ook niet zeggen.

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:37

Nee inderdaad ik snap het. Gooi dit weg en dan ga ik eens kijken voor ander voer. Was ook inderdaad bedoeld voor als het met het nieuwe hier gebeurd. Dat voer ziet er inderdaad heel anders uit dan ons voer.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 21:39

In de toekomst kan je het inderdaad gewoon even in de vriezer doen en daarna hebben ze extra dierlijke eiwitten :P Over het vriezen van voeding is ook weer het één en ander in omloop dus ik durf haast niets meer te zeggen, maar goed :')

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:47

xDenies schreef:
Klopt inderdaad :) Al zou ik het ook niet aan konijnen geven haha, maar het ziet er wel vrij old skool konijnenvoer uit haha.
Maar ik ben ook geen voorstander van de zelfmix voedingen, al mag je dat tegenwoordig ook niet zeggen.


Nee pas maar op met wat je zegt over zelfmixen inderdaad, wie weet wie je straks op je lip hebt zitten :=

Qua voer ben ik zelf echt van van de Bunny Nature Expert lijn trouwens :))

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:40

Vanmorgen ons nieuwe vriendinnetje gehaald.
Afbeelding

Afbeelding
Kom bij hamstertopia weg. We moeten nog wel een naam bedenken. We zaten te denken aan iets van hazel ofzo.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 12:43

Leuk een flinke Bellie! Hazel is een toepasselijke naam denk ik :)

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:53

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Hazel is leuk!

Mijne is ook zo'n lekker bolletje
Laat zich alleen moeilijk op de foto zetten XD

Afbeelding

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:17

Dat is een grote bellie! :D
Lief bolletje eloya

Hier leeft Mango tegen mijn verwachting in nog steeds. Hij nadert de 2,5 qua leeftijd nu. Hij wordt echt zichtbaar ouder nu en heeft helaas een tweede tumor erbij gekregen. Dus ik moet waarschijnlijk zeer binnenkort een beslissing nemen waarvan ik liever had dat hij die zelf zou nemen. Naar de dierenarts is zo megaveel stress voor hem tenzij ik zijn complete kooi zou kunnen meenemen.

Oude man, hij is nog steeds zo vlot dat ik hem niet scherp op foto's krijg. <3
Afbeelding
Afbeelding

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:18

Haha ik heb vanmorgen ook heel veel foto's gemaakt de een nog erger dan de andere :') gelukkig nog een paar redelijke foto's kunnen maken.
Jorex dat is al oud zeg. Lastig om te zeggen wanneer je zo'n beslissing moet maken inderdaad. Dan is het makkelijker als ze zelf gaan ja. Lekker in z'n eigen huisje. Maar als hij nog zo vlot is gaat het denk ik nog wel goed?

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:56

Ik had achteraf spijt dat ik de mijne niet eerder in heb laten slapen. Die leek ook nog goed te been. Voorheen met de ratten altijd wel netjes gedaan maar ben 15 jaar verder toch wel een softie geworden. Kreeg t niet over mn hard. Maar t zijn prooidieren he, laten zo weinig zien. Nu na jaren dus ook weer 3 ratten, nou de dierenartsrekeningen stromen weer binnen. Dikke middenoorontsteking en je ziet er alleen maar een beetje een scheef kopje aan. Ondertussen al wel 300 euro lichter.

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:24

Hij gaat nu wel echt achteruit, zo vaak zie ik hem niet meer de laatste tijd, hij slaapt veel. Dus het was lastig in te schatten. Ik ga morgen de afspraak maken voor volgende week als hij dan zelf nog niet heeft besloten om te gaan. Zijn tweede tumor groeit ook veel rapper groot naar mijn gevoel en de eerste is echt gigantisch nu. Hij leeft al sinds januari/februari in reserve tijd. Ik had niet verwacht hem nog zo lang bij me te kunnen hebben.

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:14

Jorex hoe gaat het nu met hem?

Hier gaat het goed. Dochter probeert Hazel wel eens te aaien maar doet dat nog een beetje te lomp en snel en dan schrikt ze nogal. Maar verder zien we haar regelmatig lopen.Afbeelding

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:28

Hij lag vanochtend lekker te slapen. Om half 4 hebben we de afspraak bij de dierenarts. ;(
Hij lag zaterdagochtend wel uitgestrekt in zijn kooi in een hele gekke houding. Lag ie aan wat hout te knagen. Dit was even later:
Afbeelding
Afbeelding

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:48

Sterkte jorex

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 19:54

Sterkte Jorex!

Jeetje wat een oren heeftie Froukje, halleluja :P Ik zou het aaien persoonlijk lekker op de bank of dergelijke doen; wanneer de hamster op schoot is en dus niet in de bak zelf. Een niet gevraagde tip, i know, maar wellicht heb je er in de toekomst iets aan :)

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:05

Ik durf hem niet op te pakken :') veel te bang dat ie bijt of dat ie ontsnapt. Waardeer je tips wel hoor :j
Enneuh je mag hem niet pesten om z'n oren hoor :P vind ze wel schattig :D

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 16:12

Waarom durf je hem niet op te pakken dan? Het is toch nog een jong beestje en bij de fokker vandaan? Dat is wel zonde hoor als je dat niet durft :( Het risico op bijten in de bak met aaien is groter dan op de hand, zeker bij Bellie(kruisingen)s.

Ik vind de oren ook schattig, maar ze zijn zo op de foto wel enorm :P

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:33

Bij mij werkt heel goed om Andes zelf in een bakje te laten lopen en dan uit het hok te halen. Op veilige plek op schoot van ene hand in andere hand. Elke dag in het begin heel kort en dan belonen met wat heel lekkers in het hok zodat het geassocieerd word met iets leuks

Nu doe ik niet meer elke dag maar zodra hij het bakje ziet loopt hij er meteen zelf in. Kort even aaien en checken hoe het gaat. Terug in de bak en dan zit die al te wachten op het lekkers. Meestal stukje gedroogd e banaan.

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:37

Je de fokster pakte hem ook zo op dus ze is ook goed tam hoor. Vind ze zo snel en onvoorspelbaar en ben bang dat ie bijt. Maar misschien moet ik het ook gewoon gaan doen hoor. Ben nog nooit gebeten dus weet niet zo goed waarom ik daar bang voor ben. In een bakje en dan oppakken is wel een idee om te proberen.

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:18

Dankzij Mango ben ik juist niet zo bang meer om gebeten te worden. Mango was echt extreem territoriaal in zijn kooi. En pissig op vingers buiten de kooi ook. Ik ben nu juist erg handig geworden met oppakken. Mijn vriend vond t niet zo leuk, die heeft 1 keer hem in zijn kooi geprobeerd te aaien. En had toen meteen bloed. En het was altijd lastig met verschonen, ook omdat hij zijn reiskooitje haat. Dat vond ik extra sneu afgelopen maandag. Hij had zo'n stress van zijn reis dat hij met de narcose al bijna weg was, omdat dat op zijn hart sloeg. ;(

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 07:39

froukje_ schreef:
Je de fokster pakte hem ook zo op dus ze is ook goed tam hoor. Vind ze zo snel en onvoorspelbaar en ben bang dat ie bijt. Maar misschien moet ik het ook gewoon gaan doen hoor. Ben nog nooit gebeten dus weet niet zo goed waarom ik daar bang voor ben. In een bakje en dan oppakken is wel een idee om te proberen.


Hoe langer je ermee wacht hoe erger het wordt. Trek een handschoen aan, laat je uk in een kommetje lopen ofzo en daarna op je hand. Tada :) De handschoen om jouw angst voor bijten weg te nemen maar ook om je geur tegen te houden. Zweethandjes zijn aantrekkelijk om te knabbelen, is iets anders dan bijten :P

Veel sterkte Jorex!

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:27

Dank voor jullie tips. Ga ik zeker proberen.

Jorex wat sneu zeg... Sterkte

Eleeke

Berichten: 2050
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:02

Stilton is alweer bijna 2,5 jaar dus tijd voor een wat soepeler rad. Plastic is iets lichter dan hout en hij sprong er gelijk in. Geef ook wat meer eiwit nu, en eten zoveel als hij wil.
Op z'n oude dag zien we hem wat vaker uit zichzelf en komt hij gerust bedelen om frambozen of blauwe bessen
Afbeelding

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 20:18

Vandaag Ghost verhuisd naar mijn nieuwe huis en dat is nog best een hele onderneming zeg :=. Duurde ook even voordat ik hem kon vinden om in het reismandje te doen, hij lag lekker ver onder de bodem te tukken.

Dit is zijn nieuwe huisje, een 100x50x50 terrarium <3
Afbeelding